1657719095-30813900902.pdf
484.4K
در این مقاله به صورت علمی اثبات می کند که نظام ما و راهبرد آن ناقص است و باید به سمت تولید ثروت برود. اما آیا مسولین تراز اول ما متوجه این قضیه هستند؟ بعید می دانم که نباشند، پس چرا چاره اندیشی نمی کنند؟!!!!!!!!
#سیاستخارجی
#چینایران
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
سلام علیکم🌹
عیدتون مبارک💐
سوال1⃣
🔹آیا میدانید در چه روزی از سال گناهان انسان، بیشتر بخشیده می شود؟
❓حدس شما چه مناسبتی هست؟
ماه مبارک رمضان؟ شب قدر؟ روز عرفه؟ روز عاشورا؟ روز غدیر؟
💡 امام صادق علیه السلام فرمودند:
🔹روزی هست که خداوند در آن روز 2برابر شب قدر و ماه مبارک رمضان، گناهکار از آتش جهنم آزاد می کند
🔹و 2 برابرعید فطر، در آن روز پاداش داده می شود
🔹و گناه ۶۰سال⌛ ازانسان بخشیده میشود
🔸و آن روز بزرگ، روز «عیدغدیرخم» است بحار/ ج 94/ ص119)
❗آیا تا بحال چنین نگاهی👀 به #عید_غدیر داشته ایم؟
☘☘☘☘☘☘☘
سوال2⃣
🔹بنظر شما مهمترین #عمل_عبادی در روز عیدغدیر چه چیزی هست؟
❓نماز روز عید؟ غسل؟ روزه؟ دیدار سادات؟ صله رحم؟ پوشیدن لباس نو؟ عطر زدن؟ خواندن عقد اخوت؟
💡امام صادق علیه السلام فرمودند:
🔹از بالاترین عبادات در روز غدیر، #اطعام_کردن است و می بایست روز غدیر را بنام «اطعام الطعام»🍛 نامید.
(بحار /ج95/ ص323)
☘☘☘☘☘☘☘
سوال3⃣
🔹آیا می دانید خداوند در دین اسلام، برای #اطعام_کردن مومنین (بطورکلی) چه پاداشی در نظر گرفته؟
💡امام صادق علیه السلام فرمودند:
«هيچيك از مخلوقات پروردگار #ثواب_اطعام_كردن به مؤمن را نمىداند، نه ملائكه مقرب ونه حتی پيامبران مرسل، بلكه فقط❗پروردگارجهانيان، ثواب آن را مىداند
(كافى/ج 2/ص201)
☘☘☘☘☘☘☘
سوال4⃣
🔹حال بنظر شما #ثواب_اطعام_کردن مومنین، در روز #عید_غدیر چقدر هست؟
💡امام صادق علیه السلام فرمودند:
🔹هرکس #یک_مومن را در روز عید غدیر اطعام کند
🔹خداوند پاداش #یک_میلیون بار اطعام به پیامبران و صدیقین⭐
🔹و پاداش #یک_میلیون اطعام به شهدا✨
🔹و پاداش #یک_میلیون اطعام به افراد صالح🔹آن هم در #کنار_کعبه🕋 به اطعام کننده می دهد!
(بحار ج6 ص 303)
❗باورتون میشد که خداوند برای #اطعام_غدیر اینقدر پاداش گذاشته باشه؟!
❗معمولا خانواده های مذهبی در کدوم یک از مناسبتهای سال، برای #نذری_دادن دست به قابلمه میشن؟!
🔸حال دو تقاضااز محضرتون:
تقاضای1⃣:
در روز عید غدیر به قدر توان💪، داخل منزل خودتون🏡 #اطعام_کنید و یا بین همسایگان چند ظرف خوراکی #توزیع_کنید.
تقاضای2⃣:
این خبر را بین بستگان، دوستان و همسایگان خود #نشر_دهید🔊 تا ایشان هم از این #ثواب_بزرگ بهره مند شوند🗣
🔆 نکته:
🔹اگرکسی دلیلش برای اطعام نکردن اینست که
در آن روز خودش مهمان خانه دیگری هست پس فرصت طبخ یا سفره انداختن ندارد
🔹ویامیگوید توان مالی برای غذادادن ندارد و نمیتواند از پس خرج چنین اطعامی بربیاید
🔸پیشنهاد میکنیم از گزینههایی مانند #شله_زرد، #آش🍲، #نان_پنیر_سبزی🌯 و یا #ساندویچ_الویه🌮 استفاده کنید که هم #کم_هزینه است💵 و هم اینکه از روز قبل، میشود آماده اش کرد و سرفرصت به در خانه همسایه ها بُرد.
⭕ یادمان باشد که در اطعام کردن، مقدار و #نوع_غذا مهم نیست. بلکه نزد خداوند اجر و پاداش دارد، هدف و #نیت_خالصانه شماست.
#عیدغدیر
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1645474067.mp3
22.68M
🔊 #میخانه اصلی قلب مطهّر أمیرالمؤمنین علیه السّلام است. آنچه که از عشق و محبّت خدا بر قلوب محبّین و مشتاقین پرودگار جاری میشود از دریچۀ قلب آن حضرت است.
🔸ساقی باقی که جانم مست اوست
باده ای در داد کان بیرنگ و بوست
🔸بی دهن جان باده ای را در کشید
کاو منزه از خم و جام و سبوست
🔸نور می در جان و در دل کار کرد
نار وی در استخوان و مغز و پوست
بیانات
#حضرت_آیة_الله_حسینی_طهرانی
مدظله العالی
🆔 @nooremojarrad_com
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
*🔴عکس جمعی شرکتکنندگان در نشست جده*
*همه این کشورها ۷۰ سال پیش تصمیم گرفتن که اسراییل رو نابود کنن! جمعا شکست خوردن! حالا هم میخوان جمیعا از اسراییل دفاع کنن، بازم شکست میخورن، عاقبت حقیرها همینه همیشه*
#سیاست
#نشستجده
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🌹...در غیب و شهادت جز علی نیست🌹
آیةالله حاج میرزا حبیبالله خراسانی رضوان الله علیه
🌷مرا پیر طریقت جز علی نیست
🍃که هستی را حقیقت جز علی نیست
🌷مبین غیر از علی پیدا و پنهان
🍃که در غیب و شهادت جز علی نیست
🌷مجو غیر از علی در کعبه و دیر
🍃 که هفتاد و دو ملت جز علی نیست
🌷چه باک از آتش دوزخ که در حشر
🍃 قسیم نار و جنت جز علی نیست
🌷اگر کفر است اگر ایمان بگو فاش
🍃که در روز قیامت جز علی نیست
🌷اساس هر دو عالم بر محبت
🍃 بود قائم محبت جز علی نیست
🌷در آن حضرت که دم از «لی مع الله»
🍃زند احمد معیت جز علی نیست
🌷شنیدم عاشقی مستانه میگفت
🍃خدا را حول و قوت جز علی نیست
🌷وجود جمله اشیاء از مشیت
🍃 پدید آمد مشیت جز علی نیست
🌷شهنشاهی که بر درگه ملائک
🍃زنندش پنج نوبت جز علی نیست
🌷علی آدم علی شیث و علی نوح
🍃 که در دور نبوت جز علی نیست
🌷علی احمد علی موسی و عیسی
🍃که در اطوار خلقت جز علی نیست
🌷تو را پیر طریقت گو عمر باش
🍃مرا پیر طریقت جز علی نیست
🌷اگر گویی علی عین خدا نیست
🍃 بگو نیز از خدا هرگز جدا نیست
📚«معاد شناسی» ج ۷ ص ۳۰۷
🆔https://eitaa.com/joinchat/3329556481C91ee5b1bac
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📖 #تقویم_شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۱
میلادی: Tuesday - 19 July 2022
قمری: الثلاثاء، 19 ذو الحجة 1443
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️11 روز تا آغاز ماه محرم الحرام
▪️20 روز تا عاشورای حسینی
▪️59 روز تا اربعین حسینی
#تقویم
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_5967610084287581735.mp3
2.16M
اختران پرتو مشکوة دل انور ما
دل ما مظهر کل کل همگی مظهر ما
نه همین اهل زمین را همه باب اللهیم
نه فلک در دورانند بدور سرما
بر ما پیر خرد طفل دبیرستانست
فلسفی مقتبسی از دل دانشور ما
گرچه ما خاک نشینان مرقع پوشیم
صد چو جم خفته بدریوزه گری بردرما
چشمهٔ خضر بود تشنه شراب ما را
آتش طور شراری بود از مجمر ما
ای که اندیشهٔ سرداری و سرمیخواهی
به کدوئی است برابر سر و افسر بر ما
گو به آن خواجه هستی طلب زهد فروش
نبود طالب کالای تو در کشور ما
بازی بازوی نصریم نه چون نسربچرخ
دو جهان بیضه و فرخی است بزیریرما
ماه گر نور و ضیاکسب نمود از خورشید
خور بود مکتسب از شعشعهٔ اختر ما
خسرو ملک طریقت بحقیقت مائیم
کله از فقر بتارک ز فنا افسر ما
عالم و آدم اگر چه همگی اسرارند
بود اسرار کمینی ز سگان در ما
ساقی بیا که گشت دلارام رام ما
آخر بداد دلبر خوش کام کام ما
بس رنج بردهایم و بسی خون که خوردهایم
کان شاهباز قدس فتادی بدام ما
در دار ملک عالم معنی دم نخست
زد دست غیب سکه دولت بنام ما
مائیم اصل و جمله فروع فروغ ماست
گرخواجه منکر است بنوشد ز جام ما
بر آستان پیر مغان رو نهادهایم
برتر ز عرش آمده زین رو مقام ما
عرش سپهر خود چه بود پیش عرش دل
یا کعبه در برابر بیت الحرام ما
هر ذره خاک دره و هر تخته تخت شد
چون آمد آن همای همایون بدام ما
گلبانگ نیستی چو شد از بام ما بلند
نه بام چرخ وام برند از دوام ما
اسرار بشکند کله خسروی بفرق
تا گفته میفروش تو هستی غلام ما
#ملاهادی_سبزواری
#اواز
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
#موعظه
#ایهالله انصاریهمدانی
# عرفان
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_5805205147348897102.mp3
42.21M
🌐 نشست تخصّصی «هوش مصنوعی از منظر #فلسفه_اسلامی»
🎙 با ارائهی حجتالاسلام و المسلمین استاد علی امینینژاد (از اساتید سطح عالی فلسفه و عرفان حوزه قم)
🔺 در این نشست، پس از اکران برخط فیلم UPGRADE آقای مهندس امیرحسین حاجی شمسایی (پژوهشگر هوش مصنوعی) به ارائه بحث پرداخته و سپس استاد امینینژاد به تحلیل مسائل مربوط به هوش مصنوعی از منظر فلسفه اسلامی پرداخته است.
#هوشمصنوعی
#فلسفهاسلامی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
آیا ما انسجام فکری داریم؟
محمود سریع القلم
بهم ریختگی در عمل، ریشه در بهم ریختگی فکری دارد. وقتی اجزاء فکر یکدیگر را نقض کنند، عمل به آنها نیز مجموعه ای از تناقضات را به وجود می آورند. لذا مشخص نیست که:
بخش خصوصی را قبول داریم یا نداریم؟ در بیان می گوییم قبول داریم ولی حاضر نیستیم به او مسئولیت دهیم، تفویض کنیم و در حکمرانی با او شریک شویم؛
بالاخره معلوم نیست این نظام بین الملل را قبول داریم یا نداریم؟ در بیان، قبول نداریم ولی تمام فن آوریها، محصولات، اعتبارات و تحقیقات آنها را میخواهیم. فلسفه وجودی آنها را قبول نداریم ولی بسیاری از محصولات آنها را میخواهیم؛
بالاخره دنیا جای خوبی است یا باید با مظاهر آن مبارزه کرد. در بیان، دنیا را مذمت میکنیم ولی برای پول و مقام تقریباً هر کاری می کنیم؛
بالاخره معلوم نیست تخصص را قبول داریم یا نه؟ البته که در بیان همه قبول دارند ولی دریاچه_ اورمیه، نرخ تورم، بانکداری، نظام آموزش عالی، محیط زیست، صنعت خودروسازی و سیاست خارجی معرف اینست که امور، تخصصی تصمیم سازی نشده اند؛
بالاخره میخواهیم با مسلمان ها روابط خوبی داشته باشیم یا با غربی ها، یا با آسیایی ها یا با شمالی ها؟ یا با هیچ کدام؟ بالاخره مسیر چیست؟
بالاخره زمان مهم است و باید برای آن فکر کرد، برنامه ریزی کرد، آینده نگری کرد و در اندیشه 50 سال آینده بود یا زمان تعطیل است و باید دم را غنیمت شمرد؛
بالاخره سرمایه داری را قبول داریم یا نه؟ چپ هستیم؟ سوسیالیست هستیم؟ از نوع چینی هستیم؟ مالزی هستیم؟ هند هستیم؟ ترکیه هستیم؟ صدها لایه و پرده تو در تو هستیم؟ چه هستیم؟؛
بالاخره می خواهیم با کیفیت زندگی کنیم؟ همه با کیفیت زندگی کنند؟ در دنیا به واسطه آنچه ساخته ایم اعتبار و احترام کسب کنیم؟ سازوکار چنین مقصودی چیست؟ اصولاً کیفیت اهمیتی دارد یا خیر؟
بالاخره می خواهیم چکار کنیم؟ بقا؟ رشد؟ پیشرفت؟ تقابل؟ تعامل سازنده؟ کدامیک؟ با کدام ترکیب؟ تقسیم بندی درصدها به چه صورت است؟
و بالاخره افکاری که افق های ما را تعیین می کنند کدامند؟ می دانیم؟ افرادی می دانند؟ اتاق فکری که به این امور توجه می کند کجاست؟ آیا سیستمی داریم که کل مسایل کشور را یکجا ببیند و به صورت تسلسلی و سیستماتیک برای آنها طراحی کند؟
شاید علت العلل مسایل ما، وضعیت اندیشه ای و فکری ماست. مجمع الجزایری از افکار به صورت معلّق در فضا بدون آنکه نقطه مماسی داشته باشند در مدارهای خود خواسته حرکت می کنند. تا اندیشه منطقی و منسجم نشود، عملکرد اصلاح نمی شود.
دلیل اینکه در نروژ و دانمارک آرامش و ثبات وجود دارد به خاطر اینست که پاسخ سئوالات فوق را دهه ها پیش در میان خود حل کرده اند. شاید با همین استدلال، فلسفه در غرب و در آسیا فعلاً جایگاهی ندارد ولی در میان خاورمیانه ایها سئوالات مهم فلسفی بی پاسخ مانده اند و تعدد و حجم بحرانها، مجال پاسخگویی را نمیدهد.
دستگاه مغزی ما محتاج انسجام درونی است تا سیستمی بپا شود. نمی توان همه چیز را با هم و هم زمان خواست. زندگی با کیفیت محتاج اولویت بندی، سیستم، هرم، زمان بندی، آینده نگری و واقع بینی است. بدون داشتن Consistency نمی توان در انتظار جواب نشست.
به درجه ای که میان بیان و عمل یک فرد، یا کشور یا بنگاه فاصله باشد، به همان میزان کیفیت، اعتبار و کارآمدی آن کاهش می یابد. شفافیت و قاعده مندی دو اصل ثابت و جهان شمول پیشرفت هستند. فکری انسجام دارد که شفاف و قاعده مند باشد. از سطح تناقضات یک اندیشه کاسته میشود وقتی شفاف باشد.
سالها پیش، به شخصی که یک ساعت و ۴۵ دقیقه به جلسه ای با تأخیر آمده بود مؤدبانه و خصوصی گله کردم. او در پاسخ، نکته ای گفت که سطح یادگیری از آن در حد یک دوره فوق لیسانس بود.
او گفت: اینقدر صحبت از نظم و سیستم و عقلانیت و زمان و کارآمدی و آینده نگری و انسجام و دقّت و مدیریت و قانون گرایی…. نکن. من و تو را آخر در قبر خواهند گذاشت.
مسئولیت دست یابی به انسجام فکری با خودمان است. در این نظام بین الملل، همه کشورها تنها هستند و صرفاً به فکر منافع خود. با توجه به مثلث در حال ظهور مجدد چین، روسیه و آمریکا، این ویژگی نظم جهانی عمیق تر نیز خواهد شد. اگر با دانش و تخصص به انسجام فکری نرسیم، هم چنان مانند ۱۷۰ سال گذشته سینوسی سیر خواهیم کرد.
مخالفان قدرتمند شدن کشور چه در منطقه و چه خارج از منطقه متوجه هستند که ما در انبوهی از تناقضات زندگی میکنیم.
نباید گذاشت آنها به آنچه ناپلئون گفت برسند. ناپلئون گفت: «وقتی دشمن شما در حال اشتباه کردن است، مزاحم او نشوید.»
مسئولیت ایجاد انسجام فکری بین ما و در درون ماست.
#سیاست
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
⚔ سالروز قتل عام حره و ردپای معاویه
👈 وقتی سربازان یزید، با تجاوز به زنان مدینه، ۱۰۰۰ بچه نامشروع پدید آوردند و بیش از ۴،۰۰۰ نفر را کشتند!
همه با واقعه #حره که در آن به فرمان #یزید صدها صحابی کشته شدند و به هزاران دختر در شهر مدینه تجاوز شد آشنایۍدارند؛ امّا آیا میدانید ڪه چه کسۍ به یزید چنین دستور داده و مسبب واقعۍآن چه کسۍاست؟!
🔸ابن حجر می گوید: ابن ابۍ خیثمه با سند صحیح تا جویریه بن اسماء روایت ڪرده که شیوخ اهل مدینه را شنیدم که میگفتند: «وقتۍ نزدیک مرگ معاویه شد، یزید را خواند و به او گفت، برای تو از اهل مدینه روزی است! [بر تو شورش خواهند ڪرد] پس اگر انجام دادند، مسلم بن عقبه¹ را برای آنها بفرست».
#متن_عربی : وَأَخْرَجَ أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِۍخَيْثَمَةَ بِسَنَدٍ صَحِيحٍ إِلَى جُوَيْرِيَةَ بْنِ أَسْمَاءَ سَمِعْتُ أَشْيَاخَ أَهْلِ الْمَدِينَةِ يَتَحَدَّثُونَ أَنَّ مُعَاوِيَةَ لَمَّا احْتُضِرَ دَعَا يَزِيدَ فَقَالَ لَهُ إِنَّ لَكَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ يَوْمًا فَإِنْ فَعَلُوا فَارْمِهِمْ بِمُسْلِمِ بْنِ عُقْبَةَ (کانال برهان)
📒فتح البارۍ ج:۱۳ ص:۷۰
نکته:
1.مسلم بن عقبه همان فرمانده یزید است که جویهای مدینه را پر از خون ساخت و مسجد نبوی را به اصطبل لشکریان خود تبدیل کرد. او ۳ روز سربازان خود را برای تجاوز به حریم دختران و زنان آزاد گذاشت که بنا بر نقل مدائنی، هزار زن پس از واقعه حرّه فرزندان نامشروع به دنیا آوردند.
قال المدائنی عن ابی قرّة قال: قال هشام بن حسان: "ولّدت الف امراة من اهل المدینة بعد وقعة الحرّة من غیر زوج"
#واقعهحره
#تاریخ
#مهندسی_فرهنگی