eitaa logo
🌷محبان صاحب الزمان(عج)🌷
866 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
527 ویدیو
233 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۳۱_۲۲_۲۰_۵۳_۸۰۹.mp3
5.39M
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ◾️کی غیر تو هوا مُ داشت ارباب 🎙 رضا نریمانی 🕧 زمان: ۵ دقیقه و ۳۷ ثانیه 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۸_۰۱_۰۶_۳۹_۰۲_۸۳۶.mp3
2.7M
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ❣سلام ای قرار دل بی قرارم 🎙مداح اهل‌بیت ع... 🕧 زمان: ۲ دقیقه و۴۸ ثانیه 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
🌼 صفحه ۴۲۷ قرآن کریم👇
🌼 تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۷قرآن👇
427_73240.mp3
318K
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 📖تلاوت نور 🔸تلاوت ترتیل صفحه ای قرآن کریم 🌼امروز، صفحه ۴۲۷: .يَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ ۖ ... 🎙استاد پرهیزکار 🕧 زمان: ۲دقیقه و ۳۶ثانیه 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
کربلای معلی_۲۰۲۳_۰۷_۳۱_۲۲_۱۹_۲۰_۳۴۸.mp3
7.7M
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ◾️حسین میمیرم برات♥️ 🎙مداح اهل بیت علیهم السلام... 🕧 زمان: ۳دقیقه و۱۲ثانیه 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام 🏴🏴🏴🏴🏴
🏴اربعین حسینی👇
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» 🏴اربعین حسینی 🔹ریشه تاریخی اربعین به معنای چهلم است و ۲۰ صفر را که چهل روز بعد از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا است، اربعین حسینی یا روز اربعین می‌نامند.طبق نقل‌های تاریخی، جابر بن عبدالله انصاری،‌ صحابی پیامبر اسلام(ص)، به همراه عطیه عوفی در اولین چهلم شهادت امام حسین(ع) به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده و قبر امام حسین را زیارت کرده است. بنابه نقل کتاب «لهوف»، بازماندگان حادثه کربلا نیز در این روز به کربلا بازگشته و قبر امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا را زیارت کرده‌اند؛هر چند برخی از عالمان آن را نپذیرفته‌اند. بازگشت کاروان اسیران به کربلا درباره اینکه کاروان اسیران پس از آزادی به مدینه بازگشتند یا در روز اربعین سال ۶۱ق میان عالمان شیعه اختلاف‌نظر وجود دارد. مخالفان گروهی مانند شیخ مفید(درگذشت ۴۱۳ق)،شیخ طوسی (درگذشت ۴۶۰ق)، علی بن یوسف حلی(قرن هفتم)[6] و کفعمی(درگذشت ۹۰۵ق) تصریح کرده‌اند که کاروان اهل‌بیت(ع)، پس از برگشت از شام، به مدینه رفته‌اند نه کربلا. برخی مانند محدث نوری و شیخ عباس قمی معتقدند به دلیل دوری مسافت، ممکن نیست بازماندگان کربلا چهل روز بعد از عاشورا به کربلا بازگشته باشند؛ زیرا پیمودن مسیر کوفه تا شام و سپس بازگشت به کربلا در مدت زمان ۴۰ روز، برای کاروان اسرای کربلا ممکن نبوده است. علاوه بر این، برخی بر این باورند که گزارش معتبری نیز بر اثبات این رویداد در دست نیست. عده‌ای همچون سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال و علامه مجلسی ورود اسرا به کربلا و همچنین مدینه در روز اربعین را بعید دانسته‌اند. موافقان سید ابن طاووس(درگذشت ۶۶۴ق) در کتاب لهوف نقل کرده است هنگامی که اسیران کربلا در راه بازگشت از شام، به عراق رسیدند، به راهنمایشان گفتند «ما را از راه کربلا ببر». هنگامی که آنها به قتلگاه رسیدند، جابر بن عبدالله انصاری و برخی از بنی‌هاشم را دیدند که برای زیارت قبر امام حسین(ع) آمده بودند. پس با گریه و اندوه مجلس عزایی برپا کردند و پس از چند روز به مدینه بازگشتند؛ البته سید ابن طاووس تاریخ ورود اسیران به کربلا را ذکر نکرده است. ابن‌نمای حلی (درگذشت ۶۸۰ق) نیز بدون ذکر تاریخ نوشته است کاروان اسیران به کربلا رفته و با جابر بن عبدالله ملاقات کردند. سید محمدعلی قاضی طباطبایی (۱۲۹۳-۱۳۵۸ش) در کتاب تحقیق درباره اولین اربعین سیدالشهداء(ع) نیز بازگشت اسرا به کربلا در اولین اربعین را درست دانسته است. برخی نیز با توجه به شواهد و قراینی همچون درستی احتمال الحاق سر امام حسین(ع) به بدنش در روز اربعین، محل دفن سر و وجه استحباب زیارت اربعین، حضور اسرا در کربلا را پذیرفتنی دانسته‌اند. الحاق سر به بدن براساس نقل مشهور، سر امام حسین(ع) که در روز عاشورا جدا شده بود، در روز اربعین به بدنش در کربلا ملحق شد. این قول مشترک میان بسیاری از مورخان و اندیشمندان شیعه و سنی است. ابن شهر آشوب سخن سید مرتضی که گفته است «روایت کرده‌اند که سر امام حسین(ع) با جسد در کربلا دفن شد»، نقل کرده و سپس از قول شیخ طوسی نقل کرده است که به سبب ملحق شدن سر امام به بدن و دفن آن، زیارت اربعین توصیه شده است. زیارت اربعین در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از پنج نشانه برای مؤمن شمرده شده است.زیارت‌نامه‌ای برای روز اربعین از امام صادق(ع) نقل شده است.شیخ عباس قمی این زیارت‌نامه را در مفاتیح الجنان در باب سوم بعد از زیارت عاشورا غیر معروفه، با عنوان زیارت اربعین نقل کرده است. به گفته قاضی طباطبایی زیارت روز اربعین در نزد شیعیان زیارت «مَرَدُّ الرَّأس» نیز خوانده می‌شود. مَرَدُّ الرأس یعنی بازگرداندن سر، و منظور آن است که در این روز که اسرای اهل بیت به کربلا بازگشتند سر امام حسین(ع) را نیز به کربلا آوردند و دفن کردند. راهپیمایی اربعین قاضی طباطبایی در کتاب تحقیق درباره اول اربعین سیدالشهداء می‌نویسد: حرکت به سوی کربلا در روز اربعین از زمان امامان معصوم(ع) در بین شیعیان رایج بوده است و شیعیان حتی در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت مقید بوده‌اند. توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان به ویژه ساکنان عراق، از نقاط مختلف این کشور به سوی کربلا حرکت کنند. این حرکت که غالباً به صورت پیاده صورت می‌گیرد یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان شمرده می‌شود. التماس دعا یوسف شیخ ______________________ 🔹منابع:👇
🔹منابع: .ابن طاووس، علی بن موسی، الاقبال. .ابن طاووس، علی بن موسی، الملهوف. .ابن‌نمای حلی، جعفر بن محمد، مثیر . .حلی، علی بن یوسف بن مطهر، العدد القویة. .رنجبر، محسن، پژوهشی در اربعین حسینی .طبری آملی، عمادالدین، بشارة المصطفی. .طوسی، محمد بن الحسن، تهذیب الاحکام. .طوسی، محمد بن حسن، مصباح المتهجّد. .قاضی طباطبایی، سید محمد علی، تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا(ع). .قمی، شیخ عباس، سفینة البحار. .قمی، شیخ عباس، منتهی الآمال. .قمی، شیخ عباس، نفس المهموم. .مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار. .مفید، محمد بن محمد، مسار الشیعة. 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام