🔆آمدم ای شاه پناهم بده
🎙 مرحوم حبیبالله چایچیان(حسان) دربارهی ماجرای سرودن شعر «آمدم ای شاه پناهم بده» میگوید: مادرم در آخرین لحظاتی که خدمتشان رسیدم، همیشه آن حال و هوای ارادت به چهارده معصوم را داشت و در همان حال که سکته کرده بود، دکتر را خبر کردیم.
♻️ دکتر مشغول گرفتن نوار شد و وقتی خواست برود، متأسفانه مادرم سکته دیگری کرد. من به دکتر آن را اعلام کردم. دکتر خطاب به من گفت: «فردی که این گونه سکته کند، کمتر زنده خواهد ماند!» به هر حال دکتر راهی شد و من خدمت مادر برگشتم و به ایشان عرض کردم، شما آرزویتان چیست؟
❇️ ایشان گفت: آرزوی من این است که یک بار دیگر حضرت رضا را زیارت کنم (و این نکته را هم بگویم که راه رفتن ایشان خیلی سخت بود و حال خوبی نداشت و من دو بازوی مادر را میگرفتم تا بتواند یواش یواش حرکت کند.)
🔹 با هواپیما به سمت مشهد رفتیم. نمیدانم در ایام تولد حضرت رضا بود یا شهادت، حرم خیلی شلوغ بود. وارد شدن به حرم هم یقیناً مشکل و حتی برای مادرم غیرممکن بود،
🌟 گفتم مادرجان! از همین جا سلام بدهی، زیارتت قبول است. گفت: «ما قدیمیها تا ضریح را نبوسیم، به دلمان نمیچسبد» گفتم: دل چسبیاش به این است که حضرت جواب بدهد.
🔸 هر چه کردم دیدم مادر قبول نمیکند. خلاصه بازوی مادر را گرفته بودم و همین طور به سمت ضریح حرکت میکردیم؛ در همین حال دیدم که حال شعر برایم فراهم شد، من تمام توجهام را به شعر و الهامی که عنایت شده بود دادم، دیدم زبان حال مادرم است نه زبان حال من! و شعر تا «تخلص» رسید.
🔹 وقتی شعر به «تخلص» رسید دیدم مادرم با آن ازدحام که آدم سالم نمیتوانست برود، خودش را به ضریح رسانده بود و داشت ضریح را میبوسید و من هم ضریح را بوسیدم؛ و این شعر در حقیقت زبان حال مادرم در آخرین لحظات عمرش است...
♻️ شعر کامل به شرح زیر است:
آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
ای حرمت ملجأ درماندگان
دور مران از در و راهم بده
ای گل بیخار گلستان عشق
قرب مکانی چو گیاهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اذن به یک لحظه نگاهم بده
ای که حریمت مَثل کهرباست
شوق و سبکخیزی کاهم بده
تا که ز عشق تو گدازم چو شمع
گرمی جانسوز به آهم بده
لشکر شیطان به کمین منند
بیکسم ای شاه پناهم بده💔
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
ای که عطابخش همه عالمی
جمله حاجات مرا هم بده
آن چه صلاح است برای «حسان»
از تو اگر هم که نخواهم بده
"أَلسَّلٰامُعَلَیکَیٰاعَلیاِبنِموسَیأَلرّضٰآأَلمُرتَضٰی″
4.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کریمخانی #امام_رضا
مرحوم زنده یاد استاد محمد علی کریمخانی فوت ۱۴۰۱/۳/۳۰
🙏آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
ای حرمت ملجأ درماندگان
دور مران از دَر و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
إذن به یک لحظه نگاهم بده
لشگر شیطان به کمین من است
بی کسم ای شاه پناهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
ای که عطابخش همه عالمی
جمله حاجات مرا هم بده🙏
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 زمزمه صلوات خاصه امام رضا(علیهالسلام) توسط رهبر انقلاب | مرداد ۱۳۹۵
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴خادم امام رضا کجایید؟😭
این اولین عزاداری شهادت بیشما برای امام رضاجان است.
جایتان آنقدر خالیست
خالی به وسعت تمام ناجوانمردیها
چه میدانستیم روزی خواهد آمد حتی نباشید و از دستاوردها بگویید
ببخشید یادم نبود وقتی هم بودید نمیگفتید
اکنون هم که دیگران به نام خود میزنند....
خلاصه جایتان خالی است💔
عزای اربابتان است
شاید در عزای آسمانیان کنار مولایتان هستید
برای ما هم دعا کنید🤲
در ایام شهادت امام رضا یادی کنیم از شهدای خدمت به برکت صلواتی برمحمد آل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
زیارتنامه-امام-رضا.pdf
حجم:
737.7K
𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹
﷽
🏷 متن پی دی اف
🧮 ۱۷ صفحهای
🕌زیارتنامه کامل
🟩 امام رضا عليهالسّلام
#اَللّٰهُمَّعَجِّلْلِوَلیِّٖکَالفَرَجْ
𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹𖦹
#صفر_المظفر
#شهادت_امام_رضا_علیه_السلام
🏴 از کلام مبارک حضرت السلطان علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء):
✔️در تبیین حقیقت «اسلام»
«وَ إِنَّ شِيعَتَنَا .. أَخَذَ اَللَّهُ عَلَيْنَا وَ عَلَيْهِمُ اَلْمِيثَاقَ.. لَيْسَ عَلَى مِلَّةِ اَلْإِسْلاَمِ غَيْرُنَا وَ غَيْرُهُمْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ..وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ مِنَّا فَلَيْسَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ فِي شَيْءٍ» (۱)
«همانا خداوند عزوجل از ما و شیعیان ما پیمان گرفته است و تا روز قیامت، کسی جز ما و آنان بر ملت اسلام نیست.. و کسی که از ما نباشد بهره ای از اسلام نبرده است»
▪️همانطور که در کلام وحی تصریح شده:
﴿وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ﴾(۲) و طبق تفاسیر مأثوره نیز، اسلام همان «التَّسْلِیمِ لِوَلَایَتِنَا» است (۳)
📓(۱).تفسير القمی ج۲ ص ۱۰۴؛ البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص ۷۰؛ (۲).سوره مبارکه آل عمران آیه۸۵؛ (۳). بحارالأنوار ج۲۳ ص۳۵۸؛ المناقب ج۴ ص۲۸۳
#حسینیه
#ولایت_فاطمی
#جلوات_ولایت_فاطمی_در_کربلا
⚫️جلوات ولایت فاطمی در کربلا:
🏴 حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
▪️انتقال نور سرخ رنگ از زهورات زهرایی حضرت مادر به حضرت اباعبدالله الحسین علیهماالسلام
▪️دلالت نورافشانی به رنگ سرخ، بر شکرگزاری خداوند عزوجل
▪️حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) «شکر» را در سراسر حیات طیبه شان معنا نموده، در اخصّ وجه در کربلا به ظهور رسانده و در مطلق معنا با «شهادت» شان به منصه ی ظهور رساندند
⚫️⚜️▪️✨
⚜️▪️✨
▪️✨
✨
#ولایت_فاطمی
#جلوات_ولایت_فاطمی_در_کربلا
⚫️ ولایت فاطمی (سلام الله علیها)
🏴 جلوات ولایت فاطمی در کربلاء
⬅️حضرت اباعبدالله الحسین (علیه افضل الصلوة والسلام)
ا❁﷽❁ا
✨ «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ...»
(سوره مبارکه نور، آيه ۳۵)
ا═✧❁🏴❁✧═ا
🔳 تمامی اقوال و افعال، حرکات و سکنات وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) که مصباحِ به ظهور رسیده از حضرت مشکات، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) می باشد: «كَمِشْكاةٍ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَامُ» (۱) «الْمِصْباحُ» الْحُسَيْنُ علیه السلام (۲)، تجلّی از تجلیّات حضرت مادر در کربلا بود و لذا همانطور که در بحث حضرت شقیقة الحسین زینب الکبری (سلام الله علیها) نیز بیان شد، تجلیّات فاطمی در این دو وجود أقدس، قابل احصاء و شمارش نیست. به بیانی دیگر، هر آنچه که از حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام در کربلا به ظهور رسیده است، جلوه ای از جلوات فاطمی است.
فلذا ما نیز در اینجا به ذکر یکی از اهمّ جلوات و شاخصه های فاطمی در وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام می پردازیم.
⏺ نورُ وَجْهِهَا يَزْهَرُ بِالْحُمْرَةِ... حَتَّى وُلِدَ اَلْحُسَيْنُ (علیه السلام)
☑️زهور زهرایی حضرت أم الائمه الاطهار (سلام الله علیها) و انتقال نور سرخ رنگِ وجه مبارکشان به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یکی از جلوات فاطمی در وجود مبارک امام حسین (علیه السلام) است.
🔘در فرمایشی از حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) به این مطلب اشاره شده که وجهِ حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) به هنگام عبادت بر امیرمؤمنان علی (علیه السلام) درخشندگی و زهور داشته است؛ که در زمان غروب ، این نور به سرخی می گرایید و صورت مبارک حضرت زهراء (سلام الله علیها) به رنگ سرخ می درخشید و این امر علامتِ فرح و شكرگزارى در مقابل خداوند عزوجل بوده است:
«فَإِذَا كَانَ آخِرُ اَلنَّهَارِ وَ غَرَبَتِ اَلشَّمْسُ اِحْمَرَّ وَجْهُ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ فَأَشْرَقَ وَجْهُهَا بِالْحُمْرَةِ فَرَحاً وَ شُكْراً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (۳)؛
پيوسته اين نور در صورت آن حضرت بود تا اینکه امام حسين عليه السّلام متولّد شدند و این نور به ایشان منتقل گردید :
فَلَمْ يَزَلْ ذَلِكَ اَلنُّورُ فِي وَجْهِهَا حَتَّى وُلِدَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ (۴).
⏪نورافشانی به رنگ سرخ، شکرگزاری برای خدا
✔️با توجه به حدیث فوق، نورافشانی وجه حضرت فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) به رنگ سرخ دالّ بر «شکرگزاری» است؛ به بیانی دیگر، نورافشانی به رنگ سرخ، عمل شکر و شکرانه ی خداوند عزوجل بوده و انتقال این نور سرخ از وجه حضرت مادر به امام حسین (علیهماالسلام)، دلالت دارد براینکه این شکرگزاری حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) در بارگاه ذات احدیت، در وجود حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به منصه ی ظهور رسیده است.
تک تک افعال و اقوال حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) معنای شکر خداوند عزوجل و «حقیقت شکر» بوده است. آن حضرت «شکر» را در سراسر حیات طیبه شان معنا نمودند، در اخصّ وجه در کربلا به ظهور رساندند و در مطلق معنا، با «شهادت» شان به منصه ی ظهور رساندند.
✔️به عبارت دیگر، «شهادت»، اتمّ معنا و بسیط و حقیقت معنای «شکر» است و حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، با شهادت خویش و نیز شهادت اهل بیت و اصحابشان، اوج شکرگزاری در درگاه خداوند عزوجل را بجا آورده، و اتّم معنای شکر را بر همگان ظاهر کرده و نشان دادند.
✨
▪️✨
⚜️▪️✨
⚫️⚜️▪️✨
⚫️⚜️▪️✨
⚜️▪️✨
▪️✨
✨
#ولایت_فاطمی
#جلوات_ولایت_فاطمی_در_کربلا
↩️سیره و محیای آن حضرت خود بهترین گواه بر این امر است:
➖چنانکه بالاترین و کاملترین ادعیه در بیان شکر نعمت های الهی، دعای شریف عرفه است که از لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) صادر شده:
اَنْ لَوْ حاوَلْتُ وَاجْتَهَدْتُ مَدَي الاَْعصارِ وَالاَْحْقابِ وْ عُمِّرْتُها اَنْ أُؤَدِّيَ شُكْرَ واحِدَة مِنْ أَنْعُمِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ذلِكَ، اِلاّ بِمَنِّكَ الْمُوجَبِ عَلَيَّ بِهِ شُكْرُكَ اَبَداً جَديداً (۵)
➖خطبات و مناجات های حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا نیز همگی شکر خداوند بوده که با عبارت «الحمدلله» آغاز می شوند؛ از آنجمله:
در شب عاشورا: «أُثْنِي عَلَى اَللَّهِ أَحْسَنَ اَلثَّنَاءِ وَ أَحْمَدُهُ عَلَى اَلسَّرَّاءِ وَ اَلضَّرَّاءِ» (۶) تا آنجا که در پایان خطبه از خداوند درخواست می نمایند: «فَاجْعَلْنَا مِنَ اَلشَّاكِرِينَ» (۷)؛ همچنین در خطبه ی صبح روز عاشورا: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي خَلَقَ اَلدُّنْيَا فَجَعَلَهَا دَارَ فَنَاءٍ وَ زَوَالٍ..» (۸) ؛ و نیز در میانه قتال با اعداء: ثُمَّ حَمِدَ اَللَّهَ..قالَ أَمَّا بَعْدُ فَانْسُبُونِي فَانْظُرُوا مَنْ أَنَا» (۹) ؛ که اوج این شکرگزاری ها در گودی قتلگاه و لحظات نزدیک به شهادتشان با وجود تحمّل تمامی مصائب صورت می پذیرد: «اَللَّهُمَّ مُتَعَالِيَ اَلْمَكَانِ عَظِيمَ اَلْجَبَرُوتِ .. وَ شَكُورٌ إِذَا شُكِرْتَ (۱۰).
☑️حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در جمیع افعال و اقوالشان در کربلا، حقیقت شکر را به ظهور می رسانده که نقطه اوج و کمال آن با «شهادت» بود.
⏪همانطور که مطابق برخی احادیث، بطن نور «سرخ» به «شهادت» اشاره دارد. از آن جمله:
✔️در حدیث معراج، بیان شده که چون حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله) از خداوند عزوجل سوال نمود که علت تعلق قصر زبرجد سبزرنگ به امام حسن و قصر یاقوت سرخ رنگ به امام حسین (علیه السلام) چیست، در خطاب وحی به «قتل و شهادت و گلگون شدن چهره مبارک امام حسین (علیه السلام) با خون» اشاره شد:
« و امّا حُمْرَةُ قَصْرِ اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) فَإِنَّهُ يُقْتَلُ وَ يَحْمَرُّ وَجْهُهُ بِالدَّمِ (۱۱)؛ [حمرة قصر الحسين فانه يقتل و يذبح و يخضب وجهه و شيبه و بدنه من دمائه (۱۲)].
✔️در حدیث نزول حُلّه های بهشتی برای حسینین (علیهم السلام) چون به درخواست حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله)، جناب جبرئیل دو لباس بهشتی برای حسنین (علیهمالسلام) آورد، امام حسین (علیه السلام) رنگ سرخ بمانند یاقوت احمر را انتخاب نمود که جناب جبرئیل این انتخاب را بر مبنای حقیقت دانسته، به گریه افتاده و به رسول خدا فرمود:
«لا بُدَّ لِلْحُسَيْنِ أَنْ يَقْتُلُوهُ وَ يَذْبَحُوهُ وَ يُخْضَبَ بَدَنُهُ مِنْ دَمِهِ» (۱۳):
حسین (علیه السلام) کشته و ذبح شده و بدنش با خونش خضاب می گردد.
☑️نقل مقاتل نیز مؤید دیگر است که بیان می نماید:
➖حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام در کربلا هر چه به زمان شهادتشان نزديكتر و كار بر حضرتشان سختتر مي شد، چهره مبارکشان برافروخته تر مي گرديد.
➖همچنین بواسطه نور چهره ی مبارک آن حضرت بود که برخی از قاتلان، از بریدن رأس شریف حضرتشان منصرف شدند:
« َوَالله ما رَأَيتُ قَتيلاً مُضَمَّخا بِدَمِهِ أحسَنَ مِنهُ ولا أنوَرَ وَجها ، ولَقَد شَغَلَني نورُ وَجهِهِ وجَمالُ هَيأَتِهِ عَنِ الفِكرِ في قَتلِهِ (۱۴):
«بخدا سوگند ، هيچ كشته آلوده به خونى نديده ام كه از او ، زيباتر و نورانى تر باشد، و نور صورت و زيبايى شمايلش ، مرا از انديشيدن به كُشتن او باز داشت».
✨
▪️✨
⚜️▪️✨
⚫️⚜️▪️✨