eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
373 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
295 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایشون عثمان طه هستند خطاط معروف قرآن کریم .. خط ایشان بعنوان خط رسمی قران کریم در همه کشورهای اسلامی در کنفرانس اسلامی تصویب و پذیرفته شد.. زیباترین خطی که تاکنون از قران ارائه شده و در آن نظم قابل تحسینی هست بطوریکه هیچ آیه ای در دو صفحه قرار ندارد. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🏷، تاریخ تحلیلی زندگانی امیرمؤمنان علی علیه السلام تألیف استاد محقق آیة الله می باشد که پس از طبع و نشر کتاب دوره کامل زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نوشته شده است. شیوۀ نگارش آن مانند است. 📌کتاب حاضر مشتمل بر یک پیشگفتار و شش بخش همراه با فهرست ها می باشد. مولف کتاب حاضر به مواردی چون: نقش شخصیت های بزرگ تاریخی در حیات و سعادت جوامع بشری و مخصوصا نقش پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام در تاسیس جامعه اسلامی و حسرت از کنار گذاشتن حضرت علی علیه السلام در بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آلهو نیز تقسیم دوران های زندگی حضرت علی علیه السلام می پردازد که این دوران ها عبارتند از: 1 ـ از ولادت تا بعثت 2 ـ از بعثت تا هجرت 3 ـ از هجرت تا رحلت پیامبر 4 ـ از رحلت پیامبر صلی الله علیه و اله تا خلافت 5 ـ از خلافت تا شهادت بخش های کتاب بر مبنای دوره های فوق می باشد؛ و تلاش مولف بر این بود که از هر نوع مبالغه و حدس های بی اساس دوری نماید و مصادر و مآخذ را تا جائی که برای نوع خوانندگان فارسی زبان ملال آور نباشد بیان کند. 📜در بخشی از کتاب می خوانیم: تاریخ بشریّت کمتر شخصیتی را چون حضرت علی علیه السّلام سراغ دارد که دوست و دشمن دست به دست هم دهند تا فضایل برجستۀ و صفات عالی او را مخفی و مکتوم سازند و مع الوصف، نقل مکارم او عالم را https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔺توضیحی درباره یک استفتاء ✍️حجت‌الاسلام محمدرضا نوراللهیان این سند را من یک روز بعد از صدور آن ۱۳۶۷/۱۰/۱۴ در جماران دیدم. آقای محمدعلی انصاری گفت این همین الان از تنور در آمده است و یک کپی از استفتاء و پاسخ را به من داد. از این فتوا خیلی تعجب کردم. آقای انصاری گفت این نامه تفصیلاتی دارد و از سوی یکی از شاگردان قدیمی امام ارسال شده است. وقتی حاج سید احمد این جواب را دیده بود با تعجب از امام پرسیده بود شما لفظ را واجب می‌دانستید هرچند معتقد بودید که فرقی نمی‌کند به عربی باشد یا فارسی یا زبان دیگری. امام فرموده بود: مدتهاست مبنایم این شده که نکاح معاطاتی صحیح است. به کتاب بیع مراجعه کنید امام (بر خلاف شیخ انصاری) می‌فرماید اصل در عقود و معاملات از جمله نکاح، معاطات است. ایشان می‌فرماید جوامع بشری همیشه ازدواج و طلاق و معاملات و داد و ستد داشتند و لفظ در بین نبوده و شارع همین را امضاء کرده است الا آنجایی که شارع تاکید بر لفظ داشته باشد و در مورد نگاح ما چنین چیزی نداریم و روایاتی وجود دارد که حمل بر استحباب می‌شود. زمانی رهبری به قم آمدند و ملاقات‌هایی میان ایشان و مراجع برگزار شد. یازده نفر از مراجع در این جلسه حضور داشتند. صحبت این فتوا شد و برخی از مراجع اشکالاتی داشتند. آقای رسولی محلاتی گفت این یک بار مطرح و تمام شده است. بعد بحث‌های دیگری شد و مطلب دنبال نشد. بعد از جلسه من به رهبری عرض کردم که فتوای امام به خط و مهر خودشان نزد من موجود است. بعدا در یکی از جلساتی که خدمت ایشان بودم نامه را نشان دادم و ایشان فوق‌العاده تعجب کردند و مشغوف شدند.
گر دست دهد خاک کف پای نگارم بر لوح بصر خط غباری بنگارم بر بوی کنار تو شدم غرق و امید است از موج سرشکم که رساند به کنارم پروانه او گر رسدم در طلب جان چون شمع همان دم به دمی جان بسپارم امروز مکش سر ز وفای من و اندیش زان شب که من از غم به دعا دست برآرم زلفین سیاه تو به دلداری عشاق دادند قراری و ببردند قرارم ای باد از آن باده نسیمی به من آور کان بوی شفابخش بود دفع خمارم گر قلب دلم را ننهد دوست عیاری من نقد روان در دمش از دیده شمارم دامن مفشان از من خاکی که پس از من زین در نتواند که برد باد غبارم حافظ لب لعلش چو مرا جان عزیز است عمری بود آن لحظه که جان را به لب آرم
*هوالحیّ* منزلگه آن یار اگر خانه من بود فردوس برین گوشه کاشانه من بود شاهان جهان را نشدی هیچ میسر آن گنج مرادی که به ویرانه من بود هر گوشه چشمی که نمود آن شه خوبان تیری به دل خسته دیوانه من بود گر سوخت مرا جلوه دیدار عجب نیست کان شمع مراد دل دیوانه من بود هر ناحیه شد جلوه گر از حسن نگاری از پرتو آن دلبر جانانه من بود گر هوش مرا برد لبش روح و روان داد کان آب حیات و می و میخانه من بود برد آن خم ابرو،زکنشتم سوی محراب در بی خبری دید که بتخانه من بود لطف ازلی گفت که ای{فانی}محروم آزادیت از پند حکیمانه من بود *شاعر:عارف‌بالله‌وبأمرالله مرحوم حضرت آیت الله شیخ محمدجواد انصاری همدانی(قدس‌الله‌سره)🌸🌺 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
4_6028395674096110724.mp3
847.7K
شورش عشق تو در هیچ سری نیست که نیست  منظر روی تو زیب نظری نیست که نیست نیست یک مرغ دلی کش نفکندی به قفس تیر بیداد تو تا پر به پری نیست که نیست ز فغانم ز فراق رخ و زلفت به فغان  سگ کویت همه شب تا سحری نیست که نیست نه همین از غم او سینه ما صد چاک است داغ او لاله صفت، بر جگری نیست که نیست موسیئی نیست که دعوی اناالحق شنود ورنه این زمزمه اندر شجری نیست که نیست چشم ما دیده خفاش بود ورنه تو را پرتو حسن به دیوار و دری نیست که نیست گوش اسرار شنو نیست و گرنه اسرار برش از عالم معنی خبری نیست که نیست   https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✨شیخ سعدالدین حموی سوار بود و به رودخانه رسید و اسب از آب نمیگذشت. امر کرد آب را تیره ساختند و به گل آلوده کردند و اسب در حال بگذشت. فرمود تا خود میدید از این وادی عبور نمیتوانست کرد. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a