eitaa logo
مؤمنات
268 دنبال‌کننده
162 عکس
20 ویدیو
5 فایل
پایگاه علمی-تحلیلی مؤمنات با محوریت مسائل زنان، مردان و خانواده استفاده از مطالب صرفا با درج منبع و نام کانال بدون هیچ‌ دخل و تصرف در محتوا و عکس مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
مؤمنات
🔸"A feminist's journey into men's rights movement" «سفر یک فمینیست به جنبش حقوق مردان» این توضیح یک‌خطی، توصیف مستند رِدپیل است‌. 🔸روایتگر مستند، خانم کَسی جِی یک فعال فمینیست است که با هدف آشنایی با جنبش حمایت از حقوق مردان در آمریکا این مستند را ساخته است. 🔸ایشان در میانه راه ساخت مستند و پس از آشنایی با مسائل موجود درباره مردان، با واقعیاتی مواجه می‌شود که انتظار نداشت. موضوعاتی شوکه کننده که حکایت از وضع اسف‌بار مردان آمریکایی دارد. اما به دلیل سلطه فمینیسم در جامعه و قوانین، نه رسانه‌ای می‌شوند و نه راهکاری برایشان ارائه می‌شود. 🔺مردانی که قربانی خشونت خانگی‌اند، مردان بی‌خانمان و بی پناه، مردانی که حق دیدار فرزندشان هم از آنان سلب شده، مردانی که باید اثبات کنند که پدر فرزند همسرشان نیستند و به اجبار باید مسئولیت فرزندی که برای خودشان نیست بپذیرند! 👈این مستند آینه و محصول است. وقتی جامعه از وضعیت عدل خارج شد و هیچ چیز و هیچکس سرجای خودش نبود، به همه ظلم می‌شود. هم به مردان و هم به زنان و بیش از همه به نسل آینده. نسل آشفته‌ای که امثال ایزابل ساهیل در اندیشکده‌هایشان مجبورند فکر کنند تا راهکاری برای نجات این «نسل رها شده» بیابند! @momenaat
هدایت شده از بیداری ملت
✍بیانیه جمعی از فعالان فضای مجازی در از مطالبه طلاب منتقد به ولنگاری فضای مجازی 🔻روز سه شنبه، 400تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه و چندین نهاد حوزوی نسبت به ولنگاری فضای مجازی اعتراض کرده و طی بیانیه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواهان محاکمه آقایان آذری جهرمی (وزیر ارتباطات) و فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی) شدند. 💠 ما جمعی از فعالان انقلابی در فضای مجازی، حمایت رسمی خود را از بیانیه طلاب منتقد اعلام می‌کنیم. فعالان انقلابی می توانند برای اعلام حمایت از این بیانیه، از طریق لینک فارس من اقدام کنند. همچنین مدیران محترم کانال‌های انقلابی با بازنشر این ، موجود سهیم باشند. 🔸اعلام حمایت 👇 https://www.farsnews.ir/my/c/23860
مؤمنات
✍بیانیه جمعی از فعالان فضای مجازی در #اعلام_حمایت از مطالبه طلاب منتقد به ولنگاری فضای مجازی 🔻روز س
حتما به لینک بروید و حمایت کنید. در گروه‌هایی که عضو هستید هم ارسال کنید.
🔷🔹چه کسی فمینیست است؟🔹🔷 مدتی پیش خانم مولاوردی با انتشار پستی از هافینگتون پست با عنوان muhammad was a feminist (پیامبر اسلام یک فمینیست بود) ، موجب مطرح شدن شبهه‌ی فمینیست بودن پیامبر اسلام (نعوذبالله) در فضای مجازی شده‌اند. برای فهم موضوع به طور خلاصه به آن می‌پردازم. ✅در این یادداشت به این سؤالات پاسخ داده خواهد شد: 1️⃣چه کسی فمینیست است؟ 2️⃣آیا هرکسی که از حقوق زنان صحبت کند لزوماً فمینیست است؟ 🔷در میان عامه مردم و آن‌ها که شناخت کافی از اسلام و فمینیست ندارند این طور شایع شده که اگر فردی حرفی از حقوق زنان و مسائل و مشکلات ویژه آن‌ها می‌زند، فمینیست است. درصورتی‌که «فمینیسم» تعریف ویژه خود را دارد و در پارادایم خودش تعریف می‌شود. 🔷ما به‌طورکلی دو سوپر پارادایم (وادی) داریم. سوپر پارادایم اومانیسم یا اصالت بشر و سوپر پارادایم تئوئیسم یا اصالت خدا. در سوپر پارادایم اومانیسم، بشر محور عالم است و همه مناسبات، حقوق و ارتباطات با محوریت بشر و حقوق بشر تعریف می‌شود. در پارادایم مقابل یعنی اصالت خدا، خداوند محور عالم است و همه مخلوقات در نسبت باوجود خدا تعریف می‌شوند. در این پارادایم حق بشر در طول حق خداست و بشر به‌تبع خداوند تعریف می‌شود. 🔷فمینیسم در ذیل سوپر پارادایم اومانیسم تعریف می‌شود. به همین دلیل مسئله‌ای به نام حقوق زنان در آن بسیار پررنگ است. زیرا فمینیسم همانند اومانیسم که انسان‌محور است، «زن‌محور» است و به دنبال محور قرار دادن زنان در تمام شئون جامعه است. درصورتی‌که این تعریف بالاصاله اشتباه است. زیرا 👈در جامعه خدامحور، نه زن محور است و نه مرد، بلکه اصل و محور خداست و تمامی انسان‌ها (چه زن و چه مرد) در نسبت با خداوند تعریف می‌شوند. 🔷بنابراین بشر «فمینیست»، با «اومانیسم» نسبت و تناسب دارد و انسان مسلمان به دلیل این‌که خودش را ذیل ولایت «الله» تعریف می‌کند، نمی‌تواند فمینیست باشد. به همین علّت عبارت «فمینیسم اسلامی» یک مفهوم التقاطی و بی‌معناست. زیرا اسلام و فمینیسم از حیث پارادایم، جدای از یکدیگرند و امتزاج آن‌ها به لحاظ مفهومی و ایدئولوژیک، محال است.👈 ازاین‌رو انسان‌هایی که حقیقتاً به اسلام ناب محمدی معتقدند، نمی‌توانند فمینیست باشند. ✅لذا پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله و سلم) که در تمام دوران حیات خدامحور بودند و حقوق انسان‌ها را بر همان مبنا تبیین و اجرا کرده‌‌اند از هر جهتی از دایره تعریف فمینیسم خارج‎اند و فمینیست خواندن ایشان نه تنها ظلم بزرگ به شأن الهی و بزرگ ایشان است، بلکه ناشی از فهم ناقص نسبت به خود فمینیسم و فلسفه آن و عدم شناخت اسلام و مبانی حقوقی آن است. 🔺در انتها این سؤال باقی است که خانم مولاوردی مبانی نظری و اعتقادی خود پیرامون مباحث زنان را از کدام منابع اخذ می‌کنند؟ این ابهامات، شبهات، مخدوش بودن مبانی نظری و مغالطه‌های منطقی در مباحث زنان، به ما آسیب‌های فراوانی زده است... @momenaat
مؤمنات
🔺این روزها مطلب خانم مولاوردی پیرامون روز خانواده و استفاده از تصویر سازمان ملل که در آن افراد هم‌جنس‌باز هم به عنوان یکی از اشکال خانواده (غربی) معرفی شده بود، جنجال‌آفرین شد که ایشان گفتند سهوی بوده! آن سهوی بودن را نادیده بگیریم این مطلب عمدی که در کانال ایشان منتشر شد قابل چشم پوشی نیست. 🔹ایشان در توضیح تاریخچه نام‌گذاری روز خانواده، تعریف خانواده از طرف سازمان ملل را ارائه داده‌اند: «سازمان ملل متحد خانواده را چنین تعریف می‌کند: “خانواده یا خانوار به گروه دو یا چند نفره‌ای اطلاق می‌شود که با هم زندگی می‌کنند؛ درآمد مشترک برای غذا و دیگر ضروریات زندگی دارند و از طریق خون، فرزندخواندگی یا ازدواج، با هم نسبت دارند. در یک خانواده ممکن است یک یا چند خانواده زندگی کنند، تمام خانوارها، هم خانواده نیستند”.» 🔺سؤال این است، آیا این تعریف مورد پذیرش ایشان است؟ 🔺آیا از مبانی نظری تبیین چنین تعریفی مطلع هستند و می‌دانند تمام واژه‌ها و مفاهیم مورد استفاده در این تعریف سکولار از خانواده، دارای مبانی مفهومی ویژه‌ای هستند که با دین و نگاه الهی در تضاد است؟! به بررسی بخش‌هایی از این تعریف می‌پردازم: 🔹گروه دو یا چند نفره در این تعریف شامل هر گروه دو یا چند نفره از هر جنسی می‌شود! زن با زن، مرد با مرد... 🔹علاوه بر این که لزوم تعهد و عقد و مناسبات خویشاوندی در آن ذکر نشده است و شامل «هر» گروه دو یا چند نفره‌ای است! 🔺خانم مولاوردی که فرمودند مدافع هم‌جنس‌بازی نیستند، لطفا مرزشان را با این تعریف خانواده که در کانالشان منتشر کرده‌اند روشن کنند... ✅در اسلام به زندگی هر دونفر یا چند نفر باهم خانواده نمی‌گویند. بلکه مفهوم خانواده در بطن خود دارای ضوابط و شرایطی است. ✅اصل خانواده در اسلام با زوجیت است و دقیقا به همین دلیل هم‌جنس‌بازی از دایره مفهوم خانواده‌ی اسلامی خارج می‌شود، زیرا زوجیت و متضاد بودن دو جنس در آن نفی شده است. ✅گام بعد از زوجیت در خانواده، عقد ازدواج است که در قرآن کریم با عنوان «میثاق غلیظ» یاد شده است و هر زندگی دو نفره یا چند نفره‌ بدون «عقد ازدواج» باطل و مخدوش است. ✅و گام‌های بعد ایجاد پیوند‌های خویشاوندی و نظام رحامت است که با عقد ازدواج ایجاد و تداوم پیدا می‌کند. 🔺اشکال سکولار زندگی مشترک در غرب، نظام رحامت (نظام صله رحم)را در آن‌جا منهدم کرده است! و👈 ورود تعریف‌های سکولار این‌چنینی در جامعه‌ی اسلامی به عنوان مبانی نظری، دروازه انهدام خانواده اسلامی ایرانی خواهد شد... @momenaat
هدایت شده از Aminikhaah
💠 یقین؟! ... از سلسله مباحث شرح امام سجاد علیه السلام @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
اثرگناه.mp3
4.96M
🔉 اثر گناه 🔹گناه، دودمان زندگی را بر باد می‌دهد @Aminikhaah
🌐چند توییت درباره‌ی «جمعیت» @momenaat
🏙زندگی آپارتمانی، فرهنگ معاشرت را تغییر می‌دهد. 🌆معماری برون‌گرا و باز (open)، بستر بی‌عفتی را فراهم می‌کند... 🔹«در دنیای امروز، مسکن الگوی خاصی پیدا کرده است؛ در مدل‌های جدید آپارتمانی، هرکس واحد مجزایی دارد و معاشرت‌های قدیمی و روابط ارحام، کم فروغ شده و روابط اقشار، انضباط درستی ندارد. 🔹در سبک قدیم، خانواده‌ها بزرگ و عشیره‌ای بودند و یک پدر با فرزندانش در یک خانه زندگی می‌کردند و فرهنگ معاشرت خاصی در آنجا حاکم بود و اخلاق خاصی بین ارحام شکل می‌گرفت. در خانه‌های قدیمی که هنوز هم در بعضی شهرها وجود دارد، غیر از اینکه دارای بخش‌های اندرونی و بیرونی بودند، درب آنها دوکوبه، یکی مخصوص آقایان و دیگری مخصوص بانوان داشت که معلوم می‌شد آن کسی که درب خانه را می‌زند زن است یا مرد و چه کسی باید پشت در به استقبال برود، یعنی نوعش انضباط و دقت در مواجهه اقشار وجود داشت و ارزش و اخلاقی خاصی رعایت می‌شد. 🔹در معماری هم دو سبک وجود دارد: معماری برون‌گرا و معماری درون‌گرا. در معماری درون‌گرا مناسبات معماری به گونه‌ای تنظیم می‌شود که روابط انسان هم تحت تاثیر آن تنظیم می‌شود. در معماری درون‌گرا رابطه اقشار محدود مِی‌شود و مراعات روابط عفیفانه بین زن و مرد آسان است و اگر کسی بخواهد در چنین خانه‌ای عفیف نباشد باید خیلی زحمت بکشد و آبروی خود را به خطر بیندازد و بی‌عفتی کند! ولی در معماری جدید و برون‌گرا که ساختمان (open) بنا می‌کنند، پنجره‌ها به گونه‌ای است که از بیرون به داخل خانه اشراف وجود دارد؛ در داخل خانه هم آشپزخانه باز است و در سالن پذیرایی این خانه محرم و نامحرم رفت و آمد می‌کنند؛ در این حال، بستر بی‌عفتی فراهم می‌شود؛ یعنی رعایت حجاب و عفت برای بانوی خانه که می‌خواهد پذیرایی کند، دشوار می‌شود». 📝منبع: استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری (کتابک سبک زندگی)
💎مرابطات، زنانی از جنس جهاد و مقاومت 💎زمانی که غذا هم تبدیل به نماد مبارزه می‌شود... متن را در ادامه ببینید. 👇👇👇👇👇