eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3هزار ویدیو
184 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روحانی، سال آخر دوره ریاست جمهوری: مگر کشورها دیوانه‌اند با شما (آمریکا) مذاکره کنند؟ 🤔😳 @mola_amiralmomenin_as
پزشکیان ۲۵ دی ۱۴۰۳: آماده مذاکره ‎شرافتمندانه هستیم. رهبر معظم انقلاب ۱۹ بهمن ۱۴۰۳: مذاکره با آمریکا هوشمندانه، عاقلانه و ‎شرافتمندانه نیست. سوره مبارکه آل عمران وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ﴿۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. @mola_amiralmomenin_as
💠بسم اله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و ال محمد نماز شب نهم ماه شعبان《 اقبال‌ الاعمال》 در حديث منقول از پيامبر اكرم-صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-آمده است: 💠هركس در شب نهم ماه شعبان  چهار  ركعت نماز-در هر ركعت «فاتحة الكتاب»  یک  بار و سوره‌ى «إِذٰا جاءَ نَصْرُ اَللّهِ وَ اَلْفَتْحُ» ده بار-بخواند، قطعا خداوند بدن او را بر جهنم حرام مى‌گرداند و در برابر هر آيه، ثواب دوازده شهيد از شهداى «بدر» و ثواب دانشمندان را به او عطا مى‌كند. ان شالله 💠التماس دعا @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻سربلندی دوباره جریان انقلابی در آزمون ولایتمداری/ پروژه «وفاق» چگونه موجب هزینه از رهبری شد؟ 🔹️بعد از استارت خوردن پروژه وفاق و هماهنگی بی‌سابقه سه قوه پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، نزدیک به شش ماه است که کوچکترین نقدی در فضای رسانه با برچسب‌های خائنانه پیاده‌نظام پروژه وفاق در قوای سه‌گانه همراه می‌شود؛ از «تندرو» و «سوپرانقلابی» گرفته تا «متحجر»! 🔹️در این شش ماه، کوچک‌ترین واکنش در برابر نسبت‌های دروغ دولت و مجلس به رهبر انقلاب، با شدیدترین تهمت‌ها روبرو می‌شد. کسی حق نداشت بابت دروغ تأیید تمام وزرا از سوی رهبری واکنشی نشان دهد چون پروژه وفاق خش می‌افتاد، کسی حق نداشت عزل ظریف را پیگیری کند چون سران قوا دلشان خواسته بود قانون اجرا نشود، هیچ امام جمعه و نماینده مجلسی حق مطالبه قانون حجاب و عفاف را نداشت چون آقایان به فکر انتخابات زودهنگام بعدی بودند. 🔹️جریان انقلابی در این ایام تنها یک گناه داشت و آن این بود که نخواست در برابر سیرک وفاق سکوت کند. در برابر فسادهای بی‌سابقه در بنیاد مستضعفان و کرسنت و ایران خودرو و... فریاد زد و البته از اصولگرا و اصلاح‌طلب فحش خورد. روحانیت انقلابی در تریبون‌های نماز جمعه دعوت به سکوت شد تا آقایان با وفاق ملی کشور را به دامان آمریکا ببرند. 🔹️این وضعیت به حدی غیرطبیعی پیش رفته است که مطالبه اجرای دستور رهبر انقلاب درباره وعده صادق ۳ آن هم با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از تجاوز نظامی رژیم صهیونسیتی به کشور، ضدیت با ولایت فقیه و تضعیف نیروهای نظامی تفسیر می‌شود! 🔹️اما جریان انقلابی ایستاد و نهراسید. چون به جای بولتن‌ها و لابی‌های سیاسی چشم به بیانات رهبری دوخته بود، چون فکر می‌کرد و تحلیل داشت، چون معتقد بود خواص باید هزینه رهبری شوند نه آن که سکوت قبرستانی شش ماهه سیاسیون، رهبری را وادار به ورود و هزینه از خود کند. 🔹️یقیناً از حالا به بعد و پس از سخنان شفاف رهبر انقلاب در نفی مذاکره با آمریکا، سران قوا و خواص سیاسی اصولگرا بلندگو به دست گرفته و خود را جانفدای تحقق منویات رهبر انقلاب معرفی خواهند کرد؛ همان‌ها که تا پیش از این سعید جلیلی، حسین شریعتمداری، حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده، امیرحسین ثابتی و... را ضد ولایت فقیه می‌دانستند. ✅️ @Rajanews_com
سوره مبارکه حديد آيه 20‏ ‏ اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ يَكُونُ حُطَاماً وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ ‏ ‏بدانيد كه زندگي دنيا تنها بازي ، سرگرمي ، آرايش و پيرايش ، نازش در ميان همديگر ، و مسابقه در افزايش اموال و اولاد است و بس . دنيا همچو باران است كه گياهان آن ، كشاورزان را به شگفت مي‌آورد ، سپس گياهان رشد و نمو مي‌كنند ، و بعد گياهان را زرد و پژمرده خواهي ديد ، و آنگاه خرد و پرپر مي‌گردند . در آخرت عذاب شديدي ( براي دنياپرستان ) و آمرزش و خوشنودي خدا ( براي خداپرستان ) است . اصلاً زندگي دنيا چيزي جز كالاي فريب نيست .‏ ‏ توضيحات : ‏ ‏« لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ » : ( نگا : انعام‌ / 32 ، عنكبوت‌ / 64 ، محمد / 36 ) . « تَفَاخُرٌ » : به خود باليدن و خود را ستودن . « تَكَاثُرٌ » : مسابقه در افزايش مال و جاه ، و نازش به دارائي و عزت و قدرت . « غَيْثٍ » : باران . « الْكُفَّارَ » : جمع كافِر ، كشاورزان ( نگا : فتح‌ / 29 ) . « ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ يَكُونُ حُطَاماً » : ( نگا : زمر / 21 ) . « مَتَاعُ الْغُرُورِ » : ( نگا : آل‌عمران . 185 ) .‏ @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#تدبر_در_قرآن سوره مبارکه حديد آيه 20‏ ‏ اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَه
✍ عجیبه! کسانی که خود را قرآن خوان و نهج البلاغه خوان معرفی کرده اند، چقدر محکم به این متاع غرور (دنیا) چنگ زده اند؛ گویا * اَبَد در پیش ندارند.*
🔰دنیا از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام امام علي (ع) مي فرمايند: به دنيا به ديد بي اعتنايي که بي ميل به آن هستيد نگاه کنيد زيرا به خدا سوگند به زودي ساکنان زمين نقل مکان مي کنند و آنان که با خوش گذراني با کمال آسايش بسر مي برند به سخت ترين شرايط گرفتار مي آيند. آنچه در دنیا وجـود دارد به زودي مثل ايـن است کـه قبل نبوده است و آنچه از آخرت وجود دارد به زودي مثـل بـاقيها خواهد بود. امام علی(ع) در خطبه هشتاد و دوم نهج البلاغه می فرمایند: «چگونه توصيف كنم سر منزلى را كه ابتداى آن سختى و مشقت است و پايان آن فنا و نيستى، در حلال آن حساب است و در حرامش عقاب، ثروتمندش فريب مى‏ خورد و فقير و گدايش محزون مى‏ گردد. چه بسيار كسانى كه به دنبالش بدوند و به آن نرسند و چه ‏بسيار كسانى كه رهايش سازند و به آنها روى آورد. هر كس با چشم بصيرت و عبرت به ‏آن بنگرد به او بصيرت و بينائى بخشد؟و آن كس كه چشمش به دنبال آن باشد و فريفته آن گردد از ديدن حقايق نابينايش كند! 🍃سيد رضى مى ‏گويد: اگر خوب در اين جمله امام(ع) «و من ابصر بها بصرته‏» (كسى كه با چشم بصيرت‏ به آن بنگرد بينايش كند) تأمل شود، در آن معنى شگفت‏ آور و مقصود ژرفى يافت‏ خواهد شد كه به پايانش نتوان رسيد، مخصوصا اگر جمله‏ «من ابصر اليها اعمته‏» (كسى كه منتهى‏ آرزوى خود را دنيا قرار دهد كورش خواهد كرد.) كنار جمله بالا گذارده شود، در اين صورت‏ به خوبى فرق واضحى بين آن دو يافت‏ خواهد شد، فرقى روشن، شگفت‏ انگيز و آشكار! در حقيقت دو جمله بالا (من ابصر بها بصرته...)اشاره به يك‏ مسئله مهم از مى ‏كند و آن اينكه: 🍃دنيا و مواهب مادى اين‏ جهان اگر «وسيله‏» باشند (همان طور كه از جمله ‏«ابصر بها» استفاده مى‏ شود) باعث $بصيرت و بينایى و نتيجه‏ هایى انسانى و مردمى است و اگر «هدف‏» نهایى ‏را دنيا تشكيل دهند باعث و خواهند شد. (آنچنان كه از جمله‏ «ابصر اليها» استفاده مى‏ شود) در حقيقت تفاوت ميان دنياى مذموم و ممدوح‏ همان چيزى است كه از «اليها» و «بها» استفاده مى‏ شود. @mola_amiralmomenin_as