eitaa logo
حضرت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه
727 دنبال‌کننده
200 عکس
773 ویدیو
5 فایل
🌼آقا مجتبی تهرانی رحمه‌الله علیه:من هر چه دارم از استادم امام خمینی ره دارم. 🔻مجموعه مباحث آقا مجتبی تهرانی (ره) در اخلاق و معارف اسلامی . 📔 گزیده بیانات 🔹️عکس نوشته کلیپ تصویری 📽 کلیپ صوتی 🔊 🏷 https://mojtabatehrani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ رُوِيَ‏ عَنْ‏ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‏عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ: «إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَأَكْثَرُ النَّاسِ لَهُ ذِكْراً وَ أَدْوَمُهُمْ لَهُ شُكْراً وَ أَعْظَمُهُمْ‏ عَلَى‏ بَلَائِهِ‏ صَبْراً» ترجمه: به راستی که اولیای الهی در میان مردم بیشتر از همه به یاد خداوند هستند؛ و از نظر شکر و حمد الهی پایدارترین مردم هستند؛ و از نظر شکیبایی نسبت به آزمایش های الهی بزرگ ترین صبر و شکیبایی را دارند. 〰〰〰〰〰 شرح حدیث 🎞 رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 مسئولیّت غیر انتخابی مشکل است؛ زیرا باید اوّل خودت رابسازی بعد فرزندت و دیگران را❗️ 📌 امّا در موارد غیرانتخابی، کار خیلی مشکل است و باید فرزندت را تربیت کنی و لازمۀ این کار هم این است که خودت را اصلاح کنی. نمی توانی بگویی: ما که نتوانستیم دروغ را ترک کنیم، حالا بچّه هم دروغ بگوید! این خبرها نیست. اگر او را نسازی در قیامت مؤاخذه خواهی شد؛ وظیفه این است که اوّل خودت را بسازی و روح تعبّد را در خودت زنده کنی، بعد همین روحیه را در دیگران زنده و منتقل کنی؛ حالا که خود را نساخته ای، می توانی مسئولیّت را نپذیری؛ امّا در مورد مسئولیّت های اجباری و غیرانتخابی، اصلاً و ابداً جای این حرف ها نیست. بدان که باید پایداری در دین را، هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد کنی. لذا خبری از «خالی کردن سنگر » و «در رفتن» نیست. باید پای دین بایستیم؛ هم خودمان را بسازیم و هم دیگران را. در اینجا به هرمقدار که انسان در توان دارد، باید «خود» را بسازد و بعد از آن هم «دیگران» را بسازد؛ یعنی هر کس باید این هماهنگی ظاهری و باطنی را در خودش، لِله و فی الله ایجاد کند، تا بتواند به وظیفه اش نسبت به دیگران عمل کند و آن ها را نیز اصلاح کند. آنچه مؤثّر است، همین «کار لله و فی الله» است. این یک روند است که وظیفۀ همگانی است و استثنا هم اصلاً ندارد. مطلب دیگر، این است که حرکت برای خودسازی، با سختی و دشواری شروع می شود و غالباً رو به آسانی می رود. اگر اصلاح نفس را شروع کردی، مراحل بعدی برایت آسان می شود. خودت را باید بسازی، برای اینکه باید بچّه ات را بسازی. این وظیفۀ تو است. اگر این کار را کردی، مراحل بعدی هم، «غالباً» برایت آسان می شود. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم رحمت الله علیه + @mojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 📍 مسئولیّت غیر انتخابی مشکل است؛ زیرا باید اوّل خودت رابسازی بعد فرزندت و دیگران را❗️ 〰️〰️〰️〰️〰️ 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم 🎞 رحمت الله علیه @mojtabatehrani
﷽ 📍 مرگم را برسان! 📌حدود شصت سال پیش، وقتی که من بچّه بودم، قضیه ای پیش آمد که من خودم در آن حاضر بودم. شخصیّت بزرگی که بسیار هم وارسته بود، در اجتماع به زور مسئولیّتی را بر عهده اش گذاشتند. 📌 این طور نبود که خودش برود عکسش را چاپ کند و به در و دیوارها بزند، تبلیغات کند و در بوق و کرنا کند که من را به این مسئولیّت بگمارید؛ نه به زور و اجبار او را مسئول کرده بودند. 📌اصلاً ما در اسلام رقابت بین مؤمنین نداریم. «رفاقت» داریم؛ ولی «رقابت» نداریم. این فرد صالح روزی به یکی از دوستانش گفت: من نمی توانم این کار را قبول کنم، من نمی توانم از عهدۀ این کار برآیم. دوستش به او گفت: اگر نمی توانی، کار را زمین بگذار. خودت را کنار بکش. او هم قبول کرد. 📌آن آقا چند نفر از صُلحا را خواست و به آن ها گفت: من می خواهم یک دعا کنم و از شما فقط یک آمین می خواهم. گفت: خدایا! اگر وجود من نفعی دارد و می توانم این کار را انجام دهم، من را نگاه دار! اگر نه، مرگم را برسان! چون مردم دست از سر من بر نمی دارند؛ مرگم را برسان! خدا را شاهد می گیرم که چهل روز طول نکشید، این انسانِ وارسته، مُرد. من صورت نورانی اش را دیده بودم. 📌به این می گویند: متدیّن. نمی توانی؟ کنار بکش! تمام شد. چه رسد به اینکه از ابزار عاطفی و مذهبی یا ابزار شهوانی و حیوانی استفاده کنی تا بتوانی به آن جایگاه تکیه بزنی. البتّه بعضی هم می گویند: من می توانم، ولی دیگران نمی گذارند! با این حرف ها می خواهند فرافکنی کرده و توپ را در زمین دیگری بیندازند. این ها شیطنت است . 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم رحمت الله عليه @mojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔰 مرگم را برسان! 📍 اگر مسئولیتی به زور به‌انسان می‌دهند ولی از عهده آن بر نمی‌آیی واگذار کند❗️ 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم 🎞 رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 از خداوند کمک بخواهید محبّت را در دل می‌اندازد ❗️ 📌غرضم این بود که کار، باید به قصد قربت و برای خدا باشد و اگر این معنا باشد، آن وقت اثرگذار است. هماهنگی از نظر ظاهر و هماهنگی میان ظاهر و باطن و در کنار همۀ این‏ها، قصد هم باید خدا باشد؛ این است که اثر می‏گذارد و آنچه می‏خواهی حاصل می‏شود. آن‏وقت چطور هم حاصل می‏شود؟ هرکس که تحت سرپرستی تو است، در خانه‏ یا محیط آموزشی و هر جای دیگر، با جان و دل از تو می‏پذیرد. از تو نمی‏رمد و فرار نمی‏کند. (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا) 1️⃣؛ خدا قلبش را به‏سمت تو می‏کشاند. مقلّب‏القلوب او است. محبّت تو را در دل او می‏اندازد. اگر با ابزار شعاری بخواهی پیش بروی، اثر کارهایت زود از بین می‏رود. اگر عواطف مذهبی را تحریک کنی یا شهوت‏های دنیایی‏ را وسیله قرار دهی، خواهی دید که نمی‏توانی کاری کنی، چون خدا مطرح نبوده است. می‏خواهم بگویم: در هر محیطی که هستی، این‏ها مؤثّر است. در آخر کار هم، مسئلۀ استعانت از خداوند مطرح است. از او کمک بخواه؛ از او بخواه که یاری‏ات کند؛ و بدان که او اثر می‏گذارد. «همه‏کاره» او است. تو حدّاکثر یک ابزار و وسیله هستی. اگر آن‏طور که او خواسته بود، از نظر بیرون و درون خودت را اصلاح کردی؛ تازه از او بخواه تا کارهایت اثرگذاری پیدا کند و‏الّا کارها تأثیر نخواهد داشت. 1️⃣ سورۀ مبارکۀ مریم، آیۀ 96 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم 📌حاج_آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 آب به آسیاب دشمن اسلام ریختن ❗️ 📌من در اینجا یک تذکّر بدهم که دشمنان اسلام، این مطلب را خوب دریافت کرده اند. نمی شود از حق گذشت؛ آن ها خوب فهمیده اند که تا وقتی روحیۀ تعبّد در مسلمین هست، نمی شود این ها را از راه بیرون کرد. تا این روحیۀ تعبد در آن ها هست، نمی توان کاری کرد. چون تا وقتی این روحیّه باشد، مسلمین به احکام عمل می کنند و وقتی به احکام عمل کنند، دشمنان به اهدافشان نمی رسند. 📌 امّا اگر این روحیه را از آنان گرفتی، راه باز می شود. لذا از راه «ترویج لااُبالی گری»واردشده اند.لااُبالی گری، کسانی هم که خودآگاه یا ناخودآگاه لاابالی گری را ترویج می کنند، آب به آسیاب دشمن اسلام می ریزند؛ یعنی همان کاری را می کنند که دشمن می خواهد. 📌زیرا تا زمانی که این روحیه باشد، صف مسلمین قابل شکست نیست و اگر مسلمین به احکام اسلام عمل کنند، کار دشمن تمام است. منظور من از احکام اسلام، مجموع آن ها یعنی کلّ احکام دین است. من بحث یک بعدی و تک خطّی نمی کنم. البتّه این راجع به اسلام است؛ در حالی که تشیّع یک چیز، اضافه دارد که بعداً به آن اشاره می کنم. این مطلب دربارۀ «اسلام» بود. 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه دهم رحمت الله عليه @mojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 📍 کار دشمن ترویج لااُبالی گری و بی بندوباری در مسلمین است ❗️ 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 🏷 جلسه دهم 🎞 رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 جرأت به انجام گناه قبیح و زشت است❗️ 📌حالا می‏خواهم بحثی دیگر را به‏صورت کلّی مطرح کنم که دربارۀ یکی از قوانین عقلی است و به هیچ‏وجه هم قابل انکار نیست. «تقبیح تجرّی» و «تحسین انقیاد» یکی از مباحث عقلی است. 📌 «تجرّی» به معنی «جرئت یافتن نسبت به مولا» و «انقیاد» به‏معنای «روحیۀ تعبّد» است. اگر یک ظرف اینجا باشد که مایعی در آن است و یک نفر هم یقین پیدا کند که مایع موجود در آن، خمر، مسکر و یا به اصطلاحِ روز مشروبات الکلی است؛ اگر در حالی که یقین دارد خوردن آن حرام است، آن را بخورد و بعد معلوم شود که اشتباه کرده بود و آن مایع، شراب نبوده آیا کار درستی انجام داده است یا نه؟ 📌وقتی می‏گوییم: «یقین دارد» معنایش این است که قطع دارد که خدا در قرآن گفته است: این را نخور! و نهی کرده است. حتّی اگر هم آب بوده باشد، حکم عقل چیست؟ تقبیح می‏کند و می‏گوید: چنین کسی، خیلی پُررو است؛ معنای تجرّی این است. 📌«عقل» حکم به «قبح تجرّی» می‏کند. این مسئله استثنا بردار نیست. این یک حکم عقلی است. از آن‏طرف، کاملاً بر‏عکس فرض قبلی، اگر کسی یقین پیدا کند که یک عمل، واجب است و خدا گفته که باید انجام دهی، بعداً هم معلوم شود که این کار، واجب نبوده، عقل باز هم او را تحسین می‏کند. 📌حال چرا عقل حکم به تحسین این فرد می‏دهد؟ چون او به‏خاطر روحیۀ تعبّد و تنسّکش، قابل تحسین است. انقیادش نسبت به مولا بسیار نیکو و پسندیده است. در مورد تجرّی به‏خاطر پررویی، عقل می‏گوید: قبیح و زشت است و فرد را سرزنش و نکوهش می‏کند، اینجا در مورد انقیاد به‏خاطر تعبّد و تنسّکش او را ستایش می‏کند. 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه دهم رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 🔰 تو مثل بچّه‌ی خرابکار هستی! رُوِيَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: « عَجَبٌ لِغَافِلٍ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ وَ عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ وَ عَجَبٌ لِضَاحِكٍ مَلَأَ فِيهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي أَ رَضِيَ اللَّهُ أَمْ سَخِطَ لَهُ» ترجمه: شگفت و تعجب از کسی که همواره دنبال دنیا و خواهان و طالب دنیاست و مرگ هم همواره دنبال او و در پی اوست؛ و شگفت و تعجب از کسی که دهانش از خنده پر است، در حالی که نمی داند آیا خداوند از او راضی و خشنود است یا این که از او ناراحت و غضبناک است. 📌عبدالله بن مسعود است، نقل می‌کند از پیغمبراکرم(ص) که حضرت این جملات را فرمودند: شگفتا نسبت به آن کسی را که غفلت دارد ولی آن شخص، مورد غفلت نیست. 📌 این یعنی چی؟«عَجَبٌ لِغَافِلٍ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ»؛ مراد این است به این که شگفتا از انسانی که از خدا غفلت دارد؛ ولی خدا از او غفلت ندارد.من غافلم از او ولی مورد غفلت او نیستم؛ درتمام آنات و حالات زیر نظر او هستم. توجّه می کنید: «عَجَبٌ لِغَافِلٍ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ»؛ نمی فهمد، مثل بچّه‌ای که مشغول نعوذبالله، خرابکاری است؛ نمی‌داند که الان بزرگتر نگاه می‌کند چکار دارد می‌کند. 📌تو خیال می‌کنی کسی تو را نمی‌بیند؛ ولی نه خیر، تمام حرکات و سکناتت همه زیر نظر خداست. دوّم: «عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ»؛ شگفتا از آن کسی که پاشنه را ور کشیده، می‌دود دنبال دنیا، ولی نمی‌داند مرگ از قفایش دنبال اوست، همان که دارد می‌دود، تالاپی می‌افتد. 📌 من گاهی می‌گویم. می‌گویند: افتاد و مُرد. من می‌گویم: اشتباه کردی، مُرد و افتاد، نه افتاد و مُرد. خیلی انسان از این چیزها واقعاً!... من اتفاقاً همین شب‌ها یک چیزی از کسی شنیدم، واقعاً خیلی تعجب کردم. تعجب کردم،با اینکه حالا از این چیزها خیلی... از این چیزها خیلی گفتیم و بلدیم؛ من در شگفتم نسبت به او؛ حالا خودم را غافلم. شد؟! «عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ»؛ 📌حالا یک چیزی یادم افتاد می‌گویم: شنیدید شما به این که جناده از اصحاب امام‌حسن (ع) بود. به مناسبت یادم آمد، این لطف الهی است. می‌گوید: وارد شدم بر امام حسن(ع). 📌 لحظات آخر بود که بر حضرت وارد شدم. گفتم به اینکه: بهترین فرصت است چون می‌دانستم که دیگر وضع حضرت، یک وضع چیزی نیست. و گفتم از همین به اصطلاح ما، چند دقیقه، چند لحظه استفاده‌ای کرده باشم. گفتم: «یَابْنَ رَسَولَ الله عِظْنِي»؛ پسر پیغمبر! یک پندی به من بده، موعظه‌ای بکن. دیگر بهترین موقعیت بود که من بتوانم استفاده بکنم. 📌 شروع کرد اوّلین جمله گفت: «یَاجُنَادَه اِسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زَادَكَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِكَ »؛ آی جناده! آمادۀ سفر مرگ و آخرتت باش، قبل از آنی که مدتت سر بیاید. جملۀ بعد: «یاجُناده اَنتَ تَطلُبُ الدُّنیا وَ المَوتُ یَطلُبُک»؛ تو دنبال دنیا هستی؛ امّا مرگ به دنبال توست. این همان جمله‌ای است که توی این روایت از پیغمبراکرم(ص) است. «عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ»؛شد؟! سوّمی: «عَجَبٌ لِضَاحِكٍ مَلَأَ فِيهِ»؛ شگفتا از آن کسی که غش غش می‌خندد، « مَلَأَ فِيهِ»؛ پر شده دهانش از خنده، امّا از این طرف «وَ هُوَ لَا يَدْرِي»؛ نمی‌داند چی؟ «أَ رَضِيَ اللَّهُ»؛ که آیا خشنود است خدا ازش؟ «أَمْ سَخِطَ لَهُ»؛ یا مورد خشم خداست. همان که دارد می‌خندد، حواست را جمع کن. یک وقت بخندد که بدانی خدا از تو راضی است. بحارالأنوار، جلد 74 صفحه130 عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) عَجَبٌ لِغَافِلٍ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ وَ عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ وَ عَجَبٌ لِضَاحِكٍ مِلْ ءَ فِيهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي أَ رَضِيَ اللَّهُ أَمْ سَخِطَ لَهُ. 〰〰〰〰〰 صلی الله علیه وآله وسلم حاج_آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله عليه @mojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ رُوِيَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: « عَجَبٌ لِغَافِلٍ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ وَ عَجَبٌ لِطَالِبِ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ وَ عَجَبٌ لِضَاحِكٍ مَلَأَ فِيهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي أَ رَضِيَ اللَّهُ أَمْ سَخِطَ لَهُ» ترجمه: شگفت و تعجب از کسی که همواره دنبال دنیا و خواهان و طالب دنیاست و مرگ هم همواره دنبال او و در پی اوست؛ و شگفت و تعجب از کسی که دهانش از خنده پر است، در حالی که نمی داند آیا خداوند از او راضی و خشنود است یا این که از او ناراحت و غضبناک است. https://jabeh.com/v/1nV6ka 〰〰〰〰〰 شرح حدیث 🎞 صلی الله علیه وآله وسلم آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله علیه و آله وسلم @mojtabatehrani_ir
🏴رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد🏴 # صلی الله علیه وآله وسلم رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 آنچه در دین استقامت می آورد❗️ 📌در این باره سراغ حکم شرع می رویم. ما یک قانونی در احکام اسلامی داریم با عنوان «اخبارَ مَنْ بَلَغ» که در اخبار متعدّد هم به آن اشاره شده است و از مباحث مسلّم ما است. 📌 این مطلب، جزء بحث های اصولی ما هم هست.مفاد این قانون از این قرار است که اگر در روایات، عملی به ما رسید و برای آن ثواب و پاداش هایی هم ذکر شد ولی سند آن روایت صحیح نبود، به کسی که آن عمل را برای رسیدن به آن ثواب ها انجام دهد، پاداش می دهند. سند غیر صحیح یا مخدوش مربوط به روایاتی است که به خاطر مطمئن نبودن راویان آن حدیث، برای ما اطمینان به وجود نمی آورد که این حدیث کلام معصوم(ع) باشد. 📌 لذا اگر سند یک روایت صحیح باشد و کسی به آن عمل کند، هنری نکرده است! اصلاً باید همه به آن عمل کنیم چون قطعاً امر معصوم(ع) است. بحث در آنجایی است که سند، صحیح نیست و کسی می خواهد به آن عمل کند. آیا فقط به خاطر اینکه این کار، کاری ظاهراً زیبا است، خدا به عامل آن ثواب می دهد؟! 📌 ما در روایات صحیحه این مطلب را داریم که اگر کسی این کار را به رجا و امیدی که به آن ثواب برسد، یعنی به خاطر داشتن روحیۀ تعبّد و تنسّک، انجام دهد، خداوند ثواب آن کار را به او می دهد؛ با اینکه آن عمل، در واقع چنین ثوابی نداشت، خداوند ثواب را به عامل آن کار می دهد، با اینکه در واقع، این مطلب درست نبوده است. این را می گوییم:«اخبارَ مَنْ بَلَغ» که روایات متواتری درباره اش داریم. این مطلب مربوط به روحیۀ تعبّد و تنسّک است. 📌 آنچه در دین استقامت می آورد، عبارت از روحیۀ تعبّد و تنسّک به فروع دین است. اگر این روحیه بود، پایداری هست. مواظب باشید این را نزنند؛ مواظب باشید که مشکل اینجا است. 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه دهم رحمت الله عليه @mojtabatehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 📌ای جناده آماده سفر آخرت باش 〰〰〰〰〰 🎞 صلی الله علیه وآله 📌حاج_آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله عليه @mojtabatehrani
﷽ 📍 ای امام هشتم (ع) شما وعده دستگیری دادید، امشب عنایت خاصّی بفرمایید❗️ 📌 یا امام علی بن موسی الرضا(ع)! توسّل ما امشب به شماست. رجا و امید این جمع هم به شماست. شما ملقّب با القابی هستید، که ما نسبت به ائمّۀ(ع) دیگر نداریم. شما ملقّب به رأفت و محبّت هستید؛ به خصوص نسبت به کسانی که ولو شده در مدّت عمر یک بار به زیارت شما آمده باشند. فکر نمی کنم در این جمع کسی باشد که توفیق یک بار زیارت امام هشتم(ع) را نداشته باشد. 📌 امید داریم به آن وعده هایی که دادی، آن هم در موقف خطرناک حین مرگ که دست گیری هایی می کنید. من در روایتی دیدم از امام هشتم(ع) که می فرماید: ما اهل بیتی نیستیم که وعده بدهیم و به آن وفا نکنیم. 📌یک عنایت خاصّی امشب به این جمع بفرمایید! خدا را شاهد می گیرم که امشب یکی از دعاهای بعد از نمازم این بود که خدایا! این جمع، امشب با حوایج برآورده شده از اینجا بروند. 📌توجّه من هم به امام هشتم(ع) بود و خواستۀ من از ایشان بود. حالا هم من علناً عرض می کنم: یا امام علی بن موسی الرضا(ع)! عنایت خاصّت را به این جمع بفرما. 〰〰〰〰〰 📚 📕 🏷 جلسه بیست و سوم رحمت الله عليه @mojtabatehrani ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 📍 ای امام هشتم (ع) شما وعده دستگیری دادید، امشب عنایت خاصّی بفرمایید❗️ 〰〰〰〰〰 📚 📕 🏷 جلسه بیست و سوم 🎞 حاج_آقا_مجتبی_تهرانی رحمت الله عليه @mojtabatehrani