eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3.3هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
4.2هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan @NHTaheriارتباط با ادمین :»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضیافت اربعین.pdf
حجم: 6.54M
🔖فیش منبر 🔖 💠ضیافت اربعین 💠 ◾️۲۶ سخنرانی و روضه ویژه سفر کربلا خصوصا اربعین ◾️سخنرانی ویژه ورودی نجف و حضوردر نجف اشرف ◾️سخنرانی ویژه ورودی کربلا و حضور در کربلا ◾️ سخنرانی کوتاه عربی ◾️نکات ناب جهت بهره مندی از سفر اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞❣️ ✨غلبه باطن اربعین برظاهر آن و جهانی شدنش ✨ >> ✧. ✧. ✧<< 🎙گویا اراده‌ای از طرف حضرت حق پیش آمده که پیاده‌روی اربعینیِ ما را برای هرچه بیشتر گسترده‌ شدن آن، آن را معراجی و کیفی کند و وجه باطنی آن را بر وجه زمینی آن غالب گرداند، بدون آن‌که بتوان از وجه زمینی آن چشم پوشید. آیا ما نیز می‌توانیم کنار زائرین اباعبدالله«علیه‌السلام» در پیاده‌روی اربعینی با هویتی کیفی و معراجی حاضر باشیم و عبوری را تجربه کنیم که بشر امروز به دنبال آن است تا آن انسانی بشویم که به دنبال آن است؟ به همان معنایی که معراج رسول الله«صلوات‌الله‌علیه وآله» دو مرحله داشت؟ مرحله سیر از مسجد الحرام به مسجد الاقصی و مرحله سیر از مسجد الاقصی تا قربی که در وصفش فرمود: « لي‏ مَعَ‏ اللَّهِ‏ وَقْتٌ لَا يَسَعُنِي فِيهِ مَلَكٌ مُقَرَّب‏ ‏».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
PTT-20220905-WA0025.opus
زمان: حجم: 344.7K
🔸🔹در مسیر پیاده روی اربعین بهترین کار چه کاری هست؟ 🔹🔸پاسخ از استاد درویشی ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
ذکر توصیه شده از رجبعلی خیاط، جهت دفع خطر شدت گرما 🏴
⏺️سه توصیه استاد شهید مطهری به مبلّغان ومربّیان دین 1️⃣مربّيان دين بايد اوّل بكوشند خودشان عالم و محقّق و دين‏شناس بشوندو به نام دين مفاهيم و معانى نامعقولى در اذهان مردم وارد نكنند كه همان معانى نامعقول منشأ حركتهاى ضدّ دينى مى‏ شود، 2️⃣ ثانياً در اصلاح محيط بكوشند و از آلودگيهاى محيط تا حدود امكان بكاهند، 3️⃣ثالثاً از همه مهم‏تر و بالاتر اينكه به نام دين و به اسم دين با فطريّات مردم معارضه و مبارزه نكنند؛ آن وقت است كه خواهند ديد مردم‏ «يَدْخُلُونَ فِي دين الله افواجا» ‏ 📙مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، جلد۳،صفحه۴۰۵ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ▪️ امیرالمومنین علی (علیه السلام) در کلامی فرموده اند: «النَّاسُ ثَلَاثَةٌ : ➖ عَالِمٌ رَبَّانِيٌّ ➖ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ ➖ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ» ؛ مردم سه گروهند: ➖ عالم ربانی (دانشمند خداشناس) ➖ دانش جوي در راه رستگاري ➖ فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند. 👈🏻 هرگاه عبد به این درجه و به حقیقت عبودیت برسد، عبادتش عبادتی از سنخ «عشق العبادة»، «عبادت أحرار» و «مستغنی از ماسوا» خواهد بود. در نتیجه ثابت و پابرجا و بی نیاز از غیر است؛ مثل اینکه در امور علمی محتاج تعالیم خارجی نخواهد بود، بلکه علم از مشکات قلب او می جوشد، بدون نیاز به کثرت تعلّم و این همان ویژگی عالم ربّانیّ در مقابل همج رعاع است که آرایی مشتت دارند و یمیلون مع کلّ ریح می باشند ۷ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ۱۴۴۴ ا❁﷽❁ا 📜 الرجل الفقیه ◼️ قسمت سوم ☑️ حقیقة العبودیة ✍️ بیان شد که عبودیت در حدیث عنوان بصری در هیئت ترکیب اضافی (حقیقتِ عبودیت) به همراه قیدی که بیانگر ظرفیتِ تحقق آن است، آمده (فی نفسک). در قسمت گذشته به معنای حقیقت عبودیت اشاره شد و در اینجا به تبیین ظرفِ حقیقت عبودیت می پردازیم: ▪️مراد از این عبارت که (اطْلُبْ فِي نَفْسِكَ حَقِيقَةَ الْعُبُودِيَّةِ) یعنی درون نفس خویش باید حقیقت عبودیت را یافت، همان رجعت هر عبدی به سوی اصل و فطرت خویش است. ▪️ زمانیکه عبد به اصلِ فطرت خود بازگردد، یعنی به سوی ربّش و امامش بازگشته است؛ «سَأَلْتُهُ عَنِ الْفِطْرَةِ لِمَنْ هِيَ؟ قَالَ: لِلْإِمَام». 📓 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۴، ص ۱۷۴ ▪️ قرار گرفتنِ نفس در این مقام، متوقف بر این است که: عبد از أنانیت و هوای نفسانی که بزرگترین مانع در برابر بجای آوردن حق عبودیت است، خارج شده باشد؛ در برابر عظمت مولا و امامش، تذلّل تام و سرسپردگی کامل داشته باشد؛ به گونه ای که احساس مالکیت به چیزی نداشته باشد، چون او خودش عبید و مملوک مولاست؛ تدبیر امور را به دست مولای خود سپرده باشد؛ و با تمام وجود مشغول امتثال از امر و نهی مولا باشد؛ و محور انجام تمام اعمال، کسب رضایت مولا باشد. این سیر بندگی تا آنجا ادامه می یابد که کمال انقطاع در عبد ایجاد شود و عبد با حلّ و فانی شدن در ربِّ فاطر، به سوی او رجعت کند و به مقام «نفس مطمئنه» نایل شود. این همان کُنه عبودیت یعنی ربوبیت یا عالم ربانی شدن است. ۶ 🏴▪️ 🏴▪️🏴▪️🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا