🔴از حقیقت بمب سونامی جنگ جهانی دوّم چه میدانیم؟
🔸بمب سونامی تلاشی در طول جنگ جهانی دوّم برای توسعه یک سلاح تکتونیکی بود که میتوانست سونامیهای مخرب ایجاد کند. این پروژه پس از آن آغاز شد که افسر نیروی دریایی ایالات متحده E.A. گیبسون متوجه امواج کوچک ناشی از انفجارهایی شد که برای پاکسازی صخرههای مرجانی استفاده میشد.
🔻این ایده توسط ارتش ایالات متحده و نیوزلند در برنامهای با کد پروژه به نام Project Seal توسعه داده شد. مفهوم تسلیحات عملی تلقی میشد، امّا خود سلاحها هرگز به طور کامل توسعه یا استفاده نشدند. یک مفهوم مرتبط، بمب جهنده در جنگ جهانی دوّم توسعه یافت و مورد استفاده قرار گرفت، تا به عنوان وسیلهای برای تخریب سدهای آلمانی در آب انداخته شود و باعث از بین رفتن ظرفیت صنعتی و سیل گسترده شود❗️
📚آرشیو کتابخانه ملّی کنگره آمریکا
#جنگ_جهانی_دوم
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
🚫 خون بفروش، پول دربیار!
🔸«دایانا سایر» گزارشگر معروف شبکه ABC World News در گزارشی مینویسد همانطور که به سراسر آمریکا سفر میکردیم، هر صبح قبل از طلوع خورشید، افرادی را میدیدیم که در صفی طولانی انتظار میکشند. هر روز حدود ۹۷ هزار نفر آستینهای خود را بالا میزنند تا پلاسمای خود را #بفروشند.
🔸۵۰۰ مرکز پلاسما در ایالات متحده وجود دارد و تقریباً همه آنها متعلق به خارجیهاست. آنها #پلاسما را از خون استخراج میکنند تا داروهایی بسازند که به درمان سرطان خون و بیماران پیوندی کمک میکند.
🔹این شرکتها ایالات متحده را به چیزی تبدیل کردهاند که #اوپیک_پلاسما نامیده میشود. فروشندگان آمریکایی ۹۴ درصد پلاسمای مورد استفاده در سراسر جهان را تامین میکنند.
🔸این فروشندگان نه معتاد هستند و نه بیکار، بلکه بیشترشان کارگران تماموقتی هستند که قادر به گذراندن زندگی خود از طریق حقوق ماهیانه نیستند.
🔹به این فروشندگان در هر بار حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار پرداخت میشود؛ صنعتی ۲۰ میلیارد دلاری که هر روز بزرگتر هم میشود.
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
⭕️ مقامات مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس از طرح خود برای معرفی جیرجیرکهای جدید با طعم ادویه کدو تنبل رونمایی کردند!
🌐 منبع: Reddit
#نظم_نوین_شیطانی
#ترویج_حرام_خواری
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیپس با طعم جیرجیرک
🔸چند وقتیه که #حشرهخواری داره تبلیغ میشه تا جایگزین محصولاتی مثل گوشت گاو و گوسفند بشه. حشرههایی مثل سوسک، جیرجیرک، انواع کرمها و حتی مورچه!
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
🔰امام على عليه السلام:
🔅قرآن را بياموزيد كه نيكوترين گفـتار است، و در آن دانا و آگاه شويد كه بهار دلهاست و از نور آن شفا بخواهيد، كه شفا بخش دلهاست.
📚جامع الاخبار والآثار، ج ۱، ص ۲۱۱
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
❌ جعل حدیث توسط مذهبی نماهای سکولار و ضد انقلاب :
🔺نویسنده این عکس نوشته که یک مذهبی سکولار ضد انقلاب است ادعا میکند که امام معصوم فرموده حجاب اجباری نیست! و تیتری که زده در این عکس به صورت سوالی نوشته شده که ( آیا حجاب اجباری است!؟ )
و بعد قسمتی از یک حدیث از امام صادق ( ع ) را می آورد که فرمودند :
فلا تخرقو بهم ا ما علمت ان اماره بنی امیه کانت بالسیف و العسف والجور و ان امارتنا بالرفق و التالف و الوقار و التقیه وحسن الخلطه الورع و الاجتهاد فرغبو الناس فی دینکم وفیما انتم فیه...
🔺نویسنده از عَمد چنین جا میزند و جعل میکند معنای محتوایی این قسمت از حدیث را که گویا این حدیث در مورد ( حجاب ) گفته شده و منظور امام معصوم نهی از الزام دانستن حجاب و پوشش است!
در حالی که با بررسی منبع این حدیث میتوانید به حقیقت آن پی برده و این ملعون جاعل دروغگو را لعن کنید!
در متن اصلی این حدیث امام معصوم هیچ سخنی از ( نهی حجاب اجباری ) نداشته و همانطور که در عکس نوشته مشاهده میکنید نویسنده متن، با استفاده از پرانتز ها ، دست به تحریف میزند.
به اصل حدیث توجه کنید : 👇👇
◼️منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
ایمان اکبرآبادی | منادی زمان
❌ جعل حدیث توسط مذهبی نماهای سکولار و ضد انقلاب : 🔺نویسنده این عکس نوشته که یک مذهبی سکولار ضد انقل
✔️ 🔴 اولا باید ببینم متن کامل و اصلی این حدیث چیست و امام صادق علیهمالسلام از چه بابت فرموده ؛ ( با آنها سخت نگیرید آیا نمیدانی که حکومت بنی امیه با شمشیر و خشونت و ظلم بود ولی حکومت ما با مهربانی و ملایمت و تقیه و دلجویی و .. است. پس مردم را به دینتان مشتاق سازید... )
حرف امام در مورد چه مسئله ای بوده!؟ 👇
وضع الله تعالى الإسلام على سبعة أسهم :
حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ أَبِی الْأَحْوَصِ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ عِنْدَنَا أَقْوَاماً یَقُولُونَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع وَ یُفَضِّلُونَهُ عَلَى النَّاسِ کُلِّهِمْ وَ لَیْسَ یَصِفُونَ مَا نَصِفُ مِنْ فَضْلِکُمْ أَ نَتَوَلَّاهُمْ فَقَالَ لِی نَعَمْ فِی الْجُمْلَةِ أَ لَیْسَ عِنْدَ اللَّهِ مَا لَمْ یَکُنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِرَسُولِ اللَّهُ عِنْدَ اللَّهِ مَا لَیْسَ لَنَا وَ عِنْدَنَا مَا لَیْسَ عِنْدَکُمْ وَ عِنْدَکُمْ مَا لَیْسَ عِنْدَ غَیْرِکُمْ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَضَعَ الْإِسْلَامَ عَلَى سَبْعَةِ أَسْهُمٍ عَلَى الصَّبْرِ وَ الصِّدْقِ وَ الْیَقِینِ وَ الرِّضَا وَ الْوَفَاءِ وَ الْعِلْمِ وَ الْحِلْمِ ثُمَّ قَسَمَ ذَلِکَ بَیْنَ النَّاسِ فَمَنْ جَعَلَ فِیهِ هَذِهِ السَّبْعَةَ الْأَسْهُمِ فَهُوَ کَامِلُ الْإِیمَانِ مُحْتَمِلٌ ثُمَّ قَسَمَ لِبَعْضِ النَّاسِ السَّهْمَ وَ لِبَعْضٍ السَّهْمَیْنِ وَ لِبَعْضٍ الثَّلَاثَةَ الْأَسْهُمِ وَ لِبَعْضٍ الْأَرْبَعَةَ الْأَسْهُمِ وَ لِبَعْضٍ الْخَمْسَةَ الْأَسْهُمِ وَ لِبَعْضٍ السِّتَّةَ الْأَسْهُمِ وَ لِبَعْضٍ السَّبْعَةَ الْأَسْهُمِ فَلَا تَحْمِلُوا عَلَى صَاحِبِ السَّهْمِ سَهْمَیْنِ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ السَّهْمَیْنِ ثَلَاثَةَ أَسْهُمٍ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ الثَّلَاثَةِ أَرْبَعَةَ أَسْهُمٍ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ الْأَرْبَعَةِ خَمْسَةَ أَسْهُمٍ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ الْخَمْسَةِ سِتَّةَ أَسْهُمٍ وَ لَا عَلَى صَاحِبِ السِّتَّةِ سَبْعَةَ أَسْهُمٍ فَتُثَقِّلُوهُمْ وَ تُنَفِّرُوهُمْ وَ لَکِنْ تَرَفَّقُوا بِهِمْ وَ سَهِّلُوا لَهُمُ الْمَدْخَلَ وَ سَأَضْرِبُ لَکَ مَثَلًا تَعْتَبِرُ بِهِ إِنَّهُ کَانَ رَجُلٌ مُسْلِمٌ وَ کَانَ لَهُ جَارٌ کَافِرٌ وَ کَانَ الْکَافِرُ یُرَافِقُ الْمُؤْمِنَ فَأَحَبَّ الْمُؤْمِنُ لِلْکَافِرِ الْإِسْلَامَ وَ لَمْ یَزَلْ یُزَیِّنُ الْإِسْلَامَ وَ یُحَبِّبُهُ إِلَى الْکَافِرِ حَتَّى أَسْلَمَ فَغَدَا عَلَیْهِ الْمُؤْمِنُ فَاسْتَخْرَجَهُ مِنْ مَنْزِلِهِ فَذَهَبَ بِهِ إِلَى الْمَسْجِدِ لِیُصَلِّیَ مَعَهُ الْفَجْرَ فِی جَمَاعَةٍ فَلَمَّا صَلَّى قَالَ لَهُ لَوْ قَعَدْنَا نَذْکُرُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ فَقَعَدَ مَعَهُ فَقَالَ لَهُ لَوْ تَعَلَّمْتَ الْقُرْآنَ إِلَى أَنْ تَزُولَ الشَّمْسُ وَ صُمْتَ الْیَوْمَ کَانَ أَفْضَلَ فَقَعَدَ مَعَهُ وَ صَامَ حَتَّى صَلَّى الظُّهْرَ وَ الْعَصْرَ فَقَالَ لَوْ صَبَرْتَ حَتَّى تُصَلِّیَ الْمَغْرِبَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَةَ کَانَ أَفْضَلَ فَقَعَدَ مَعَهُ حَتَّى صَلَّى الْمَغْرِبَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَةَ ثُمَّ نَهَضَا وَ قَدْ بَلَغَ مَجْهُودَهُ وَ حَمَلَ عَلَیْهِ مَا لَا یُطِیقُ فَلَمَّا کَانَ مِنَ الْغَدِ غَدَا عَلَیْهِ وَ هُوَ یُرِیدُ بِهِ مِثْلَ مَا صَنَعَ بِالْأَمْسِ فَدَقَّ عَلَیْهِ بَابَهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ اخْرُجْ حَتَّى نَذْهَبَ إِلَى الْمَسْجِدِ فَأَجَابَهُ أَنِ انْصَرِفْ عَنِّی فَإِنَّ هَذَا دِینٌ شَدِیدٌ لَا أُطِیقُهُ فَلَا تَخْرَقُوا بِهِمْ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخُلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِی دِینِکُمْ وَ فِیمَا أَنْتُمْ فیه
عنوان بخش کتاب :
خداوند اسلام را هفت بخش کرد:
عمار بن ابى الاحوص مىگوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: 👈 در میان ما گروههایى هستند که قائل به امیر المؤمنین (ع) هستند و او را به همه مردم مقدم مىدارند ولى آنچنان که ما فضیلت شما را توصیف مىکنیم آنها نمىکنند، آیا آنها را دوست بداریم؟
فرمود: اجمالا آرى. آیا چنان نیست که نزد خداوند چیزى هست که نزد پیامبر خدا (ص) نبود و نزد خدا پیامبر خدا (ص) چیزى داشت که ما نداریم و نزد ما چیزى هست که نزد شما نیست و نزد شما چیزى هست که نزد غیر شما نیست؟
ایمان اکبرآبادی | منادی زمان
✔️ 🔴 اولا باید ببینم متن کامل و اصلی این حدیث چیست و امام صادق علیهمالسلام از چه بابت فرموده ؛ ( ب
👈 همانا خداوند، اسلام را بر هفت بخش قرار داده: صبر و راستگویى و یقین و راضى بودن و وفا و علم و حلم، سپس آنها را میان مردم تقسیم کرده، کسى که همه این هفت بخش را دارد او داراى ایمان کامل است و تحمل دارد، و سپس خداوند تقسیم کرد و به برخى از مردم یک سهم و به برخى دو سهم و به برخى سه سهم و به برخى چهار سهم و به برخى پنج سهم و به برخى شش سهم و به برخى همه هفت سهم را داده است. پس شما به کسى که یک سهم دارد، دو سهم را تحمیل نکنید و به کسى که دو سهم دارد، سه سهم را تحمیل نکنید و به کسى که سه سهم دارد چهار سهم را تحمیل نکنید و به کسى که چهار سهم را دارد پنج سهم را تحمیل نکنید و به کسى که پنج سهم دارد شش سهم را تحمیل نکنید و به کسى که شش سهم را دارد هفت سهم را تحمیل نکنید که در این صورت بار آنان را سنگین مىکنید و آنها را دچار نفرت مىسازید، ولى با آنان با مهربانى رفتار کنید و بر آنان کار را آسان بگیرید.
به زودى براى تو مثلى مىزنم تا با آن پند گیرى: مرد مسلمانى همسایه کافرى داشت، کافر با آن مؤمن مهربانى مىکرد، مؤمن دوست مىداشت که کافر مسلمان شود و همواره اسلام را نزد وى جلوه مىداد و محبت آن را به کافر القا مىکرد، تا اینکه کافر مسلمان شد و صبحدم مؤمن به سراغ او رفت و او را از منزل بیرون برد و با او به مسجد رفت تا نماز صبح را به جماعت بخوانند، چون نماز خوانده شد به او گفت:
بهتر است که بنشینیم و تا طلوع آفتاب خدا را یاد کنیم، او نشست، پس به او گفت: بهتر است که تو قرآن یاد بگیرى تا ظهر شود و امروز را روزه بگیرى او نشست و روزه گرفت، تا اینکه نماز ظهر و عصر را خواندند، مؤمن گفت: بهتر است که صبر کنى تا نماز مغرب و عشا را هم بخوانیم، پس نشست و نماز مغرب و عشاء را هم خواند، سپس برخاستند در حالى که به پایان طاقت خود رسیده بود و مرد مؤمن چیزى را که از توانایى او بیرون بود به او تحمیل کرده بود، چون صبح دیگر فرا رسید باز در خانهاش آمد و مىخواست همان کار دیروز را انجام دهد. در زد و گفت: بیرون شو که به مسجد برویم، او پاسخ داد که از من درگذر این دین سخت است و من طاقت آن را ندارم.
(امام پس از ذکر این داستان ادامه داد:) پس شما با آنان سخت نگیرید. آیا نمىدانى که حکومت بنى امیه با شمشیر و خشونت و جور بود ولى حکومت ما با مهربانى و دلجویى و وقار و تقیّه و خوش برخوردى و پرهیزگارى و کوشش بود، پس شما مردم را به دین خود و راهى که در آن هستید، راغب سازید.
✍ پس طبق متن کامل حدیث متوجه میشویم که امام معصوم میخواهد بفهماند که همه ی مردم را در ( مستحبات ) و آن درجه ی اخلاص و ایمان کامل در دین اجبار نکنید که ممکن است جواب معکوس دهد.
و این حدیث هیچ ربطی به #حجاب ندارد که یک لازمه ی مسلمانیت و حکم قرآن کریم است.
پس حجاب جزو مستحبات نیست که اختیارش دست فرد باشد. بلکه جزو واجبات دین و حکومت اسلامیست.
👈 منظور امام در این حدیث همانطور که خود امام هم مثالی میزنند، این است که تمام مردم به درجه ی اعلا در شناخت ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نخواهند رسید، همینکه امام علی ( ع ) را دوست دارند کافیست پس اجبار نکن که همه آنها باید به اندازه شما ولایت امیرالمؤمنین را بفهمند و علی را آنطور که شما شناخته اید، بشناسند..
به آنها در این قضیه، سخت نگیرید.
✔️ پس هیچ حرفی درباره « آزاد گذاشتن پوشش مرد و زن » در این حدیث وجود ندارد.
و نویسنده این عکس نوشته، برای اینکه هدف شومش را به نتیجه برساند ، این دروغ را به امام معصوم نسبت داده است.
🔎منبع :
📕 الخصال ج2 354
#جعل_حدیث
#تلبیس
#خیانت_به_کلام_معصوم
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فرصتی برای آشوبگران و شبکه های وابسته به آل سعود به بهانه «مهسا امینی»
عبدالله مهتدی رهبر گروهک تروریستی کومله در سعودی اینترنشنال درگذشت مهسا امینی را "فرصت" برای تقابل با ایران عنوان کرده است.
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ درخواست بیشرمانه مزدوران سعودی شبکه اینترنشنال به بهانه مرگ مهسا امینی: ایران را بیش از پیش تحریم کنید!
◼️ منادی زمان
⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله مُلحدین به قرآن و مقدسات به بهانه فوت مهسا امینی!
وقتی عدهای با اغراض خاص با بهانه کردن فوت این مرحومه در فضای مجازی به مقدسات توهین کرده و صفحات قرآن و آیات حجاب را آتش میزنند
پیامبر اکرم ( ص ) : از فتنه و آزمايش در آخرالزمان نگران نباشيد چرا كه موجب نابودی منافقان خواهد شد.
سرویس های جاسوسی بیگانه با فریب مردم معترض تمام تلاششان را برای برهم زدن آرامش جامعه پای کار گذاشته اند
#شمشیر_از_رو
◼️منادی زمان
⬛️ @Monadizaman