eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
337 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
278 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️اگر چه لایق وصل تو نیستم اما ▪️ز دست رفته دلم در جوار سامرّا ▪️به عشق دیدن سرداب می تپد هردم ▪️دلِ شکسته، دلِ بی قرار سامرّا 🏴 شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام زمان! تو روضه بخوان... 🏴 ایام شهادت امام عسکری علیه السلام بر مولا صاحب الزمان و دوستان و شیعیانشان تسلیت باد. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💫 عرفان‌ حقيقی با تخیّل عرفان فرق دارد عرفان‌ حقيقی و توحيد واقعی غير از تخيّلات‌ و وارده‌های نفسانی و شيطانی است‌، و گول‌ رياضت‌ و تزهّد و تورّع‌ را نبايد خورد. عرفان‌ واقعی با تخيّل‌ عرفان‌ فرقش‌ از زمين‌ تا آسمان‌ بيشتر است‌. محيی‌الدّين‌ها و ملّامحسن‌ها جزاف‌ نگفته‌اند. جزاف‌، گفتار اين‌ «مشايخ‌ عرفآئنا المُتأخِّرين‌»(۱) است‌، با خود «عرفآئنا المتأخّرين‌» كه‌ با آراء و افكارشان‌ راه‌ وصول‌ بشر به‌ خدا را سدّ نموده‌اند و انكار معرفت‌ نموده‌اند، و صورت‌ علومشان‌ جز انديشۀ تفكيری و تخيّلی بيش‌ نيست‌. علم‌ در قلوبشان‌ وارد نشده‌ و از مَعين‌ حقيقت‌ توحيد و ولايت‌ سيراب‌ نگشته‌اند. و ادّعای محبّت‌ أهل‌بيت‌، غير از واقع‌ ولای ايشان‌ است‌؛ و تزهّد غير از زهد است‌. 📚 روح مجرد، ص۳۹۴ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- صاحب‌ «روضات‌» از شیخ‌ أحمد أحسائی‌(*) به‌ «بَعضُ مَشایخِ عُرَفآئنا المُتَأخِّرین‌» یاد می‌کند. و شاگردان ایشان را «عرفائنا المتأخّرين‌» ناميده‌ است‌.(«روضات‌» طبع‌ سنگی، ج‌4، ص‌196) * برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ شیخ احمد أحسائی به ج 5 از «امام‌شناسی» از دورۀ علوم‌ و معارف‌ اسلام‌، درس‌ 68 تا 71، ص‌ 177 تا ص‌ 190 (و نيز ج‌ 3 از «الله‌شناسی» از همين‌ دوره‌، مبحث‌ 35 و 36، ص‌ 356 تا 388 ـ م‌) مراجعه کنید.(روح مجرد، ص ۳۸۷ تا ۳۹۴) ،_حسینی_طهرانی رضوان الله علیه https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ لحظات آخر عمر شریف سلام الله علیه ▪️ ابوسهل گوید: داخل شدم بر امام حسن عسكرى عليه السلام در حالی که مسموم بود و در نزد آن حضرت بودم. امر فرمودند خادم خود عقيد را و فرمودند: اى عقيد! بجوشان از براى من آب را با مصطكى. پس جوشانيد و صيقل جاريه آن آب را براى امام حسن عسكرى عليه السلام آورد. پس همين كه قدح را به دست آن حضرت داد و خواست بياشامد و دست مباركش لرزيد و قدح به دندانهاى ثناياى نازنينش خورد پس قدح را از دست نهاد و به عقيد فرمود: داخل اين اطاق مى شوى مى بينى كودكى را به حال سجده، او را بياور نزد من. ابوسهل گويد كه عقيد گفت من داخل شدم به جهت پيدا كردن آن طفل ناگاه نظرم افتاد به كودكى كه سر به سجده نهاده بود و انگشت سبابه را به سوى آسمان بلند كرده بود. پس سلام كردم بر آن جناب. آن حضرت مختصر كرد نماز را و چون تمام كرد عرض كردم كه سيد من مى فرمايد تو را كه نزد او بروى. پس در اين هنگام مادرش دستش را گرفت و برد او را به نزد پدرش. ابوسهل مى گويد: چون آن كودك به خدمت امام حسن عسکری عليه السلام رسيد سلام كرد، نگاه كردم بر او و ديدم كه رنگ مباركش روشنايى و تلألو دارد و موى سرش به هم پيچيده و مجعد است و مابين دندانهايش گشاده است. همين كه امام عليه السلام نگاهش به كودكش افتاد بگريست و فرمود: «اى سيد اهل بيت»! مرا آب بده همانا من مى روم به سوى پروردگار خود پس آن آقازاده آن قدح آب جوشانيده با مصطكى را گرفت به دست خويش و حركت داد لبهايش را و سيرابش كرد. چون امام عليه السلام آب را آشاميد فرمود: مرا مهيا كنيد از براى نماز و رمق برخاستن و وضو گرفتن نداشت. آن طفل وضو داد پدر خود را و مسح كرد بر سر و قدمهاى او. پس امام حسن عليه السلام به وى فرمود: بشارت باد تو را اى پسر من! تويى صاحب الزمان و تويى مهدى و حجت خدا بر روى زمين و تويى پسر من و كودك من و منم پدر تو، تويى محمّد بن الحسن بن على بن محمّد بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب عليهم السلام و پدر تو است رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و تويى خاتم ائمه طاهرين و بشارت داد به تو رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و نام و كنيه داد تو را و اين عهدى است به سوى من از پدرم و از پدرهاى طاهرين تو. 📚منتهی الامال، نشر مبین اندیشه، ۲/۲۰۱۶ علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✅👈 جرعه‌ای از فضائل امام‌ حسن عسکری علیه السلام 🔷 ابو هاشم جعفرى گويد: به امام عسکری علیه السلام از تنگى زندان و فشار زنجير شكايت كردم، حضرت نوشتند:«امروز نماز ظهرت را در منزلت مى‏خوانى». هنگام ظهر مرا آزاد کردند و نماز را در منزل خود خواندم. من در تنگى معيشت بودم و مى‏ خواستم در نامه خود از آن حضرت کمک بخواهم ولی خجالت کشیدم، وقتی به منزل رسيدم، حضرت صد دینار براى من فرستاد و نوشت:«هر وقت نياز داشتی، شرم مکن. آن را بخواه كه آنچه را دوست داری، می‌بینی» (کافی ج ۱ ص ۵٠۸) 🔷 ابن فرات می‌گويد: در سامرّا در کوچه نشسته بودم که امام عسکری علیه السلام در حالی که سواره بودند، آمدند. من آرزو داشتم که دارای فرزند شوم. از امام پرسيدم آيا صاحب فرزند خواهم شد؟ امام با سر اشاره كردند: آری. دوباره پرسیدم: آيا پسر خواهد بود؟ امام با سر اشاره كردند: نه. پس از چندی همسرم دختری زائيد. (بحار الانوار ج ۵٠ ص ۲۶۸) 🔷 جعفر بن محمد قَلانِسی می‌گويد: برادرم محمد که همسرش باردار بود، نامه‏ای به امام‌ عسکری علیه السلام نوشت و خواهش كرد که حضرت دعا کنند تا زایمان همسرش بی خطر و نوزاد او پسر باشد، امام در پاسخ نوشتند:خداوند فرزند پسر به تو عنایت می‌کند و «محمد» و «عبدالرحمن» دو اسم خوبی هستند. پس از مدتی آن زن دو فرزند پسر دوقلو به دنيا آورد و همان نام‌ها را برآنان گذاشتند. (بحار الانوار ج ۵٠ ص ۲۹۸) 🔷 محمد بن عياش می‌گويد: با چند نفر در مورد كرامات امام عسكری عليه السلام صحبت می‏كرديم، فردی ناصبی كه در ميان ما بود گفت: من نوشته‏ای بدون مركّب می‏نويسم، اگر امام پاسخ داد می‌پذيرم كه او بر حق است. نامه خود را نوشت و به خدمت امام فرستاديم. امام در نامه ناصبی، نام او و نام پدرش را نوشت. ناصبی چون برگه را ديد از هوش رفت و پس از به هوش آمدن شيعه شد. (مناقب ج ۴ ص ۴۴٠) https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مرحوم علامه طهرانی رضوان‌الله‌عليه می‌فرمودند: «هر چه بارَت را در اين دنيا كم كردى آن‌‏طرف راحت‌تر هستى و هرچه از اين‌‏طرف بار خود را اضافه كردى، آنجا راهَت پر پيچ و خم‌‏تر و پر توقّف‌‏تر است.» 🔹به يك نفر كه به دنبال بعضى از مسائلى بود كه براى دنياى او بود و موجب اشتغال و توقف و امثال‌ذلک براى راه او بود فرموده بودند: «فلانى، شما اگر در اين دنيا یک پيراهن داشته باشى، راحت‏‌تر هستى تا دو پيراهن داشته باشى!» 🔹خب اين مسئله واقعيت را براى انسان روشن می‌‏كند و خطرات را براى انسان [مشخص می‌نماید.] 🔹يك وقت يادم است حضرت علامه رضوان الله علیه راجع به افرادى كه در مقام افتا و فتوا و مرجعيت و رساله‌دادن بودند، مى‌فرمودند: «آقاجان، ما بار تكاليف شخصى خود را نمی‌‏توانيم برداريم و به مقصد برسانيم، از هر عبادت ما در آن‌‏طرف سؤال می‌‏كنند که اينجای آن خراب بود، آنجای آن درست بود و اينجای آن اشكال داشت؛ حالا شما می‌‏خواهيد بار تكاليف مردم را بر دوش بكشيد؟! چقدر نادان و جاهل هستی اى كسی كه خود را در معرض تقليد ديگران قرار می‌‏دهى!»
🌀 روی پیشانی‌ام نوشتم: «وقف»! 👤 مرحوم علامه عسکری (ره) 🔸 طلبه باید تمامی وقتش را صرف طلبگی کند و به تهذیب و تحصیل و تحقیق بپردازد. 🔺 زمانی که طلبه شدم، با انگشتم روی پیشانی‌ام نوشتم: «وقف اهل بیت». می‌دانید جنس وقفی را در غیر مکان وقف‌شده نمی‌توان استفاده کرد. 🔻 من عمرم را وقف دفاع از اهل بیت و شیعیانش نمودم... ✅ اگر می‌خواهید خدمتی به خلق بکنید، کاری انجام دهید که به درد جامعه و مردم بخورد. تألیف و تصنیف و تدریس انسان باید در راستای باشد. 📚مرزدار مکتب اهل بیت، ص۲۵۷ علیهم السلام https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخر هفته خود را معطر  می کنیم به عطر دل نشین صلوات بر محمد و آل محمد اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a در پناه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله ) و خاندان پاکش آخرهفته تون پربرکت
منم آنکه کریمی چون تو را دارد و تو آنی که دستم را گرفتی بارها در کم‌تر از آنی ⏳ امروز ‌‌ ‌‌ جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ ۰۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ ۱۳ سپتامبر ‌۲۰۲۴ ❤️ نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم امام عصر، مهدی‌موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مبارک باد ❤️ 🤲 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ الْفَـرَج #تقویم https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💠 دعای صنمی قریش در کتاب بحارالانوارجلد 82 صفحه 260 از مصباح کفعمی نقل شده است که دعای صنمی قریش دعائی عظیم الشأن و بلند مرتبه است و ازاسرار مشکله و بهترین اذکار است . عبدالله ابن عبّاس از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل کرده است که آن حضرت در قنوت نماز آنرا می خواندند و شبها و روزها و سحرها بر آن مواظبت داشتند و بعضی از علما نوشته اند خواندن این دعا برای بر آمدن حوائج وخواسته ها مجرب است و روایت شده است که خوانندۀ این دعا مانند کسی است که در رکاب رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در جنگ بدر احد و حنین هزار تیر انداخته است : اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک.  اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر.  َاللّهُمَّ العَنهُم بِعَدَدِ کُلِّ مُنکَرٍأتَوهُ وَ حَقّ ٍاَخفَوهُ وَ مِنبَرٍ عََلوهُ وَ مُؤمِنٍ أرجَوهُ وَ مُنافِقٍ وَلَّوهُ وَ وَلیّ ٍآذُوهِ وَطَریدٍ آوَوهُ وَ صادِقٍ طَرَدوهُ وَ کافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمامٍ َقهَرُوهُ وَ فَرضٍ غَیَّرُوهُ وَ أثَرٍ أنکَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أراقُوهُ وَ خَیرٍ بَدَّلُوهُ وَ ُکفرٍ نَصَبُوهُ وَ إرثٍ غَصَبُوهُ وَ فَیءٍ اقتَطَعُوهُ وَ سُحتٍ اَکَلُوهُ وَ خُمسٍ استَحَلُّوهُ وَ باطِلٍ أسَّسُوهُ وَ جَورٍ بَسَطُوهُ وَ نِفاقٍ أسرَوُهُ وَ غَدرٍ أضمَرُوهُ وَ ظلمٍ نَشَرُوهُ وَ وَعدٍ أخلَفُوهُ وَ أمانٍ خانُوهُ وَ عَهدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلالٍ حَرَّمُوهُ وَ حَرامٍ أحَلُّوهُ وَ بَطنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنینٍ أسقَطُوهُ وَ ضِلعٍ دَقُّوهُ وَ صَکٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَملٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزیزٍ أذَلُّوهُ وَ ذَلیلٍ أعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ کِذبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُکمٍ قَلَّبَوهُ.  اللّهُمَّ العَنهُم بِکُلِّ آیَةٍ حَرَّفُوها وَ فَریضَةٍ تَرَکُوها وَ سُنَةٍ غَیَّرُوها وَ رُسُومٍ مَنَعُوها وَ أحکامٍ عَطَّلُوها وَ بَیعَةٍ نَکَسُوها وَ دَعوى أبطَلُوها وَ بَیِّنَةٍأنکَرُوها وَ حیلَةٍ أحدَثُوها وَ خیانَةٍ أورَدُوها وَ عَقَبَةٍ اِرتَقُوها وَ دِبابٍ دَحرَجُوها وَ أزیافٍ لَزَمُوها وَ شَهاداتٍ کَتَمُوها وَ وَصیَّةٍ ضَیَّعُوها.  اللّهُمَّ العَنهُما فی مَکنُونِ السِّر وَ ظاهِرِ العَلانیَةِ لَعناً کَثیراً أبَداً دائِمَاً دائِباً َسرمَداً لا انقِطاعَ لِأمَدِه وَ لا نَفادَ لِعَدَدِه لَعناً یَغدُو أوَّلُهُ وَ لا یَرُوحَ آخِرُهُ لَهُم وَ لِأعوانِهِم وَ أنصارِهِم وَ مُحِبّیهِم وَ مُوالیهِم وَ المُسَلِّمینَ لَهُم وَ المائِلینَ إلَیهِم وَ الناهِضینَ بِاحتِجاجِهِم وَ المُقتَدینَ بِکَلامِهِم وَ المُصَدِّقینَ بِأحکامِهِم.  اللّهُمَّ عَذِّبهُم عَذاباً یَستَغیثُ مِنهُ أهلُ النّار  پس چهار مرتبه بگویید : آمینَ رَبَّ العالَمین https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✏️ مجموعه سخن‌نگاشت از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ویژه سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) 💻 Farsi.Khamenei.ir https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔰 کسی که شیطان را درس می‌دهد، کیست؟! مرحوم مقدس اردبیلی نقل می‌کند: 🔸 این خبر مشهور است که روزی شیطان به خدمت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله آمد و عرضه داشت: یا رسول اللّه! من اگر توبه کنم آیا توبه من قبول می‌شود؟ حضرت فرمود: به شرط آنکه بروی در پیش قبر آدم علیه‌السّلام سجده کنی و به زیارت قبر او مشرّف شوی! 🔹 شیطان عزم جزم کرد که به زیارت قبر آدم علیه‌السّلام رود و به این قصد از خدمت آن حضرت مرخص شده بیرون آمد؛ پس «دومی» را در راه دید و آنچه گذشته بود از برای او نقل کرد. 🔥 دومی گفت: وای بر تو، ای شیطان! به امر خدا آدم را به آن حُسن و جمال و کمال سجده نکردی امروز راضی می‌شوی به حکم رسول او، که بر خاک آدم سجده کنی؟ عجب است از غیرت و حمیّت تو؟!پس شیطان پشیمان شده به راهی که دومی امرش نمود، روانه شد. 🔸 و شاعری در این باب گفته است: 📋 اِنْ کانَ ابلیسُ اَغوَی الناسَ کُلَّهم / فَأنتَ یا ... اَغوَیتَ شیطانًا 🔻اگر که ابلیس تمام مردم را گمراه می‌کند؛ ای دومی! تو همان کسی که حتی همان شیطان را از راه، بیراه می‌کنی! 📚حدیقة الشیعه، ص۳۱۰ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a