مداحی_آنلاین_باز_دعوتنامه_را_دادند_و_ما_هم_آمدیم_حاج_منصور_ارضی.mp3
5.54M
باز دعوتنامه را دادند
و ما هم آمدیم
باز هم گریه کنان
با اهل عالم آمدیم
#منصور_ارضی🎙
#روضه🔊
#2_روز تا #محرم💔
✨🏴
مداحی آنلاین - نماهنگ بانگ عزا - پویانفر.mp3
3.3M
بانگ عزا آمده از عرش
میرسد از کرببلا نور
نور خدا نور حسین است
نور علی نور علی نور
#محمدحسین_پویانفر🎙
#استودیویی🔊
#جدید🔄
#2_روز تا #محرم💔
✨
29.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_مداحی #شور احساسی
🎵 #استودیویی #نماهنگ #محرم ◼️
کاش میشد بازم
به آغوشت برگردم
من اعتراف میکنم حسین
دور از تو ضرر کردم...💔
🎤 کربلایی #سید_رضا_نریمانی
🏴 #صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
💯 #پیشنهاد_ویژه_دانلود✔️
🚩
50.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_مداحی #استودیویی #نماهنگ
به هر عشقی جز عشق تو گفتم نه
حسین ای شهزاده و حسین ای شه
🎤 کربلایی #جواد_مقدم
🏴 #یا_اباعبدالله_الحسین (ع)🖤
◼️ استقبال از ماه #محرم 🏴
🚩
محرم
کوفه پس از امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) و امام حسن (علیهالسّلام) اصلیترین پایگاه مخالفت با حکومت ام
جهت دیگری که موجب گردید تا امام حسین (علیهالسّلام) کوفه را برای قیام مقدس خود انتخاب کند دعوت گسترده مردم این شهر از حضرت (علیهالسّلام) بود در حالی که چنین دعوتی با این وسعت و گستردگی، از سوی دیگر شهرها از ایشان به عمل نیامده بود.
پس از مرگ معاویه و آگاهی مردم کوفه از خودداری ابا عبدالله الحسین (علیهالسّلام) از بیعت با یزید و اقامت در مکه، آنان پیکها و نامههایشان را به سوی آن حضرت (علیهالسّلام) روانه ساختند و تقاضا نمودند که نزد آنها برود کوفیان اظهار داشتند که آماده هر گونه یاری و جانفشانی در رکاب ایشان میباشند؛
به طوریکه نقل شده تا دوازده هزار نامه برای حضرت (علیهالسّلام) ارسال داشتند.
آنان در این نامهها اعلام داشتند که چشم انتظار حضرتند و بر کسی دیگر نظر ندارند و متذکر شدند که «بشتاب که باغها سرسبزند و میوهها رسیدهاند. زمین خرم است و درختان جامهی سبز برتن کردهاند. هر گاه خواستی نزد ما بیا که به سوی سپاهی آماده جانبازی در رکاب خویش میآیی.»
نامههای کوفیان و اصرار آنان بر خواسته خویش، حجت را بر امام (علیهالسّلام) تمام نمود با این وجود حضرت (علیهالسّلام) رفتن خویش را به تحقیقات و مشاهدات فرستادهی ویژه خود مسلم بن عقیل منوط کرد.
پس از دریافت نامه مسلم امام (علیهالسّلام) عزم خویش را برای رفتن به کوفه جزم نمود. ایشان در طول سفر خود به سوی عراق بارها و بارها به نامههای کوفیان بر علت رفتن خویش به عراق استناد و استدلال نمودند.
در چنین فضایی، اگر امام (علیهالسّلام) برای آغاز نهضت به نقطه دیگری عزیمت میکرد و به دست کارگزاران حکومت، کشته میشد، آیا او را به بیسیاستی و بیتدبیری متّهم نمیکردند؟!
امام (علیهالسّلام) پس از اتخاذ مواضع اصولی خویش در بیعت نکردن با یزید میدانست که به ناچار کشته خواهد شد. ایشان در گفتگوهای خود با برخی افراد بر این مطلب اشاره کرده و تصریح کرده بودند که چه به عراق بروند و چه نروند به دست حکام جائر اموی کشته خواهند شد. نقل شده زمانی که امسلمه –همسر گرامیرسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) - آن حضرت (علیهالسّلام) را از رفتن به کوفه بازداشت امام (علیهالسّلام) در جواب فرمودند: «به خدا سوگند من این چنین کشته میشوم و اگر به عراق هم نروم باز مرا خواهند کشت.»
امام (علیهالسّلام) در جواب ابنزبیر هم که در ظاهر قصد داشت حضرت (علیهالسّلام) را از رفتن به عراق باز دارد از کشته شدن حتمیخود سخن به میان آوردند و فرمودند: «به خدا سوگند چنانچه در لانهی جنبندهای از جنبندگان زمین باشم مرا بیرون خواهند آورد تا مرا بکشند.»
از اینرو تصمیم گرفتند برای قتل خود بهترین شرایط زمانی و مکانی را برگزیند و از این راه مظلومیت خویش را آشکار و دشمنانش را رسوا گرداند و اهداف عالیه خود را نشر دهد.
امام (علیهالسّلام) در چند جا تصریح داشتهاند که خروجشان به سوی عراق امتثال فرمان رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) است.
این خوابها که گویا چندین بار اتفاق افتاده است امام (علیهالسّلام) را بر آن داشت که فرمان رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را امتثال کند.
حضرت (علیهالسّلام) در پایان دیدارش با محمد بن حنفیه در مکه مکرمه، در شبی که بامدادش آهنگ خروج داشت نیز به این موضوع اشاره کرد. روایت شده: «شبی که امام (علیهالسّلام) در بامدادش آهنگ حرکت از مکه را داشت برادرش محمد بن حنفیه نزد حضرت (علیهالسّلام) آمد و گفت: "برادرم کوفیان کسانی هستند که تو خیانت آنها را با پدر و برادرت میشناسی من بیم آن دارم که وضع تو نیز مانند گذشتگان باشد. اگر صلاح بدانی که در مکه بمانی شما در حرم عزیزترین و بلند مرتبهترین مردم هستی حضرت (علیهالسّلام) فرمود:
ای برادر بیم آن دارم که یزید بن معاویه مرا در حرم غافلگیر کند و بکشد و من کسی باشم که حرمت خانه خدا به وسیله او شکسته میشود ابنحنفیه گفت:
اگر بیمناکی به سوی یمن یا دیگر نواحی زمین برو که در آنجا بلند مرتبهترین مردم هستی و هیچ کس به تو دست نخواهد یافت.
" حضرت (علیهالسّلام) فرمود: "در آنچه که گفتی میاندیشم.
چون صبح شد. امام (علیهالسّلام) به راه افتاد. هنگامیکه این خبر به ابنحنفیه رسید آمد و مهار شتر امام (علیهالسّلام) را گرفت و گفت: "ای برادر مگر به من وعده نداده بودی که دربارهی آنچه از شما تقاضا کردم بیندیشی؟ " فرمود: "بله. " گفت: "پس چه چیز شما را وادار به خروجی چنین شتابان نموده است. " فرمود: "چون از تو جدا گشتم رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نزد من آمد و گفت: "ای حسین بیرون رو که خداوند خواسته است که تو را کشته ببیند. "" ابنحنفیه استرجاع کرد و گفت: "حال که با چنین وضعیتی بیرون میروی پس چرا زنان را با خود میبری؟ " فرمود: "حضرت (علیهالسّلام) به من فرموده است خداوند خواسته است که این زنان را اسیر بینید. "»
حضرت (علیهالسّلام) در جواب عبدالله بن جعفر و یحیی بن سعید نیز که با اصرار خواهان بازگشت ایشان بودند به جریان رؤیای رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) احتجاج نمود.
خاتمه
بنا بر آنچه که گفته شد کوفه از نظر موقعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامیو جغرافیایی، مناسبترین نقطه برای آغاز نهضت بر ضدّ حکومت یزید بود. تلاش همه جانبه یزید و کارگزارانش برای ممانعت از حرکت امام (علیهالسّلام) به سوی کوفه تا پیش از سلطه کامل ابن زیاد بر کوفه، حاکی از انتخاب درست و به جای امام (علیهالسّلام) داشت. یزید، در راه متوقف کردن امام (علیهالسّلام) حتّی دست به دامن ابن عبّاس شد
تا امام (علیهالسّلام) را از رفتن به کوفه باز دارد. این تلاشها در مواقعی تا حد درگیری فیزیکی نیز پیش رفت. نقل شده پس از خروج امام حسین (علیهالسّلام) از مکه، عمرو بن سعید، فرماندار مکّه، کوشید تا جلوی رفتن امام (علیهالسّلام) به کوفه را بگیرد، پس گروهی را اعزام نمود تا مانع خروج امام (علیهالسّلام) از مکّه شوند، امّا این امر با مخالفت امام (علیهالسّلام) روبرو شد با اصرار ماموران حکومتی بر بازگشت امام (علیهالسّلام)، دو گروه با تازیانه با یکدیگر درگیر شدند. امام حسین (علیهالسّلام) و یارانش، سرسختانه ایستادگی کردند. پس از درگیری مختصر، ماموران حکومتی به مکه بازگشتند و امام (علیهالسّلام) نیز روانه عراق گردید.
🏴🚩
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘
💠تفسیر زیارت عاشورا
⬅️قسمت اول
📕در کتاب ″المحاسن- ج۱، ص۲۶۶″ از امام صادق (ع) سوال کردند ما چطور نسبت به کسی بدانیم که او هم ما را دوست دارد یانه؟ ایشان می گویند هر گاه کسی را دوست داشتی، دوستی خودت را به او اظهار کن. در بحث رابطه ی زن و شوهر هم گفتند اگر مردی زنش را دوست دارد و یا بر عکس حتما اظهار کند فقط اظهار قلبی فایده ندارد، اظهار زبانی هم باید انجام بشود.
👌این اظهار عشقی که ما نسبت به یک نفر داریم یا می تواند زبانی باشد یا می تواند قلبی باشد و یا می تواند عملی باشد. حالا این موضـوع را وصل به بحث ائمه می کنیم👇
💞ما نسبت به امام حسین (ع) عشقی داریم حالا می خواهیم این عشقمان را به امام ثابت بکنیم راه زبانی اش؛ خواندن زیارت عاشورا است یا همین سلام هایی که به محضر ایشان می دهیم. راه قلبی اش؛ خُب عشق امام حسین در دلهای ما هست. در روایت هم داریم که اگر می خواهید بدانید چقدر عشق امیرالمومنین (ع) در قلب شما هست، ببینید وقتی اسم حضرت علی برای شما برده می شود چه احساسی به شماها دست می دهد در این صورت می توانید نسبت خودتان به امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه را احساس کنید.
📜ما در دعای معرفت دعایی که آخر مفاتیح است و با «اَﻟﻠّﻬُﻢَّ ﻋَﺮﱢﻓْﻨﻰ نَفْسَکَ» شروع می شود در این دعا یک قسمتی داریم که خیلی قشنگ است و شاید خیلی ها بخوانند و از کنارش رد بشوند اما به عمقش توجه نکنند. می گوید؛ «اَﻟﻠﻬُﻢَ لَیَّن قَلْبِی لِوَلی امِرِکْ» خدایا قلب من را نسبت به ولی امر امام زمان (عج) نرم کن.
💢در خیلی از مواقع پیش می آید انسان به خاطر گناهانی که در طول روز و یا در طول عمرش انجام می دهد این گناهان یک غباری را در دل او می اندازند و انسان با بحث استغفار کردن و توبه هایی که از گناهان خودش می کند آن گرد و غبار را از قلب می زداید. اما اگر این توبه انجام نشود قلب تیره و تیره تر می شود تا جایی که اسم امام زمان می آید، روضه اباعبدالله خوانده می شود اصلا طرف عین خیالش هم نیست.❌
👈اظهار محبت قلبی هم همین طور است هر وقت اسم امام حسین شنیده می شود دلها به سمت ایشان میل پیدا بکند و انسان یاد ایشان را بکند. اظهار نظر عملی هم می توانیم بگوییم رفتن به هیئت ها، سینه زنی ها، نذری هایی که می دهند اظهار نظر عملی نسبت به امام حسین می شود و یا می توانیم بگوییم اظهار نظری که نسبت به یک فرد می کنیم می تواند در قالب هدیه دادن باشد همین قدر یک انسانی به یک انسان دیگر هدیه می دهد یعنی می خواهد بگوید من تو را دوست دارم این خودش یک اظهار نظر عملی است.
⚠️در بحث اظهار محبت نسبت به خدا و ائمه بالاترین درجه اش جان نثاری است که انسان جان خودش را در راه اهل بیت و خدا می دهد. زیارت عاشورا یک محبت دو نفر را نسبت به انسان و امام حسین (ع) یاد می دهد. از این طرف می خوانیم امام حسین با جهادی که در راه خدا کرد و با تمام خانواده اش و تمام جان و مالش در راه خدا قیام کرد و شهید شد تا راهی برای سیر و سلوک افراد باشد افرادی که از طریق توسل به امام حسین به درجات بالا برسند و از آن طرف هم به ما یاد می دهد که ما با خواندن این زیارت یک اظهار نظر زبانی و یا حتی قلبی را نسبت حضرت مهدی (عج) داشته باشیم.
🔹 ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا 1
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘
===================
هدایت شده از صبح بخیر شب بخیر
AUD-20220506-WA0021.mp3
10.88M
🎧 #صوت
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی
🎙#مهدیصدقی
🌷اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه🌷
#امام_زمان
@sobhbekheyrshabbekheyr