eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3.3هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
4.2هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan @NHTaheriارتباط با ادمین :»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚜️📜▪️ ⚜️📜▪️ 📜▪️ ▪️ ا❁﷽❁ا 📜معرفت حضرت قرآن در خطبه مبارکه فدکیه ⬅️فراز اول ✨ «لِلَّهِ فِيكُمْ عَهْدٌ قَدَّمَهُ إِلَيْكُمْ.. كِتَابُ اَللَّهِ» {برای خداوند در میان شما عهدی است که پیش از این به شما سپرده و آن همان کتاب خداوند است} 📌شرح فراز ↩️«لِلَّهِ فِيكُمْ عَهْدٌ» ☑️در اولین فراز از معرفی حضرت قرآن در خطبه مبارکه فدکیه، حضرت أم الائمه الاطهار (سلام الله علیها) حضرت قرآن را «عهد خداوند در میان خلق» معرفی نمودند. اصل واژه «عهد» بمعنای نگهدارى و مراعات پى در پى در شى‏ء است و لذا «پيمان» را از آن جهت عهد گويند كه مراعات آن لازم است‏ (۱)؛ و هنگامیکه این واژه با حرف اضافه «إلی» بکار رود، بر دستور دادن، سفارش و امر کردن دلالت می کند. ☑️این حقیقت که حضرت قرآن، «عهدالله» نامیده شده، بدین معناست که تمامی فرامین الهی از اوامر و نواهی، محرمات و محللات و تمام آنچه که بندگان در برابر خداوند عزوجل مسئول و متعهد و ملتزم به انجام آن هستند، در ظواهر و بواطنِ کتاب الله موجود بوده و لذا حضرت قرآن، تام ترین عهدخداوند در میان خلقش می باشد (عهدالله بمعناالاتم). ✔️چنانچه حضرت أم الکتاب فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) پس از معرفی حضرت قرآن به «عهدالله»، اشاره می نمایند به تمام آنچه که حضرت قرآن متضمن آن است، از محرمات محدود شده، فضائل پسندیده، قوانین جامع الهی و شریعت های مکتوب شده:« فِيهِ تِبْيَانُ حُجَجِ اَللَّهِ اَلْمُنَوَّرَةِ وَ مَحَارِمِهِ اَلْمَحْدُودَةِ وَ فَضَائِلِهِ اَلْمَنْدُوبَةِ .. وَ شَرَائِعِهِ اَلْمَكْتُوبَةِ»(۲) 🖋این مطلب یعنی عهدالله بودن حضرت قرآن،‌ در احادیث دیگر نیز تصریح شده؛ از جمله: حضرت امام جعفرالصادق (علیه السلام) فرمودند: ▫️اَلْقُرْآنُ عَهْدُ اَللَّهِ إِلَى خَلْقِهِ فَقَدْ يَنْبَغِي لِلْمَرْءِ اَلْمُسْلِمِ أَنْ يَنْظُرَ فِي عَهْدِهِ وَ أَنْ يَقْرَأَ مِنْهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسِينَ آيَةً (۳): قرآن ، عهد خداوند و فرمان او است بر خلقش، پس سزاوار است براى شخص مسلمان كه در اين عهد خدا نظر افكند و روزى پنجاه آيه از آن بخواند. و نیز حضرت مولی الکونین علی (علیه السلام) در سفارشات خود به محمد بن حنفیه فرمودند: ▫️وَ عَلَيْكَ بِقِرَاءَةِ اَلْقُرْآنِ وَ اَلْعَمَلِ بِمَا فِيهِ وَ لُزُومِ فَرَائِضِهِ وَ شَرَائِعِهِ وَ حَلاَلِهِ وَ حَرَامِهِ وَ أَمْرِهِ وَ نَهْيِهِ وَ اَلتَّهَجُّدِ بِهِ وَ تِلاَوَتِهِ فِي لَيْلِكَ وَ نَهَارِكَ فَإِنَّهُ عَهْدٌ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِلَى خَلْقِهِ فَهُوَ وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ أَنْ يَنْظُرَ كُلَّ يَوْمٍ فِي عَهْدِهِ وَ لَوْ خَمْسِينَ آيَةً (۴) بر تو باد بخواندن قرآن، و عمل بمحتواى آن، و ملتزم بودن بفرائض و شرايعش، و حلالش و حرامش، و امرش و نهيش، و شب‌زنده‌دارى با آن، و تلاوتش در شب و روزت، زيرا كه آن پيمانى از جانب خداى تبارك و تعالى بسوى خلق او است، و از اين رو بر هر مسلمانى واجب است كه هر روز در پيمان خود بنگرد، اگر چه با خواندن پنجاه آيه باشد. ✔️ در این حدیث شریف نیز امیرالمومنین علی (علیه السلام) حضرت قرآن را از آن جهت که بندگان در امتثال اوامر آن [فرائض الهی و شرائع] مسئول و متعهد می باشند، «عهدالله» نامیدند؛ و از همین روست که بندگان به تلاوت و مؤانست با آن در شب و روز توصیه و سفارش شده اند که این امر همان تجدید عهد و وفای به این عهد است البته در بُعد ظاهر آن. ▪️ 📜▪️ ⚜️📜▪️ ⚫️⚜️📜▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️▪️▫️▪️ ▪️ جمادی_الاول الکوثر شرح_حدیث_شریف_کساء ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت اول 💎 این حدیث شریف مروی از ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می باشد.  صدور حدیث از ناحیه مقدسه آن حضرت، مخاطب را به امر مهمی هدایت می کند که مقدماتی از آنرا در این بحث و تفصیل آنرا در ادامه بیان خواهیم کرد. ▪️ در مقدمه شرح حدیث، بیان شد که شأن نزول این حدیث شریف، آیه مبارکه تطهیر است. _ در تغطیه کساء (پوشیدن کساء)، إذهاب رجس (برطرف شدن ناپاکی ها) و تطهير صورت می گیرد. ☑️ تطهیر مقدمه حمل ولایت و معرفت بدان است؛ لذا تنها مطهّرون می توانند از معرفة الإمام حظ و بهره ای ببرند.   🖋طبق آیه مبارکه تطهیر، طهارت، منوط به اراده الهی است که؛ «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا».(۱) ✨ تطهیر قلوب و مشکاتی شدن آن، به اراده الهی و به واسطه حضرت ربّ است؛ «وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً».(۲) ⚜ در زیارت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) چنین خطاب شده است که ؛ «لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِك‏». ☑️ پس هیچ طریقی برای اذهاب رجس و تطهیر وجود ندارد جز اراده حضرت ربّ. و سبب صدور حدیث شریف کساء از ناحیه مقدسه حضرت مادر ، آن است که مومنین تنها بواسطه ولایت اوست که طهارت کسب نموده و حمل ولایت می کنند. و به همین علت است که وجود مقدس اشرف مخلوقات و سرور ممكنات حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به بیت حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) داخل شده و طلب ایتاء کساء می نماید. ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️ (۱)✨ وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً ﴿و در خانه‌هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليّت نخستين [در ميان مردم] ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد؛ خداوند فقط مى‌خواهد پليدى [گناه] را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد.﴾ (آیه ۳۳ - سوره احزاب) (۲)✨عالِيَهُمْ ثِيابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً ﴿بر اندام آن‌ها (بهشتيان) لباس‌هايي است از حرير نازك سبز رنگ، و از ديباي ضخيم، و با دستبندهايي از نقره آراسته شده‌اند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان مي‌نوشاند.﴾ (آیه ۲۱ - سوره انسان) ▪️۲ ▫️▪️▫️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ﺳﻼﻡ میدﻫﻢ ... ﺍﺯ ﻋﻤﻖ ﺍﯾﻦ ﺩلـ💔ـ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﭘﺴـ❤️ـﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺭﺷﯿـ☀️ـﺪ ... سلام خورشیـ❤️ـد دوازدهم ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ؛ برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را می‌شنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند. 📗ميزان الحكمه، ج۱۰، ص۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا