eitaa logo
🌷محبان صاحب الزمان(عج)🌷
881 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
526 ویدیو
233 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تلاوت ترتیل قرآن کریم، صفحه ۱۵۰👇
3715398_40kb.mp3
1.26M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه۱۵۰: هَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا أَنْ تَأْتِيَهُمُ الْمَلَائِكَةُ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۴۵ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🌼السَّلامُ علیکَ یا صاحبَ الزمان عج 🌼اللهُمَّ عَجِّل لِوَلیّک الفَرَج🌼 🔹دعای ندبه🔹 دلیل نام‌گذاری: دعای ندبه مشتمل بر استغاثه و استمداد از امام زمان(عج) و تاسف بر غیبت و گریه از فراق ایشان است؛ از این‌رو به این نام شهرت یافته است. ندبه به معنی فراخوانی و نیز گریه و ناله است. سند: دعای ندبه را اولین بار محمّد بن جعفر بن مشهدی (از علمای قرن ششم هجری قمری) در کتاب مزار کبیر معروف به مزار ابن مشهدی، از محمد بن علی بن ابی‌قرّة و او از کتاب محمد بن حسین بن سفیان بَزوفَری آورده است. سپس سید ابن طاووس ره ( ۵۸۹-۶۶۴ق)، در کتاب اقبال الاعمال این دعا را به امام صادق علیه‌السلام نسبت داده است. شیخ محمدتقی شوشتری(وفات۱۳۷۴ش) رجالی بزرگ معاصر، این دعا را انشاء امام زمان(عج) یا انشاء بزوفری می‌دانست. زمان خواندن: سید ابن طاووس(۵۸۹-۶۶۴ق)، در کتاب اقبال الاعمال نوشته: دعای ندبه درچهار وقت خوانده شود: جمعه، فطر،قربان و غدیر. التماس دعا یوسف شیخ _______________ 🔹منابع .ابن مشهدی، محمد، المزار. .سید بن طاووس،اقبال الاعمال. .قمی، شیخ عباس، مفاتیح الجنان. .مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار. .مجلسی، محمدباقر، زاد المعاد. 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
AUD-20210820-WA0013.mp3
14.27M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🤲 🎙# سیّد مهدی میرداماد 🕕 زمان: ۳۳دقیقه و۳۱ثانیه 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلتم
کربلایی معلی_۲۰۲۳_۱۰_۰۶_۰۸_۳۶_۲۳_۱۰۷.mp3
3.29M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🌼نماهنگ منجی عالم 🎙مداح اهل بیت ع... 🕧 زمان: ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه زمان عج 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل بیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» حکمتهای نهج البلاغه حکمت 2 🌼متن: وَ قَالَ (علیه السلام): أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ، وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَه. 🔸ترجمه: امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: آن کس که طمع را شعار خویش قرارداد. خود را کوچک وحقیر نمود. و آن کس که فقر وپریشانی خود را آشكار ساخت، به ذلت و خواری خویش رضایت داد.و آن کس که زبان خودرا بر خویشتن امیر نمود، خودرا پست وبى ارزش كرد. _ 🔸کلمات أَزْرَى: کوچک شمرد، پست شمرد. فعل ماضی است ازباب افعال. مصدرش "ازراء" است(هموزن اقرار) بمعنای پست شمردن، کوچک شمردن. نَفس: اسم است بمعنای جان، روح، شخصیت انسان. ه: او این کلمه، ضمیر غائب متصل مجرور است. مَن: کسی که. این کلمه،اسم موصول مشترک است، بمعنای الذی. استَشعَر: شعار خود قرار داد. این کلمه،فعل ماضی است از باب استفعال. الطمَع: آز ، حرص، طمع ورزيدن. این کلمه، مصدر است. رَضِیَ: راضی شد. - رَضِيَ رُضًا و رِضًا و رُضًى و رِضًى و رُضْوانًا و رِضْوانًا و مَرْضَاةً [رضو] عنهُ و به و عليهِ. - رِضَاء : اسم است از (رَضِيّ). الذُّلّ: خواری، زبونی. ذل( هموزن قفل)، اسم مصدر است. مصدرش "ذل" است(هموزن عبد)، بمعنای خوار شدن، زبون شدن. كَشَفَ: نمایان ساخت. این کلمه، فعل ماضی است و مصدرش "كَشْف"است بمعنای نمایان ساختن. عن: از این کلمه از حروف جر است. و برای مجاوزه بکار می رود. ضُرّ: ضرر، فقر، پریشانی. این کلمه اسم است، و مصدرش "ضر" است( بفتح ضاد) بمعنای فقیربودن، درمانده بودن، پریشان بودن. و: حرف عطف است. هانَت: پست و بی ارزش شد. این کلمه فعل ماضی است. مصدرش "هَون" است، بمعنای پست شدن، سبک وخوار شدن. "ت" علامت تانیث فاعل است. علی: بر این کلمه از حروف جر است و مفید استِعلاء است. استعلاء بمعنای این است که چیزی بالای چیزی باشد.علو حسی یا معنوی. امَّر: امیر قرار داد، فرمان داد، دستور داد. این کلمه فعل ماضی است، ازباب تفعیل. و مصدرش "تأمیر" است، بمعنای امیر قرار دادن، فرمان دادن، دستور دادن. لِسَان: اسم است بمعنای زبان. 🔸شرح امیر مؤمنان علیه السلام در اين سخن حکیمانه ، به پيامدها و آثار سوء سه خصلت نکوهیده و ضد ارزش، در عباراتى کوتاه و فشرده و عمیق اشاره نموده است. نخست مى فرمايد:«هر کس طمع را شعار خویش قرار دهد خود را حقير ساخته است»."أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ". واژه «طمع» به معناى بيش از حق خود طلب کردن وچشم داشتن به آنچه در دست دیگران است می‌باشد. تعبير به «استشعر» که به معناى پوشيدن لباس زيرين است، اشاره به اين است که شخص طمَّاع،طمع را به خود چسبانده و از آن جدا نمى شود. بديهى است که چنین فردی براى رسيدن به مقصود خود بايد تن به هر ذلتى بدهدو دست سؤال به سوى هرکس دراز کند و شخصيت خود را بِشکند. در دومين جمله، مى فرمايد: «کسى که سفره دل خويش را (نزد اين و آن و هر کس وناکس) باز کرد، و(مشکلات، وفقر و پریشانی خود را فاش ساخت) رضايت به ذلت و خواری خود داده است »; "وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ". البته هرگاه انسان مثلانزد طبيب درد خود را بگويد و از وى راه درمان بطلبد، يا نزد شخص کریمی از دوستان و براران دینی، از گرفتارى خود براى گرفتن وام و مثل آن سخن بگويد، کار خلافى نکرده و به دنبال مشکل گشايى بوده; امّا در مواردی که طرح مشکلات نزد کسانى که توانايى بر حل آن ندارند، و اثرى جز ذلت و سرافکندگى نخواهد داشت، بايد خويشتن دار بود و لب به شکايت و شرح حال خویش نگشود. در جمله سوم فرمود:«کسی که زبانش را بر خود امير ساخت، پست وخوار شد»:"وَهَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ". منظور از امير شدن زبان آن است که از تحت کنترل عقل و فکر خارج شود و انسان بدون تامل واندیشه هرچه بر زبانش آمد بگويد. بديهى است سخنانى که از فکر و عقل و تقوا سرچشمه نمى گيرد در بسيارى از موارد خطرهايى ايجاد مى کند که انسان قادر بر جبران آن نيست و سبب رنجش افراد آبرومند و ايجاد اختلاف در ميان مردم و کينه و دشمنى نسبت به گوينده و ديگران مى شود پس عاقل بايد زبانش را در اختيار عقلش قرار دهد نه اين که عقلش در اختيار زبانش باشد، که اولى مايه سعادت و دومى موجب حقارت و شقاوت است. شايان توجه است،صفات سه گانه نکوهيده: ۱-طمع ۲- فاش کردن ناراحتى ها در نزد هر کس ۳-امير ساختن زبان برنفس خود دراين جهت مشترکند که سبب ذلت و خوارى مى شوند. و بدین جهت امیر مؤمنان علیه السلام، این سه خصلت نکوهیده را کنار هم قرار داد. التماس دعا یوسف شیخ 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸السَّلامُ علیکَ یا صاحِبَ الزَّمان عج🔸 🔸اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج🔸 احادیث مهدویت لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان ۱.عن أمير المؤمنين عليه‌السلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته»؛[1] از امیر مؤمنان علیه‌السلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را می‌شناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجت‌هاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود». 📚1. اثبات الهداة، ج۵، ص۷۷ 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل قرآن کریم صفحه ۱۵۱👇
3716727_40kb.mp3
1.25M
*«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۵۱: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ المص ﴿۱﴾... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۴۲ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
کربلای معلی_۲۰۲۳_۱۰_۰۶_۱۳_۰۷_۰۵_۸۳۰.mp3
4.21M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸نیلوفر مرداب دنیایم 🎙مداح اهل بیت ع... 🕧 زمان: ۴دقیقه و ۲۳ ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸السَّلامُ علیکَ یا صاحِبَ الزَّمان عج🔸 🔸اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج🔸 احادیث مهدویت لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان (۲) 🌼عن أبى عبداللّه عليه السّلام- فى حديث- انّ أميرالمؤمنين عليه السّلام قال: «اعلموا أنّ الأرض لا تخلو من حجّة للّه عزّوجلّ، و لكن اللّه سيعمى خلقه عنها بظلمهم و جهلهم، و لو خلت الأرض ساعة واحدة من حجة للّه، ساخت بأهلها؛ و لكن الحجّة تعرف النّاس و لا يعرفونها، كما كان يوسف يعرف النّاس و هم له منكرون»؛[1] ازامام صادق علیه‌السّلام روایت شده که امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: «بدانید که زمین از حجت خداى عزّوجلّ خالى نمی‌ماند، اما به‌واسطه ستمگری‌ها و جهالت‌هاى خَلق، خداوند در آینده دیدگان آنهارا از مشاهده او نابینا می گرداند و اگر زمین یک لحظه از حجت خدا خالى باشد، ساکنانش را در خود فرو خواهد برد. و لیکن حجت خدا مردم را مى‏‌شناسد، و مردم او را نمى‏‌شناسند؛ همان‌گونه که حضرت یوسف(ع) مردم (برادرانش) را مى‌‏شناخت و آنها او را نمی شناختند». 📚اثبات الهداة، ج۵، ص۱۵۴ 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۲ قرآن کریم👇
3717989_40kb.mp3
1.27M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۵۲: قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و۴۷ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۳ قرآن کریم👇
153_72725.mp3
336.1K
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۵۳: قَالَا رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و۴۶ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 💠رَسُول اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَنْ لَمْ يُبَالِ مِنْ أَيْنَ اِكْتَسَبَ اَلْمَالَ لَمْ يُبَالِ اَللَّهُ مِنْ أَيْنَ أَدْخَلَهُ اَلنَّارَ .[عدة الداعی، ج۱، ص۸۲] کسی که باکی ندارد مال را از کجا به دست می‌آورد، برای خداوند هم تفاوتی نمی‌کند که او را از کجا به دوزخ درآورد. 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🔸السَّلامُ علیکَ یا صاحِبَ الزَّمان عج🔸 🔸اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَج🔸 ❇️عن النّبىّ صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله فى حديث قدسىّ طويل: «انّ اللّه عزّ و جلّ قالَ لِنبيِّه صلّى اللّهُ عليه و اله: قد جعلتُ عليّاً وزيرَك و خليفتَك مِن بعدِك على أهليك و اُمّتك، و أعطيتك اذا خرج مِن صلبكَ أحدَ عشرَ مهديّا، كُلُّهم من ذُرِّيتك، من البكر البتول، آخر ُرجلِِ منهم يُصلِّى خَلفَه عيسى بنُ مريم، يَملأُ الأرضَ عدلاً كما مُلِئَت جوراً و ظلما، اُنجِى به مِن الهلكةِ و اُهدِى به من الضّلالة، و أبرءُ به الأعمى و أشفى به المريض.» (إثبات الهُداة، ج‏۵، ص۲۱۹) 🌼از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در بخشى از یک حدیث قدسى طولانى چنین نقل شده است: «خداى عزوجل به پیامبر خود صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: من على (ع) را وزیر و در بین اهل‌بیت و امتت جانشین بعد از تو قرار دادم، و از نسلت، از طریق زهراى بتول یازده جانشینِ هدایت‌شده به تو عنایت کردم که آخرین آنها مردى است که عیسى‌بن‌مریم به امامت او نماز گزارد، او زمین را همان‌گونه که از ستم پر شده است از عدالت سرشار خواهد کرد، به دست او [انسانها را] از هلاکت نجات بخشم و [گمراهان را] به راه راست هدایت کنم. به دست او دیده نابینا باز کنم و بیمار را شفا دهم». 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تلاوت ترتیل صفحه۱۵۴ قرآن کریم👇
3756672_40kb.mp3
1.29M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۱۵۵: ۞ يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۵۱ثانیه 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام