eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
3.4هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبلغان شمیم
🔰🔰🔰قابل توجه طلابی که در دوره قرائت قرآن (گام دوم) ثبت نام نموده اند. ♦️شروع کلاس آنلاین رفع اشکال و ارزیابی از روز شنبه ۱۳شهریور ماه ۱۴۰۰ می باشد. 🗓روزهای برگزاری دوره: ▫️روزهای شنبه تا سه شنبه هفته پیش رو و ▫️شنبه تا سه شنبه هفته آینده 🕐ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ 📲لینک گروه پشتیبانی در ایتا https://eitaa.com/joinchat/2696478840Cb06e24c592 💻لینک ورود به کلاس آنلاین http://online.jz.ac.ir/rn002ld0yfpf/ ☎️شماره تماس پشتیبانی: ۳۲۱۱۲۴۳۱ ✅اداره کل تبلیغ و ارتباطات امور مبلغان جامعة الزهرا سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چقدر شبیه جدتان هستید؛ با گریه های صبح و شامتان! و گریه ... زبان مشترک است؛ برای زخمی که ... تنها در روز انتقام التیام خواهد یافت سلام صاحب عزا، آجرک الله مولا ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃امام حسین علیه السلام تکبر نوعی خودستایی و خودخواهی بیجاست و شتابزدگی در کارها نوعی ابلهی است و ابلهی نشانه ضعف روحی است و زیاده روی در هر چیز موجب هلاکت است.🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آثار تربیتی گرفتاری.pdf
730.3K
🔖فیش منبر کامل 🔖 علیه السلام 📕موضوع 👇👇📕 💠آثار تربیتی گرفتاری ها در زندگی از نگاه امام سجاد علیه السلام 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️ شماره بیستم (بخش ۱) (قسمت آخر) ⚜️ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ «والَّذِينَ آمَنُوا مِنْ بَعْدُ وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا مَعَكُمْ فَأُولَٰئِكَ مِنْكُمْ ۚ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ»؛ (۱) و آنان كه بعد [از مؤمنان و نخستین مهاجران‌] ایمان آوردند و هجرت كردند و همراه شما با دشمنان جنگیدند از شمایند؛ و خویشاوندان در كتاب خدا مقرّر شده از دیگران سزاوارترند؛ یقیناً خدا به همه چیز داناست. ▪️مکتب بانوی بقیع (سلام الله علیها) که سرلوحه اش مزین به عبارت شریف: «اولادی و من تحت الخضراء ‌کلهم فداء لابی عبدالله الحسین علیه السلام»، (۲) است و بر مبنای آن، ابعاد و ارکان این مکتب شکل گرفته است، به همه خلق نشان داده که فدا شدن برای اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، نه لسانا بلکه قلبا، جوارحاً و جوانحاً، در جمیع احوال و آنات، باید صورت پذیرد و این مهم در سیره عملی آموزگار و صاحب این مکتب، به احسن وجه تبیین شده و مصادیق بی بدیل آن در این فدا شدن پیش روی خلق آشکار گردیده است که هر کس در عالم می خواهد رسم فدا شدن برای مولا را فرا گیرد، الی الأبد، مکتب فاطمه ام البنین (سلام الله علیها) چراغ راه و اقتدا به سنت و سيره او، ایصال الی المطلوب خواهد بود. ▪️بانوي این مکتب، با تأسی از وجود مبارک حضرت عقیلة الهاشمیین (سلام الله علیها)،‌ اين آموزه ها را براي خلق ارائه كرده است. به این صورت که فدایی شدن در آن زمان که در معيت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بوده اند، با بذل مهجه و اراقه دم صورت پذیرفته است و پس از شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، نسخه بی نظیر فدایی شدن،‌ بكاء و اقامه عزا و اشک و عویل است، که حضرت بی بی ام البنین (علیها السلام) خود، پس از واقعه کربلا با بکائی که علی الدوام بر مصیبة الحسین (علیه السلام) داشته اند و منجر به کف بصر و از دست دادن بینایی برای ایشان می گردد، این چنین به جمیع فدائیان و متعلمین این مکتب، می آموزند که بدین طریق مولای خویش را اعانت و نصرت دهند که این امر عظیم امروز و در این عصر و دوران از چشمه چشم مبارک ولی الله الاعظم و صاحب زمان (ارواحنا له الفداء)،‌ «صباحًا و مساءًا» (۳) بر جد غریبشان جاری است و از این جوشش است که عالمی بر حسین بن علی (علیهما السلام) می گریند. ◻️ اين بكاء و ندبه بر مصيبت اباعبدالله (عليه السلام)، که صورت اُخری برای فدا شدن است، اکسیر اعظمی است كه خلق را به حرکت و قیام و خروج از قعود وا می دارد؛ و به همان فطرت و اصل توحیدی شان که بر آن اساس خلق شده اند رجوع می دهد و لذا می تواند امر رجعت را محقق کند. ▪️عبدی می تواند در این سیر تعالی،‌ حرکت کند که در یک کلام، بنا بر لسان مبارک ثقلین مهاجر فی سبیل الله باشد: ✨ «وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَيَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ». (۴) 📃 صفحه ۱ از ۳ ◀️ ادامه 👇 ◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️
ا◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️ ➖شماره بیستم (بخش ۲) (قسمت آخر) ➖ بکاء انسان را به جهاد و قیام و حرکت و در یک کلام هجرت وا می دارد. ▪️ جاری شدن اشک در مصیبت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از عیون باکی، همان شأن مهاجراً الی الله و همان هجرت است؛ همان جوشش و غلیان دم و خون مهجه اوست که در ذکر مصائب، قلبِ آتش گرفته او از حرارتی که لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) است، (۵) به تپش می افتد و این مهجه قلب با استحاله ای که برایش صورت می گیرد به صورت اشک و عبرة جلوه می کند. ◻️ همان عبرة ای که ما اينگونه وجود مبارك اباعبدالله حسین (علیه السلام) را خطاب قرار مي دهيم: «یا عبرة کل مؤمن و مؤمنة». (۶) ◼️ و خودشان اينگونه مي فرمايند: «أنا قتيل العبرة». (۷) ✔️ و عباد الله آن زمان که در مصیبتِ قتیل العبرات (علیه السلام) روی در روی هم، بکاء و ندبه می نمایند، جلوه اي از دلدادگي به مولای خویش را در ديدگان یکدیگر به نظاره می نشینند. ▪️ فدایی شدن چه به صورت اراقه دم و بذل مهجه و چه به صورت بکاء و ندبه در مصائب، هر دو ثمره اقامه عزا و ذکرمصیبت آل الله است که در آن با احتراق قلوب، جوشش و حرکت و قیام به وقوع می پیوندد. ▪️ در چنین روزی با تأسي به مكتب بانوي بقيع (سلام الله علیها)، نه تنها با بکاء و مویه و عويل، خيمه هاي عزاي حسين (علیه السلام) در عالم برافراشته است، بلکه صورت هایی از بذل مهجه نیز، در فدايي شدن بر حريم آل الله جلوه گري مي كند؛ كه همه اين آثار، نتايج تعليم و تثبيت مكتب زوجة الحيدر ام البنين (علیهما السلام) است. ✔️ آن عبدی که مهاجر الی الله است، قعود را به قیام و سکون را به حرکت می رساند و این چنین مهیای رجعت و فداشدن للحسین (علیه السلام) می گردد. 👈 آناني که امروز در حسرت معیت با ارباب عالمین در یوم العاشور،‌ سینه شان همیشه تفتیده و آن را با بکاء التیام می بخشند، و امروز آن عرض ارادت و مواسات را در دفاع از حریم حرم بانوي دمشق (سلام الله علیها)، با بذل جان و مهجه خویش، به ظهور می رسانند. ▪️ این مومنین کسانی هستند که به محضر مولایشان عرضه می دارند: «أَتَيْتُكَ زَائِراً أَلْتَمِسُ ثَبَاتَ الْقَدَمِ فِي الْهِجْرَة إلیک»؛ (۸) یا اباعبدالله (علیه السلام)! آمدم نزد شما در حالي که زائر شما هستم و خواهانم که قدم من را در مسیر هجرت به سوی شما ثابت نگهدار. ◻️ ایشان مهاجران و مجاهدانی هستند که «یا لیتنا کنا معکم» را اثبات می کنند و مصداق این شریفه می شوند که: «وَالَّذِينَ آمَنُوا مِنْ بَعْدُ وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا مَعَكُمْ فَأُولَٰئِكَ مِنْكُمْ». (۹) ◼️ این بندگان خالص خداوند،‌ با معرفتی که به آن نائل شده اند عهد خویش را وفا می کنند و در دفاع از حريم حرم تا پای جان می ایستند و بر این مقام مباهات می نمایند. 📃 صفحه ۲ از ۳ ◀️ ادامه 👇 ◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️🏳◼️