eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3هزار ویدیو
184 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ فراخوان جهاد مقاومت سوریه 🔹 مقاومت مردمی سوریه با اعلام بسیج عمومی، مردم را به جهاد علیه هیات تحریرالشام در مرز لبنان و سوریه فراخواند @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#شرح_بر_صد_کلمه_امیرالمؤمنین_(ع) #بخش_دهم 🔰10- اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: *بشّر مال البخيل بح
(ع) 🔰11- اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: *«لَا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَالَ وَ انْظُرْ إِلَى مَا قَال»* «به آن كه سخن گويد منگر و به آنچه مى‌گويد بنگر.» ♻️يعنى نبايد حالاتى از قبيل پستى نفس و تبار و عمل نكردن به گفته و بى‌ادبى گوينده مانع از آن شود كه گفتارش را نپذيريم و به سخنش گوش ندهيم و از دهانش دانش و حكمت، نگيريم چنان كه گفته شده :حكمت گمشدۀ مؤمن است، هر جا كه آن را بيابد دريافت كند و بگيرد. @mola_amiralmomenin_as
🔰2_ حضرت علی(ع) در مدینه در اواخر دومين سال هجرى، رسول اكرم(ص) در پى «سد معونه» به قرقرة الكدر هجوم آورد؛ كه در اين غزوه بيرق در دستان على(ع)قرار داشت. همچنين در غزوۀ حضور على(ع)در ميان رهبران مسلمانان برجسته و بارز بود. بر اساس يك روايت تاريخى رسول خدا(ص) بيرق مهاجران را به وى سپرد، در حالى كه دو بيرق انصار در دستان اسيد بن حضير(از قبيلۀ اوس) و حباب بن منذر يا سعد بن عبادة (از قبيلۀ خزرج) قرار داشت. وقتى جنگ درگرفت، على(ع)پرچمدار لشكر مشركين أرطأة بن شرحبيل را كشت. همچنين سواركار ديگرى از آنها را كه ابو الحكم بن أخنس بن شريق ثقفى نام داشت به قتل رساند. و پس از بروز نارسايى و آشفتگى در خط‍‌ دفاعى مسلمانان و شكست آنها در اين درگيرى، على(ع) به همراه طلحه و زبير در اطراف رسول خدا(ص) دلاورانه به جنگ و دفاع پرداخت. ولى پس از اين شكست كه مشركان گمان كردند پايان اسلام است، طولى نكشيد كه پيامبر(ص) نيروهاى خود را بازسازى كرد و به فاصلۀ اندكى پس از بازگشت به مدينه با حضور در غزوۀ «حمراء الأسد، قريش را شگفت زده كرد. يك روايت تاريخى مى‌گويد: «رسول خدا(ص) يكى از لشكرهاى خود را كه همچنان برقرار و از خطر فروپاشى رسته بود، فرا خواند و آن را در اختيار على ابن ابى طالب(ع) قرار داد. (و گفته شده است كه به ابو بكر سپرده شد.) و در حالى كه زخم بر صورتش بود به حركت درآمد... و مردم نيز همراه وى شدند». در غزوۀ «بنى نضير نيز على(ع)به همراه تعدادى از صحابه از جمله: ابوبكر،عمر،زبير و طلحه حضور داشت. پس از آن رسول خدا(ص) در اواسط‍‌ سال چهارم هجرى براى غزوۀ «بدر موعد» -بدر دوم و يا بدر صغرى به حركت در آمد. اين غزوه «بدر موعد» خوانده شده است زيرا ابوسفيان رهبر قريش پس از جنگ احد، مسلمانان را تهديد كرد و گفت:«وعدۀ ما و شما سال آينده در «بدر الصفراء»است تا با يكديگر به جنگ درآييم». به گفتۀ واقدى و ابن سعد، پيامبر(ص)در اين غزوه بزرگترين بيرق را به دست على(ع)داد. غزوه‌ها و حملات سريه‌ها پى‌درپى انجام مى‌گرفت و جايگاه قبيله‌هاى هم پيمان با مكه را هدف قرار مى‌داد. به دليل فشار تحركات مستمر رسول خدا (ص)، اوضاع بر قريش تنگ آمد و مقرر ساختند تا به سيطرۀ مسلمانان بر مدينه پايان دهند. لذا آنها بيشترين و بالاترين امكانات خود و هم پيمانانشان را براى حمله‌اى بزرگ به كار بستند،كه به حملۀ «» معروف است. 📗کتاب رفتارشناسی امام علی(ع) در آیینه تاریخ؛ نوشته ابراهیم بیضون؛ مترجم: علی اصغر محمدی سیجانی @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
فراز 6⃣ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبِ رَهِبْتُ فِيهِ مِنْ عِبَادِكَ وَ خِفْتُ فِي
فراز 7⃣ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ أَقْدَمْتُ عَلَيْهِ وَ أَنَا مُسْتَيْقِنُ أَنَّكَ تُعاقِبُ عَلَى ارْتِكَابِهِ فَارْتَكَبْتُهُ بارالها از تو درخواست بخشش و آمرزش هر گناهی را دارم که بر آن اقدام کردم در حالی که یقین داشتم که تو مرا به خاطر آن عقاب می کنی ولی مرتکب آن شدم. @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#گفتگو_در_محضر_اميرالمؤمنين_(ع) 🔰زمان‌شناسی ⁉️عرض كردم انسان چگونه با حوادث غيرمترقبه برخورد كند
(ع) 🔰جنگ بر سر دنيا ⁉️اينان كه براى متاع دنيا حقوق يكديگر را ضايع مى‌كنند، دشمنى و حتى خونريزى مى‌كنند، هتك حيثيت و آبروريزى و دعوا و نزاع مى‌كنند به چه مى‌مانند؟ 🖋امیرالمومنین (ع) فرمودند: اينان به سگ‌هايى مى‌مانند كه بر سر مردارى به يكديگر مى‌پرند و همديگر را مى‌درند و زوزه مى‌كشند، و ضعيف‌ترها، طعمۀ قوى‌ترها و كوچك‌ها خوراك بزرگترها مى‌شوند. 📔بحارالانوار 70/ 122. ** * ⁉️مولاى من همانطور كه مستحضريد مردم همه يك نوع نيستند بعضى‌ها آدم درستى‌اند، ولى گروهى شرور و فتنه‌گرند، در برخورد با اين گونه افراد چگونه بايد بود؟ 🖋به خوبان و اهل خير نزديك شو تا در زمرۀ خوبان محسوب شوى، و از بدان و اهل شر فاصله بگير تا جزء گروه آنان به حساب نيايى. 📔نهج‌البلاغه، نامه 31. ** * ⁉️چه رابطه‌اى بين حكومت و جامعه و صلاح و فساد آن مى‌بيند؟ 🖋فرمود: زمانه و صلاح و فساد آن، و حال مردم، بستگى به حكومت و صلاح و فساد او دارد. تغيير حكومت، زمانه را نيز دگرگون مى‌كند. 📔بحارالانوار 72 / 358؛ نهج البلاغه، نامه 31 ** * ⁉️مؤثرترين عامل در زوال نعمت‌ها چيست‌؟ 🖋فرمودند: ظلم و ستم در حق مردم. 🔻چيزى نيست كه تغيير نعمت‌هاى الهى را سرعت بخشد و عقوبت او را شتاب دهد مگر ادامۀ ستم‌كارى و ظلم (كه آن به سرعت نعمتها را گرفته و مجازات الهى را در پى آورد. 📔مستدرك الوسائل 12/ 98؛ نهج البلاغه، نامه 31 @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#اعجاز_علمی_در_سخنان_امیرالمؤمنین_(ع) ♻️دانش گياه‌شناسى ✔️ در سخنان امام على عليه السلام اشارات گ
(ع) ♻️عجايب آفرينش پرندگان ✔️ حضرت على عليه السلام به بيان ويژگى‌هاى برخى پرندگان از جمله طاووس به صورتى زيبا و كامل پرداخته است و برخى از عادت‌ها و حالات آن را ذكر كرده است. ايشان در خطبه 163 نهج‌البلاغه مى‌فرمايند: «خداوند پديده‌هاى شگفتى از جانداران حركت كننده و بى‌جان، برخى ساكن و آرام، بعضى حركت كننده و بى قرار، آفريده است و شواهد و نمونه‌هايى از لطافت صنعت‌گرى و قدرت عظيم خويش بپاداشته، چندان كه تمام انديشه‌ها را به اعتراف واداشته و سر به فرمان او نهاده‌اند و در گوش‌هاى ما بانگ براهين يكتايى او پيچيده است. آنگونه كه پرندگان گوناگون را بيافريد و آنان را در شكاف‌هاى زمين و رخنه درّه‌ها و فراز كوه‌ها مسكن داد، با بال‌هاى متفاوت و شكل و هيأت‌هاى گوناگون كه زمام آنها به دست اوست. پرندگانى كه با بال‌هاى خود در لابلاى جوّ گسترده و فضاى پهناور پرواز مى‌كنند. آنها را از ديار نيستى در شكل و ظاهرى شگفت‌آور بيافريد و استخوان‌هاشان را از درون در مفصل‌هاى پوشيده از گوشت به هم پيوند داد. برخى از پرندگان را كه جثّه سنگين داشتند از بالا رفتن و پروازهاى بلند و دور بازداشت، آن‌گونه كه آرام و سنگين در نزديكى زمين بال مى‌زنند. پرندگان را با لطافت قدرتش و دقّت صنعتش، در رنگ‌هاى گوناگون با زيبايى خاصّى رنگ‌آميزى كرد. گروهى از آنها را تنها با يك رنگ بياراست كه رنگ ديگرى در آن راه ندارد، دسته‌اى ديگر را در رنگ مخالف آن فرو برد، جز اطراف گردن‌شان كه چونان طوقى آويخته، مخالف رنگ اندام‌شان است». @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره واقعه *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم* إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾ @mola_amiralmomenin_as
صلی الله علیک یا ابا عبدالله 🖤❤️