🦋🍃🦋🍃
🍃🦋🍃
🦋🍃
🍃
🦋 دعای حضرت زهرا سلام الله علیها در روز جمعه
🦋«اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ أَقْرَبِ مَنْ تَقَرَّبَ إِلَیْكَ، وَ أَوْجَهِ مَنْ تَوَجَّهَ إِلَیْكَ، وَ أَنْجَحِ مَنْ سَأَلَكَ وَتَضَرَّعَ إِلَیْكَ. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ كَأَنَّهُ یَراكَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ الَّذی فِیهِ یَلْقاكَ، وَلا تَمُتْنا إِلاّ عَلی رِضاكَ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْنا مِمَّنْ أَخْلَصَ لَكَ بِعَمَلِهِ وَ أَحَبَّكَ فی جَمِیعِ خَلْقِكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاغْفِرْ لَنا مَغْفِرَةً جَزْمَاً، حَتْماً، لا نَقْتَرِفُ بَعْدَها ذَنْباً، وَ لا نَكْتَسِبُ خَطیئَةً وَلا إِثْمَاً اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلاةً نامِیَةً دَائِمَةً زاكِیَةً مُتَتابِعَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً بِرَحْمَتِكَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمین»
📚 بحارالانوار ج ۸۷ ص۳۳۸
#دعا
#دعای_جمعه
🦋🍃🦋
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
سفر پر ماجرا 55.mp3
8.74M
#سفر_پرماجرا ۵۵
✨کُلُّ نفسٍ بِما کَسَبَت رَهینَه✨
تو اَسیر شدی؛ توی چنگالِ خودت!
چنگالِ همون قیافه ای که
با رفتار و اعمالت به روحت دادی!
چنگال خُلق های بدت
درمان کن، دیر میشه ها...
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
شهادت حضرت زهرا ۱ .pdf
385.6K
🔹🔹فیش روشمند مرثیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها(۱)
#امام_زمان
#فاطمیه
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
حرف های شنیدنی از میم مادری.pdf
1.1M
منبر برای #فاطمیه
🔖«حرف های شنیدنی از میم مادری»
📌«تبیین منافع مادری برای مادران»
1️⃣.چرا باید به جای مقام مادری بر منافع مادری تاکید کنیم⁉️
👌دوگانۀ مقدس بودن مادر یا منافع مادری⁉️
2️⃣. چرا به جای تاکید بر منافع مادری برای کودکان باید بر منافع مادری برای مادران تاکید کنیم⁉️
🔰فهرست جلسات:
🔺مجلس اول: «مادر، مبدا خلقت»
🔺مجلس دوم: «منافع مادری»
🔺مجلس سوم:«مدیریت مادری»
🔺مجلس چهارم:«مهر و محبت مادری»
🔺مجلس پنجم:«مراقبت مادری»
🔺مجلس ششم: «مربی مادری»
🔺مجلس هفتم:«معنویت مادری»
🔺مجلس هشتم:«مسئولیت مادری»
🔺مجلس نهم:«مدارای مادری»
🔺مجلس دهم:«مقاومت و قدرت مادری»
🍂🍃🍂🍃🍂
https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
🍃🍂🍃🍂
▫️▪️▫️▪️
▪️
الکوثر
شرح_حدیث_شریف_کساء
🔲 «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت اول
💎 این حدیث شریف مروی از ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می باشد.
➖ صدور حدیث از ناحیه مقدسه آن حضرت، مخاطب را به امر مهمی هدایت می کند که مقدماتی از آنرا در این بحث و تفصیل آنرا در ادامه بیان خواهیم کرد.
▪️ در مقدمه شرح حدیث، بیان شد که شأن نزول این حدیث شریف، آیه مبارکه تطهیر است.
_ در تغطیه کساء (پوشیدن کساء)، إذهاب رجس (برطرف شدن ناپاکی ها) و تطهير صورت می گیرد.
☑️ تطهیر مقدمه حمل ولایت و معرفت بدان است؛ لذا تنها مطهّرون می توانند از معرفة الإمام حظ و بهره ای ببرند.
🖋طبق آیه مبارکه تطهیر، طهارت، منوط به اراده الهی است که؛ «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا».(۱)
✨ تطهیر قلوب و مشکاتی شدن آن، به اراده الهی و به واسطه حضرت ربّ است؛ «وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً».(۲)
⚜ در زیارت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) چنین خطاب شده است که ؛ «لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِك».
🔰 پس هیچ طریقی برای اذهاب رجس و تطهیر وجود ندارد جز اراده حضرت ربّ.
➖ و سبب صدور حدیث شریف کساء از ناحیه مقدسه حضرت مادر ، آن است که مومنین تنها بواسطه ولایت اوست که طهارت کسب نموده و حمل ولایت می کنند.
➖ و به همین علت است که وجود مقدس اشرف مخلوقات و سرور ممكنات حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به بیت حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) داخل شده و طلب ایتاء کساء می نماید.
ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
(۱)✨ وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً
﴿و در خانههاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليّت نخستين [در ميان مردم] ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد؛ خداوند فقط مىخواهد پليدى [گناه] را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد.﴾
(آیه ۳۳ - سوره احزاب)
(۲)✨عالِيَهُمْ ثِيابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً
﴿بر اندام آنها (بهشتيان) لباسهايي است از حرير نازك سبز رنگ، و از ديباي ضخيم، و با دستبندهايي از نقره آراسته شدهاند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان مينوشاند.﴾
(آیه ۲۱ - سوره انسان)
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔰 مسانید حدیث شریف کساء
۲) 📑 «وفاة الصدّيقة عليها السّلام»
🖋از دیگر مسانید این حدیث شریف ، کتاب «وفاة الصدّيقة عليها السّلام» می باشد که در صفحه ۴۷ آن ، السيّد عبد الرزّاق المقرّم حدیث شریف کساء را روایت کرده است.
▪️۱
▫️▪️▫️▪️
▫️▪️▫️▪️
▪️
#الکوثر
#شرح_حدیث_شریف_کساء
☑️ «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت دوم
✍ هر يك از فرازهاي حديث شريف كساء ، اشاره به یک شأن از شئون ولایت مطلقه حضرت فاطمه الزهراء (عليها السلام) دارد:
🔳🍃 عنْ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ (عَلَیْهَا السَّلامُ)
➖ در بحث نخست ، بیان شد که این حدیث شریف از ساحت قدسی حضرت أم الائمه الأطهار فاطمةالزهرا سلام الله علیها که تنها به اراده او ، قلوب ، به طهارتی که مقدمه حمل معارف مکتب آل الله است ، نائل می شوند ، روایت شده است .
🔳🍃 بنْتِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ)
➖ در این عبارت شریف تصریح شده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، بنت رسول الله (صلی الله علیه و آله) می باشند، در این خطاب نیز نکاتی نهفته است که به بررسی آن در این قسمت خواهیم پرداخت.
✍ حضرت أم ابیها فاطمة الزهرا علیها السلام ، در عالم آفاق ، بنت محمد مصطفي (صلی الله علیه و آله) می باشند؛
آن وجودی كه سيره حيات از محيا تا مماتشان ، تبليغ ولايت آیة الله العظمی و حجّته الکبری بوده است ،
☑️ لذا حضرت زهرا (عليها السلام) كه كوثر ولايت می باشند ، به وجودي كه در تمام آنات ، مشغول ذکر اللَّه کثیر و مبلغ ولايت اند عطا شدند ؛ ✨ إنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَر ✨(۱)
➖ زيرا آن وجود ذي وجود، فاطمي و غرق در عالم فاطمي شده است و بوي ولايت مي دهد ،
بدين جهت امر خداوند تبارک و تعالی به همه خلق چنین صادر شد ، که: « لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ » .(۲)
🔹 رسول الله (صلی الله علیه و آله) مؤمني است كه در تمام لمحات و آنات ، مشغول بذكر الله الكثير است،
➖پس خاتم المرسلین (صلی الله علیه و آله) هم تسبيح و تقديس حضرت ربّ مي كند،
و هم آنکه خود را فدای حضرت مادر می کند و حضرتش را چنین خطاب می کند که : "فداک ابوک یا فاطمة! أنت أمّ أبیها "
☑️ پس رائحه طیبه ولايت دارد ،
اهل الكوثر است ،
و چون آن حضرت غرق در عالم فاطمی گشت،
فلذا حوض کوثر و ماء معين ولايت و روحى الّتى بين جنبى، در وجود نبّي أمّي دمیده شد.
ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
(۱) سوره مبارکه کوثر، آیه ۱
(۲) لَّقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِي رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن كَانَ يَرۡجُواْ ٱللَّهَ وَٱلۡيَوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ وَذَكَرَ ٱللَّهَ كَثِيرٗا
«يقيناً براى شما در [روش و رفتار] پيامبر خدا الگوى نيكويى است براى كسى كه همواره به خدا و روز قيامت اميد دارد؛ و خدا را بسيار ياد مى كند.» (آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب)
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔰 مسانید حدیث شریف کساء
۳) 📑 «كتاب سليم بن قيس الهلالي»
🖋جناب سلیم از ثقات و کبار امامیه و صاحب نخستین اصل از اصول شیعه در این کتاب شریف به روایتی از امیرالمومنین علی (علیه السلام) اشاره می کند که موضوعش مناقب حضرات معصومین (علیهم السلام) می باشد، در این سند به فقراتی از حدیث کساء نیز اشاره شده است.
📓 كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج۲، ص ۶۰۴
▪️۲
▫️▪️▫️▪️
▫️▪️▫️▪️
▪️
#الکوثر
#شرح_حدیث_شریف_کساء
☑️ «شرح حدیث شریف کساء»
📜 قسمت سوم (۱)
🔳🍃 انَّها قالَتْ: دَخَلَ عَلَیّ اَبی رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ) فی بَعْضِ الاْیامِ
🖋 فراز سوم از حدیث شریف کساء تصریح به دخول أبوالزّهرا حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) به "بیت الفاطمة" (سلام الله علیها) دارد.
▫️در أخبار تصریح به خصائص این بیت شده است؛ از جمله آنکه: بیت الفاطمه (سلام الله علیها) مهبط الوحی، مُختلف الملائکه، معدن الرحمة و خزّان العلم بوده است.
▫️محیای حضرت لولاک لما خلقت الافلاک (صلی الله علیه و آله) همواره چنین بود که هنگام ورود به مدینه و خروج از آن، به بیت الفاطمة (سلام الله علیها) قدم می گذاشت، با آن حضرت تجدید عهد می نمود و ایشان را تعظیم و تکریم می فرمود.
⚜ «كَانَ النَّبِيُّ إِذَا أَرَادَ سَفَراً كَانَ آخِرَ النَّاسِ عَهْداً بِفَاطِمَةَ وَ إِذَا قَدِمَ كَانَ أَوَّلَ النَّاسِ عَهْداً بِفَاطِمَةَ».
📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۴۳، ص ۴۰
▪️پس از نزول آیه مبارکه تطهیر که شأن نزول حدیث الکساء می باشد، آن حضرت (صلی الله علیه و آله) هر روز تا پایان عمر شریفش، بسوی بیت الفاطمه (سلام الله علیها) سجاده خویش را مفروش و قرآن الفجر (صلاة الغداة: نماز صبح) را اقامه می فرمود.
⚜ فلَمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ هَذِهِ الْآيَةَ (التطهیر) كَانَ رَسُولُ اللَّهِ يَجِيءُ كُلَّ يَوْمٍ عِنْدَ صَلَاةِ الْفَجْرِ حَتَّى يَأْتِيَ بَابَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ فَيَقُولُ: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» و [قرأ هذا الآیة].
فَلَمْ يَزَلْ يَفْعَلُ ذَلِكَ كُلَّ يَوْمٍ إِذَا شَهِدَ الْمَدِينَةَ حَتَّى فَارَقَ الدُّنْيَا
📓 تفسير القمي، ج۲، ص ۶۷
۳
▫️▪️▫️▪️