eitaa logo
"ممهدین"
256 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
84 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
Kashani-14020718-KhatareGheflat-01-Hkashani_Com.mp3
38.96M
🔰 خطرِ غفلت 🎙استاد حامد کاشانی 📆 سه شنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۲
Kashani-14020725-KhatareGheflat-02-Hkashani_Com.mp3
35.37M
🔰 خطرِ غفلت؛ جلسه دوم 🎙استاد حامد کاشانی 📆 سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲
"ممهدین"
هو المنتقم 📜وجوب دفاع از مظلوم از دیدگاه آیت‌الله معظم وحید خراسانی دام‌ظلّه 💬 معظم له در بحث خارج فقه خود بر اهمیت ارتباطات اجتماعی مسلمان و وجوب دفاع از آنان و بلکه وجوب دفاع از مظلوم _ فارغ از گرایشات و تفکرات دینی و مذهبی‌شان_ چنین افاده فرمودند: 📋 «الناس صنفان: إما أخ لك في الدين، أو نظير لك في الخلق» فإذاً الواجب على كل مؤمن أن يكون تعامله مع الغير تعاملاً انسانياً، ويكون محباً له الخير والكرامة، نصوحاً نافعاً معينا له في الشدة والبلاء، مع الغضّ عن دينه ومعتقده ومذهبه. 🔸فهذه أخلاقيات الاسلام التي هي ترجمة عملية لسيرة رسول الله وأهل بيته الكرام صلوات الله عليهم أجمعين، وقد أكدت عليها الأخبار والروايات الواردة الائمة علیهم السلام، ولذلك أقولها صراحة: 🔸اعتقادنا وحكمنا وفتوانا في الفقه وجوب الاهتمام بأمور عامة المسلمين، والدفاع عن بلدانهم ونفوسهم وأعراضهم بلا فرق في ذلك بين الشيعي والسُّني، والمؤمن والمنافق العامل بالأحكام الشرعية أو التارك لها، لأن قضية التواصل الإجتماعي بين المسلمين قضية فوق الانتماء المذهبي، وتشمل جميع الفرق الاسلامية بلا فرق بين نوع مذهبهم الفقهي أو الكلامي. 🔸بل هناك توجه اسلامي أهم مما ذكرنا وأوسع شمولاً منه، وهي قضية الدفاع عن المظلوم، فهي أوسع من الأول وتشمل جميع أفراد البشر، بلا فرق في ذلك بين المسلم والكافر، وفي الكافر بين الملحد وأهل الكتاب بل كل مسلم ملزم بالدفاع عن كل مظلوم ودفع الأذى عنه. 📜 مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک‌اشتر فرمودند: «مردم دو گروه‌اند: یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو» پس بر هر مؤمنی واجب است که با دیگران تعاملی انسانی داشته باشد و اینکه خیرخواه ایشان بوده و فارغ از دین و اعتقادات و مذهب در سختی‌ها و بلاها یاورشان باشد. 🌱 این اخلاقیات اسلام است که در واقع ترجمۀ عملی از سیرۀ رسول خدا و اهل‌بیت گرامی ایشان علیهم‌السلام می‌باشد و اخبار و روایات وارده از ائمه علیهم‌السلام نیز آن را مورد تأکید قرار داده است، به همین دلیل به صراحت می‌گوییم: 👈🏻 اعتقاد، حکم و فتوای ما در فقه بر وجوب اهتمام به امور عامۀ مسلمین و دفاع از شهرها و نفوس و اَعراض ایشان است و در این مقام تفاوتی میان شیعه و سنی، مؤمن و منافقی که عامل به احکام شرعی است و یا تارک آن، وجود ندارد، زیرا قضیۀ ارتباطات اجتماعی میان مسلمانان، فوق انتسابات مذهبی است و تمامی گروه‌های اسلامی را بدون تفاوت میان نوع مذهب فقهی و کلامی ایشان شامل می‌شود. 👈🏻 گذشته از این، در اسلام نقطۀ توجهی مهم‌تر و گسترده‌تر از آنچه گفتیم وجود دارد و آن قضیۀ دفاع از مظلوم است که از آنچه گفته شد گسترده‌تر است و تمام افراد بشر را شامل می‌شود، بدون فرق میان مسلمان و کافر و در مورد کافر بی‌هیچ تفاوتی میان ملحد یا اهل کتاب؛ بلکه هر مسلمانی ملزم به دفاع از هر مظلوم و دفع آزار و اذیت از اوست. 📔التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی ص ۲۳۱ و ۲۳۲؛ تقریر مباحث علمی مرجع دینی حضرت آیت‌الله معظم وحید خراسانی دام‌ظلّه، مقرر شیخ محمدرضا انصاری صلوات الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 چه نگاه عمیقی داشته این مرد! ▪️◾️▪️ 👈🏻 امام موسی صدر: ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم. در دنیا هیچ‌چیز بدتر از اسرائیل نیست. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم. اگر اسرائیل با کمونیسم بجنگد، ما در کنار کمونیسم می‌ایستیم. اگر اسرائیل با جناح راست بجنگد، ما در کنار جناح راست می‌ایستیم. این است معنای اسرائیل شر مطلق است. من شخصاً در حد مطالعات و باورهایم هیچ نهادی خطرناک‌تر از اسرائیل نمیشناسم. |
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فراموش نکنیم که ما صاحب داریم و اگر در هر کاری، یک رابطه قلبی با ایشان برقرار کنیم عنایت ایشان شامل حال ما می شود و موفق و پیروز می شویم. آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه
❌مراقب سِیل گناه باشیم! حضرت ایت الله مصباح یزدی(ره): 🔹بیشترین چیزی که آدم را به گناه می‌کشاند معاشرت با گناهکاران است. بدترین عاملی هم که دنیا و آخرت یک جوان را از بین می‌برد آشنایی و دوستی او با یک آدمی است که نسبت به گناه بی‌تفاوت است. 🔸گناه حتی حرف ساده و شوخیش هم گناه است، بعد هم سر بزنیم به این مرکز، آن مرکز، این فیلم را ببینیم، آن فیلم را ببینیم، ببینیم چطور می‌شود؛ گاهی حتی کسانی می‌گویند این فیلم‌ها را ببینید تا بفهمید چقدر فساد وجود دارد! اول به عنوان اینکه ببینند چقدر فساد وجود دارد نگاه می کنند ولی دیر یا زود خودشان به همان فساد مبتلا می‌شوند، عنوانش هم این بوده که این وظیفه شرعی است ما خواستیم ببینیم چه فسادهایی است تا راه معالجه‌اش را پیدا کنیم! آن شعر معروف را همه شنیده اید که شد غلامی که آبِ جو آرَد آبِ جو آمد و غلام ببُرد! 🔹یعنی یک غلامی رفت که آب بیاورد اما آب، زیاد بود و خود غلام را برد. حالا خیلی جاها ما می‌رویم برای اینکه رفع فساد کنیم، بهانه‌مان هم این است که اصلاح کنیم، یا گاهی اوقات شیطان آدم را فریب می‌دهد و بهانه‌مان این است که آشنا بشویم تا ببینیم چگونه باید مبارزه کرد، غافل از اینکه سیل که می‌آید اجازه نمی‌پرسد، آدم را می‌کَند و از جا می‌برد. 🔸 ما وقتی می‌توانیم یک قدمی برای اصلاح جامعه برداریم که خودمان اصلاح شده باشیم وگرنه ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش؟! 📆89-03-08
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
—— 📜هرروزکه یاوه گفته شود، حال شب گرفته میشود و دیگر نمیشود سحر داشت. علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹
* »     قدر شب را بدان که بزرگترین نزول،و شریفترین عروج در شب بوده است.اما نزول: « إنّا أنزلناه فی لیله القدر»‌، و اما عروج « سبحان الذی أسری بعبده لیلاً مِن المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی الذی بارکنا حوله» .     در روز مشغله و آمد و شد و اسباب انصراف انسان بسیار است،بخلاف شب که هنگام آرامش،قوله سبحانه: «إنّا سنُلقی علیک قولاً ثقیلاً * إنّ ناشئهَ اللیل هی أشدُّ وطئاً و أقومُ قیلاً * إنّ لک فی النهار سبحاً طویلاً ».لذا اذکار و اوراد و خلوت را در شب تأثیری خاص است که در روز نیست،به خصوص در ثلث آخر لیل که هوا تصفیه شده و با روح بخاری مزاج انسان مسانخ است،و بدن هم از خستگی بدر آمده است و انتقالات و تمثلات و مکاشفات زودتر و بهتر و قوی تر روی می آورند، «و مِن اللیل فتهجّد به نافله لک عسی أن یبعثک ربّک مقاماً محموداً ». 📗 علامه حسن زاده آملی(ره)
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در نگاه برخی از مسیحیان
🔰 ✍🏻 { فأینما تُوَلّوا فَثَمَّ وجه الله ) 📜خداوند به این بیانش قلوب عارفان را آگاه كرد تا اشتغال به اين دنيا ايشان را از ذات حقّ و وجوه اسماء و صفاتش باز ندارد كه در همه حال با وى باشند. چه اينكه بنده نمى‌داند در چه نَفَسى قبض مى‌شود. پس شايد در وقتى قبض شود كه در غفلت بوده پس وى با كسى كه بر حضور، قبض شد يكسان نيست. (زيرا قبض شده‌ى بر حضور محشور مى‌شود در حالى‌كه متوجّه الى الله است و مقبوض بر غفلت، محشور مى‌شود در حالى‌كه وجه او به غير است كه مستحق بُعد و طرد است).