فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
میکُشه منو این جدایی از تو یارم
چشمامو ببین باز دارم برات میبارم😢
🚩لبیک یاحسین ع»
🔹🔹🔹
🔹🔹
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۱۴_۰۹_۲۰_۳۴_۹۷۰.mp3
5.78M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
صحن تو
🎙#حسن_عطایی
🔹🔹🔹
🔹🔹
مجتمع اهل البیت علیهم السلام
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۱۴_۰۹_۲۲_۱۴_۳۶۵.mp3
4.95M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
دلم برا امام بی حرم گرفته❣
🎙#سید_مجید_بنی_فاطمه
🔹🔹🔹
🔹🔹
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
🏴🏴🏴🏴🏴
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
💠امام حسين عليه السلام : أنَا قَتيلُ العَبَرَةِ لايَذكُرُني مُؤمِنٌ إلاّ استَعبَرَ ؛[1]
امام حسين عليه السلام : من كشته اشكم ؛ هیچ مومنی مرا ياد نمی کند ، مگر آنکه اشكش جاری می شود .
📚1.امالی صدوق، ص۱۱۸؛
بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۸۴، ح۱۹
🔹🔹🔹
🔹🔹
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
3784299_40kb.mp3
1.41M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
📖تلاوت نور
🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم
🌼امروز، صفحه۱۷۴: وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ ...
🎙استاد پرهیزکار
🕧 زمان: ۳دقیقه و۱۴ثانیه
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
🌼الإمامُ زينُ العابدينَ عليه السلام :سَمِعتُ الحُسَينَ عليه السلام يَقولُ : لَو شَتَمَني رَجلٌ في هَذهِ الأُذُنِ ـ وَ أومى إلى اليُمنى ـ وَ اعتَذَر لي في الاُخرى لَقَبِلتُ ذلك مِنهُ ، وَ ذَلِكَ أنَّ أميرَ المُؤمِنينَ عَليَّ بنَ أبي طالبٍ عليهِ السَّلامُ حَدَّثَني أنَّهُ سَمِعَ جَدّي رسولُ اللّه ِ صَلَّى اللهُ عليهِ و آلهِ يَقولُ : لا يَرِدُ الحَوضَ مَن لَم يَقبَلِ العُذرَ مِن مُحِقٍّ أو مُبطِلٍ .
امام زن العابدین علیه السلام: از امام حسين عليه السلام شنيدم كه می فرمود : اگر مردى در اين گوشم ـ اشاره به گوش راست خود كرد ـ مرا دشنام دهد و در ديگرى از من پوزش بخواهد ، پوزش او را مى پذيرم؛ چرا كه امير المؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام برايم نقل كرد كه از جدّم رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيد كه مى فرمود: بر حوض كوثر وارد نمى شود كسى كه عذر را ـ موجّه باشد يا غير موجّه ـ نپذيرد .
📚احقاق الحق، ج۱۱، ص۴۳۱
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
3790835_40kb.mp3
1.38M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
📖تلاوت نور
🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم
🌼امروز، صفحه۱۷۵: قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۚ...
🎙استاد پرهیزکار
🕧 زمان: 3دقیقه و10ثانیه
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۱۹_۰۸_۵۷_۲۹_۲۰۶.mp3
30.99M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
🚩زیارت عاشورا
🎙#هادی_گرسویی
🕧 زمان: ۱۶ دقیقه و ۸ ثانیه
🚩«لبیک یاحسین ع»
🔹🔹🔹
🔹🔹
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
فلسطین
قسمت دوم
تاریخچه فلسطین پیش از اسلام
بنا بر نظر تاریخ نگاران، فلسطین از عصر حَجَر محل سکونت بشریت بوده است(12). قدیمیترین نام شناختهشده فلسطین «سرزمین کنعان» است که از عربهای کنعانی نخستین گروه مهاجر به فلسطین، گرفته شده است.[13] این گروه در سال ۳۵۰۰ قبل از میلاد، فلسطین را برای مهاجرت برگزیدند.[14] اسم فلسطین برگرفته از اقوام مهاجری است که در حدود ۱۲۰۰ قبل از میلاد، از غرب آسیا به این سرزمین مهاجرت کردند.[15]
اعتقاد به توحید و یگانگی خدا در فلسطین، از زمان ورود ابراهیم(ع) بوده است. حضرت ابراهیم(ع) فلسطین را برای سکونت برگزید و توحید را در این سرمین گسترش داد.[16] بعد از ابراهیم(ع)، فرزندش اسحاق(ع)، سپس نوهاش یعقوب(ع) در فلسطین ماندند؛ امّا فرزندان یعقوب(ع) به مصر مهاجرت کردند. نوادگان و فرزندان یعقوب(ع) که به بنیاسرائیل معروف بودند، پس از وفات حضرت موسی(ع) به رهبری یوشع(ع) به فلسطین بازگشتند. پس از آن هرجومرج فلسطین را دربرگرفت و این وضع تا زمان طالوت ادامه یافت. حضرت داوود(ع) حدود سال ۱۰۰۰ قبل از میلاد، بیتالمقدس را پایتخت حکومت خود قرار داد. پس از داوود(ع)، فرزندش سلیمان(ع) حکومت را به دست گرفت و از این زمان فلسطین شاهد عمران و آبادنی وسیعی بود.
در طی قرنهای طولانی بیشتر ساکنان فلسطین، عرب کنعانی بودند و به مرور با دیگر اقوام عرب در هم آمیختند. همچنین در دورههایی، یهود در برخی مناطق فلسطین به حکومت رسیدند؛[17] امّا در سال ۶۳ قبل از میلاد، رومیان بر فلسطین مسلط شدند و یهودیان را تحت سیطره خود قرار دادند.[18] سال ۳۰ میلادی آغاز نبوت حضرت عیسی(ع) بود. او تعالیم خود در شهر اورشلیم را آغاز کرد و به هدایت مردم مشغول شد.[19]
ادامه دارد...
پایان قسمت دوم
التماس دعا
_______________
🌏پی نوشت:
12. «بیانات رهبری در جمع بسیجیان حاضر در اردوی فرهنگی رزمی»، دفتر حفظ و نشر آثار.
13. «بیانات رهبری در خطبههای نماز جمعه»، دفتر حفظ و نشر آثار.
14. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۲.
15. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۱.
16. خان، تاریخ فلسطین القدیم، ۱۹۸۱م، ص۲۴.
17. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۱.
18. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۱.
19. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۲ و ۱۳.
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
تفسیرِ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
(34)
🔸تفسیر روایی🔸
💠الصّادق (علیه السلام)- إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهًِْ نَشَرَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی رَحْمَتَهُ حَتَّی یَطْمَعَ إِبْلِیسُ فِی رَحْمَتِه؛[1]
امام صادق (علیه السلام): چون روز قیامت شود خدای تبارکوتعالی رحمت خود را چنان پراکنده و منتشر می نماید که حتی ابلیس در رحمت او طمع می کند.
📚1.تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۵۸؛ بحارالأنوار، ج۸، ص۲۸۷.
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
🌼احادیث مهدویت
(۲)
💠سَمِعْتُ اباجَعفَر، مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ الرِّضَا علیهالسلام يَقُولُ: إِنَّ الْإِمَامَ بَعْدِي ابْنِي عَلِيٌّ أَمْرُهُ أَمْرِي وَ قَوْلُهُ قَوْلِي وَ طَاعَتُهُ طَاعَتِي وَ الْإِمَامَةُ بَعْدَهُ فِي ابْنِهِ الْحَسَنِ أَمْرُهُ أَمْرُ أَبِيهِ وَ قَوْلُهُ قَوْلُ أَبِيهِ وَ طَاعَتُهُ طَاعَةُ أَبِيهِ ثُمَّ سَكَتَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْإِمَامُ بَعْدَ الْحَسَنِ فَبَكَى علیهالسلام بُكَاءً شَدِيداً ثُمَّ قَالَ إِنَّ مِنْ بَعْدِ الْحَسَنِ ابْنَهُ الْقَائِمَ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِمَ سُمِّيَ الْقَائِمَ قَالَ لِأَنَّهُ يَقُومُ بَعْدَ مَوْتِ ذِكْرِهِ وَ ارْتِدَادِ أَكْثَرِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ فَقُلْتُ لَهُ وَ لِمَ سُمِّيَ الْمُنْتَظَرَ قَالَ لِأَنَّ لَهُ غَيْبَةً تَكْثُرُ أَيَّامُهَا وَ يَطُولُ أَمَدُهَا فَيَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الْمُخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتَابُونَ وَ يَسْتَهْزِئُ بِذِكْرِهِ الْجَاحِدُونَ وَ يَكْثُرُ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا الْمُسْتَعْجِلُونَ وَ يَنْجُو فِيهَا الْمُسْلِمُونَ. (بحارالانوار، ج۵١، ص٣٠)
صقربنابىدلف گوید: از امام جواد علیهالسلام شنیدم که مىفرمود: امام پس از من فرزندم على است، دستور او دستور من و سخن او سخن من و طاعت او طاعت من است و امام پس از او فرزندش حسن است، دستور او دستور پدرش و سخن او سخن پدرش و طاعت او طاعت پدرش باشد، سپس سکوت کرد.
گفتم: اى فرزند رسول خدا! امام پس از حسن کیست؟ او بهشدت گریست و سپس فرمود: پس از حسن فرزندش قائم به حق امام منتظر است، گفتم: اى فرزند رسول خدا! چرا او را قائم مىگویند؟ فرمود: زیرا او پس از آنکه یادش از بین برود و اکثر معتقدین به امامتش مرتد شوند قیام مىکند، گفتم: چرا او را منتظر مىگویند؟ فرمود: زیرا ایام غیبتش زیاد شود و مدتش طولانى گردد و مخلصان در انتظار قیامش باشند و شکاکان انکارش کنند، و منکران یادش را استهزاء کنند، و تعیینکنندگان وقت ظهورش دروغ گویند، و شتابکنندگان در غیبت هلاک شوند، و تسلیمشوندگان در آن نجات یابند.
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
💠الامام الحسین علیه السلام: مَنْ عَبَدَاللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، آتاه اللهُ فَوْقَ أَمانِیهِ وَ کِفایَتِهِ؛[1]
امام حسين عليه السلام فرمود: كسى كه خدا را آنطور كه شايسته اوست عبادت كند خـداوند بيش از آرزوهای او و بيش از آنچه كفايت اوست به او عطا می کند.
📚1.تنبیه الخواطر، ص۴۲۷؛ بحارالأنوار،ج ۶۸، ص۱۸۳، ح۴۴.
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
3800031_40kb.mp3
1.25M
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
📖تلاوت نور
🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم
🌼امروز، صفحه۱۷۶: إِنَّ وَلِيِّيَ اللَّهُ الَّذِي نَزَّلَ الْكِتَابَ ۖ...
🎙استاد پرهیزکار
🕧 زمان: ۲دقیقه و۴۳ثانیه
🔸🔸🔸
🔸🔸
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
فلسطین
(قسمت سوم : فلسطین در دوره اسلامی)
دین اسلام در زمان خلافت ابوبکر وارد سرزمین فلسطین شد؛[20] امّا فتح این سرزمین در سال ۱۳ هجری قمری و در زمان خلافت عمر بن خطاب بوده است.[21]
در عهد خلافت عمر بن خطاب، فلسطین جزئی از سرزمین اسلامی شد و خلفای بنیامیه و بنیعباس بر این سرزمین حکومت داشتند. در ۳۵۸ق فاطمیان کنترل فلسطین را به دست گرفتند.[22] حدود ۴۰۰ق عثمانیها اختیار فلسطین را در دست گرفتند.[23] پس از جنگهای صلیبی و کشته شدن حدود هفتاد هزار نفر از مسلمانان، در ۴۹۳ق، مسیحیان اروپایی بر فلسطین سیطره یافتند.[24] حکومت مسیحیان پس از جنگهای صلیبی، ۸۸ سال ادامه داشت. مسلمانان پس از نبرد حَطّین تحت رهبری صلاح الدین ایوبی فلسطین را پس گرفتند.[25] حکومت عثمانیها بر فلسطین تا اشغال آن توسط بریتانیا در سال ۱۹۱۷م ادامه داشت.[26] اشغال فلسطین توسط بریتانیا تا سال ۱۹۴۸م ادامه یافت.[27]
برای مقابله با سیاست یهودیسازی فلسطین و ازدیاد نفوذ اقتصادی و سـیاسی یهودیان، در سال ۱۹۳۱م (۱۳۱۰ش) کنگرهای با نام کنگره اسلامی قدس توسط محمد امـین الحـسینی، مفتی اعظم فلسطین، در بیت المقدس برگزار شد.[28] نـایب رییـس و ریاست دبیرخانه این کنگره بر عهده سید ضیاءالدین طباطبایی (درگذشت: ۱۳۴۸ش)، سیاستمدار ایرانی بود.[29].و همچنین شخصیتهایی همچون اقبال لاهوری در این کنگره حضور داشته و سخنرانی کردند.[30]
در سال ۱۹۳۶م، مردم فلسطین علیه حکومت بریتانیا انقلاب کردند؛ اما این انقلاب با کارشکنیهای بریتانیا و صهیونیسم با شکست مواجه شد.[31] با شکست این قیام، مقامات انگلیسی، امـین الحـسینی را تبعید و مانع برگزاری کنگره دوم قدس شدند.[32]
ادامه دارد...
پایان قسمت سوم
التماس دعا
__________________
🔹پی نوشت:
20. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۳.
21. آغا، مدائن فلسطین، ۱۹۹۳م، ص۴۲.
22. ابو خلیل، أطلس دول العالم الإسلامی، ۲۰۰۳م، ص۸۵.
23. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۳.
24. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۴.
25. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۴.
26. آغا، مدائن فلسطین، ۱۹۹۳م، ص۴۷.
27. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۴.
28. آغا، مدائن فلسطین، ۱۹۹۳م، ص۴۷.
29. صالح، فلسطین، ۲۰۰۲م، ص۱۹.
30. نگاه کنید به:صالحی، «سید ضیاءالدین طباطبایی و اتهام خرید و فروش زمین در فلسطین».
31. «جلسه: ۴ صورت مشروح مجلس روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۲۲ش»، کتابخانه مجلس.
32. صالحی، «سید ضیاءالدین طباطبایی و اتهام خرید و فروش زمین در فلسطین»، ص۱۴۵.
🔹🔹🔹
🔹🔹
🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام