🔺یک گام رو به جلو برای حضور شرکتهای نفتی ایرانی در عراق
🔹وزارت نفت عراق با صدور بخشنامهای، آمادگی شرکتهای متخصص ایرانی بهمنظور حضور در پروژههای نفت و گاز عراق را به همه شرکتهای عراقی اعلام کرد.
🔹پیگیریهای نماینده ویژه وزیر نفت در امور عراق بهمنظور تقویت ارتباط هرچه مستحکمتر دو کشور در حوزه انرژی، به تشکیل کارگروهی مشترک بین وزارت نفت دو کشور منجر شد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🛑 ۱۷ توصیه مقام معظم رهبری برای بالا رفتن از نردبان «امر به معروف و نهی از منکر»
1⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد!
2⃣ معروف و منکر را بشناسید!
3⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد.
4⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده ای نداشته باشد، بگویید!
وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفهی دیگری ندارید.
5⃣ دایره معروفها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید.
6⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید!
7⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است.
8⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست!
9⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و .... همه از انواع معروف هاست!
0⃣1⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید.
1⃣1⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقهمند باشید.
2⃣1⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید!
3⃣1⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاههای دولتی هم نباشید.
4⃣1⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید،به هیچ عنوان!
5⃣1⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعه های بعد از گفتن ناامید نشوید.
6⃣1⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است.
7⃣1⃣ باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
بأبیأنتوأمیونفسیواهلی
یا «سیدناالقائد»
🖋حجتالاسلامعباسبابایی
چقدر جای شهیدانِ غیرت و عزت خالیست؛ همانها که میمردند برای امام؛ همانها که سرسوزنی ناراحتی امام، میکشتشان؛ همانها که برای برزمیننماندن حرفِامام، پدر و مادر و همسر و فرزند و جوانی و آینده و آرزوهایشان را گذاشتند و رفتند و برنگشتند؛ همانها که کوچکترین جسارتی به امام را تاب نمیآوردند؛
همان قاسم؛ قاسمسلیمانیِشیر؛ تا شنید سرِمیدانی در کرمان، عدهای به امام اهانت میکنند، چنان پایبرهنه حملهکرد و خروشید که تمامشان چون شغال گریختند!
خدایا ما را چهشده که نزدیک به صد روز است پلیدترین و نجسترین حکومتها و تفالههای نانجیب و وقیحشان، شبانهروز به امام ما توهین و هتاکی و فحش و ناسزا و دروغ و شایعه و... روانه میکنند و ما هنوز زندهایم و هیچ کاری نمیکنیم؟! «هیچکاری»!!!
اگر اصلاحطلبانِغربگرا که بارها از «نجابتآقا» بهرهبردند و بعد لگدپراندند، از «امامجامعه» دفاعی نمیکنند، بلکه آتشبیار معرکه هم شدهاند، اصولگرایانِمدعی انقلاب و ولایت را چهشده که دم بر نمیآورند؟! ترس از ریزش رأی و دنبالکننده و تغییر نظام باعثشده اینگونه زبان در کام کشند؟!
چرا حوزهیعلمیه از آقا و بزرگ و زعیم و مرجع خود دفاع نمیکند؟! آیا انجام تکلیفش در دفاع از محوریترین اصل اسلامناب را با تجمعی و بیانیهای تحققبخشید؟! آیا در تاریخ مکتب تشیع سراغ داریم که تا اینمیزان به ساحت مرجعی که میلیونها مقلد دارد، اهانت شدهباشد و آنگاه همگی در سکوتی عجیب گذران عمر کنیم؟!
صداوسیما در کدام وادی سیر میکند و تحولش بر مدار منظومهی فکری امامین انقلاب چه زمانی ثمر میدهد؟! هنوز برای دفاع از رکن رکین انقلاب به تکلیف نرسیدهاست؟! هنوز میخواهد بر مدار «سلبریتیسازی» سابق مشی کند و در برابر کثافتکاریهای آنان «سیاست سکوت» پیشهکند؟!
فرخنژاد وقیح و تنابندهی ناجوانمرد و رامبد منافق و فردوسیپور سیاستزده، محصول کدام کارخانهی سلبریتیساز است که هم از توبره میخورند و هم از آخور و سرانجام در بزنگاههای حمایت از نظام، اینگونه به صاحب خویش ناجوانمردانه لگد میپرانند؟!
شورای عالی انقلاب فرهنگی چه زمانی میخواهد به بزرگترین رسالت فرهنگی خودش که همان «معرفی و حمایت و دفاع از ولایتفقیه» است، عملکند؟!
منبریهای انقلابی! آیا حواسمان هست که اگر بر «سبّ و لعن علی» سکوت کنیم، و در دفاع از «خطّولایت» منبرمان را خط ندهیم، لاجرم باید چکمههای معاویههای روزگار را به انتظار بنشینیم؟!
مداحان انقلابی! آیا حواسمان هست که اگر از «علیزمان» حرمت شکستهشود، و ما همچنان با اشعار و مجالس خنثی ذرهای در دفاع از ولایت به پشت در نیاییم، از «فاطمهها» چادر میکشند و پهلو میشکنند؟!
نویسندگان انقلابی! آیا حواسمان هست که اگر «نعمتِعظمایِولایت»، با اهانت کفرانشود، باید ذیل امارت حجاج ثقفیها، دین و ناموس و عزتمان را فداکنیم؟!
امروز بزرگترین مصداق جهاد تبیین، «حمایت از ولایتفقیه» است؛ حمایت تام و تمام از «امامخامنهای»؛ همان ولایتی که ادامهی «ولایت نبی و وصی» است؛ همان ولایتی که به تعبیر «حاجقاسم عزیز» در قیامت خواهیمدید که محوریترین سوال، هماناست!
امروز هر که در برابر این جسارتها بر «ولی و امام جامعه» بیتفاوت باشد و ساکت، باید بر ایمان خویش بترسد!
امام علی علیه السلام
ما أَكْثَرَ العِبَرَ وَ أَقَلَّ الاِعْتِبَارَ!
چه بسيار است عبرتها و چه اندك است عبرت گرفتن!
[نهج البلاغه، حکمت ۲۹۷]
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
محكوميت "روژه گارودي"
محکومیت آزادی اندیشه
در فرانسه
امروز مصادف است با محکومیت رجا جارودی (روژه گارودی) از انديشمندان تاريخ معاصر فرانسه. او که زمانی دبیر کل یکی از فراگیرترین احزاب فرانسه بود تنها به جرم پرسش و ابراز تردید درباره هلوکاست، محکوم شد.
یادداشت مرا در پست بعدی بخوانید؛
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
محكوميت "روژه گارودي" محکومیت آزادی اندیشه در فرانسه امروز مصادف است با محکومیت رجا جارودی (روژه گ
محكوميت "روژه گارودي" (1998م)
محکومیت آزادی اندیشه در فرانسه
رجا جارودی (روژه گارودی) از انديشمندان تاريخ معاصر فرانسه است. پدر گارودی، فردی لائيک (بی دين) و مادرش بانوئی "کاتوليک" بود. او خود اما مسير زندگی را از بی دينی محض آغاز کرد و نهايـاً به اسلام روی آورد و در راه دفاع از حقيقت، رنجهای بسياری را تحمل کرد.
او در سال ۱۹۱۳ در "مارسي" فرانسه به دنيا آمد.. در سال ۱۹۶۳ با نوشتن رساله "فرضيه ماديگرايانه شناخت" دکتري فلسفه گرفت و در سال ۱۹۵۹ دانشيار دانشگاه کلرمون فران و دو سال بعد استاد فلسفه دانشگاه پوآتيه شد. او برای گسترش تفکر مارکسيستی، به اين نتيجه رسيد که بايد به فرهنگ مذهبی هم توجه کند. در سال ۱۹۶۸ در کتاب "الگوئي براي سوسياليسم در فرانسه" کوشيد مارکسيسم را با مسيحيت کاتوليک آشتي دهد. سپس در کتاب "مارکسيسم در قرن بيستم" گفت مارکسيسم ميتواند ارزشهاي مذهبي را دارا باشد.
گارودی موقعيتهای سياسی مهمی هم داشت و اگر برای حفظ آن موقعيتها میکوشيد شايد به رياست جمهوری فرانسه میرسيد. وی عضو کميته مرکزي «حزب کمونيست فرانسه» بود و در سالهاي ۱۹۴۵ و ۱۹۵۱ عضو "مجلس موسسان" و در سال ۱۹۵۶ نماينده "مجلس ملي" و سه سال بعد سناتور "مجلس سناي فرانسه" شد. اما در سال ۱۹۶۸ به ورود قوای اشغالگر شوروي به چکسلواکي اعتراض کرد و به همين دليل او را از حزب کمونيست اخراج کردند.
او برای ترويج آرای خود موسسه اي غير حزبی به نام "مرکز مطالعات مارکسيستي" تأسيس کرد و به عضويت برنامه "گفتگوي مسيحيت- کمونيسم" درآمد. در جريان اين عضويت به دين علاقهمند شد و به مذهب کاتوليک ابراز تمايل کرد.
با پيروزی «انقلاب اسلامی ايان» گارودی از قوت اسلام در حرکت دادن طبقات محروم در برابر ستمگران، شگفت زده شد و کوشيد بيشتر با اسلام بيشتر آشنا شود. نهايتاً در سال ۱۹۸۲ در ژنو اعلام کرد که اسلام آورده و «گمشده خود را در اسلام يافته است». وی سپس نام خود را به "رجا جارودی" تغيير داد و با نوشتن کتاب «اسلام دين آينده» از عطوفت اسلام با پيروان اديان ديگر سخن گفت و تصريح کرد: «در سايه تعاليم اسلامي، ملتهاي عرب امکان همزيستي ميان تمدنهاي مختلف را فراهم کردند و مسلمانان توانستند تمدنها و فرهنگهاي بزرگ را پيوند دهند و فرهنگ و تمدن خود را تقويت کنند.»
او هشدار میداد تمدن غربی به کشتار بشريت میپردازد زيرا با شيوههای نادرست رشد و پيشرفت، بن بست ايجاد میکند.
يک هفتهنامه عرب زبان وابسته به بخش "بيبيسي عربی" در لندن از وي دعوت کرد يک سلسله مقاله بنويسد. در جريان همين مقالات گارودی به مسأله فلسطين علاقه مند شد و کتاب "اسطورههاي بنيانگذار سياست اسرائيل" را نوشت.
وي در اين كتاب، ثابت كرد كه "صهيونيستها" با "هيتلر" و "نازيها" در جنگ جهاني دوم همكاري داشتند. اما برای جلب نظر افكار عمومي، مظلوم نمائي و سوق دادن يهوديان به فلسطين، مدعی جنايت هيتلر عليه يهوديان شدهاند. به نظر گارودي کشتار 6 ميليون يهودي از سوی نازيها، اغراقآميز است. زيرا كل جمعيت يهوديان جهان در آن زمان، اين مقدار نبود تا در آلمان و لهستان 6 ميليون يهودی قربانی شوند. او اذعان میکند که در جريان جنگ جهانی دوم تعدادی يهودی هم کشته شده اند. ولی تنها درباره کشته شدن يهوديان اغراق میشود تا به اين بهانه صهيونيستها از آلمان غرامت بگيرند.
در سال ۱۹۹۸، يک دادگاه فرانسوي او را به اتهام "انکار هولوکاست" محاکمه کرد. در مقابل " فاروق ابو عيسی" يک وکيل سوداني همراه با يک تيم حقوقي 5 نفره به دفاع از او پرداختند. اما دادگاه گارودی را مجرم شناخت و او را به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک جريمه محکوم کرد! اما اين کتاب به سرعت با علاقه محققان مواجه شد و به عربي و فارسي ترجمه شد. تا جائي که بخشی از جريمه او را از ايران پرداخت کردند.
پس از اين محاکمه، گارودی کشورهاي اسلامي شهرت يافت. محافل علمی مختلف او را به تهران، قاهره، بيروت، دمشق، امان، قطر و فلسطين دعوت کردند. وی در سفرهايش به ايران به ملاقات با انديشمندانی چون علامه محمدتقي جعفري و علامه مصباح يزدي رفت. گارودي در 25 خرداد 1391 (14 ژوئن 2012) در سن 99 سالگی دارفانی را وداع کرد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 کودک یمنی که در بمباران آل سعود پدرش را از دست داده، حاضر به جدا شدن از جسم بی جان پدرش نیست
🔸 همین آل سعود برای اغتشاشگران ایرانی رسانه می زند و برخی هموطنان عقل خود را به رسانه های این سفاکان خوناشام میسپارند و نوچه وهابی آل سعود خونخوار، عبدالحمید می شود لیدر عده ای بچه شیعه که راه گم کرده و اراجیف اش را استوری میکنند!!
🔸 در آخرالزمان شیعیان غربال می شوند / پناه بر خدا از اتمام حجت ها در آخرالزمان
✅ مجله تخصصی یمن و خلیج فارس👇
https://eitaa.com/joinchat/3613065218Cef828ece68
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔴 #تحریم_و_آشوب
دو روی یک سکه
✍️دکتر سید سجاد پادام نوشته؛
🔹ریچارد نفیو در کتاب هنر تحریم ها گفته بود که تحریم از منظر ابعاد فنی بعد از مدتی اگر رقیب را از پای در نیاورد کارکرد خود را از دست میدهد(یعنی چیزی که ما را نکشد قوی ترمان میکند)، او اما در ادامه میگوید که باید کاری کرد که جامعه از تحریم، درد احساس کند.
🔸به زبان ساده نفیو گفت باید اجتماعی سازی آثار تحریم را برجسته کنیم و آنچه از تحریم نتوانستیم بدست آوریم را از ناراضی سازی اجتماعی بدست آوریم.
🔹این پروژه با مسائل پیش پا افتاده ای مانند مهاجرت برخی ورزشکاران و تحریم لباس تیم ملی و... آغاز شد و تا آشوب در کف خیابان ادامه پیدا کرد.
🔸بیایید کمی به عقب برگردیم به شلوغی های اواخر دی ۹۶ که وقتی رخ داد دقیقا ۴ ماه بعد دشمن در ما طمع میکند و از برجام خارج میشود و تحریم های شدید را بر میگرداند و دلار از ۳ هزار تومان تا حوالی ۲۲ هزار تومان میرود.
🔹التهابات آرام میشود، دولت مقداری زمام امور را در دست میگیرد دلار را تا ۱۱ هزار تومان پایین می آورد تا اواخر آبان ۹۸ که مجددا دشمن آماده شورش، اعتراضات مردم را دست مایه قرار میدهد و مجددا ناامنی اقتصادی را در ایران القا میکند و این بار دلار تا ۲۵ هزار تومان بالا می آید و حتی طمع دشمن در ترور شهید سلیمانی را هم میتوان در همین القاء انشقاق جستجو کرد.
و حال که مجددا ایران در حال دست یافتن به توافقی دیگر بود و توانسته بود برای مدتی دلار را زیر ۳۰ هزار تومان کنترل کند مجددا آشوب کلید میخورد.
🔸درواقع آشوب ها به شرکا و رفقا و رقبای اقتصادی یاداوری میکنند که ایران جای سرمایه گذاری نیست و همین موضوع باعث میشود که هر بار پس از هر آشوب ما (همه جامعه ایران) شرایط سختی را تحمل کنیم.
🔹در واقع نفیو فهمید که یک دست(تحریم) صدا ندارد و آشوب هم باید بعنوان دست دوم عمل کند تا جامعه ایران از پای در بیاید.
🔸با درک این موضوع است که بارها در سالهای اخیر تاکید و تصریح کردیم که حفظ انسجام اجتماعی مهمترین موضوعی است که ما نیاز داریم.
🔹دشمن فرمول فشار را آموخته و مانند مگس آماده نشستن بر زخم های ماست این هنر و بصیرت ماست که تحت هر شرایطی از انسجام جامعه خود صیانت کنیم. هم در مقام مسئول و هم در مقام شهروند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
باغ اندیشه
@mohammadmahdishirmohammadi
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄