eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.2هزار ویدیو
3.3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌توصیه مهم استاد فاطمی نیا (ره) به زائران اربعین از صبح که پا میشه؛ فلان کس چی گفت، فلان کس چیکار کرد، فلان روزنامه چی نوشت.. ول کن! روایت داریم که اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند... فکر نکنید همه شراب می خورند و از در و دیوار مردم بالا می روند. نه! یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️ 🏴 ا❁﷽❁ا ✨«وَ إِنْ أَدْري لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَكُمْ وَ مَتاعٌ إِلى حينٍ» {و من نمى‌دانم شايد اين آزمايشى براى شماست و مايه‌ی بهره‌گيرى تا مدّتى [معيّن]} (سوره مبارکه انبیاء آيه ۱۱۱) ا┅═✧❁🏴❁✧═┅ا 🔳شریفه ۱۱۱ سوره مبارکه انبیاء که در اشاره به موضوعی است که محل ابتلاء و آزمایش و امتحان می باشد، در یکی از وجوه و مراتب معنایی اشاره دارد به موضوعِ واگذار شدن امر خلافت به معاویه ملعون که در نتیجه صلح حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) رخ داد. به عبارت دیگر، این موضوع سببی برای امتحان و آزمایش خلق و ملاکی به جهت تشخیص میزان یقین و تسلیم آنان در برابر امر امام بود. چنانکه آن حضرت در موارد مختلف، هنگام مواجهه با معاویه ملعون و احتجاج با اعداء، به این آیه شریفه استناد نمودند. ☑️در حقيقت امام حسن المجتبی (علیه السلام) با این استناد، به مردم تفهیم می نمودند که واگذاری ظاهری خلافت به معاویه، «فِتْنَةٌ لَكُمْ وَ مَتاعٌ إِلى حينٍ» است؛ یعنی نه تنها نشان شایستگی آن ملعون نیست، بلکه برای او شرّ و به ضرر اوست، و برای مردم موضع ابتلا و آزموده شدن است‌؛ چنانکه تصریح فرمودند: ▫️«و إِنَّنِي أَعْتَزِلُ هَذَا الْأَمْرَ وَ أُخَلِّيهِ لَكَ وَ إِنْ كَانَ تَخْلِيَتِي إِيَّاهُ شَرّاً لَكَ فِي مَعَادِكَ سَتَنْدَمُ يَا مُعَاوِيَةُ كَمَا نَدِمَ غَيْرُكَ مِمَّنْ نَهَضَ فِي الْبَاطِلِ أَوْ قَعَدَ عَنِ الْحَقِّ حِينَ لَمْ يَنْفَعِ النَّدَمُ» (۱) : ➖[ای معاویه] من از اين امر (خلافت) كناره گرفته و آن را براى تو مى‌گذارم، اگر چه واگذارى من به ضرر قيامت و معاد تو مى‌باشد،.. اى معاويه به زودى پشيمان مى‌شوى همان طورى كه ديگران كه در باطل قدم گذارده يا عدول از حقّ‌ نمودند پشيمان شدند ولى اين پشيمانى زمانى بود كه نفعى به حالشان نداشت! ✔️از انجا که امر امام، «ظَاهِرُهُ لَا یمْلَک» (۲) است [ظاهرش را نمی توان مالک شد]، دارای حکمت های متعددی است که تنها پس از تبیین از جانب خود امام بر مردم روشن می گردد. امام حسن مجتبی (علیه السلام) نیز در موارد متعدد، حکمت ها و علل صلح خود که سبب واگذاری امر خلافت به معاویة (لعنة الله علیه) شد را تبیین نمودند تا حقیقت بر مردم آشکار گردیده و در این ابتلا و امتحان، دچار انحراف نگردند، گرچه تنها عده قلیلی از شیعیان، حقیقتا تسلیم این سیره و محیای حسنی بوده و به امر امام زمان خویش راضی بوده اند. ☑️مطابق فرمایش سبط اکبرِ رسول خدا، امام حسن المجتبی (علیه السلام)، امر خلافت و فرمانروایی مخصوص خداوند عزوجل است که حتی ممکن است به غیر از نیکوکاران، تبهکاران نیز صاحب آن گردند، البته به ظلم و جور و نه به لیاقت و شایستگی شان؛ که در این صورت «فِتْنَةٌ لَكُمْ وَ مَتاعٌ إِلى حينٍ» می باشد [یعنی مايه‌ی بهره‌گيرى حاکم فاجر تا مدّتى معین و سبب آزمايش هم برای حاکم فاجر و هم مردم]. حضرت السید الزکی المجتبی (علیه السلام) در پاسخ به مغیرة بن شعبة (لعنة الله علیه) که از همین موضوع سوال کرده بود، فرمودند: ▪️«..شَأْنِ الْإِمَارَهًْ وَ قَوْلُ أَصْحَابِکَ فِی الْمُلْکِ الَّذِی مَلَکْتُمُوهُ .. هُوَ مُلْکُ اللَّهِ یُعْطِیهِ الْبَرَّ وَ الْفَاجِرَ وَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ وَ إِنْ أَدْرِی لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَ مَتاعٌ إِلی حِینٍ» (۳) ➖جواب سخن تو درباره‌ی امارت و قول یارانت درباره‌ی مقام سلطنتی که به‌دست آورده‌اید این است که.. مقام خلافت، مخصوص خداوند عزوجل است که به افراد نیکوکار و [چه بسا در ظاهر به] افراد تبهکار عطا می نماید؛ لذا قرآن مجید می‌فرماید: «من نمی‌دانم، چه‌بسا این مقامی که تا یک مدّت معلومی به شما داده شده موجب آزمایش شما باشد» (سوره انبیاء‌ آیه ۱۱۱)
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️ 🏴 ◀️حضرت سیدالسادات حسن المجتبی (علیه السلام) در خطبه ای که پس از صلح ایراد نمودند،‌ بار دیگر به این آیه شریفه (۱۱۱ سوره مبارکه انبیاء) استناد نموده و این واگذاری خلافت را به منظور صلاح امّت و ریخته نشدن خون آنان، نه به سبب محق دانستن معاویه ملعون، معرفی نمودند: «إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ الَّذِی أَخْتَلِفُ فِیهِ أَنَا وَ مُعَاوِیَهًْ .. إِمَّا أَنْ یَکُونَ حَقّاً هُوَ لِی فَقَدْ تَرَکْتُهُ إِرَادَهًْ لِصَلَاحِ الْأُمَّهًْ وَ حَقْنِ دِمَائِهَا وَ إِنْ أَدْرِی لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَ مَتاعٌ إِلی حِینٍ» (۴) ⏪همچنین در موضعی دیگر در مقام رسوایی اعداء لعین [که این رسوایی در سایه امنیتی که به سبب صلح فراهم شده، میسر گشته بود]، حقیقت معنای این آیه شریفه را بر مردم تبیین نموده و فرمودند: ▪️أَمَّا بَعْدُ أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنَّکُمْ لَوْ طَلَبْتُمْ مَا بَیْنَ کَذَا وَ کَذَا لِتَجِدُوا رَجُلًا جَدُّهُ نَبِیٌّ لَمْ تَجِدُوا غَیْرِی وَ غَیْرَ أَخِی وَ إِنَّا أَعْطَیْنَا صَفْقَتَنَا هَذِهِ الطَّاغِیَهًْ وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَی أَعْلَی الْمِنْبَرِ إِلَی مُعَاوِیَهًْ وَ هُوَ فِی مَقَامِ رَسُولِ اللَّهِ ص مِنَ الْمِنْبَرِ وَ رَأَیْنَا حَقْنَ دِمَاءِ الْمُسْلِمِینَ أَفْضَلَ مِنْ إِهْرَاقِهَا وَ إِنْ أَدْرِی لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَ مَتاعٌ إِلی حِینٍ وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَی مُعَاوِیَهًْ فَقَالَ لَهُ مُعَاوِیَهًْ مَا أَرَدْتَ بِقَوْلِکَ هَذَا؟ فَقَالَ مَا أَرَدْتُ بِهِ إِلَّا مَا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَل. (۵) ➖اگر شما [بین مشرق و مغرب جستجو نمایید] تا مردی را به دست آورید که جدّش پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و اله) باشد غير از من و برادرم را نخواهید یافت، ما حقّ قطعی خویشتن را به این مرد قلدر و سرکش [و به معاویه اشاره کرد] واگذار نموده‌ایم که مقام و منبر پیغمبر خدا (صلی الله علیه و اله) را تصاحب کرده است. ما حفظ خون‌های مسلمین را از ریختن آن‌ها بهتر می‌دانیم، گرچه می‌دانم که مقام خلافت باعث آزمایش شما [و به معاویه اشاره کرد] خواهد شد. معاویه گفت: «این سخن را به چه منظوری گفتی»!؟ فرمود: «به همان منظوری که خدا فرموده است» 🖋بنابراین حضرت امام البقیع، السیدالزکی، حسن المجتبی (علیه السلام)، در خطبات و احتجاجات متعددی که ایراد می نمودند، علاوه بر اینکه علت واگذاری خلافت به معاویه ملعون را متذکر می‌شده و آن را با استناد به شریفه ۱۱۱ سوره مبارکه انبیاء، محل ابتلاء و موضع آزموده شدن معرفی می نمودند، به جهت روشنگری و تبیین حق و حقیقت و هدایت خلق و ثبات قدم شیعیان، این سیره مبارکشان (یعنی سیره صلح با اعداء) را مطابق سنت و سیره جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) و پدرشان امیرالمومنین علی (علیه السلام) معرفی نمودند تا شیعیان در این فتنه و ابتلاء دچار تزلزل و شک نشده و سربلند بیرون آیند: ➖«رسول خدا (صلّى اللّه عليه و اله) قوم خود را به خدا خواند آنگاه از آنان گريخت و به آن غار رفت درحالى‌كه اگر يارانى مى‌يافت نمى‌گريخت. پدرم نيز هنگامى كه آنان را سوگند داد و يارى خواست و يارى نشد، دستش بسته شد. همچنان‌كه خداوند هارون را هنگامى كه بنى اسرائيل او را ناتوان شمردند و خواستند او را بكشند،خداوند او را در فراخى [از حيث وظيفه] قرار داد؛.. من نيز در ميان گشايش خداوندى هستم. هم‌اكنون كه اين امت ما را تنها گذاشتند و با تو اى معاويه بيعت كردند.و همانا اينها سنّتها و شباهتهايى است كه برخى از برخى ديگر پيروى مى‌كنند» (۶) ا┅═✧❁منابع❁✧═┅ا (۱).علل الشرائع ج۱ ص۲۲۰؛ بحار الأنوار ،ج ۴۴،ص۳۹ و ص۳۴ (۲).بحار الأنوار ج۲۵ ص۱۷۱؛ الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف ج۱ ص۳۳ (۳). الاحتجاج، ج۱، ص۲۷۸؛ بحارا لأنوار، ج۴۴، ص۸۴؛ ا (۴).کشف الغمة فی معرفة الائمة ج۱ ص۵۶۶؛ بحارا لأنوار، ج۴۴، ص۶۲ (۵).تفسیر کنزالدقائق وبحرالغرائب ج۸ ص۴۸۷؛ الإحتجاج، ج۲، ص۲۸۴ ؛ تفسیر نورالثقلین ج۳ ص۴۶۷ (۶).البرهان في تفسير القرآن ج ۴، ص ۴۵۸؛ الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۵۵۹؛ بحار الأنوار ج ۴۴، ص ۶۴
🏴«اَلسَّلامُ علي اَسيرِ الْكُرُباتِ، وَقَتيلِ الْعَبَراتِ، اَللَّهُمَّ اِنّي اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِيُّكَ وَابْنُ وَلِيِّكَ.. وَجَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السّادَةِ وَ قآئِداً مِنَ الْقادَةِ، وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ.. فَاَعْذَرَ فيِ الدُّعآءِ، وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ، لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَيْرَةِ الضَّلالَةِ» 📓زیارت الأربعين ◾️از القاب مبارک حضرت مولانا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) «ذائد» است؛ به معنای دفاع کننده، منع و دفع کننده. وجود مقدس آن حضرت، با بذل مُهجه قلبشان، جمیع انحرافات و بدعت ها را از دین دفع نمودند؛ شبهات و تلبیس های طواغیت امّت و شرور ابالیس را از بندگان دفع نموده و خلق را از جهالت و سرگردانی گمراهی رهایی داده، به صراط مستقیم هدایت و راه سعادت و رستگاری را بر آنان میسر و هموار نمودند. لذا وجود مبارکشان احیاء کننده و مدافع دین و نیز حامی بندگان و بالاخص محبین و شیعیان می باشند. چنانکه در عبارت زیارت جامعه کبیره نیز تصریح شده است: «اَلسَّلاَمُ عَلَى الذَّادَةِ الْحُمَاةِ‌‌‌»: سلام بر مدافعان حمایت گر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌من گم شدم ... تـ❤️ـو آینه ای ؛ گم نمی شوی وقتش شده بیایی و ... پیدا کنی مـ💔ـرا 🍀سلام آقای خوبیها...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🍃 در مصباح المتجد می‌نویسد که : روز ۲۰ صفر عبدالله انصاری صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از مدینه برای زیارت امام حسین علیه السلام به آمد 🔸جابر اولین امام علیه السلام بود زیارت امام حسین علیه السلام در روز مستحب است 🔸بعد از رسیدن اهل بیت به کوفه عبیدالله بلا فاصله از عراق ابن ابی الحارث سلمی را به حجاز فرستاد تا وارد مدینه شود و خبر شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش را رسماً به والی مدینه دهد ممکن است جابر ابن عبدالله با خبر یافتن از شهادت امام حسین علیه السلام و اصحابش با اینکه کور شده بود از مدینه به قصد زیارت امام علیه السلام حرکت کرده و درست در بیست که ۴۰ روز بعد از امام علیه السلام بود وارد کربلا شده و سنت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام به دست جابر و همراهش تاسیس شده باشد جابر در این سفر تنها نبود بلکه همراه همسفری و عالم و دانشمندی به نام عطیه بود.‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌یک شمه از ... ظهور تـ❤️ـو دیدم به اربعین آه آن زمان ... که رخ بنمایی چه ها شود سلام حضرت موعـ❤️ـود ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳⚜🔳⚜🔳⚜🔳 ⚜معارف اربعین⚜ 🔘 قسمت دوم 🖊نعمت عقل، تفضّلي است الهي و اگر به عبدي اعطا شود، به همه خيرات مجهز مي شود. عقل، نورانيتي است كه صاحبش را از ظلمات وهم و حجب جهل خارج كرده و او رابه شأن هادي و دليل خلق مي رساند. ➖ عقلاي قوم رهبراني هستند كه مردم با اتّجاه به آنها به حيات طيّبه مي رسند. چرا كه عقل، مخاطب كلام خداست و آنها حاملان اين كلام می شوند. ☑️ منحصراً نيل به مقام عقلانيت در طي طريق الحسين(علیه السلام) ممكن مي گردد و عبد با مُحرِم شدن در اين حريم «كليم الله» مي گردد و با خدا مناجات مي كند. 🔹 عقلاي قوم همان كساني هستند كه در فضلشان مي فرمايند: ⚜ المُؤمِنُ كيِّسُ الفِطَن اتَّقُوا فَراسَةَ الْمُؤْمِنَ فَاِنَّهُ یَنْظُرُ بِنُورِ اللهِ مؤمن عاقلي هوشيار است كه صاحب فراست و زيركي است. ➖ كياست آنها همان است كه در مدخل جواني و شباب خود، به حقيقت هستي نائل آمده اند و همه عمر خود را در شاهراه صراط مستقيم كه "بين الحرمين" شريفين است تعريف كرده اند. آنها چه زيبا به سؤال نكير و منكر در شب اول قبر پاسخ مي دهند: فيما يُفني شَبابَك؟؟ آنها كه همه عمر بر بال ملائك "مشغولةٌ بذكر الله" بوده اند، پاسخي جز طريق الحسين (علیه السلام) ندارند. ايشان حقيقتاً در عالم زاد و توشه بربستند و چه زادی افضل و اعظم از بكاء بر حسين(علیه السلام) و پيمودن طريق الحسين(علیه السلام) است و اين، همه خير در عالم است. ⚜ «إنَّمَا يُدْرَكُ اَلْخَيْرُ كُلُّهُ بِالْعَقْلِ» 🖋 اينان خود، حمل نورانيت عقل كرده اند و هاديان و معلّمان خلق گشته اند و چه زيبا قوم خود را شفاعت می كنند. ⚜ «زائرُ الحُسين(علیه السلام) مشفّعٌ يَوم القِيامَة» و اين مصرع؛ يعني مصرع الحسين(علیه السلام) تنها نقطه اي است در عوالم كون و مكان، كه حقيقت عقل با حقيقت عشق يكي مي شود و عقل و عشق دلالتي واحد می گيرند: ⚜ «ههُنا مصارع العُشّاق وَ مُناخُ الرُكاب»؛ اين عشاق، هم عقلا هستند و عقلای قوم همان عشاق اند. 💎 صاحبان عقل و عشق به معناي اتم و اكمل، همان كسانی هستند كه حلّ در فناء حسين(علیه السلام) شدند و به مقام كليم اللهي رسيدند. و به هر ميزاني كه بنده اي در اين طريق، طّي مسافت و حمل معرفت كند، صاحب نورانيتي از اين عقل مي گردد و با خدا سخن مي گويد و مناجات مي كند. ➖ همانطور كه موسي در كوه طور به ملاقات رب رفت و بعد از بكاء بر حسين(علیه السلام) و ذكر مصيبت حضرتش، مؤيد به نورانيت عقل شد و به مقام كليم اللهي رسيد: ✨ و كَلَّمَ اللَّهُ مُوسى‌ تَكْلِيماً. ✔️ طلا كردن اين مسِ وجود و رساندن آن به عالم اكبرش، فقط در طفّ نينوا حاصل مي شود. ⚜ اتَزعَمُ انَّك جِرم صَغير ، بَل فيك انطَوي عالم الاكبَرُ 💎 سفينة الحسين(علیه السلام) اكسير اعظم و ياقوت احمري است كه براي نجات خلق از حيرت ضلالت و منور كردن قلوب، هيچ رنگ و نژاد و سواد و مرزی نمي شناسد ... 🍃 فقط؛ ارادتي بنما تا بهره اي ببري و چه بيچاره اند، اسيران به دام طنّاز جاه و مقام و زخرف دنيا ، فريفتگان و شب زدگان كور دلی كه مستمسك سراب شده اند و چشمان كم سو و قلوب مختومشان، درك و بهره اي از ماء معين ندارد. آنان مدعيان دروغين عقل و علم و عشق اند، در حاليكه حقيقتاً عوامي اُمّي بيش نمي باشند. آنان "همج الرعاعي" هستند كه هيچ نشانی از خود در نگاره هاي تاريخ نخواهند يافت؛ چرا كه تقدير عالم به دست عقلای عشاق الحسين(علیه السلام) رقم می خورد... 🏴🍃 وعده ما کربلا ؛ ستون ۱۴۰۰، عمود سلام 🍃 همه شب از شوق نگاهت گل نرگس 🍃 بنشینم بر سر راهت گل نرگس... ✍ آن لحظه ای که "قلب المومن عرش الرحمن" می شود... قبه الحسین در مشهد زوار...و صورت زوار وجه اللهی میشود... چه دیدنی است صورت ماه تو در صورت زوار جد غریبت سیدی و مولای ▫️يا مـن قَـد آثَرَ هجْراني وعَـلَيَّ بلقُيـاهُ اسـتأثـرْ ▫️أقسـمتُ عليكَ بـما أوْلتْـكَ النّضرَةُ من حُسنِ المَنظَرْ ▫️وبوجهِـك إذْ يحمَـرُّ حيـاً وبـوجهِ محبّـك إذّ يصفّرْ ▫️وبِلُـؤلؤِ مَبْسَمِـك المنظـومِ ولـؤلُؤِ دَمـعي إذّ يُنثَـرْ ▫️أنّ تترُكَ هذا الهَجـرَ فليسَ يَليـقُ بمِثـلي أن يُهجَـرْ والخال وجه اللهی .... _آهو ز تو آموخت به هنگام دویدن _رم کردن و استادن و وا پس نگریدن _بلبل زمن وشمع زمن گل زمن آموخت _افروختن و سوختن و جامه دریدن ۳ 🔳⚜🔳⚜🔳⚜🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ▪️«فما بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّماءُ وَ الْأَرْضُ وَ ما كانُوا مُنْظَرِينَ» {و آسمان و زمين بر آنان گریه نكردند و مهلت نيافتند} (سوره مبارکه دخان،آیه ۲۹)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔‌‌تو غم انگیزترین دوری دوران منی ... ☘سلام ساحل آرامش...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️قالَ الاِمامُ الصّادِقُ عليه السلام: ◾️عَلَيكَ بِالسَّخاءِ وَ حُسْنِ الخُلقِ فَإنَّهُما يَزينانِ الرَّجُلَ كَما تَزينُ الواسِطَةُ الْقِلادَةَ. ▪️امـام صـادق عليه السلام فرمـود: بر تو باد بخشندگى و خوشخويى، زيرا همان گونه كه گوهر درشتِ وسط گردنبند، سبب زيبايى آن است، اين دو خصلت نيز مايه زينت و زيور مردند. 📚 ميزان الحكمه ص 2300
19.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷شکوفایی صبر در دلِ انتظار🌷 💓 : : 🖌سختی‌هایی که در دل این نوع راهپیمایی‌ها پیش می‌آید، سختی‌های تکامل‌زا می‌باشد و موجب رشد روحانیت زائر می‌گردد. نوعی پیاده‌روی است که زائر صفای پنهانی را در بستر آن احساس می‌کند و حضوری را پیش می‌آورد در شوقِ بیشتر نسبت به حضرت اباعبدالله«علیه‌السلام». صبر برای عبور از دیروز به سوی پس‌فردای تاریخ انقلاب اسلامی و جهانی دیگر. لذا به ما فرموده‌اند در امروزتان صبر و بردباری پیشه کنید تا در دل آن از هزاران تنگنای استکباری عبور کنید و در آن جهان که جهان دیگری است، حاضر گردید. صبر یعنی نگه‌داری خود در بحران، یعنی انتظار نسبت به آنچه پیش می‌آید و غفلت از گوهر آن شکیبایی، غفلت از وجودی است که باید در خود در این زمانه احیاء نماییم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا