eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
337 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
272 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ✅بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی عارف واصل حضرت آیت الله کشمیری رحمة الله عليه ♦️هجدهم فروردین سالروز عروج ملکوتی عارف واصل حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رحمة الله عليه است. جهت عرض ارادت و اظهار نیاز به محضر مبارکش فاتحه ای قرائت کنیم. 🔹حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رحمة الله عليه بعد از سال ها مجاهده با نفس و تربيت نفوس و هدايت بسياري از انسان هاي حقيقت جو، در چهارشنبه 18 فروردين 1378 (20 ذی الحجه 1419) در 74 سالگي دار فاني را وداع گفت و به ملكوت اعلي پيوست. 🔹روزهاي قبل از رحلت، اين آيه را مكرر مي خواند: «وَما جَعَلْنا لِبَشَرٍ مِنْ قَبْلِكَ الْخُلْد اَفَاِنْ مِتَّ فَهُمُ الخالِدُونَ* كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْت» اي پيامبر! قبل از تو براي هيچ بشري جاودانگي قرار نداده‌ايم. آيا اگر تو بميري، آنان جاويد خواهند بود؟ مسلّماً هر كس طعم مرگ را خواهد چشيد. 🔸پیکر مطهرش از تهران به قم منتقل  شد و آیت‌الله بهجت(ره) در صحن حرم حضرت معصومه(س) بر آن نماز خواند و بالای سر مرقد مطهر حضرت معصومه(س) کنار قبر علامه سید محمدحسین طباطبایی به خاک سپرده شد. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔲⭕️فضول های احمق را بیاندازید بیرون! دکتر مجتبی لشکربلوکی اول یک نامه تاریخی جالب را با هم بخوانیم: فدايت شوم ميخواهيد بدون طول و تفصيل بنويسم كه [برای ایران] چه بايد كرد؟ جواب بنده ازاين قرار است: ... هزار نفر شاگرد به فرنگستان بفرستيد نه اينكه مثل سابق هر كدامي دو سه زن بگيرند بلكه تا ده سال در مدرسه هاي آنجا محبوس بمانند به طوري كه ثلث [یک سوم] آنها در زير كار بميرند و باقي ديگر آدم شوند اصول كار اينها هستند. كارهاي فرنگستان عموماً به نظر ما عجيب مي آيند چرا؟ سببش اين است كه ما در ايران هوش و فراست طبيعي خود را با علوم دنيا به كلي مشتبه كرده ايم [اشتباه گرفته ایم]. كارهاي دنيا يك وقتي ساده بود و هر كس معني آنها را به هوش طبيعي مي توانست به سهولت درك نمايد. مهندسي عهد هوشنگ، حسابداني حسن صباح و وزارت كريم خان زند چندان عمقی نداشت كه فراست طبيعي نتواند آنها را بفهمد و ليكن در اين عهد تازه به واسطه ترقيات علوم چندان اسباب [تکنولوژی] و معاني [دانش] عجيب بروز كرده كه هوش طبيعي بدون علم هرگز قادر به ادراك آنها نخواهد بود. ما در ايران از جميع آن علوم تازه كه قانون به كارهاي فرنگستان داد بي خبريم. وزراي ساير دول نيز از اغلب اين علوم بي خبرند. تكليف وزرا به هيچ وجه اين نيست كه داراي جميع علوم باشند نكته اين است كه هوش خود را با علوم دنيا مشتبه نكنند [توهم نزنند که عقل عرفی‌شان می‌تواند جایگزین دانش علمی باشد] وزراي فرنگستان هر علمي را كه تحصيل نكرده اند بدون خجالت ميگويند ما اين علوم را نخوانده ايم و به حكم اين اعتراف حكيمانه هميشه رجوع به اصحاب علم [کارشناسان] مي‌نمايند. برخلاف فرنگستان، ما در ايران در هر كار هوش و سليقه شخصي خود را حكم مطلق قرار ميدهيم. مسائل علمي كه از آن عميق‌تر و مشكل‌تر نیست حكم آن را در آن واحد جاري ميكنيم. هيچ لازم نيست از وزراي ما بپرسند كه اين علوم و كمالات را در چه زمان تحصيل كرده ايد؟ «جميع علوم را نخوانده مي دانند». «نمي دانم و نخوانده ام در زبان ايشان كفر است.» «دانستن جزو منصب است.» خيال ميكنند كه اگر احياناً در يك مسئله بگويند نميدانم شأن ایشان به كلي خواهد رفت. قسم ميخورم در ميان اين صد نفر فرنگي كه در تهران هستند يك نفر نيست كه جرأت كند بگويد من اكونومي پولتيك [اقتصاد سیاسی] ميدانم، اما جميع اهل درب خانه ما كل اين علوم را در سينه خود مضبوط دارند. اگر از سفراي انگليس و فرانسه بپرسيد بانك را چطور ترتيب ميدهند يقيناً بلاتأمل جواب خواهند داد ما نخوانده ايم و نمي دانيم اما اگر رجوع به مجلس وزرا نمائيم نه تنها جميع وزرا بر كل دقايق آن احكام قطعي جاري خواهند كرد بلكه فراش هاي خلوت ما نيز جميع معايب آن را در آن واحد خواهند شكافت. دول فرنگستان به جهت ترقي علوم اكونومي پولتيك كرورها خرج مي كنند و چندين هزار نفر عمر خود را در تحصيل اين علوم صرف مي‌نمايند تا اينكه چند نفر اكونوميست پيدا مي‌شوند. در ايران هيچ احتياج به اين نقلها نيست ما همه اكونوميست [اقتصاددان] كامل هستيم! اولاً آن فضول هاي احمق كه مي گويند همه اين علوم را مي دانيم بايد آنها را از مجلس وزرا بيرون كرد. ثانياً آن اشخاص باشعور كه مي‌گويند ما از اين علوم بي‌خبريم ولي اجراي اين كارها را موافق عقل ناگزير ميدانيم بايد دست اين اشخاص را بوسيد و ايشان را مأمور كرد كه اين قبيل كارها را مجرا بدارند.... ☑️⭕️تجویز راهبردی: آنچه خواندیم بخشی از نامه ای است منتسب به میرزاملکم خان. ۱۴۴ سال پيش این نامه به قولی برای شاه و به قولی برای یکی از وزرای وقت فرستاده شده. در مورد میرزاملکم خان حرف و حدیث بسیار زیاد است. بنابراین می‌توان متن را رها کرد و به شخصیت و حواشی و اصالت نامه پرداخت و دوم اینکه فرض کنیم این نامه توسط یک ناشناس نوشته شده و از خود بپرسيم که چه نکات مهمی دارد. من مسیر دومی را انتخاب می کنم و سه نکته برای توسعه ایران ، ▪️اعتراف حکمیانه «من نمی دانم» را جدی بگیریم و درک کنیم «نمی دانم» زینت آدم باشعور است و نه عیب. ▪️اولین درس مدیریت این است: مدیریت یعنی انجام امور به وسیله دیگران. بنابراین وظیفه مدیر دانش تخصصی نیست. مدیران ارشد بیش از آنکه دانش تخصصی داشته باشند باید یک بینش درست داشته باشند و توانایی کار کردن با متخصصان. توانایی ایجاد فضایی برای طرح، نقد و برگزیدن بهترین ایده ها. دیگر دوران مدیران سوپرمن تمام شده. عصر فعلی، عصر مدیرانی است که می توانند از باهوش ترین ها کار بکشند. ▪️نسبت به ۱۴۴ سال قبل خوشبختانه ما اکنون کارشناسان و دانشمندان و پژوهشگران بسیاری داریم و نیازی به تلف شدن یک سوم آنان زیر بار فشار تحصیل نیست. اما آنچیزی که نسبت به ۱۴۴ سال قبل تغییر نکرده باور به علم و تواضع در برابر علم است. ما بیش از فضول های احمق نیازمند باشعورهای متواضع هستیم. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✅ في فضائل شهر رمضان... ✏️ شيخ الإسلام بهاء الملة و الدين الشيخ البهائي {م۱۰۳۱ق} رحمة الله عليه: (( إختصاص شهر رمضان من بين الشهور بإثنى عشر مزية: الأولى: أنه أنزل فيه القرآن، و روى الشيخ في التهذيب عن الصادق عليه السلام: إن التوراة و الإنجيل و الزبور أيضا أنزلت فيه. الثانية: أنه مشتمل على ليلة القدر التي هي خير من ألف شهر. الثالثة: أن الله سبحانه فرض الصيام فيه. الرابعة: أن رمضان إسم من أسماء الله تعالى فمعنى شهر رمضان شهر الله. و لايقال هذا رمضان و لا جاء رمضان و لا ذهب رمضان، و روي ذلك عن النبي صلى الله عليه و آله و عن أميرالمؤمنين، و روي مثله في الكافي عن الباقر عليه السلام بطريق صحيح. و في الدروس: إن هذا النهي للتنزيه، إذ الأخبار عنهم مملوءة بلفظ رمضان. الخامسة: أنه أول السنة الشرعية، كما قاله الشيخ في المصباح: (( إن المشهور من روايات أصحابنا أن شهر رمضان أول السنة و إنما جعل المحرم أول السنة إصطلاحاً))، و روى مثله في التهذيب بسند صحيح عن الصادق عليه السلام. السادسة: أن قيام ليلة منه كقيام سبعين ليلة في غيره. السابعة: أن تأدية فريضة فيه كتأدية سبعين فريضة في غيره. الثامنة: أن تفطير المؤمن فيه كعتق رقبة و يغفر الله ما مضى من ذنوبه. التاسعة: أن الأنفاس فيه تسبيح. العاشرة: أن من خفّف عن مملوكه فيه خفّف الله سبحانه حسابه. الحادية عشر: أن تحسين الخلق فيه جواز على الصراط يوم تزل فيه الأقدام. الثانية عشر: أن ثواب تلاوة آية واحدة فيه كثواب ختم القرآن في غيره. )) 📚 الإثنا عشريات الخمس ٢٦٩ بهایی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
حروف انگلیسی حک شده بر روی لاستیک ها، بیانگر حداکثر سرعت مجاز با آن لاستیک است. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
*. تاریخ پسا حقیقت* *اخبار جعلی در عصر حاضر (قدرت، صحت، نحوه مقابله* ) قدرت اخبار جعلی در گرو زمان و مکان! در سال 1475 در شهر ترنت ایتالیا وقتی که یک کودک دوساله ناپدید شده بود یک واعظ مذهبی در سخنرانی‌های خود گفت که یهودیان او را کشته و خونش را نوشیده‌اند! شایعه شروع به گسترش کرد و هرچه بیشتر اغراق آمیز گشت و درنهایت بدستور حاکم، یهودیان را دستگیر و شکنجه کردند. قتل یک کودک و تصویرسازی در اذهان مردم علیه قوم یهود | 1475 ایتالیا وقایعی مانند داستان شهر ترنت این سوال را مطرح می‌کنند که واقعا تاریخ اخبار جعلی چقدر قدمت دارد و چگونه به سیاست عصر کنونی ما مرتبط است؟ صنعت خبررسانی پس از اختراع ماشین چاپ در 1439 شروع به رشد کرد. اما در آن زمان بررسی صحت اخبار مشکل بود، خصوصا که در آن دوره کل جهان‌بینی غربی توسط مسیحیت و کلیسا تعریف و تعیین می‌گشت. پس از اینکه گالیله بدلیل ترویج نظریه مرکزیت خورشید محاکمه شد، کم کم بسیاری دانشمندان و محققان شروع به صحبت و بررسی دقیق تحقیقات او کردند، که این خود به افزایش رشد گفتمان علمی و تضعیف قدرت کلیسا انجامید. اما اینها صرفا چند واقعه تاریخی نیستند بلکه می‌توان ارتباط مستقیمی بین آنها و بحث اخبار جعلی امروزی مشاهده نمود. *دسته‌بندی اخبار جعلی* اخبار جعلی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. *دسته اول تجاری* هستند، یعنی دروغ‌گویی برای ایجاد جذابیت جهت کسب درآمد. مثلا در سال 1835 یک روزنامه نیویورکی بنام SUN دست به انتشار شش مقاله در مورد کشف درخت، اقیانوس، و تمدنی از انسان‌های خفاش‌گونه روی کره ماه زد و این قصه باعث افزایش تعداد خوانندگان روزنامه و درآمد آن گردید. دسته *دوم سیاسی و استراتژیک* هستند. در طی جنگ جهانی اول بریتانیا عمدا شایعاتی را گسترش می‌داد که سربازان آلمانی آنقدر بیرحم هستند که کودکان و نوزادان را با سرنیزه‌های خود می‌کشند. در موردی دیگر بین سال‌های 1941 و 1943 یک ایستگاه رادیویی جعلی از بریتانیا برای مردم آلمان پخش میشد که در آن یک گوینده ظاهرا وطن‌دوست با لهجه آلمانی با گِله کردن از فساد نازی‌ها سعی می‌کرد باعث افزایش نارضایتی عمومی بین مردم آلمان گردد. اخبار جعلی تجاری و سیاسی در روزنامه ویلیام هرست و با انگیزه تحریک شروع جنگ بین آمریکا و اسپانیا در 1890 کنار هم قرار گرفتند. وقتی یک روزنامه نگار در کوبا به هرست گفت که جنگی روی نخواهد داد پاسخ او این بود: تو تصاویر را آماده کن و من جنگ را! آیا جنگ آمریکا و کوبا را اخبار جعلی رقم زدند؟ هرست دست به انتشار تصاویر جعلی از لخت کردن و تفتیش زنان آمریکایی توسط کوبایی‌ها زد تا باعث تحریک خشم مردم آمریکا گردد. در نهایت جنگ هم روی داد، هرچند میزان تاثیر اخبار جعلی روی آن چندان مشخص نیست. *دسته سوم* اخبار جعلی اما بسیار متفاوت و جدیدتر بوده که به *پساحقیقت* مشهورند. این اخبار بشکلی ارائه می‌شوند که الزاما دروغ نیستند بلکه انگیزه ایدئولوژیک دارند، مثل توجه به اخبار کم اهمیت‌تر برای اهداف خاص سیاسی و ندیده گرفتن مسائل مهمتر. البته این پدیده آنچنان هم جدید نیست، چنانکه اعمال رژیم‌های استبدادی آلمان نازی و شوروی الهام بخش رمان 1984 جورج اورول گشت که در آن دولت اقدام به *دستکاری داده‌های تاریخی* می‌کرد تا بهتر با پروپاگاندای خودش همخوانی داشته باشد. گسترش بیش از اندازه اخبار جعلی اما گسترش بی‌سابقه کنونی اخبار جعلی را می‌توان در دو موضوع دید: • یک- پست مدرنیسم، سنت فلسفی فرانسوی اواخر قرن بیستم که شروع به زیر سوال بردن عینی بودن و ذهنی بودن مفاهیم کرده و همه چیز را یک برساخت اجتماعی می‌دانست. • دو – تکنولوژی، آمار، و اینترنت، ابزاری که باعث می‌شود تمام آن داده‌ها با یک کلیک در دسترس قرار بگیرند. این یعنی برخلاف گذشته که یک جهان‌بینی توسط کلیسا یا دولت‌های استبدادی تعیین میشد، امروز دریایی از اطلاعات باعث ایجاد تفاوت‌های بزرگ بین دیدگاه افراد مختلف می‌گردد. این یعنی: اگر با دقت از این دریای شواهد و اطلاعات دستچین کنیم تقریبا می‌توان به نفع هر ادعایی که دوست داریم استدلالی بسازیم. اما اینکه می‌توان برای هر ادعایی استدلال کرد دلیل نمی‌شود که همه استدلال‌ها مثل هم و دارای ارزش برابر هستند. حال در برابر نسبی‌گرایی پست مدرن، انگیزه‌های ایدئولوژیک، گسترش استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره، و دسترسی راحت‌تر به اطلاعات، این سوالات فلسفی هستند که بیش از همیشه حائز اهمیت می‌گردند. برای مقابله با اخبار جعلی در عصر حاضر چه باید کرد؟ برای مقابله با این پدیده، *آموزش* باید به مردم ابزار لازم برای درک عصر حاضر را بدهد؛ اینکه *در مدرسه* سنت فلسفی شک‌گرایی و مکالمات سقراطی آموخته شود، اینکه چطور بطور روشمند، منطقی، و با تشریک مساعی بتوانیم دست به استدلال و گفتگو بزنیم. باید یاد بگیریم که از درون حباب شبکه‌های اجتماعی خود خارج شویم و دیدگ
اه‌های مخالف را بخوانیم و درک کنیم، درحالیکه نظرات خود را نیز با دقت مورد تحقیق قرار می‌دهیم. سیاست عصر پساحقیقت و اخبار جعلی شاید چیز چندان جدیدی هم نباشد اما رشد این دو تنها با یک چیز قابل مقابله است: *دقت* ! در جهانی که سرعت دریافت و مصرف اطلاعات هر روز سریع‌تر می‌شود، شاید وقت آن رسیده بپرسیم: واقعا انگیزه ما از غرق کردن خود درون این چرخه دائم اخبار چیست؟ شاید باید کمی از سرعت خود کم کنیم، بر یک موضوع تمرکز کرده، و با دقت بپرسیم: چرا؟ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1552387822.pdf
249.1K
🔹السّلامُ عَلیکِ یَا أُمَّ المُؤمِنین یَا خَدِیجَةَ الکُبری🔹 💌من که ره بُردم به گنج حسن بی پایان دوست صد گدای همچو خود را بعد از این قارون کنم 📖در این نوشته می خوانید: ✅خدیجه فراتر از یک همسر ✅نسبت رفتاری خدیجه با ابراهیم حنیف ✅خدیجه! گسسته و بیگانه از زشتیها و ناپسندیها ✅خفقان مکه و نحوۀ شکل گیری آن ✅به راستی کیست خدیجه؟ ✅خدیجه « منشأ خیر و برکت » https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1545364349.pdf
2.23M
🔹السّلامُ عَلیکِ یَا أُمَّ المُؤمِنین یَا خَدِیجَةَ الکُبری🔹 💌من که ره بُردم به گنج حسن بی پایان دوست صد گدای همچو خود را بعد از این قارون کنم https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
‏یک تصویر و حکایت از واقعیتی ژرف برداشت شما چیست. مدیریت رسانه https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
قلم هوشمند قرآنی+صفحات عثمان طه+صوت قرائت+تفسیر+ترجمه گویاو... ‏نرم افزار زیبای قلم قرآنی را در بازار اندروید ببینید https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.dehdashtinia.quranpen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥خاک نشینان عشق 🎙 📌حضرت آیت الله حسینی طهرانی (حفظه الله) رضوان الله تعالی علیه 🌐 @alef_net
💢 مدرسه بهاره فقه تربیتی: فصل دوم «فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی» ✅ با حضور و اشراف علمی حضرت آیت الله اعرافی 🔹 ویژه طلاب و دانشجویان ارشد رشته‌های مرتبط. 💻 جلسات به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌گردد. 🔻 مزایا: 🔹 صدور گواهی معتبر؛ 🔹 ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ 🔹 راهنمایی پایان‌نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط. 📆 ثبت‌نام: 15 فروردین تا 15 اردیبهشت 📳 ثبت‌نام و پاسخگویی: 09053550619 02537748540 ⭕️لطفا تماس در ساعت اداری. ♨️ ثبت‌نام در دوره برای شرکت‌کنندگان در مدرسه پاییزه و معرفی شدگان از مؤسسات همکار (لوگوی آنها در پوستر هست)، رایگان است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🌐کسب اطلاعات بیشتر: ▶️https://b2n.ir/q14069 💠کانال مدرسه مجازی در ایتا و دریافت پیشنهادات: ▶️ @feqhe_tarbiati ▶️https://eitaa.com/feqhe_tarbiati https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a