eitaa logo
امتداد حکمت‌ و فلسفه
851 دنبال‌کننده
404 عکس
22 ویدیو
128 فایل
#اِمتدادِحِکمت‌وَفَلسَفِه، از ضرورت جریان یافتن اعتقادات تا عمل در مقیاس جامعه، بحث می‌کند. همان دغدغه‌ای که فَقیه‌ِحَکیم‌ِحاکمِ‌انقلاب از اهالی فلسفه مطالبه می‌کند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل زندگانی حضرت معصومه(س) با توجه نگاه فلسفه تاریخی.docx
37.1K
🔸استاد آیت الله میرباقری(زیدعزه) 🔸موضوع: تحلیل زندگانی حضرت معصومه(س) با توجه به نگاه فلسفه تاریخی ✔ خدمت عزیزانی که علاقمند به نگاه های فلسفه تاریخی هستند پیشنهاد می شود مطلب پیش روی را که متن سخنرانی حضرت استاد است، حتماً ملاحظه نمایند.🌹 @monir_ol_din
تحلیل هجرت سیاسی امام رضا به مرو.docx
27.4K
🔸استاد آیت الله میرباقری(زیدعزه) 🔸موضوع: تحلیل هجرت سیاسی امام رضا به مرو @monir_ol_din
🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اطلاعیه 👌 قابل توجه دوستداران #علوم‌اجتماعی ✨#صوت‌جلسه دوره علمی #هستی‌شناسی‌اجتماع با ارائه #حجة‌الاسلام‌علی‌محمدی در کانال #فلسفه_چگونگی_اسلامی موجود است. 🔸موضوع؛ نظریات اندیشمندان مسلمان معاصر؛ علامه طباطبایی شهید مطهری علامه مصباح یزدی 👇👇👇 @monir_ol_din
002 mohamadi_ Society ontology[1].mp3
27.34M
دوره علمی : طرح نظریات فیلسوفان مسلمان حجت‌ الاسلام علی محمدی 🔰 https://eitaa.com/monir_ol_din/979
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ به اطلاع می رساند هفته سوم دوره علمی "هستی‌شناسی اجتماع"، پنج‌شنبه؛ ۲۷ تیرماه، ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌گردد. طرح نظریه استاد فقید سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ارائه‌دهنده: : بلوار الغدیر، کوچه ۸، سالن اجتماعات مقطع دبیرستان پسرانه هدایت 👇👇👇 @monir_ol_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 👌قابل توجه عزیزانی که علاقمند به آشنایی با هستند؛ 🔉صوت دومین دوره کلیات با ارائه در این کانال موجود است. 👇👇👇👇 @monir_ol_din
🔸🔸🔸 🔊 فهرست دوره "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" 🔽🔽🔽 ✅ جلسه اول " کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: ضرورت، موضوع، هدف https://eitaa.com/monir_ol_din/6 ✅ جلسه دوم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: تحلیل هدف فلسفه چگونگی اسلامی https://eitaa.com/monir_ol_din/23 ✅ جلسه سوم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: تحلیل سوال محوری فلسفه چگونگی اسلامی - ضرورت معیار صحت https://eitaa.com/monir_ol_din/33 ✅ جلسه چهارم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: ادامه بحث "ویژگیهای معیار صحت" https://eitaa.com/monir_ol_din/41 ✅جلسه پنجم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: توضیح اصول غیرقابل انکار- ۱ اصل "تغایر فی الجمله" https://eitaa.com/monir_ol_din/53 ✅ جلسه ششم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: توضیح اصول غیرقابل انکار-۲ اصل "تغییر فی الجمله" اصل "هماهنگی فی الجمله" https://eitaa.com/monir_ol_din/64 ✅جلسه هفتم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: نگاهی دوباره به "اصول کلی تعین" یا "معیار صحت فلسفه تعین" https://eitaa.com/monir_ol_din/74 ✅ جلسه هشتم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از "علت تعین" اولین پاسخ؛ اصالت شیء https://eitaa.com/monir_ol_din/80 ✅ جلسه نهم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از "علت تعین" دومین پاسخ؛ اصالت شرایط https://eitaa.com/monir_ol_din/126 ✅ جلسه دهم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از علت تعین سومین پاسخ؛ هم اصالت شی هم اصالت شرایط https://eitaa.com/monir_ol_din/156 ✅جلسه یازدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: عبور از پاسخهای غلط و آغاز مراحل ایجابی فلسفه چگونگی اسلامی اولین مرحله ایجابی: اصالت ربط https://eitaa.com/monir_ol_din/170 ✅جلسه دوازدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: تبیین مسئله «نسبت بین وحدت و کثرت» مبتنی بر اصالت ربط https://eitaa.com/monir_ol_din/185 ✅جلسه سیزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: بررسی تطبیقی اصالت ربط با نظریه سیستم ها. https://eitaa.com/monir_ol_din/201 ✅جلسه چهاردم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: تصویرهای مبتنی بر اصالت ربط https://eitaa.com/monir_ol_din/235 ✅جلسه پانزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: نقد «اصالت ربط» و ورود به «مرحله تعلق» https://eitaa.com/monir_ol_din/281 ✅جلسه شانزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: تبیین مرحله «اصالت تعلق» https://eitaa.com/monir_ol_din/314 ✅جلسه هفدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: مرحله اصالت تعلق۲ "تقوم زمان و مکان" https://eitaa.com/monir_ol_din/378 ✅ جلسه هجدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: مرحله اصالت تعلق۳- «بحث از طرف تعلق» https://eitaa.com/monir_ol_din/439 ✅ جلسه نوزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: نقد "اصالت تعلق" و ورود به «مرحله فاعلیت» https://eitaa.com/monir_ol_din/460 ✅ جلسه بیستم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی" موضوع: تبیین مرحله "نظام فاعلیت" https://eitaa.com/monir_ol_din/501 ✅جلسه بیست و یکم«کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: تبیین نظام فاعلیت https://eitaa.com/monir_ol_din/535
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 👌 قابل توجه دوستداران دوره علمی با ارائه در کانال موجود است. 🔸موضوع؛ نظریه استاد حسینی هاشمی، بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم 👇👇👇 @monir_ol_din
جلسه اول.mp3
23.71M
🔉 🔸دوره علمی 🔸 باارائه: حجه الاسلام محمد متقیان 🔸موضوع: تبیین نظریه استاد حسینی پیرامون «چگونگی شکل گیری جامعه» https://eitaa.com/monir_ol_din/993
جلسه دوم.mp3
22.57M
🔉 🔸دوره علمی 🔸با ارائه: حجة الاسلام محمد متقیان 🔸موضوع: تبیین نظریه استاد حسینی پیرامون «چگونگی شکل گیری جامعه» https://eitaa.com/monir_ol_din/994
💥 🔺در مبنای فلسفی «نظام ولايت» وحدت و كثرت حول محور ولايت و در آن جهت و متناسب با آن جهت انجام مي گيرد. دلیل این امر آن است که، «تعلق» ولي اعظم الهي به ايجاد دائم التزايد و افاضه حضرت رب است و خود «ولايت» واسطه در ايجاد در اتم مراتب است نه فقط واسطه در تغيير جهت و كيفيت. بنابراین رتبه «نظام ولايت» سابق بر «جامعه» است و پيدايش جامعه از شئون ولايت است. 🔺 در اينجا ديگرنمي گوئيم «نظم و حكومت» يكي از حوائج است بلكه مي گوئيم «سرپرستي» و افاضه و لطف است و از ابزار لطفش اين «احكام و قوانين» است، قوانين حسي، ابزار لطف خداي متعال است و قوانين اجتماعي و قوانيني كه براي رابطه خودش با بندگان قرار داده از الطاف خداي متعال است و همه اينها طريق رساندن نعمت است و بخاطر لطف كردن و سرپرستي ايجاد فرموده است که به تبعيت لطف به ولي اعظم و قرب اوست. ر.ک. دوره پژوهشی فلسفه تعلق جلسه ۹۷ (ره) @monir_ol_din
• | پیدایش جامعه | • : رتبه سابق بر است و پیدایش جامعه از شئون ولایت است. @monir_ol_din
نقد-شرایط-امکان-علوم-اجتماعی.jpg
95K
۱ ✔ در سال 1396 نشستی با موضوعیت نقد کتاب که نگاشته است در همکای مشترک میان با برگزار شد. گزارش این نشست در آمده است. به نظرم رسید که نقل این گزارش در کانال برای کسانی که پیگیر ماجرای در جهان غرب هستند مفید باشد. 🌹 @monir_ol_din
شرایط-امکان-علوم-اجتماعی-200x300.jpg
16.3K
۱ ۱ 🔺 نشست «نقد و بررسی کتاب شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه‌ی غرب و فلسفه‌ی متاخر اسلامی» در انجمن جامعه‌شناسی ایران، با همکاری فصلنامه‌ی نقد کتابِ کلام، فلسفه و عرفان برگزار شد. 🔺 به گزارش بردار، این نشست با حضور دکتر ابوالفضل مرشدی، نویسنده‌ی کتاب؛ و دکتر محمدامین قانعی‌راد، دکتر محمدعلی مرادی، دکتر سیدجواد میری و دکتر مالک شجاعی به عنوان منتقدین کتاب برگزار شد. 🔺 در ابتدای جلسه دکتر ابوالفضل مرشدی طرح کلی کتاب و ایده‌ی اصلی خود در این کتاب را توضیح داد. سپس منتقدین به طرح رای و نقد در خصوص ساختار و محتوای کتاب پرداختند. در انتها نیز از طریق گفت‌وگوی تعاملی میان نویسنده، منتقدین و حاضرین جلسه، به چگونگی‌های ایجاد علوم اجتماعی بومی پرداخته شد. bordar-ensani.ir @monir_ol_din
ابوالفضل-مرشدی-1.jpg
20.8K
۱ ۲ 🔸 مروری بر کتاب: چگونگی امکان علوم اجتماعی 🔺 کتاب «شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه‌ی غرب و فلسفه‌ی متاخر اسلامی» در یازده فصل به بنیادهای فلسفی علوم انسانی جدید از منظر امانوئل کانت، فیلسوف آلمانی قرن نوزدهم و علامه طباطبایی، فیلسوف اسلامی معاصر نوصدرایی می‌پردازد. 🔺 نویسنده در دو بخش اصلی به طرح‌ریزی ایده‌ی اصلی خود می‌پردازد؛ بخش نخست «ایمانوئل کانت» و بخش دوم «علامه طباطبایی». 🔺 ایده‌ی اصلی این کتاب تمرکز بر «مبانی» شکل‌گیری علوم اجتماعی جدید است و نویسنده‌ی کتاب بر آن است تا «مبانی» علوم اجتماعی جدید در غرب را از طریق آراء کانت (بخش نخست کتاب) به عنوان نقطه‌ی عطف علوم اجتماعیِ غرب پی گیرد؛ سپس با برکشیدن مفاهیم و بخش‌هایی از آراء علامه سیدمحمدحسین طباطبایی (بخش دوم کتاب)، به خواننده و نیز به شاگردان و اخلاف علامه یادآور شود که با واسازی نظریات بومی (در اینجا: آراء علامه) می‌توان به «مبانی» علوم اجتماعی درون‌زا دست یافت. 🔺 در بخش دوم کتابِ «شرایط امکان علوم اجتماعی»، نویسنده درصدد تشریح یک‌به‌یک و جزءبه‌جزء آراء علامه نیست. بلکه در آراء علامه به دنبال جای پاهای محکمی برای ساختن بنای جدید علوم اجتماعی می‌گردد. چراکه «اگرچه در گذشته علوم اجتماعی ِ خاصی در این مناطق وجود داشته است، یعنی پیرامون روابط انسان‌ها در ابعاد متفاوت و منظرهای گوناگون تامل شده است، اما علوم اجتماعی به مفهوم و معنای دوران جدید به طور کلی دارای مولفه‌های نو است و از این رو، علوم اجتماعی جدید به گونه‌ای اساسی متمایز از علوم گذشته است» (ص ۱۷). @monir_ol_din