eitaa logo
ایمان اکبرآبادی | منادی زمان
20.1هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
5.1هزار ویدیو
7 فایل
√ تنها کانال رسمی مرتبط با ایمان اکبرآبادی پژوهشگر و تحلیلگر | رسانه | علوم اجتماعی و مطالعات اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 توئیت / پیرامون حواشی اخیر ویدیو کلیپ یک خواننده لس آنجلسی فاسد" ✍ تنها روش پرورش نسلی سکولار و یزیدی.. اشاعه و ولنگاری در آن جامعه است. جامعه ای که مردانش نسبت به نوامیس بی غیرت و بی حیا شوند به آسانی فتح خواهد شد. چون مسئله ای دیگر باقی نمیماند که آنها برای دفاع از آن سمت مرز ها حرکت کنند و وقتی چنین شود همان مردم، سربازانشان هستند..! www.twitter.com/i_akbarabadi ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
♨️ زنانی که واکسن کووید 19دریافت کرده اند، ممکن است علائمی از سرطان پستان را در خود نشان دهند. 🔹طبق اظهارات پزشکان مرکز پزشکی Intermountain Healthcare ، زنانی که اخیرا واکسن کووید 19دریافت کرده اند، ممکن است علائم سرطان پستان را بعنوان عوارض جانبی این واکسن از خود نشان دهند. 🔸اخیرا دستورالعمل های جدید ماموگرافی توسط پزشکان مرکز Intermountainبرای زنان واکسینه شده برای کووید 19 وضع شده است. این دستورالعمل ها احتمالا بدلیل عوارض جانبی واکسن است. 👈پزشکان غده های لنفاوی متورم را در ماموگرافی زنانی که اخیرا بر علیه کووید19 واکسینه شده اند، مشاهده کرده اند. منبع : https://b2n.ir/p19319 ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
💢 ۱۱ ميليون کودک آمريکايی 🔹جو بایدن، با انتشار آماری در توئیتر اذعان کرد یازده میلیون کودک آمریکایی به غذای کافی دسترسی ندارند. ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
🛑 حکم انحلال تشکل موسوم به "جمعیت امام علی" صادر شد سعید دهقان از وکلای جمعیت امام علی، در توییتی از صدور حکم انحلال جمعیت امام علی خبر داد. طبق گفته وکیل دیروز دادگاه رسیدگی به پرونده جمعیت امام علی برگزار شده بود و تقریبا تا پایان وقت اداری طول کشیده بود./ جماران ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
17.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺عکس العمل مردم بعد از دیدن کلیپ بازیگر پورن! ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مسئول مرکز امنیت ملی دانشکده حقوق دانشگاه فوردهام: 🔹باید بپذیریم که ایران یک فرهنگ کهن و یک بازیگر جهانی است...! ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
💢 آزار جنسی حداقل ۱۰ هزار کودک در کلیساهای فرانسه! 🔻 کمیسیون تحقیق آزارهای جنسی در کلیساها (CIASE) طی گزارشی اعلام کرد که از سال ۱۹۵۰ تاکنون دست‌کم ۱۰ هزار کودک در کلیساهای فرانسه مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. 🔻 این گزارش با استفاده از بایگانی و اسناد اسقفی تهیه شده و شهادت ۶۵۰۰ نفر، اسامی بزه‌دیدگانی که فوت کرده و کسانی را که مورد آزار جنسی قرار گرفته ولی نمی‌خواستند در این باره اظهار نظر کنند، در بر می‌گیرد. 🔻 کمیسیون مذکور در سال ۲۰۱۸ تشکیل شده و در آن زمان شمار قربانیان آزار جنسی در فرانسه را حدود ۳۰۰۰ نفر تخمین می‌زد. 🔻 ژان مارک ساو، رئیس کمیسیون تحقیق آزارهای جنسی در کلیساها در ماه ژوئن اعلام کرد که تعداد کشیشان پدوفیل (کودک آزار) در فرانسه ممکن است بیش از ۱۵۰۰ نفر باشد. نسخه نهایی این گزارش در مهر سال آینده منتشر خواهد شد. ▫️ fa.shafaqna.com/news/1107627 ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
💢 روزنامه گاردین امروز از لایحه جدید دولت استرالیا برای حذف محتوای پورن از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و محافظت از آزارجنسی کودکان در وب خبر داده، طی این قانون هیچ کارگر جنسی ای اجازه انتشار محتوای پورن در شبکه های اجتماعی استرالیایی را نداره ✍️ عطیه‌ نجاری ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
💢 مورگان استنلی: مازاد نفت در جهان به سرعت در حال آب شدن است 🔻 بخش بزرگی از صنعت نفت جهان از اتاق‌های بازرگانی ژنو گرفته تا بانک‌های وال استریت بر این نکته توافق دارند که بازارها نیاز به نفت بیشتری دارند. با این حال، سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) نفت کافی برای آنها فراهم خواهد کرد یا خیر؟ 🔻 براساس گزارش بانک آمریکایی مورگان استنلی، مازاد عرضه‌ای که با همه‌گیری ویروس کرونا به‌وجود آمد، به‌سرعت در حال تمام شدن است و ذخیره‌سازی‌های نفت با بیشترین شتاب در دو دهه اخیر در حال کاهش است. قیمت نفت به‌سرعت در حال رسیدن به سطح پیش از بحران کروناست و تولید نفت آمریکا به‌دلیل طوفان‌های زمستانی آسیب دیده است. صحبت از بازگشت قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه است. 🔻 در شرایطی که نیاز به عرضه بیشتر نفت مشهود است، معامله‌گران انتظار دارند ائتلاف اوپک پلاس در نشست چهارم مارس (۱۴ اسفندماه) با افزایش تولید موافقت و بخشی از کاهش تولیدی را که از سال گذشته میلادی اجرایی شده، متوقف کند. 🔻 با این حال هنوز مشخص نیست تصمیم این ائتلاف چه خواهد بود و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با توجه به ادامه تهدید کرونا برای تقاضای نفت، از تولیدکنندگان این ائتلاف خواسته است همچنان محتاط باشند. 🔻 در صورتی که افزایش تولید اوپک پلاس پاسخگوی نیازهای بازار نباشد، سبب افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود و این گروه باید با پیامدهای ناخوشایند آن دست و پنجه نرم کند. 🔻 بیل فارن پرایس، تحلیلگر مؤسسه اطلاعات انرژی شرکت انوروس و ناظر باسابقه این ائتلاف گفت: این خطر این وجود دارد که آنها بیش از حد بازار را محدود کنند. وی اظهار کرد: 🔻 اکنون موجودی بازار فوق‌العاده محدود است و اگر تمرکز اوپک فقط بر بالا نگه داشتن قیمت‌ها باشد، سرانجام مشتریانش مجبور به تأمین نیاز خود از رقیبان آنها خواهند شد. ▫️ bloomberg.com/news/articles/2021-02-28/opec-faces-calls-to-cool-oil-market-frenzy-with-extra-barrels ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال 🔻 ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. 🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی 🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹این نوع نگاه به فناوری که در نسبت جامعه و فرهنگ، از یک نگاه ابزاری صرف، فراتر رفته و یک بینش هستی شناختی و جهت دار در را همراهی می کند، در اندیشه فیلسوفان و اندیشمندان دیگر نیز ظهور و بروز دارد. 🔹جورج دانیلز در ارتباط فناوری و جامعه، مدعی است که جهت گیری جامعه، ماهیت نوآوری های تکنولوژیک را تعیین می کند. توماس هیوز نیز در پژوهش خود از تأثیر اقتصاد، سیاست و ساختار اجتماعی در فناوری سخن می گوید. این مدل دیدگاه ها به نسبت تکنولوژی و جامعه، به این معناست که فناوری در نگاه بخشی از فیلسوفان و جامعه شناسان اساساً یک امر خنثی نیست و عاری از جهان بینی و جهت نمی باشد. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 🔻سایبردمکراسی و حادابتذال 🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. 🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی: 1⃣ ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2⃣ نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد. 🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید. 🌱 این اتفاق ناشی از یک به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانی‌های فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم. ⚪️ منادی زمان ✅ @Monadizaman