▫️ به ترتیب بخوانید
🔸 خیلی وقتها تقصیر را گردن دیگران میاندازیم، درحالی که این ما هستیم که نیاز به تغییر داریم ...
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تشییع جنازه با شکوه شهدای اخیر عربستان که توسط پادشاهی جنایتکار آل سعود گردن زده شدند در شهر قطیف عربستان
#الیهود
#جنایات
#شهدا
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سقط جنین گناه نابخشودنی، گناه کبیره و قتل عمد مسلم است.
#سقطجنین
#قتل
#نسلکشی
#کنترلجمعیت
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✍ ٩٠ فایده برای دعا برای امام زمان عج
۱- فرمایش امام زمان عج است که بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که همانا آن فرج شما است.
۲- سبب زیاد شدن نعمتهاست
۳- اظهار محبت قلبی به امام علیهالسلام
۴- از نشانههای انتظار است
۵- مایه ناراحتی و وحشت شیطان لعین
۶- زنده کردن امر ائمه اطهار علیهمالسلام
۷- تعظیم خداوند و دین او
۸- ادا نمودن قسمتی از حقوق آن حضرت
۹- نجات یافتن از فتنههای آخرالزمان
۱۰- حضرت صاحبالزمان علیهالسلام در حق قرائتکننده دعای فرج دعا میکند.
۱۱- شفاعت آن حضرت در قیامت شامل حال قرائتکننده دعای فرج میشود.
۱۲- شفاعت پیغمبر صلیالله علیه و آله شامل حال او میشود
۱۳- این دعا فرمانبری امر الهی و طلب فضل و عنایت اوست
۱۴- سبب استجابت دعا میشود
۱۵- ادا نمودن اجر و مزد رسالت است
۱۶- مایه دفع بلاست
۱۷- سبب وسعت روزی است
۱۸- باعث آمرزش گناهان است
۱۹- سبب تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری و خواب
۲۰- سبب رجعت به دنیا در زمان ظهور آن حضرت
۲۱- از برادران پیغمبر ص خواهد بود
۲۲- در فرج حضرت، تعجیل خواهدشد
۲۳- پیروی ازپیغمبر و امامان
۲۴-وفای به عهد و پیمان خداوندی
۲۵- آثار نیکی به والدین برای دعاکننده حاصل میگردد
۲۶- فضیلت رعایت و ادای امانت برایش حاصل میشود
۲۷- سبب زیادشدن اشراق نور امام عج در دل قرائتکننده دعای فرج میشود
۲۸- طولانی شدن عمر
۲۹- تعاون و همکاری در کارهای نیک و تقوی
۳۰- رسیدن به نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند
۳۱- هدایت به نور قرآن مجید
۳۲- نزد اصحاب اعراف معروف میگردد
۳۳- هدایت به نور قرآن مجید
۳۴- ایمنی از عقوبتهای اخروی
۳۵- هنگام مرگ به او مژده میرسد و با او به نرمی رفتار میشود.
۳۶- این دعا اجابت دعوت خدا و رسول الله صلیالله علیه و آله است.
۳۷- با امیرالمومنین علیهالسلام خواهد بود.
۳۸- محبوبترین افراد نزد خداوند خواهد بود.
۳۹- عزیزترین و گرامیترین افراد نزد پیغمبر میگردد.
۴۰- قرائتکننده دعای فرج از اهل بهشت خواهد بود.
۴۱- دعای پیغمبر شامل حالش میگردد.
۴۲- کردارهای بد او به کردارهای نیک مبدل شود.
۴۳- خداوند متعال در عبادت او را تائید فرماید.
۴۴- با این دعا عقوبت از اهل زمین دور میشود
۴۵- ثواب کمک به مظلوم را دارد.
۴۶- ثواب احترام به بزرگتر و تواضع نسبت به او را دارد.
۴۷- پاداش خونخواهی مولای مظلوم حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام را دارد.
۴۸- قرائتکننده دعای فرج شایستگی دریافت احادیث ائمه اطهار را مییابد.
۴۹- نور او برای دیگران نیز - روزقیامت- درخشان میگردد
۵۰- هفتاد هزار نفر از گنهکاران راشفاعت میکند
۵۱- دعای امیرالمومنین علیهالسلام درباره او در قیامت مستجاب میگردد.
۵۲- بیحساب داخل بهشت میشود.
۵۳- از تشنگی روز قیامت ایمن است.
۵۴- جاودانه در بهشت خواهد بود.
۵۵- مایه خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل اوست.
۵۶- روز قیامت هدیههای ویژه ای دریافت میدارد
۵۷- خداوند از خدمتگذاران بهشت نصیبش فرماید.
۵۸- در سایه گسترده خداوند قرار گرفته و رحمت براو نازل میشود. (مادامی که مشغول دعا باشد)
۵۹- پاداش نصیحت مومن را دارد.
۶۰- مجلسی که در آن برای حضرت قائم عجلالله تعالی فرجه دعاشود، محل حضور فرشتگان گردد.
۶۱- دعاکننده مورد مباهات خداوند شود.
۶۲- فرشتگان برای او طلب آمرزش میکنند.
۶۳- از نیکان مردم پس از ائمه اطهار علیهمالسلام میشود.
۶۴- این دعا اطاعت از اولی الامر است که خداوند اطاعتشان را واجب ساخته است.
۶۵- مایه خرسندی خداوند است.
۶۶-مایه خشنودی پیغمبر میگردد.
۶۷-این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است.
۶۸- قرائت کننده دعای فرج از کسانی خواهدبود که خداوند در بهشت به او حکومت دهد.
۶۹- حساب او آسان میشود.
۷۰- این دعا در عالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود.
۷۱- این عمل بهترین اعمال است.
٧٢. سبب دوری غصههاست.
٧٣. دعای هنگام غیبت بهتر از دعای هنگام ظهور امام است.
۷۴- فرشتگان درباره قرائتکننده دعای فرج، دعا میکنند.
۷۵- دعای حضرت سیدالساجدین شامل حال فرد میشود.
۷۶- این دعا تمسک به ثقلین است.
۷۷- چنگ زدن به ریسمان الهی است.
۷۸- سبب کامل شدن ایمان است.
۷۹- مانند ثواب همه بندگان به او میرسد.
۸۰- تعظیم شعائر خداوند است.
۸۱- این دعا ثواب شهید با پیغمبر را دارد.
۸۲- ثواب شهید زیر پرچم حضرت قائم عجلالله تعالی فرجه الشریف را دارد.
۸۳- ثواب احسان به مولای ما حضرت صاحبالزمان علیهالسلام را دارد.
۸۴- در این دعا ثواب گرامی داشتن شخص عالم است.
۸۵- پاداش گرامی داشتن شخص کریم را دارد.
۸۶- درمیان گروه ائمه اطهار محشور میشود.
۸۷- درجات او در بهشت بالا میرود.
۸۸- از بدی حساب روز قیامت ایمن باشد.
۸۹- به بالاترین درجات شهدا در روز قیامت نائل شود.
۹۰- با شفاعت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها به رستگاری رسد.
📚برگرفته از کتاب مکیال المکرم
#دعا
#امامزمانعلیهالسلام
#مهندسی_ف
🌴🌴جالبه بدونید چه شباهتی بین حضرت علی اکبر ع و امام زمان عج وجود داره 👇👇
👈 امام حسین علیه السلام وقتی حضرت علی اکبر به میدان میرفتند به خدا عرضه داشت اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلى هؤُلاءِ الْقَوْمِ، فَقَدْ بَرَزَ إِلَیْهِمْ غُلامٌ اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ مُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله
خداوندا شاهد رفتار این قوم باش که فردی به سمتشان می رود که از همه مردم به پیامبر ص به لحاظ چهره و اخلاق و تن صدا، شبیه تر است {١}
👈 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود :
مَهْديُّ اُمَّتي اَشْبَهُ النّاسِ بي في شَمائِلِهِ وَ اَقْوالِهِ وَ اَفْعالِهِ
مهدیِ امت من، شبیه ترین مردم نسبت به من در شمایل و سخن و رفتار است {٢}
.....................
(١) بحار الانوار، ج45 ص 42
(٢) اکمال الدین، ص257
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✨مثل شب قدر
🔖#عکس_نوشته
📚کتاب «گلشن أحباب»
📌حضرت آیت الله حسینی طهرانی (حفظه الله)
#امام_زمان عجل الله فرجه
#نیمه_شعبان
🌐 @alef_net
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨شوق دیدار
🎙#پادکست
📌حضرت آیت الله حسینی طهرانی (حفظه الله)
#امام_زمان عجل الله فرجه
#نیمه_شعبان
🌐 @alef_net
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✨اعمال شب نیمه شعبان
📊#اینفوگرافی
📚کتاب «گلشن احباب»
📌حضرت آیت الله حسینی طهرانی (حفظه الله)
#امام_زمان عجل الله فرجه
#نیمه_شعبان
🌐 @alef_net
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1530959183.mp3
3.28M
امسال هم گذشت ..
#مناجات و توسل به امام زمان عجل الله
امسال هم گذشت تو از ما گذشت کن
اوضاع مان خراب شد، آقا گذشت کن
وقتی پدرتویی،همه کارت به حکمت است
یا اینکه چوبمان بزن و یا گذشت کن
هرجا شدیم بی خبر از تو حلال کن
هرجا شدیم بنده ی دنیا گذشت کن
از دوستان که خیر و محبت ندیده ای
ماندی میان ما تک و تنها گذشت کن
شرمنده ایم، شاهد ما گریه های ماست
بد کرده ایم ما به تو اما ، گذشت کن
در شهر راحتیم ، اگر هیچ شیعه ای
دنبال تو نیامده صحرا ، گذشت کن
آقا .. به حقِ ساقی عطشان کربلا
حرف از عموت آمده حالا گذشت کن
افتاد بر زمین و صدا زد حسین جان
آبی نرفته خیمه زن ها گذشت کن
#مناجات_امام_زمان_عجل_الله_تعالی
#استاد_حاج_منصور_ارضی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🕯منتظر حقیقی
🔖#عکس_نوشته
📚کتاب «نور مجرّد»
📌حضرت آیت الله حسینی طهرانی (حفظه الله)
#امام_زمان عجل الله فرجه
🌐 @alef_net
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📆 پیشینه مخالفت با فلسفه و عرفان در حوزۀ خراسان
از دير باز مشهد مهد مبارزه با فلسفه و عرفان بوده و بسياري از فضلای شهر تحت تأثیر رسوبات أخباریگری از عصر مرحوم «شیخ حرّ عاملی» بودهاند.
مشهد مقدّس يكي از شهرهائي است كه در قرن يازدهم و آغاز نهضت مبارزه با فلسفه و عرفان، يكي از پايگاههاي مبارزه شمرده ميشده است و شاهد درگيريهائي بين مخالفين و موافقين بوده است [۱] و اين گرايشهاي اخباري منجرّ به ضعف هرچه شديدتر علوم عقلي و عرفان در حوزة خراسان – خصوصاً پس از عصر صفويّه – شد.
لذا در ميان عالمان شهر مشهد در چند قرن اخير فيلسوف نامداري را نمييابيم و اندك مدرسان فلسفه نيز مهجور و منزوي بودهاند!
📢علامه مشكان طبسي از فضاي علمي حوزه خراسان، در دهههاي مياني قرن سيزدهم، چنین گزارش ميدهد:
«مدارس مشهد در عصر رونق مکتب اصفهان با حضور ملاّ علی نوری؛ ملاّ محمد کاشی و میرزا جهانگیرخان قشقائی، اقبالی به علوم عقلی نداشتند و وقت خود را بیشتر صرف علوم دینی و ادبی میکردند و غلبه با مشتی مردم ریاکار بود و کسی که متهم به داشتن فلسفه میشد، اگر میتوانست جان خود را حفظ کند، کار بزرگی کرده بود.
بودند کسانیکه بر ناموس خود غیرتی نشان نمیدادند، لیکن بر دین خدای به قدری غیور بودند که از دیدن یک فلسفه خوان، از حال طبیعی خارج شده مانند مصروع کف بر لب میآوردند.
بهخصوص اگر سخنی برهانی گفته یا با آنها معارضه کرده بودند.» [۲]
شاهد ديگر اين وضعيت نابسامان مرحوم آقا نجفی قوچاني است كه به شهادت سياحت شرق در حدود سال۱۲۷۰ ه.ق در مشهد مخفیانه شرح مطالع و شرح تجريد قوشجي [۳] میخواندهاست:
«کتب معقول را مطلقاً کتب ضلال میدانستند و اگر کتاب مثنوی را در حجره کسی میدیدند، با او رفت و آمد نمیکردند، که کافر است و خودِ کتابها را نجس میدانستند و با دست مَسّ به جلد او نمیکردند ولو خشک بود که از جلد سگ و خوک نجستر میدانستند. چون آنها خود نخوانده بودند و نمیدانستند، و از طرف دیگر خود را أعلم نمایش میدادند.
لابد بودند كه عذري براي ندانستن خود بتراشند و بهتر از اين نبود كه آنها را كتب ضلال دانند!! اگركسي از معاني و مسئلهاي از مسائل، آنها را سؤال ميكرد، قبل از اينكه چيزي در جواب بگويد ميگفت: «از اين كفريات و ضلالت خود را مصون داريد! چون گفتگو در اين مسايلِ حرام، بالاخره به كفر منجر ميشود!!» واز اين جهت از جواب آسوده ميشدند. يعني جوابِ "نميدانست" و "نميدانم" دربارة آنها غلط و چون كوه ابوقبيس سنگين بود.
اين بود كه فراراً، اين افتراآت را اشاعه ميدادند كه الناس اعداء ما جهلوا و حال آنكه لبّ لباب معقول، توحید ذات و صفات و افعال حقّ است و این اصل دیانت است. فرمودهاند أوّل الدین معرفة الله، و اگر این کفر باشد دین کدام است.» [۴]
_______
پانویس
۱. سياست و فرهنگ روزگار صفوي، ص۷۶۴-۷۶۹؛ صدرای زمان، مقالة رویکرد خراسان به فلسفه و نقش آشتیانی، ص ۱۲۸
۲. صدرای زمان، مقالة رویکرد خراسان به فلسفه و نقش آشتیانی ، صص ۱۲۹ و ۱۳۰
۳. دقت كنيد كه اين موضوع اين دو كتاب منطق و كلام است نه مباحث دقيق و سطح بالاي فلسفي!!
۴. سياحت شرق و غرب؛ انتشارات لوح محفوظ چاپ دوم ۱۳۷۹ ص ۵۱
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1521963381.pdf
3.81M
دانلود رایگان نسخۀ الکترونیکی کتاب شریف "نوروز در جاهلیت و اسلام" اثر ذی قیمت علامه آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّساللهسرّه
ع#کتاب
#نوروز
#علامهطهرانی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✍🏻 گزارشی از کتاب نوروز در جاهلیت و اسلام
💠 قسمت اول
🔹رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
«ما مِن شیءٍ یُقَرِّبُکُم إلی اللهِ إلّا و قَد دَعَوتُکُم بِه، و ما مِن شَیءٍ یُبَعِّدُکم عنِ النّارِ إلّا و قد نَهَیتُکُم عنه؛ هیچچیز شما را به خدا نزدیک نمیکند، الّا اینکه من شما را به آن امر کردم و هیچچیز شما را از خدا دور نمیکند، الّا اینکه شما را از آن نهی کردم.»
🔹از آنجا که هر عاقلی تمام باورها و جهتگیریهای خود را با میزانِ عقل و فطرت میسنجد تا راه صحیح از سقیم را بازشناسد و از سیره و سنّتِ نادرست و غیر منطقی بپرهیزد، شناخت آیینها از منظر عقل حائز اهمیت خواهد بود.
🔹همچنین برای کسانی که به حقانیتِ دین اسلام راه یافته و با تعمّق پذیرفتهاند واضح است که هیچ مسئلۀ مؤثری در سعادت انسان نیست مگر آنکه اسلام نسبت به آن توصیه و سفارشی فرموده است؛ از اینرو شناخت سنتها و بدعتها از درجۀ والایی از اهمیت برخوردار است.
🔹یکی از آیینهای قابل توجه که از دیرباز مورد بحث و مناقشه بوده است، آیین مشهور «نوروز» است که کشف ماهیت آن برای عقلمحوران و دینمداران، دغدغهای مهم میباشد.
🔹کتاب نوروز در جاهلیت و اسلام، تألیف حضرت آیتالله حاج سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی رضواناللهعلیه با هدف پاسخ به همین سؤال به رشتۀ تحریر درآمده است.
🔹مؤلف جهت جامعیّت و صحّت منابعِ مورد استنادِ این رساله، شخصاً در کتابخانههای مختلف دنیا حضور یافته است؛ این ویژگی، بهتنهایی این رساله را از آثار مشابه، متمایز میگرداند.
✅ با توجه به ویژگی آیینهای ملّی، طبیعی است که نتیجۀ این تحقیقات به مذاق مخاطبانِ ناآشنا با حقیقت، خوش نیاید؛ ایشان با اشاره به این مطلب نوشتهاند:
«روی این سخن و نوشتار متوجهِ رادمردانی خواهد بود که با فکر باز و حریّت و آزادیِ مستمر و اهتمام به شناختِ معارف و حقایق، بهدنبال معرفت و تحصیل کمالِ خویش میباشند.» [ص ۴٩؛ تلخیص]
🔹با توجه به تفصیل رسالۀ نوروز در جاهلیت و اسلام، گزارشی از اهمّ مطالب مندرج در این کتاب و خلاصۀ ادلّۀ آن در قالب چند پُست خدمت مخاطبان محترم تقدیم میگردد.
#نوروز
#عید
#اعیاد_عقلائی
#اعیاد_شرعی
#تبعیت_از_سنن_الهی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✍🏻 گزارشی از کتاب نوروز در جاهلیت و اسلام
💠 قسمت دوم
🔹طبق مستنداتی که مرحوم مؤلف در این کتاب ارائه میفرماید، باید دانست:
❗️در دوران باستان، هیچگاه عنوان نوروز یک روزِ معیّن و ثابت نداشته و میان روزها و فصولِ مختلف سال در گردش بوده است، و در سال ۴۶٧ هـ.ق بهدستورِ سلطان جلالالدین سلجوقی، نوروز در اوّل فروردین قرار گرفت و دیگر گردش نوروز در فصول مختلف سال از میان برداشته شد.
❗️از این رو، نوروزی که در عصر اهلبیت علیهمالسلام مطرح بوده است، در فصولِ مختلفِ سال در گردش بوده و ارتباطی با اولِ فروردین یا فصل بهار نداشته است.
❗️از طرفی آنچه مردمِ باستان را واداشت که این روز را به عنوان عید بپندارند، صرفاً پیروی از پادشاهان و سلاطینِ خود بود، نه اموری مانند طراوت طبیعت و روییدن گلها.
📝ادامه دارد...
#نوروز
#عید #اعیاد_عقلائی
#اعیاد_شرعی
#تبعیت_از_سنن_الهی
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از ۱۳۰۱ تا ۱۴۰۱
⭕️ خلاصهای از مهمترین اتفاقهای قرن ۱۴ در ایران
#تاریخ
#قرن۱۴
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a