eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3هزار ویدیو
184 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ اهمیت غسل جمعه حجت الاسلام شیخ جعفر ناصری: اگر کسی غسل جمعه‌اش ترک شد، جا دارد بنشیند خودش را بزند و گریه کند. همین دستورات به ظاهر ساده هستند که با انجامشان حجاب‌ها برطرف می گردد و روح انسان به سوی عالم قدس حرکت می نماید. @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طالبِ خونِ خدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ يابنَ مِصباح الهُدي، مَتى تَرانا وَ نَراكَ چه شود با تو كنم گريه سرِ قبرِ حسين در مزار شهدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ همه دم ناله ي من أَيْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِياست مي زنم تو را صدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ مي زند تو را صدا از سرِ نيزه ها هنوز سرِ از بدن جدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ چه شود ببينمت كنارِ بين الحرمين سر و جان كنم فدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ چه شود از گُلِ رويت بدهي يك صدقه سرِ راهي به گدا، مَتى تَرانا وَ نَراكَ @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 (ره) انقلابِ رهايي بخش حضرت امام خميني قدس سره نه تنها باعث دگرگوني در صحنه حيات اجتماعي - سياسي مردم مسلمان ايران شد، بلکه منشا تحولي بزرگ در فرهنگ واژه ها و مفاهيم اسلامي گرديد. به برکت اين بسياري از واژگان معنايي نو يافتند و بسياري از مفاهيم فراموش شده، حيات دوباره پيدا کردند. امام راحل امت قدس سره به مدد پشتوانه غني فکري و مباني نظري خود، که مبتني بر منابع و متون اصيل اسلامي و به دور از هر گونه شائبه التقاط و خودباختگي بود، در طول حيات پر برکت خود دست به تدوين قاموسي عظيم از زد که در سراسر تاريخ حيات فکري - فرهنگي مردم مسلمان ايران بي سابقه بود. زيرا در اين قاموس، واژه ها نه در صفحات محدود کتاب بلکه در صفحه اي به گستردگي زندگي اجتماعي - فرهنگي مردم معنا مي شد. در قاموس مفاهيمي که بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران تدوين آن را آغاز کرد، واژه هايي چون ، ، امر به معروف و نهي از منکر و... که سالها به فراموشي سپرده شده بودند حيات دوباره يافتند، همچنانکه واژه «» که سالها با سکون و سکوت، تحمل ظلم و دم فرو بستن و در يک کلمه، ماندن و در جا زدن به اميد برآمدن دستي از غيب، مرادف شمرده مي شد مفهومي ديگر يافت و اين بار «» نه به عنوان عاملي براي خاموش ساختن روح سرکش اجتماع بلکه به عنوان ابزاري براي دگرگون کردن وضع موجود و حرکت به سوي آينده موعود به کار گرفته شد. @mola_amiralmomenin_as
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 (ره) ✔️احياي هويت اسلامي حضرت امام خمینی رحمة الله علیه با توجه به شناخت عميقي که از وضعيت اجتماعي - سياسي مسلمانان در عصر حاضر داشتند احياي هويت اسلامي و بازگشت به خويشتن را تنها راه تجديد عظمت و قدرت اسلام و مسلمانان در جهان دانسته و اين موضوع را سرلوحه دعوت خويش قرار دادند: «من بصراحت اعلام مي کنم که جمهوري اسلامي با تمام وجود، براي احياي هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذاري مي کند و دليلي هم ندارد که مسلمانان جهان را به پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوي جاه طلبي و فزون طلبي صاحبان قدرت، پول و فريب را نگيرد.» از آنجا که يا به عبارتي انتظار تحقق وعده الهي در حاکميت جهاني دين اسلام مي تواند در احياي مسلمانان و مقابله با روحيه خودباختگي و احساس حقارت در مقابل فرهنگ و تمدن مغرب زمين بسيار مؤثر باشد، حضرت امام با ژرف انديشي تمام احياي فرهنگ را به عنوان يکي از ارکان مهم احياي هويت اسلامي و وسيله اي براي تحقق دوباره قدرت و شوکت گذشته مسلمانان در جهان مد نظر قرار داده و در يکي از بيانات خود که در اولين سال استقرار نظام اسلامي ايراد کردند، ضمن بيان مفهوم «» وظيفه منتظران قدوم حضرت (ع)را چنين برشمردند: «ما همه انتظار فرج داريم و بايد در اين انتظار، خدمت کنيم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما بايد کوشش کنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا بکند و مقدمات ظهور ان شاءالله تهيه بشود.» چنانکه ملاحظه مي شود در مفهومي که حضرت امام قدس سره از «» ارائه مي دهند نه تنها از سکون و سکوت و تن دادن به وضع موجود خبري نيست، بلکه صحبت از تلاش و کوشش براي تحقق قدرت اسلام و آماده شدن زمينه ظهور است، که اين با مفهومي که سالها سعي مي شد از «» در اذهان مردم جا داده شود بسيار فاصله دارد. @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰برتری انتظار فرهیختگان آنان که به حقیقت بار یافتند، منتظران واقعی اند که چشم دل به صبح دیدار امام عصرشان دوخته اند و در مسیر آماده سازی ظهورش در تلاش و تکاپویند؛ امّا در میان تمامی منتظران، انتظار فرهیختگان منتظر از امتیازهایی ویژه برخوردار است. اینان منتظرند تا با آن حضرت خویش را در اختیار امام و اهداف الهی او بگذارند، تا تحول عظیم مهدوی به دست آن ها اجرا شود. چنین کسانی در علم و عمل به امام خویش اقتدا می کنند و هر لحظه اندیشه های علمی و انگیزه های عملی شان را در روندی تکاملی به سوی آمادگی تامّ برای عصر ظهور تعالی می بخشند، به گونه ای که روش و منش همگی به سمت قسط و عدل از یکسو و روح بی نیازی از سوی دیگر و تکامل علم و عقل از سوی سوم باشد. این عالمان منتظر، شاگردان وجود مبارک ولی عصر(عج) هستند که از مکتب مقتدای خویش درس آموخته اند. 📗 کتاب : امام مهدی (عج) موجود موعود، نوشته آیت الله جوادی آملی حفظه الله، ص 177 @mola_amiralmomenin_as
🔰مراحل کمالی منتظران آن که بخواهد در ظلمات عصر غیبت امام عصر(عج) از مرگی جاهلانه رهیده و به حیاتی عقلانی دست یازد و در زمره اهل سعادت قرار گیرد، ناگزیر از معرفت به وجود امام معصوم زمان خویش است؛ آن گاه چون امامت را و امام خویش را در پرتو معرفت توحید و نبوت شناخت، برنامه های حکومت و دولت کریمه امام خویش را خواهد شناخت، تا بداند در برابر چنین امام و چنان حکومتی، چه وظیفه ای بر عهده دارد. کسی که وظیفه خود را در راستای تحقق حکومت امام معصوم عصرش به روشنی دریابد، تلاش می کند تا امر آن حضرت را در درون و برون احیا سازد و خویش و جامعه اش را مهیای ظهور وجود مبارک امام زمانش کند؛ آن گاه چنین فردی شایستگی می یابد تا بر اساس « یَهدونَ بِاَمرِنا » [انبیاء: 73] مجرای فیض عنایات ولی خود شود و قلبش به نور معرفت و فروغ ایمان روشن گردد و چون قلب هدایت شد، قالب نیز دنباله رو آن خواهد بود. 📗کتاب: امام مهدی (عج) موجود موعود، نوشته آیت الله جوادی آملی حفظه الله، صفحه : 178 @mola_amiralmomenin_as
🔰 فضائل منتظران منتظران حقیقی ولی عصر(عج) که به حق، عارف ولایت اولیای الهی اند، از فیض «اِحدَی الحُسنَیَین»[توبه: 52] برخوردارند، زیرا یا به دیدار و ادراک ظهور آن حضرت مفتخر می گردند؛ یا به منزلت کسانی می رسند که همراه حضرتش جهاد کرده باشند. مسلّم، درجات و مراتب منتظران و یاوران آن حضرت در معرفت، ایمان و انتظار ظهور او متفاوت است؛ اما بار یافتن به مقام « اِحدَی الحُسنَیَین »(توبه: 52) به فراخور مرتبه شان بهره همگی آنان خواهد بود. امام باقر(علیه السلام) فضائل مؤمنان منتظر را چنین بیان می دارند: «كسانى كه از شما عارف باين امر هستند و منتظرند و آرزوى پاداش نيك دارند بخدا قسم مانند آن كسى است كه بهمراه قائم آل محمّد جهاد كرده بعد فرمود بخدا قسم مانند كسى است كه با پيامبر اكرم بوسيله شمشيرش جهاد نموده براى مرتبه سوم فرمود بخدا قسم مانند كسي است كه در خيمه پيامبر اكرم بدرجه شهادت رسيده در باره شما يك آيه در قرآن هست عرض كردم كدام آيه فرمود: «والَّذینَ ءامَنوا بالله ورُسُله اُولئکَ هُمُ الصّدّیقونَ والشُّهَداءُ عندَ رَبِّهِم لَهُم اَجرُهُم ونورُهُم » [حدید: 19]؛ آنگاه فرمود: به خدا قسم در نزد خدا صادقين و شهداء محسوب شويد.! 🖋[بحار الانوار، ج 24، ص 38 ـ 39؛ تأویل الآیات، ص 640.] اینان را قرآن کریم از مصادیق مؤمنان به غیب شمرده و پیامبر عظیم الشأن اسلام از آنان به نیکی یاد فرموده است: «یغیب عنهم الحجة لایسمّی حتی یظهره الله فإذا عجّل الله خروجه یملأ الأرض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً؛ ثمّ قال صلی الله علیه و آله و سلم: طوبی للصابرین فی غیبته! طوبی للمقیمین علی محجّتهم! اولئک وصفهم الله فی کتابه، فقال: « اَلَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیب » .[بقره: 3] و قال «اُولئکَ حزبُ الله اَلا إنَّ حزبَ الله هُمُ المُفلحون » [مجادله: 22]. 🖋[بحار الانوار، ج 52، ص 143؛ ر.ک: کفایة الأثر، ص 56.] 📗کتاب: امام مهدی (عج) موجود موعود، نوشته آیت الله جوادی آملی حفظه الله، صفحه : 179- 180 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا