هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#طرح_راهبردی_رهبری
#گفتمان_حزب_الله
#انتخابات_1400
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
4 ▫️ صریح
قال رجلٌ :
جبهۀ انقلاب برای دو چیز اندیشه و طرحی ندارد؛ یعنی گمان ساده ای دربارۀ آنها دارد، لذا آماده مواجهۀ پخته با آن دو واقعیّت نیست :
1ـ انتخاباتی چون 1388 در سال 1400، بلکه بدتر از آن و آشوب و کشتاری بدتر از توطئۀ بنزینی؛
لذا چه خوب و تمیز مشغول گزینهبازی و تدابیر هوشمندانه برای جلب آرای مردم است!
2ـ عدم امکان کار کردن پس از انتخاب یک عنصر حزب اللهی (که بعید است) در دل توطئه های سنگین رسانه ای و سیاسی و اقتصادی و ...؛
بخشی از این امتناع با توطئه های مربوط به انتخابات و آشفتگی اجتماعی و درگیریهای کشدار اجتماعی که شکل خواهد گرفت، رقم خواهد خورد.
اگر فکر میکنید که این طائفه احترامی برای قانون و آرامش ملت و سعادت کشور و ... قائل هستند کاملاً در خیال خام به سر میبرید. غربزده و لیبرالمسلک در سیاست مثل شما نیست، وقتی دین را در این عرصه میداندار نمیداند، یعنی واقعاً تابع ادبیات قدرت(ماکیاولیسم) است و چیزی جز دستیابی به قدرت برایش اهمیت ندارد و شما هنوز به خاطر نمازخواندنشان به مراعاتهای دینی آنها دلخوش کردهاید. بعضی از آنها خودشان هم نمیدانند به چه مسلکی در آمدهاند.
شما فکر میکنی به اندازۀ درصدی حتی در ذهنشان اجازه میدهند جریان انقلابی در این کشور حاکم شود؟ آنها کشور را ملک طلق خود میدانند و جلوی دوربین قسم خوردهاند اجازه نخواهند داد چنین چیزی اتفاق بیافتد.
پروژۀ اساسی جریان لیبرال ویرایش قانون اساسی و یکی کردن رهبری و ریاست جمهوری است. البته اگر شد بیشتر و اگر نه حداقل این، به بهانۀ دموکراتیک کردن کشور و رفع حاکمیّت دوگانه و نجات دادن کشور از سرگردانی و دو مکتبی اداره شدن(و نشدن). تمام تلاششان نیز این بود که نشان بدهند کشور اداره نمی شود.
در انتخابات جنجالهای اساسی خواهد شد تا دولت انقلابی سر کار نیاید و اگر آمد حداقل همین جنجال رمق کارکردن او را میگیرد، حتی مثل فتنۀ 88 بین جبهۀ انقلاب اختلافات اساسی ایجاد میکند.
روی ضعفهای جبهۀ انقلاب در زمان انتخابات و پس از آن، خیلی حساب باز کرده است. هر میزان جبهۀ انقلاب در شناختن و برطرف کردن آنها پیشرفتی نکرده، آنها روی این ضعفها حسابی مطالعه کرده و برایش تدابیری نمودهاند و میبینیم که خیلی سریع هم نتیجه میگیرند.
از گزینۀ نظامی هم در واقع استقبال میکند تا فضای خشنی را ترسیم کند و در این شیپور بدمد تا اگر توانست به نقطۀ سوگ سرایی دموکراسی نزدیک شود (سر گزینۀ نظامی دعوا کردن به خاطر تثبیت چهرۀ نظامی گزینه در اذهان است).
با شعبدهای بزرگ یک نیروی امنیتی را حقوقدان جازدند و هنوز جبهۀ نیرومند حزبالله نتوانسته خدشهای به این تصویر وارد نماید! اکنون از این که یک گزینۀ اهل سازندگی را نظامی معرفی کنند و القای خشونت کنند هیچ بعید نیست.
قلتُ له :
متوجه نمیشوی که خیلی بدبینانه و سیاه داری نگاه میکنی؟!
کی وضعیّت ایران این طور بوده که تو الآن داری تصویر میکنی؟
لبخند جالبی زد، فقال لی :
تو خوشبین بودن و متین و امیدوار رفتار کردن را با خوشخیالی اشتباه گرفتهای.
برادر وظیفۀ من و تو است که عیبها را بپوشیم و جامعه را بیآرام نکنیم، نه این که عیبها را نبینیم و بیگدار به آب بزنیم.
مگر این سالها در این کشور زندگی نمیکردی؟ فتنۀ 88 چه سخنی با تو داشت، فتنۀ بنزینی که یک توطئۀ بسیار سنجیده و محاسبه شدهای بود و همه بنا گذاشتیم چیزی از آن نگوییم چه؟ 8 سال بازی برجام چه؟ گرانیهای بیرحمانه و بازی با زندگی و شرافت و آسایش و حتی جان مردم چه؟
من که هنوز تلخ حرف نزدهام! اینها واضحات دمدستی بود که در ذهن همه هست. اگر خواستی تحلیلهای تلخ بشنوی باید زهرۀ شنیدنش را داشته باشی.
اگر به واقعیّات توجه کنی میبینی که مصائب زیادی پیش روی ایران اسلامی است و آن موقع به ظرفیّتهای اصلی اندیشۀ نجاتبخش حضرت امام ره مراجعه خواهی کرد که در واقع تنها راه نجات است.
فقلت له :
خدا به خیر کند!
با این نگاههای تلخ فقط میتوانیم به گل بنشینیم نه این که بار انقلاب را به پیش ببریم.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#نسل_برخاسته
«درودی از اعماق دل بر این ملّت؛
بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد،
و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود»
(بیانیۀ گام دوم)
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح سروسان سیدالشهدای صدر نهضت نبوی سردار بزرگ اسلام حمزة ابن عبدالمطلب اعلی الله مقامهما الشریف
(جبرائیل او را پس از شهادت اسدالله نامید. حضورش در کنار رسول الله مؤثر و شورآفرین بود. مرکز بغض مشرکان بود و مشارکت آنها در مثله کردنش از نقش کلیدی او در نهضت نبوی خبر میداد. آزاده ولی مظلومانه زیست و مثل همۀ پیروان راستین نبی اکرم، در طول تاریخ نیز از کینورزی منافقان بیبهره نبوده است)
☘️@faslefarhang
نور علی نور
بخش پایانی
🔻در سخنان رهبری با مردم آذربایجان ابعاد این هویت معرفی شد شناخت این هویت ضروری ترین نیاز امروز ما است. یکی از زیربنایی ترین ابعاد این هویت ، زیربنای اندیشه مستحکم اسلام ناب است.
«آنچه که به یک ملت و یک نهضت هویت می دهد و قدرت می دهد آن چیست؟ اولاً دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است. ...این زیربنا از اسلام گرفته شده در بیانات امام به طور مبسوط این زیربنا توضیح داده شده.»(29-11-99)
🔻این همان نکته ای است که بارها و بارها توجه به آن را رهبری به نیروهای انقلابی و ارمانجو تذکر داده است. بدون این بعد نمیتوان راه را شناخت و به مرور از صحنه حرکت مردم عقب خواهیم افتاد.
🔻آنانکه وارد عرصه انتخابات میشوند چه کسانی که بنا دارند نامزد شوند و چه انقلابیونی که این صحنه را صحنه مجاهدت میبینند باید تلاش کنند زیربنای فکری انقلاب را به چشم آورند. حرفهای چپ و راست را زدن بازگشت به این هویت نیست. برای دلخوش شدن عده ای مرعوب و فریفته سخن گفتن بازگشت به این هویت نیست. باید از ذات مسموم علوم انسانی به سمت نظام فکری مطهر انقلابی حضرت امام کوچ کرد و هجرت نمود تا جامعه بیش از پیش احساس هویت کند.
🔻به جز این باید صحنه انتخابات صحنه بروز اوصاف ایمانی جامعه باشد. اوصاف ایمان چیست؟ خسته نشدن، امیدوار بودن، تنبلی نکردن و درست دیدن داشته ها و نداشته ها.
«در مقام عمل چی لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن. اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آماده فداکاری بودن، اینی که میگوییم در جای خود در جای خود یعنی یک مواردی پیش می آید که باید فداکاری کرد باید جان را به کف دست گرفت.
نهد جان در یکی تیر و رهاند
ز ننگ تیرهروزی کشوری را
مثل شهید سلیمانی، جان را کف دستش گرفته بود و وارد میدان های گوناگون»(29-11-99)
🔻اگر به اندیشه های رهبری حول مقوله ایمان مراجعه کنیم مثلا در «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» خواهیم دید که همه این اوصاف نتیجه ایمان است. باید به حقایق و اندیشه های مستحکم انقلاب نه فقط علم بلکه ایمان داشت.
🔻قطعا با این توضیح حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح دو راهی نخواهد بود که متاسفانه هنوز هم برخی خیال میکنند باید از بین این دو یکی را انتخاب کنند.
🔻حضور حداکثری مردم با این روش بستر اصلی انتخاب اصلح خواهد شد. چنین صحنه ای هم موجب میشود مشارکت بالا رود و هم بیداری و بصیرت لازم برای کشف اصلح فراهم خواهد شد. اگر در پی نور علی نور باشیم باید توجه کنیم که نور از دل نور است که میجوشد.
«حقیقت قضیه این است که انتخابات برای کشور یک افتخار است، یک فرصت است، یک امکان است یک ذخیره است که اگر شرکت پرشور مردم باشد این یقینا کمک به آینده کشور خواهد کرد. البته اگر این شرکت پرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتا یک نیروی کارامد و با ایمان و پرانگیزه و علاقه مند به کار انتخاب بشود بوسیله مردم، خب این نور علی نور است و آینده کشور را تضمین خواهد کرد. »(29-11-99)
تمام
@ali_mahdiyan
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨
✨
✨
#تفسیر_سوره_حمد8⃣1⃣
🔰حب دنیا، مبدا همه چیز است :((حُبُّ الدُّنیا رَاسُ کُلِّ خَطیئَةٍ)). مبدا همه خطایا همین است. حب دنیا، گاهی وقتها انسان را به آنجا می رساند که اگر موحد هم هست، لکن اگر اعتقادش باشد که خدا از او دنیا را گرفته، در قلبش کدورتی حاصل می شود، یک بغضی حاصل می شود.
گفته شده است آن آخری که انسان می خواهد ارتحال کند از این عالم، می آیند شیاطینی که می خواهند نگذارند این آدم، موحد از این عالم بیرون برود، می آورند جلوی رویش چیزهایی را که دوست دارد. طلبه مثلًا کتاب دوست دارد، کتابش را می آورند می گویند که ما آتش می زنیم، برگرد از این عقیده ای که داری و الّا این ها را آتش می زنیم. آنکه علاقه به فرزند دارد، آنکه علاقه به چیز دیگر دارد همین طور است.
خیال نکنید که اهل دنیا عبارت از آنهایند که مثلًا کاخ دارند؛ ممکن است یک نفر خیلی هم کاخ داشته باشد، اهل دنیا نباشد، یک طلبه ای یک کتاب داشته باشد، اهل دنیا باشد، علاقه داشته باشد. میزان #علاقه است؛ میزان دنیا، آن علایقی است که انسان به این اشیاء دارد؛ و این علایق ممکن است آن دم آخر که انسان ببیند دارد از علایقش جدا می شود، دشمنی بیاورد با خدا؛ دشمن خدا بشود و از این عالم برود.
🔰علایق را باید کم بکنیم؛ علاقه ها باید کم بشود ، طبیعتاً ما از اینجا می رویم؛ و علی ایّ حال چه علاقه قلبی به چیزی داشته باشیم یا نداشته باشیم، فرقی به حال ما نمی کند. شما فرض کنید که علاقه داشته باشید به این کتابتان یا نداشته باشید، کتاب مال شماست؛ از آن هم استفاده می کنید. علاقه داشته باشید به این خانه یا نداشته باشید، این خانه مال شماست، استفاده هم می کنید. علاقه را کم کنید، علاقه را تا می توانید از بین ببرید. آنکه انسان را گرفتار می کند، این علاقه ای است که انسان دارد، آن هم از #حبّنفس است، مبدا همان حبّ نفس است. #حبّدنیا، #حبّنفس، #حبّریاست، یک دردی است که انسان را به هلاکت می رساند.
حبّ مسند، حبّ مسجد، همه این ها دنیاست، علایق دنیاست؛ حجابهایی است که «بَعضُها فَوقَ بَعضٍ». دائم ننشینیم و بگوییم آنهایی که دارای کذا و کذا هستند چنین و چنانند. ببینید خودتان در آن حدی که هستید چطورید؛ علاقه شما به آن چیزی که دارید چقدر قوّت دارد، و روی این علاقه هست شما به او ایراد می گیرید.
🔰اگر این حبّ نفس و خودخواهی نباشد، انسان از دیگران عیب نمی گیرد . این عیب گیریهایی که بعضی از ما نسبت به دیگران می کنیم، همه اش برای این است که ما خودمان را- برای آن حبّ نفسی که داریم- خیلی مهذب و صحیح و آدم کامل می دانیم و دیگران را معیوب می دانیم و به عیبشان ایراد می گیریم.
ما که داریم در جامعه نمایش می دهیم که ما برای خدا درس می خوانیم، درس شریعت می خوانیم، چون درس شریعت می خوانیم، پس از جند الله هستیم و اسم خودمان را جند الله گذاشته ایم، *ما آن طوری که ظواهرمان هست، هستیم؟* همین مقدارِ خیلی نازل، که این ظواهر با باطن همگام باشند، نه منافی باشند، ظاهر یک جور و باطن یک جور. مگر نفاق غیر از این است؟
#تفسیر_سوره_حمد
#رمضان_الکریم
#امام_خمینی
🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید:
ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🆔@b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨
✨
✨
#تفسیر_سوره_حمد9⃣1⃣
🔰اینکه خیال کردند که این علوم معنوی، مردم را از فعالیت بازمی دارند، این اشتباه است؛ همان آدمی که این علوم معنوی را به مردم یاد می داد و کسی هم مثل او بعد از رسول الله حقایق را نمی دانست، همان روزی که با او بیعت کردند- به حسب تاریخ- کلنگش را برداشت، رفت سراغ فعالیتش، منافات با هم ندارد. اینهایی که به خیال خودشان از دعا و ذکر و امثال این ها مردم را پرهیز می دهند که بچسبند این مردم به دنیا، این ها هم نمی دانند قصه چیست، این ها نمی دانند که همین دعا و همین چیزها آدم را می سازد، به طوری که با دنیا هم آن طوری که باید با آن رفتار کند، می کند.
#عدل را همین انبیایی که همه مصائب برای آنها بود و اهل ذکر و فکر و همه چیز بودند، در دنیا اقامه کردند، به ضد ستمگرها قیام کردند؛ همان #حسینبنعلی- سلام الله علیه- قیام کرد که دعای یوم العرفه اش را می بینید چیست. همان دعاها مبدا این طور مسائل می شود، همان توجهات به خدا. این ادعیه انسان را متوجه می کند به #مبداغیبی. اگر انسان درست بخواند، همان توجه به مبدا غیبی موجب این می شود که انسان علایقش به خودش کم بشود؛ و این نه مانع از فعالیت است؛ خیر، این فعالیت هم می آورد، لکن فعالیت برای خودش نیست. می فهمد که باید فعالیت کند برای بندگان خدا؛ خدمت به خداست.
🔰اینهایی که از کتب ادعیه انتقاد می کنند، برای این است که نمی دانند، جاهلند، بیچاره اند؛ نمی دانند که این کتب ادعیه چطور انسان می سازد.
این دعاهایی که از ائمه ما وارد شده است، مثل #مناجاتشعبانیه، مثل #کمیل، #دعای حضرتسیدالشهدا- سلام الله علیه- #سمات، این ها چطور انسان درست می کنند. همان که آن دعای شعبانیه را می خواند، شمشیر هم می کشد. در روایت است که همه ائمه دعای شعبانیه می خواندند.
من ندیدم که در سایر ادعیه که این طور تعبیر شده باشد که همه ائمه می خواندند. همان که این دعای شعبانیه را می خواند، همان شمشیر می کِشد و با کفار جنگ می کند. این ادعیه انسان را از این ظلمت بیرون می برد؛ وقتی که از این ظلمت بیرون رفت، یک انسانی می شود که برای خدا کار می کند؛ کار می کند اما برای خدا، شمشیر می زند برای خدا، مقاتله می کند برای خدا، قیامش برای خداست. نه این است که ادعیه بازمی دارد انسان را از اینهایی که آن آقایان می گویند. آنها همه آمالشان همین جاست. هر چه ماورای اینجا باشد ذهنیات است در نظر آقایان، و یک وقت هم به آن می رسند که ببینند آنها عینیات بوده، این ها ذهنیات است. همین ادعیه و همین خطبه ها، و همین نهج البلاغه و همین مفاتیح الجنان و همین کتابهایی که ادعیه هستند، این ها همه کمک انسانند، در اینکه انسان را آدم کنند.
🔰وقتی یک انسانی آدم شد، به همه این مسائل عمل می کند، زراعت هم می کند، لکن زراعتی که برای خداست؛ جنگ هم می کند. همه این جنگهایی که در مقابل کفار و در مقابل ستمگرها شده، از اصحاب توحید و از این دعاخوانها بوده است. آنهایی که در رکاب رسول خدا، در رکاب امیر المومنین بودند، اکثراً اهل این جور عبادات زیاد بودند. خود حضرت امیر در بحبوحه جنگ ایستاده بود، نماز می خواند. آنجا قتال بود و او نمازش را می خواند. قتال هم می کرد، نماز هم می خواند. وقتی هم در همان بحبوحه جنگ از او یک مطلبی را پرسیدند، ایستاد توحید برایشان گفت. یک کسی گفت که آخر در این وقت، فرمود- به حسب نقل- ما برای این جنگ می کنیم، جنگمان برای دنیا نیست، نمی خواهیم با معاویه جنگ کنیم تا شام را بگیریم. شام و عراق را پیغمبر و امیر نمی خواستند. آنها می خواستند این ها را آدم کنند، می خواستند جان مردم را از دست مستکبرین رهایی ببخشند. این ها هم همانها بودند که اصحاب دعا بودند. همین دعای کمیل را که از حضرت امیر وارد شده ببینید، همین آدمِ کمیل بخوان، شمشیر بزن است.
#تفسیر_سوره_حمد
#رمضان_الکریم
#امام_خمینی
🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید:
ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🆔@b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨
✨
✨
#تفسیر_سوره_حمد0⃣2⃣
🔰از صحبتهای سابق یک مطلب دیگر هم استفاده می شود؛ و آن اینکه این بای #بِسمِالله بای سببیت، آن طور که اهل ادب می گویند نیست. اصلًا #فاعلیتحق ، به معنای سببیت و مسببیت نیست، به معنای علیت و معلولیت هم نیست. بهترین تعبیرش همان است که در قرآن واقع شده است که گاهی آن را به #ظهور : ((هُوَ الاوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الباطِنُ)) ؛ و گاهی #تجلی ((تَجَلَّی رَبُّهُ لِلجَبَلِ)) تعبیر کرده است؛ و این غیر از قضیه سببیت و مسببیت است، که در سببیت و مسببیت، یک تمایلی که در ذات حق تعالی با موجودات، مفروض است که مقتضی ذات باریتعالی نیست.
🔰از این جهت یا باید سببیت را یک معنای توسعه داری حساب بکنیم که تجلی و ظهور را هم شامل بشود، یا در اینجا بگوییم که با، بای سببیت نیست. بگوییم: «بِاسمِ الله» کذا، یعنی بِظُهُورِهِ کذا، بِتَجلّیهِ کذا. یا بگوییم: الحَمدُ «بِاسمِ الله»، نه از باب اینکه حمد مسبب است اسم؛ و تعبیر به سببیت و تعبیر به علیت هم من یادم نیست که در کتاب و سنت واقع شده باشد. این یک تعبیر فلسفی است که در لسان فلاسفه واقع شده. من در کتاب و سنت یادم نیست که علیت و سببیت به این معنا آمده باشد؛ بلکه به معنای خلق و ظهور و تجلی است، این تعبیرات است.
یک جهت دیگری هم که هست و یک روایتی هم در مورد آن هست؛ قضیه نقطه «تحت الباء» است؛
🔰اما حالا این روایت چطور، آیا وارد شده باشد یا نه، شاید شواهد هم بر این باشد که چنین چیزی وارد نشده؛ لکن روایتی هست از حضرت امیر- سلام الله علیه- که: انَا النُّقطَةُ الَّتی تَحتَ الباءِ . اگر این وارد شده باشد، تعبیرش این است که «باء» به معنای ظهور مطلق است ، تعین اول، عبارت از مقام ولایت است. ممکن است مقصود امیر- علیه السلام- این معنا باشد که مقام ولایت، به معنای واقعی ولایت، ولایت کلی، این تعین اول است. اسم، تجلی مطلق است؛ اولین تعین، ولایت احمدی علوی است؛ و اگر هم وارد نشده باشد، مسئله این طور هست که تجلی مطلق، تعین اولش عبارت از مرتبه اعلای وجود است، که مرتبه ولایت مطلقه باشد.
#تفسیر_سوره_حمد
#رمضان_الکریم
#امام_خمینی
🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید:
ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🆔@b_elmedini
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
🔴علی انصاریان و مهرداد میناوند برای تبلیغ به فاصله یک هفته به یک کلینیک دندانپزشکی دعوت میشوند و هر دو باز در یک برنامه اینترنتی در کنار هم اجرا می کنند و هر دو باز به فاصله ی یک هفته تو بیمارستان با حال وخیم بستری و هر دو به فاصله یک هفته دار فانی را وداع می گویند!!!
🔹بعد از فوت این دو داستان سراییهای ضد انقلاب و اذناب داخلیش و حمله به موضوع واکسن بالا می گیرد
🔺آیا نباید به فوت #مهردادمیناوند و #علیانصاریان شک کرد .
🔹ایکاش دادستانی به شیوه آلوده کردن این دو ورزشکار و محل ضبط برنامه ورود و افراد دخیل در آنها ورود کند.
🔹کشته سازی در جریان تحمیل #واکسن_خارجی_آلوده و تحریک احساسات مردم یک امر پیش پا افتاده است!
🔹قطعا واردات این محصول کثیف رانت معاملاتی خوبی برای وارد کننده ها دارد که کشتن چند چهره مشهور هزینه چندانی به صاحبان زر و زور تحمیل نمی کند اما از قبل آن منافع زیادی را برایشان تامین می کند!!!
🔺در کل مسئله بو دار است !
#واکسن_خارجی_آلوده
🚩 @IslamlifeStyles
📝 #تحلیل_داخلی
♦️ محمود احمدینژاد در کتابفروشیگردی در خیابان انقلاب دست روی کتاب “نامههای سرگشاده” از هاتسلاو هاول گذاشته و به آن ابراز علاقه کرده که این امر مسبوق به سابقه نیز بوده است.
هاول و تنی چند از نویسندگان چکسلواکی جزو معترضین زندانی بودند که شروع به نگارش مانیفست مبارزه کردند و پایهگذار جنبش بهار پراگ شدند. هاول در کتاب قدرت بیقدرتان، مانیفست مبارزه با رژیمهای ایدئولوژیک را تبیین میکند. هاول بجای جنبش کف میدانی از قدرت بیقدرتان حرف میزند و از مردم عادی که ایدئولوژی را مقصر مشکلات میدانند سخن میگوید؛ به طوری که مردم عادی از طریق تغییر سبک زندگی، حکومت را از درون استحاله میکنند.
داستان آنجا جالب میشود که هاول این کتاب را حاصل همکنشی جنبش “بهار پراگ” و “۷۷ فعال چکسلواکی” میخواند.
این نکته را کنار این بگذارید که بعد از اغتشاشات بنزینی ۹۸، جریان فتنه اصلاحاتی ؛ “بیانیه ۷۷ نفر” را صادر میکند و درست در همان دوره احمدینژاد هم “نامه سرگشاده” در مورد سرکوب اغتشاشات آبان۹۸ صادر میکند.
┄┅═══✼📩✼═══┅┄
هدایت شده از استاد عابدینی
سخنان استاد عابدینی در نشست عملیاتی کردن مفاهیم اسلامی - دوشنبه ١١ اسفند ١٣٩٩ .mp3
12.29M
🔸سخنان استاد عابدینی
✅ نشست عملیاتی کردن مفاهیم اسلامی
🔻تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری
- دوشنبه ١١ اسفند ١٣٩٩
- حوزه علمیه مشکات قم
https://ble.ir/howzehmeshkat
🔸
✅ کانال استاد عابدینی
🔸 @abedini
♦️طلبهای فاضل چهار ماه است که به علت تصادف در منزل بستری است و درآمدی هم غیر از شهریه ندارد. جهت کمک به درمان و تهیه جهیزیه دختران وی کمک خیرین موثر خواهد بود. انشاءالله
5058011204848946
هدایت شده از پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 وقتی از او تعریف می کنی، نشئه می شود!🔸
اینطور نیست که فقط هروئینی ها معتاد باشند. ما هم مثل #معتادی هستیم که هروئین او «حبّ دنیا» است. یکی معتاد به قدرت است، یکی معتاد به ریاست است، یکی معتاد به اسم است، یکی معتاد به شهرت است. انسان وقتی معتاد اسم و شهرت شد، وقتی از او تعریف می کنی، #کِیف می کند! #نشئه می شود! مثل اینکه مواد به او رسیده است. وقتی هم که از او تعریف نمی کنی، مثل این است که مواد به او نرسیده و #خمار است. اینها همه اش اعتیاد است.
#انبیاء مثل کسانی هستند که می خواهند انسان را ببرند بیمارستان و او را مداوا کنند تا اعتیادش را ترک کند. یک #دوره ای باید بگذرد تا مواد از بدن او خارج شود. معتاد را وقتی می برند برای مداوا، هفتۀ اول، ده روز اول، خمار است؛ گیج است. تمام این دست و پا و بدنش درد می کند؛ چون عادت کرده به مواد. نمی تواند بنشیند. نمی تواند راه برود و حوصلۀ هیچ چیز را ندارد.
به ما گفته اند وقتی می روید #مسجد، حرف دنیا نزنید. اما انسان مثل خمارها دلش می خواهد آنجا هم یک کسی را پیدا بکند و حرف دنیا با او بزند! یعنی مثل اینکه می خواهد مواد بکشد! به آدم می گویند وقت نماز خواندن، بازی نکن و حواست به نماز باشد. این دوای تو است. روزی پنج مرتبه این #قرص را بخور. این نماز، مثل همان قرص و دوایی است که خدا داده برای این که ما اعتیادمان را ترک بکنیم.
@haerishirazi
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
🔘 سوء تغذیه یا نسل کشی بیولوژیکی؟
🌐 sollam.ir
🔻 سازمان ملل در گزارش جدید خود هشدار داده که حدود 400 هزار کودک زیر 5 سال یمنی در خطر مرگ به دلیل سوء تغذیه حاد قرار دارند!
🔺 kayhan.ir/fa/news/210935
🔹 کشور یمن که از سال 2015 با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای عربیِ نوکرِ آمریکا به رهبری عربستان سعودی و حمایتهای همه جانبه عبری و غربی با عملیاتی تحت عنوان طوفان قاطعیت درگیر یک جنگ ناجوانمردانه تحمیلی شده است همواره خبرهایی ناگوار از اوضاع کودکان این کشور تحت ظلم و ستم به گوش میرسد.
🔸 در این میان مسئولین سازمان ملل علیرغم مانع تراشی و جلوگیری از ارسال کمکهای بشر دوستانه غذایی و دارویی! در قبال این وضعیت أسفبار کودکان یمنی صرفاً به اظهار تأسف پرداخته و یا حدأکثر و آن هم منباب کم کردن فشار رسانهها و افکار عمومی به چند بازدید بی فایده و شوآف رسانهای اکتفا میکند که در ماجرای "امل حسین" و "بثینه الریمی" شاهد آن بودهایم.
♦️ نکته ماجرا اینجاست که گزارشات سازمان ملل و رسانههای همسو با آن دلیل اصلی وخامت حال کودکان یمن را سوء تغذیه که به خاطر کمبود مواد غذایی است عنوان میکنند! اما چگونه است که وقتی به تصاویر والدینِ کودکان و یا کادر درمان و امداد که نگاه میاندازیم آثاری از لاغریِ مفرط که به خاطر کمبود مواد غذایی باشد را مشاهده نمیکنیم!؟ آیا در یمن کمبود مواد غذایی صرفاً برای کودکان است!؟ یا کودکان یمنی که نسل آینده این کشور هستند قربانی یک کشتار بیولوژیکی خاموش شدهاند!؟
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #سلم #کودکان_یمنی #کشتار_بیولوژیکی
🆔 eitaa.com/joinchat/728039441C2e847df137
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
🔘 سخنی صریح از امام خامنهای که #مرز بین انقلابیون واقعی و سایرین را مشخص میکند
🔹 آن روز هم در دورهی قبل از انقلاب کسانی بودند که مبارزین را دوست میداشتند امّا خودشان دست به هیچ بخشی از مبارزه نمیزدند؛ اصلاً هیچ #دامن را تر نمیکردند، اصلاً نزدیک میدان مبارزه هم نمیشدند؛ امّا [آن را] دوست میداشتند و از مبارزین خوششان میآمد.
🔸 حالا کسانی هم بودند که از مبارزین بدشان میآمد، کسانی هم بودند که با اینها دشمنی میکردند و با دشمن همکاری میکردند -اینکه به جای خود محفوظ- امّا داخل آدمهای خوب، کم نبودند کسانی که از مبارزین خوششان میآمد امّا وارد #میدان مبارزه نمیشدند؛ خب، اینها کاری نمیکردند.
🔹 بله، آن روزی که جبههی دشمن ضعیف شد و معلوم شد که رژیم طاغوت رو به سقوط است، طبعاً آن سواد عظیم وارد میدان شدند که کار را یکسره کردند؛ امّا در دوران #سختی مبارزه، مبارزین [همان] عدّهای بودند که #تلاش میکردند و درون میدان بودند. امروز هم همانجور؛
🔸 همچنانکه آن روز مبارزه لازم بود و کنار نشستن و مبارزین را دوست داشتن #کافی نبود، امروز هم مبارزه لازم است؛ نشستن و مبارزین را مدح کردن و تمجید کردن، کافی نیست؛ باید وارد شد. البتّه مبارزهی امروز با مبارزهی آن روز تفاوت ماهوی دارد؛ لکن مبارزه، مبارزه است؛ تلاش است، مجاهدت است. راه این مبارزه را #باید پیدا کنید.
🌐 leader.ir/fa/speech/19100
♦️ بیانات در دیدار #طلاب حوزههای علمیه استان تهران 6 شهریور 96
#️⃣ #سلم #امام_خامنه_ای #انقلابیگری #مبارزه
🆔 eitaa.com/joinchat/728039441C2e847df137