سلام گل دخترا صبح جمعه شما به خیر لطفا هر چه زودتر برای کلاسهای آسیبهای احتماعی اعلام امادگی بفرمایید تعدادیدثبت نامی داریم تاظرفیت تکمیل نشده ضررنمی کنید
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
شهادت مظلومانه ،بزرگ دانشمند هسته ای کشور جناب آقای محسن فخری زاده به دست تروریست های کوردل را خدمت مقام معظم رهبری ، خانواده محترم و مردم عزیز ایران تبریک وتسلیت عرض می کنیم .
(شوری دانش آموزی مدرسه مهندس عسگری)
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
⏪تفسیرنور #آل_عمران
آیه—۷۳
☘وَ لا تُؤْمِنُوا إِلاّ لِمَنْ تَبِعَ دِینَکُمْ قُلْ إِنَّ الْهُدی هُدَی اللّهِ أَنْ یُؤْتی أَحَدٌ مِثْلَ ما أُوتِیتُمْ أَوْ یُحاجُّوکُمْ عِنْدَ رَبِّکُمْ قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ☘
✨(بزرگان یهود،برای جلوگیری از گرایش یهود به اسلام،به آنان می گفتند:)جز به کسی که آیین شما را پیروی کند،ایمان نیاورید.(زیرا دینِ حقّ منحصر به ماست.🌼
✨ای پیامبر! به آنان)بگو:راه سعادت راهی است که خدا بنماید(ومانعی ندارد)که به امّتی دیگر نیز همانند آنچه(از کتاب وشریعت)به شما داده شده،داده شود،تا در نزد پروردگار با شما احتجاج کنند.(همچنین ای پیامبر! به آنان)بگو:فضل ورحمت بدست خداست،او به هر که بخواهد عطا می کند وخداوند دارای رحمت وسیع و علم بی انتهاست.🌼
💠نکته ها💠
✨ اهل کتاب،از گرایش یهود به اسلام نگران بودند و برای پیشگیری از آن تبلیغ می کردند.🌼
🍃«لا تُؤْمِنُوا إِلاّ لِمَنْ تَبِعَ دِینَکُمْ»🍃
💠پیام ها💠
1-✅دشمنان اسلام،در توطئه های خود سفارش به پنهان کاری می کنند و به غیر خود نیز اعتمادی ندارند. «لا تُؤْمِنُوا إِلاّ لِمَنْ تَبِعَ دِینَکُمْ» یکی از معانی ایمان، اعتماد و اطمینان است.🌼🍃
2-✅هدایت الهی،یک جریان مستمر در طول تاریخ بوده است و اختصاص به قوم خاصّی ندارد. «إِنَّ الْهُدی هُدَی اللّهِ»🌼🍃
3-✅تعصّب و خودبرتربینی،یکی از آفت های دینداری است. «إِلاّ لِمَنْ تَبِعَ دِینَکُمْ»🌼🍃
4-✅الطاف پروردگار،در انحصار گروه خاصّی نیست.نبوّت و هدایت،فضل الهی است که به هرکس بخواهد می دهد. «إِنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللّهِ»🌼🍃
5-✅گزینش پیامبران از سوی خداوند،بر اساس علم اوست. «واسِعٌ عَلِیمٌ»🌼🍃
#تفسیر_قرآن
#گمنام♥️
روح الله میرزاده:
💠مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلا
🇮🇷 از ميان مؤمنان مردانی اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند. برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در همين انتظارند و هرگز عقيده خود را تبديل نكردند.
احزاب-23
#شهید_محسن_فخری_زاده
#مرگ_بر_اسرائیل
#انتقام_سخت
#زهرا_انصاری
#کمیته_مناسبت_ها
#قرآن
«وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا»
و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد
و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد.
اگر يكى از آن دو يا هر دو، در كنار تو به سالخوردگى رسيدند
به آنها [حتى] «اوف» مگو
و به آنان پَرخاش مكن
و با آنها سخنى شايسته بگوى.
#آیه ۲۳ #سوره مبارکه اسراء
#تفسیرقرآن
#زهرا_رضائی🌱
زهرا انصاری:
مانور و نقش آن در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس
بطور کلی مانور مجموعه ای است از راهکارهای مناسب که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی شده است. در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا علی الخصوص زلزله در تمامی مکانها از جمله در مدارس به کار می رود.
در مانور ها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند و به عبارتی آموزه ها و آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند و دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.
جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانور های زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد و بدون شک توجه به آن، با درنظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیرو
زمین لرزه نتیجهٔ رهایی ناگهانی انرژی از داخل پوسته زمین است که امواج ارتعاشی را ایجاد میکند. مقدار بزرگی یک زلزله (ریشتر) طبق قرارداد گزارش میشود که بیان کننده انرژی آزاد شده می باشد، زلزلههای کوچکتر از شدت ۳ اغلب غیر محسوس و بزرگتر از ۷ خسارتهای جدی را به بار میآورند.
#زهرا_انصاری
#کمیته_مناسبت_ها
#مانور_زلزله
توصیههای ایمنی به دانش آموزان هنگام وقوع زلزله:
یکی از کارهای مهم آن است که خود را آماده کنیم تا در صورت وقوع زلزله، بدانیم باید چه کار کنیم. آماده بودن و دانستن اینکه موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، میتواند در صورت وقوع زلزله بعدی جان بسیاری از افراد را نجات دهد.
1- خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید.
2- به سمت درب خروج هجوم نبرید.
3- از دستورات معلم و والدین اطاعت کنید.
4- از آسانسور استفاده نکنید.
5- داخل کلاس(اتاق) به زیر میز رفته و با دو دست محکم پایههای میز را بگیرند.
6- در چهارچوب در، گوشه کلاس(اتاق) و زیر ستونهای اصلی نیز میتوانید پناه بگیرید.
7- اگر در طبقات زیرزمین هستید، در مکانی امن جای گرفته و تا پایان لرزش آنجا بمانید.
8- داخل سالن به گوشة سالن و یا زیر ستونهای اصلی رفته و خود را به دیوار بچسبانید.
9- در راه پله با دو دست سر را گرفته، بنشینید و خود را به یک سمت پله بکشانید و از بالا یا پایین رفتن بپرهیزید.
10-داخل آزمایشگاه، کارگاه وکتابخانه، ازقفسهها فاصله بگیرید،به زیر میز رفته و ضمن گرفتن پایههای آن، از سر خود محافظت کنید.
11- داخل حیاط، ضمن حفظ آرامش از دیوار و ساختمان مدرسه فاصله بگیرید و در جای مناسب نشسته و با دو دست سر خود را بگیرید.
#زهرا_انصاری
#کمیته_مناسبت_ها
#مانور_زلزله
🌍🌍🌍