eitaa logo
محصنات ۲
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
872 ویدیو
42 فایل
🛎کانال"خبری/تحلیلی" زنـان عفیفه‌ی جهان مُـحصَـنـات۲ @mohsanat2_ir 🔰ما دراینجا دو رویکرد رادنبال می‌کنیم: 🔻جهادتبیین 🔻مطالبه گری آرمان‌های انقلاب اسلامی 📥 ارتباط با ما 🆔️ @admin_mohsanat #️⃣ ویراستی ما 🆔️virasty.com/mohsanat
مشاهده در ایتا
دانلود
Part06_انسان 250 ساله.mp3
24.15M
📗کتاب صوتی قسمت 6⃣ بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای،درباره زندگی سیاسی امامان شیعه.مبتنی بر نظریه انسان ۲۵۰ ساله است ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
👌 درود بر شرف و شجاعتت! ❌بعضی ائمه محترم جمعه، همچنان در سکوت دربرابر گناهان علنی و منکرات اجتماعی به سر می برند! 🔰 آیه الله مهدوی امام جمعه اصفهان: وضعیت حجاب در برخی مناطق شهر مناسب نیست؛ نباید از حرام الهی عقب‌نشینی کرد. ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱ عقب‌ماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی 🖊مهدی جمشیدی ۱. حجاب، یکی از عرصه‌های «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی‌، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینه‌های نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزش‌‌زدایی شود و در پی آن نیز، مجموعه‌ای از «ساخت‌شکنی‌های فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفته‌رفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دهه‌به‌دهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونه‌ای مرحله‌به‌مرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت می‌گرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّت‌ها، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمی‌کردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحی‌اندیشی و ظاهرنگری می‌پنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبه‌خود، تکه‌های متناسب و همگون با خویش را تولید می‌کند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایه‌های دیگر سبک زندگی است و این‌گونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایه‌های دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایه‌های دیگر سبک زندگی. ۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان می‌دهد که این روند، در هیچ نقطه‌ای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان می‌شد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید می‌دانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، می‌توانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل می‌شود و قانون و مجریانش در برابر آن، این‌اندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آینده‌نگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزش‌ها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحله‌های دیگری خواهد رسید. دست‌کم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهم‌ترین و جدّی‌ترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربه‌فرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و به‌زودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهه‌های دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقب‌ماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجره‌های گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسان‌‎تر از اکنون بود؛ اکنون، گره‌ها کور شده‌اند و امکان‌ها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانم‌کاریِ حاکمیّتی، فرصت‌های بسیاری از دست رفتند. ۳. نه‌فقط حجاب، بلکه همۀ عرصه‌های فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، دچار «ولنگاری» بوده‌اند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّه‌ای «دیوان‌سالارِ محافظه‌کار» بوده‌اند که طرح و تدبیری در دست نداشته‌اند و کلّیّات سیّال و بی‌خاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کرده‌اند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بوده‌اند، و نه از آنان که بهره‌ای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کرده‌اند. حلقه‌وار و بسته و اندک‌سالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیده‌کاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون می‌بینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوان‌سالارانه تدبیر می‌شد و براین‌اساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهل‌تکه و بریده‌بریده و به‌شدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگی‌اش، در تجربۀ سرد و بی‌اثر گذشته‌اش آشکار شده است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 فرازی از وصیت‌نامه شهید: اگر نتوانستید مشکلات را حل کنید دلیل نمی‌شود که دست از تلاش و مجاهده بردارید، باید با همان شور و شوق اولیه با حضور در صحنه‌های فداکاری فرصت نفوذ عناصر فرصت‌طلب و تاجر مسلک را به صفوف انقلاب ندهید. ┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅ 🛎 کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مفتضحات فضای مجازی «مجله ها با مقاله ها و عکس‌های افتضاح بار و أسف انگیز، و روزنامه ها با مسابقات در مقالات ضدفرهنگی خویش و ضداسلامی با افتخار، مردم بویژه طبقۀ جوان مؤثر را به سوی غرب یا شرق هدایت می کردند.» (صحیفه امام خمینی ره، ج۲۱، ص ۴۳۵) ✍‌ ببینید حضرت امام چند عکس در مجله‌ها را مفتضحات قبل از انقلاب می‌دانستند؛ اما حالا ما در جمهوری اسلامی شاهد صدها برابر مفتضحات مختلف در بی‌در و پیکر هستیم؛ آیا این چیزها قبل از انقلاب بد بود و حالا خوب شد؟ اگر ما به تبع امام راحل این چیزها را مضرّ می‌دانیم، پس لازم است تمهیدات لازم برای مدیریت فضای مجازی را به وجود آوریم. ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
7.mp3
20.36M
📗کتاب صوتی قسمت 7⃣ بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای،درباره زندگی سیاسی امامان شیعه.مبتنی بر نظریه انسان ۲۵۰ ساله است ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
🔴هشدار تکان دهنده شهید محراب به مسئولان کشور: نکند در محشر و قیامت محمد رضا (پهلوی) جلوی ما را بگیـرد!/نکند شما هم طاغوتی شوید دومین شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی در نطقی که در جمع خبرگان ملّت داشتند و آن هم در سال‌های اول انقلاب (حدود سال ۵۸ یا ۵۹) هشدار تکان دهنده‌ای به شخصیِت‌های مطرح و انقلابیون آن زمان دادند که امروز عمق آن را بیشتر درک می‌کنیم. شهید مدنی با اشاره به ماجرای «یوسف و زلیخا» در قرآن حکیم به آن قسمت داستان اشاره کرد که وقتی زلیخا از عیب گیری زنان مصر با خبر شد آنان را به ضیافتی دعوت کرد و به دست آنان کارد و ترنجی داد و در میان مهمانی به یوسف دستور داد که وارد ضیافت شود، آمدن یوسف‌‌ همان و بریده شدن دست زنانی که ملامت گر زلیخا بودند همان. شهید آیت الله مدنی با گریه درد ناک در پشت تریبون ادامه داد: «‌ آقایان! نکند در محشر و قیامت محمد رضا (پهلوی) جلوی ما را بگیـرد و بگوید دیدید شما هم وقتی دستتان ترنج دادند دستتان را بریدید و مثل من کاخ نشین و طاغوتی شدید؟!» ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
جدایی دین از دنیا، هرگز! 🔸️یکی از موضوعاتی که بیش از یک دهه در جامعه ما به صورت ‌های مختلفی، به خصوص در محافل علمی و دانشگاهی، مطرح می ‌شود این است که روحانیت رجال دین هستند و کسانی که باید کشور را اداره کنند، رجال سیاسی هستند. این همان سکولاریسم است. سکولاریسم یعنی جدا کردن دین از دنیا. دین برای مسجد، نماز و عبادت است و بازار، تجارت، کسب و کار و سایر چیزها برای دنیاست و ربطی به دین ندارد. 🔸️تئوری سکولاریسم از قدیم مطرح بوده است و به صورت ‌های مختلفی به تبلیغ آن می‌ پردازند. حتی در بین امثال ما هم تبلیغ می ‌کنند و کمابیش موفقیت ‌هایی هم به دست آورده ‌اند! به طور کلی دشمنان خیلی روی سکولاریسم تاکید می‌ کنند؛ چون ضربه اساسی را از امام (رحمت الله علیه) که یک رهبر دینی بود، خوردند و این باور به نقش رهبر دینی در امور سیاسی، از پایه ‌های معارض با اندیشه آنها است. 🔸️[این درحالی‌ است که] اسلام همه شؤون سیاسى را در بر مى ‌گیرد و همه زندگى ما در قلمرو دین قرار مى‌ گیرد. [به عقیده‌ ی ما] هیچ شأنى از شؤون زندگى انسان اعم از زندگى فردى، اجتماعى، خانوادگى، روابط زن و شوهر، روابط پدر و فرزند، روابط امّت و امام و حتى روابط با سایر ملل، خارج از قلمرو دین نیست. 📚 (برگرفته از سخنان علامه مصباح یزدی در تاریخ های ۱۳۹۵/۰۹/۱۴، ۱۳۹۸/۰۹/۰۴، ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ و کتاب پاسخ استاد به جوانان پرسش گر، صفحه ۲۲) ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 فرازی از وصیت‌نامه شهید: امروز روز پیروی از ولایت فقیه است، باید از امام عزیز این رهبر بزرگوار پیروی کرد و در مقابل مخالفان ایستادگی کنید و گوش به فرمان امام و رهبر باشید. مبادا او را تنها بگذارید. زیرا همه‌ی ما باید فردای قیامت پاسخگو باشیم. ┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅ 🛎 کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 همه مسئول اند.. امام خمینی رحمةالله‌علیه در بند «م» وصیت‌نامه سیاسی الهی فرمودند: «از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند.» ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
8.mp3
25.18M
📗کتاب صوتی قسمت 8⃣ بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای،درباره زندگی سیاسی امامان شیعه.مبتنی بر نظریه انسان ۲۵۰ ساله است ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
♨️حضور بانوان فعال فرهنگی شیراز در جلسه با حضور مسئولین مختلف استانی ▪️پیرو ملاقات ۲۰ شهریور ماه با دادستان محترم شیراز ،جلسه ای با حضور تمامی مدیر کل های استان (شورای شهر ,شهردار ,دادستان نماینده استاندار نماینده مجلس نیرو انتظامی و سپاه و فرماندار و ...)برگزار شد. گفت و گو و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف فرهنگی ، سگ گردانی و عفاف و حجاب مطرح و تصمیماتی گرفته شد. بسته پیشنهادی توسط بانوان فعال فرهنگی تقدیم مسئولین گردید ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
ما نقطه مقابل سکولاریسم هستیم! ما طرفدار سکولاریسم نیستیم. ما معتقد هستیم که دین راه رسیدن به هدف خلقت است. یعنی دین تمام شئون زندگی ما را در بر می‌گیرد؛ از قبل از تولد انسان در این زمین برنامه دارد تا بعد از مرگ او. همه این‌ها هم مقدمه است برای زندگی ابدی که دین باید آن را تأمین کند. هیچ چیز به جز دین نمی‌تواند آن را تأمین کند. باید ببینیم واقعاً‌ ما دین را همین‌گونه می‌شناسیم یا هنوز بقایای فکر سکولاریسم در اعماق دل ما هست؟ مفروض ما این است که ما نقطه مقابل سکولاریسم هستیم. اگر بتوان اسم نهاد روی دین بگذارند، اصلی‌ترین نهاد در زندگی انسان دین است. دین است که باید کیفیت و هدف زندگی و راه رسیدن به اهداف را تعیین کند. دین را باید در این کلیت شناخت. ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 فرازی از وصیت‌نامه شهید: ای عزیزانم بعد از شهادتم ضمن حمایت از اسلام اصیل، نکند خدای نکرده لحظه ای خدا را فراموش کنید و هر چه دارید و هر کاری می کنید فقط به خاطر خدا باشد. ┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅ 🛎 کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻توصیه های ویژه امام المسلمین که مخاطب آن بسیجیان هستند این گوی و این میدان ببینیم چقدر پاکار ولایت هستیم حتما با بینش و اطلاعاتی که در وجود نورانیش هست لازم دیده متذکر شود خدا توفیق عمل عنایت کند ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
9.mp3
13.2M
📗کتاب صوتی قسمت 9⃣ بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای،درباره زندگی سیاسی امامان شیعه.مبتنی بر نظریه انسان ۲۵۰ ساله است ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آقای رئیس جمهور ! گزینشی و نصفه نیمه نهج البلاغه نخوانید ! و گزینشی به نهج البلاغه عمل نکنید از شعار عبور کنید و به نهج البلاغه عمل کنید ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir
🟣 مسئولیت اجتماعی ✴️ علامه مصباح ره: اسلام تاکید دارد که افراد همان گونه که در برابر بهداشت محیط خود مسئولیت دارند، در رفتار دیگران هم مسئولند و همان گونه که کسی حق ندارد آب شهر را مسموم کند، حق ندارد فضای فرهنگی یک شهر اسلامی را مسموم کند. 📚 بزرگترین فریضه، ص۳۶ ┈┄┅═✾═┅┄┈ کانال"خبری|تحلیلی" زنـان‌عفـیـــفه‌جهــان‌مُـحـــصَـنـــــــات(۲) 🆔 @mohsanat2_ir