❇️زبان و فلسفه
🔹زبان و فلسفه_ چه در مغرب زمین و چه در فلسفه جهان اسلام_ رابطهای تنگاتنگ با هم دارند.
با مطالعه برخی آثار غربی، به آراء و دیدگاههایی در این زمینه میرسیم که، قابل توجه است و ضروری است که این نظرات را در تطبیق با فلسفه اسلامی مورد مداقه قرار دهیم. مقصود از این آراء فقط مطالب ناظر به این رابطه نیست، بلکه توجه فلسفی به زبان هم مدنظر است. توجهی بیش از تجربه و در عمق تعقل و تامل فلسفی.
🔹مانند دیدگاه هومبولت که درباره عامل تفاوت زبانها چنین میگوید:
«تفاوت میان زبانهای گوناگون، تفاوت در آواها و نشانه ها نیست، بلکه تفاوت در جهانبینی هاست.»
◀️ این متن آغازی است برای تأمل درباره زبان.
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️زبان در فلسفه اسلامی
📝دیدگاه فارابی
🔹فارابی در کتاب «السیاسة المدنیة»، زبان را به عنوان یکی از متمیزات امتها از همدیگر دانسته است:
«و الجماعة الإنسانية الكاملة على الإطلاق تنقسم أمما. و الأمة تتميز عن الأمة بشيئين طبيعيين: بالخلق الطبيعية و الشيم الطبيعية، و بشيء ثالث وضعي و له مدخل ما في الأشياء الطبيعية و هو اللسان أعني اللغة التي بها تكون العبارة.»
📚كتاب السياسة المدنية، ص: ۷۴
🔹در نظر فارابی، هر امتی از امتی دیگر با دو امر طبیعی متمایز میشود؛ با خلقت طبیعی و اخلاق طبیعی. و اما امر ثالثی است که وضعی است نه طبیعی، ولیکن در امور طبیعیه تأثیرگذار است و آن هم «زبان» است؛ لغتی که با آن عبارت پردازی میشود.
اما امت در کلام او به چه وسعتی از اجتماع انسانها اطلاق میشود؟ او در عبارتی، تقسیم اجتماعات را میگوید:
«و الإنسان من الأنواع التي لا يمكن أن يتم لها الضروري من أمورها و لا تنال الأفضل من أحوالها إلا باجتماع جماعات منها كثيرة في مسكن واحد. و الجماعات الإنسانية منها عظمى و منها وسطى و منها صغرى. و الجماعة العظمى هي جماعة أمم كثيرة تجتمع و تتعاون، و الوسطى هي الأمة، و الصغرى هي التي تحوزها المدينة.»
📚كتاب السياسة المدنية، ص: ۷۳
🔹به بیان فارابی، انسان از آن انواعی است که برای تمامیت بخشیدن به امور ضروری اش و دستیابی به افضل احوال، محتاج به اجتماع انسانها در مکانی واحد است. اما این جماعات انسانی که تشکیل میشود به سه قسم هستند؛ جماعت عظمی که همان اجتماع امتهای کثیره است که با همدیگر تعاون دارند، جماعت وسطی که «امت» است و جماعت صغری که «مدینه» می باشد. این سه قسم، جماعات کامله انسانیه است.
🔹در کتاب «آراء اهل المدینة الفاضلة و مضاداتها» انواع اجتماعات را اینگونه معنا میکند:
«و الكاملة ثلاث: عظمى و وسطى و صغرى. فالعظمى، اجتماعات الجماعة كلها في المعمورة؛ و الوسطى، اجتماع أمة في جزء من المعمورة؛ و الصغرى، اجتماع أهل مدينة في جزء من مسكن أمة.»
📚آراء اهل المدينة الفاضلة و مضاداتها، ص: ۱۱۳
🔹علی ای حال، در نظر فارابی، زبان عنصری است که متمایز کننده هر امتی از دیگر امتهاست. همه امتها در بخش آبادانی زمین ساکن شده و اجتماع دارند و یکی از عناصری که آنها را از همدیگر متمایز میکند، زبان است. در درون هر امتی نیز «مدینه» قرار دارد که به نظر فارابی، خیر افضل و کمال اقصی از طریق مدینه حاصل میشود.
🔹او در کتاب «احصاء العلوم» که به طبقه بندی علوم میپردازد، یکی از علوم را «علم اللسان» میداند که درباره آن چنین مینویسد:
«علم اللسان في الجملة ضربان:
أحدهما- حفظ الألفاظ الدالة عند أمة ما، و علم ما يدل عليه شيء شيء منها.و الثاني- علم قوانين تلك الألفاظ.»
📚احصاء العلوم، ص: ۱۷
🔹علم اللسان، دو گونه است؛ اول، حفظ الفاظی که نزد هر امتی استعمال میشود و همچنین علم آن چیزی که هر کدام از الفاظ بر آن دلالت دارند. دوم، علم قوانین مرتبط با آن الفاظ.
به نظر او، علم اللسان دو نقش اساسی دارد؛ محافظت از نظام واژگان و الفاظ یک امت و آگاهی به قوانین آن الفاظ.
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️زبان، ابزار افهام و استفهام
🔹در اندیشه فلاسفه اسلامی، زبان وسیله ای است برای انتقال معانی. اگر، وسیله ای دیگر برای این غرض فراهم بود، نیازی به استفاده از زبان و یادگیری لغات آن نبود. این نکته در رسائل اخوان الصفاء ذیل «فصل في حاجة الانسان إلى المنطق» به تفصیل بیان شده است:
«و اعلم أيها الأخ أنه لو أمكن الناس أن يفهم بعضهم من بعض المعاني التي في أفكار نفوسهم من غير عبارة اللسان، لما احتاجوا إلى الأقاويل التي هي أصوات مسموعة، لأن في استماعها و استفهامها كلفة على النفوس من تعليم اللغات و تقويم اللسان و الإفصاح و البيان، و لكن لما كانت نفس كل واحد من البشر مغمورة في الجسد، مغطّاة بظلمات الجسم، حتى لا ترى واحدة منهما الأخرى إلّا الهياكل الظاهرة التي هي الأجسام الطويلة العريضة العميقة، و لا يدري ما عند كل واحدة منها من العلوم إلّا ما عبّر كلّ إنسان عمّا في نفسه لغيره من أبناء جنسه، و لا يمكنه ذلك إلّا بأدوات و آلات مثل اللسان و الشفتين و استنشاق الهواء، و ما شاكلها من الشرائط التي يحتاج الإنسان إليها في إفهامه غيره من العلوم، و استفهامه منه، فمن أجل هذا احتيج إلى المنطق اللفظي و تعليمه، و النظر في شرائطه التي يطول الخطاب فيها».
«بدان ای برادر؛ اگر برای مردم ممکن بود که آن معانی را در افکار خود دارند، بدون استفاده از زبان به دیگران بفهمانند، احتیاجی به اقاویلی که صداهای مسموع و شنیدنی هستند پیدا نمیکردند. زیرا، در استماع و استفهام آن اقاویل و گفتارها، کلفت و سختی برای انسانها وجود دارد؛ یادگیری لغات، قوام بخشیدن به زبان و فصاحت دادن به آن و بیان.
لیکن، از آنجا که هرکدام از آحاد انسانها در جسم خود قرار دارند و با تاریکیهای جسم پوشیده شده اند، به گونه ای که هیچ کدام دیگری را نمی بیند مگر از طریق هیکلهای ظاهری و بدنهای طولانی و عریض عمیق. و هیچ کدام از انسانها به علوم دیگری راه ندارد مگر از طریق آن چیزی که هرکدام «عبارت پردازی» میکند و این عبارت پردازی نیز امکان ندارد مگر به وسیله آلات و ابزاری مثل زبان و شفتین و استنشاق هواء و هر آن چیزی که انسان در افهام و استفهام بدان نیاز دارد.
به همین جهت است که نیاز به منطق لفظی و یادگیری آن مطرح گردیده است».
📚رسائل اخوان الصفاء و خلان الوفاء، ج۱ ص: ۴۰۲
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️نطق، افضل صنائع بشری
«أنه لمّا كان الإنسان أفضل الموجودات التي تحت فلك القمر، و كان من فضيلته العلوم و الصنائع، و كان النّطق من أفضل الصنائع البشرية، أردنا أن نبيّن ماهيّة النّطق، و كميّته و كيفيّته، إذ كان به ينفصل الإنسان من سائر الحيوانات، كما يقال في حدّه إنه حيّ ناطق مائت، لأن سائر الحيوانات كلّها أحياء مائتون غير ناطقين، و أيضا فإن النّطق من سائر الصنائع البشرية إلى الروحانيّة ما هو أقرب، و ذلك أن سائر الصنائع الموضوع فيها الأجسام الطبيعية، موضوعاتها كلّها جواهر جسمانية، كما بيّنّا في رسالة الصنائع.»
📚رسائل اخوان الصفاء و خلان الوفاء، ج۱ص: ۳۹۰
🔹از آنجا که انسان افضل موجودات عالم تحت القمر است، و از فضیلتهای انسان، علوم و صنائع است، و «نطق» از افضل صنائع بشری است، پس قصد کرده ایم که ماهیت «نطق» و کمیت و کیفیت آن را تبیین کنیم؛ زیرا به وسیله «نطق» است که انسان از سایر حیوانات جدا میشود، همانگونه که در تعریف انسان گفته میشود: حیّ ناطق مائت. زیرا سایر حیوانات همه زنده هایی مرده هستند که نطق ندارند .
و همچنین، نطق از سایر صنایع بشری به روحانیت نزدیکتر است؛ چرا که موضوع سایر صنایع بشری اجسام طبیعی و جواهر جسمانی است.
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️«جنگ» در فلسفه اسلامی
🔹یکی از متون فلسفی که به موضوع محاربه، شرائط و آداب آن پرداخته است، کتاب «رسائل الشجرة الإلهیة» از شمس الدین شهرزوری است که از اتباع فلسفه اشراق میباشد. (صفحه ۵۹۰)
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️«حرب» در کلام فارابی
🔹فارابی در تعریف «حرب» چنین مینویسد:
«الحرب تكون إمّا لدفع عدوّ ورد المدينة من خارج. و إمّا لاكتساب خير تستأهله المدينة من خارج ممّن في يده ذلك»
«حرب، یا به غرض دفع دشمنی است که از خارج وارد مدینه شده است، یا برای به دست آوردن امر خیری است که، اهل مدینه شایستگی برخورداری از آن را دارند، اما در اختیار کسی بیرون از مدینه است.»
📚فصول منتزعة، ص: ۷۶
https://eitaa.com/monir_ol_din
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت فیلسوف غربشناس دکتر کریم مجتهدی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹درگذشت استاد دانشمند جناب آقای دکتر کریم مجتهدی رحمةاللهعلیه را به جامعهی دانشگاهی کشور و شاگردان فرزانهی ایشان و خاندان مجتهدی تبریز تسلیت عرض میکنم.
🔹دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ او بود و تربیت شاگردان فراوان، از ویژگیهای این فیلسوف غربشناس بود. مغفرت الهی را برای او مسألت میکنم.
@Farsna
❇️نظریات آغازین زبان شناسی در یونان باستان
«میشود به روشنی دید که همه مسائل مربوط به زبان از همان آغاز یکسره پیرامون زبان یونانی دور می زده اند؛ و همگی نیز در راستای دو مبحث جداگانه طرح و شرح میشده اند؛ و آن دو مبحث در عین دوگانگی به هم مربوط نیز بوده اند. و در هر یک از آن دو مبحث دو گروه مدعی رویاروی هم قرار میگرفته اند. و یکی از آن دو مبحث در این باب بود که؛ آدمیزاده چگونه زبان و سخن را یاد میگیرد و بر آن احاطه پیدا میکند؟؛ و دیگری در این باره بود که؛ زبان آدمی چگونه کار میکند و درک درست از شیوه کار آن کدام است.
و از گروه های مدعی در مبحث نخست یکی به نام طبیعت سخن میگفت و دیگری به نام قرارداد یا وضع. و در مبحث دوم یک گروه از مدعیان از سامانگرائی یا قیاس حمایت میکرد، و دیگری از سامانگریزی یا بی نظمی. و طبیعت را به یونانی فیسیس میگفتند، و قرارداد را نوموس، وضع را ته سیس، و قیاس را آنالوگیا، و بینظمی را آنالومیا. و هریک از این دو مورد از دوگانگی نماینده دو نظرگاه متضاد بود که هر بار یکی مورد اقبال یک عده واقع میشد و دیگری مورد اقبال عده ای دیگر، و چنان نبود که هرکدام نماینده مباحثی مدون و مدام باشند و هرکدام نیز پیروانی مشخص و پابرجا داشته باشند که مدام با یکدیگر به بحث و جدل بپردازند».
📚تاریخ مختصر زبان شناسی، آر.آچ.روبینز، ترجمه؛ علی محمد حق شناس، ص۴۵
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️پرفسور مجتهدی و توصیه یک کتاب برای شناخت ماهیت قدرت
مرحوم پرفسور مجتهدی معتقد بود اولین صورتبندی جامع مفهوم قدرت، توسط توسیدید(Thucydides)، مورخ شهیر یونانی انجام شد و آثار او ذهن بسیاری از فلاسفه بعد از خود را «توسیدیدی» شکل داد.
توسیدید کتابی دارد با عنوان «تاریخ جنگ پلوپونزی» که به روایت جنگهای آتن و اسپارت در یونان 500 سال قبل از میلاد مسیح(ع) پرداخته است. به توصیه استاد، در گرماگرم مذاکرات هستهای با آمریکا، غرق در این کتاب شدم و چقدر پندآموز و عبرتانگیز بود...
در بخشی از کتاب، از قضا اسپارتیها مطالباتی از آتن مطرح کرده و تهدید میکنند اگر این مطالبات را برآورده نکنید، با شما وارد #جنگ خواهیم شد. پریکلس، رهبر آتن، مردم را جمع کرده و یک سخنرانی تاریخی ارائه می کند که شاید تبیین دقیقی از ماهیت نظام بین الملل باشد که پس از گذشت بیش از 2500 سال، همچنان اعتبار خود را حفظ کرده است و توجه می طلبد:
«اسپارتیان بیشتر مایل بوده اند دعاوی را با جنگ حل و فصل کنند. اکنون نیز به عنوان حکمران و سرور نه به عنوان همردیف و برابر تظاهر میکنند و به ما فرمان میدهند که از پوتیدا دست برداریم و به آییژینا استقلال دهیم و از تصمیمی که درباره مگارا گرفته شده است چشم بپوشیم... هیچ یک از شما خیال نکند که اگر ما از تصمیم خود درباره مگارا صرف نظر نکنیم موضوعی به این کوچکی سبب بروز جنگ می شود و اگر از تصمیم خویش چشم بپوشیم جنگ موقوف می گردد... اگر برای این موضوع در برابر آنها پافشاری نکنید به تصور اینکه از ترس تسلیم شدهاید بیدرنگ موضوع مهمتری را عنوان خواهند کرد، ولی اگر دست رد بر سینه آنان بگذارید نشان خواهید داد که با شما باید همچون همقطار و مساوی خود رفتار کنند... هر ادعایی که قدرتی خارج از حق و قانون در پی داشته باشد جز قصد برده ساختن معنی دیگری نخواهد داشت… من از اشتباهات خودمان بیشتر از قصد سوء دشمن بیمناکم».
@syjebraily
❇️منشأ بحرانها دولت شبه مدرن است.
🔹اگر فرصت داشتید حتما گفتگوی دکتر زرشناس و دکتر عبدالکریمی را از شبکه «یک» برنامه «جریان» ببینید. نقطه اتفاق هر دو طرف بر این بود که: ریشه بحرانها را باید در دولت شبه مدرن جست.
با این وجود، راهحلها مختلف بود؛ آقای عبدالکریمی دل در گرو توسعه دارد و توفیقات را در درون توسعه میداند که البته باید با خودآگاهی تاریخی به آن واقف شد. اما آقای زرشناس، با تکیه بر آرمانگرایی انقلابی راهحل را «امتداد روحیه جهادی در تئوری انقلابی» میداند و آنچه را مشکل کنونی ما میداند؛ فقدان تئوری انقلابی میداند. باید آن روحیه تبدیل به فرهنگ و اندیشه و تفکر و تئوری شود.
آنچه اکنون مهم است؛ اصرار ورزیدن بر آن نقطه مشترک و نگاه به وضعیت آینده ایران از آن موضع مشترک است: ریشه بحرانها دولت شبه مدرن است.
https://eitaa.com/monir_ol_din
🔰فارغ از اينکه عنوان کتاب معنای محصلی ندارد و احتمالا ناشی از غلطی چاپی است به نظرم مقصر دکتر داوری عزيز نيست که تحليلش از تاريخ و جايگاه فلسفه اسلامی در ايران و در تفکر اسلامی ايراد اساسی دارد بلکه مقصر اهالی تحقيق تاريخی و محققان تاريخ متون و اندیشه فلسفی اند که هنوز کتاب شایسته ای در تاریخ فلسفه و تفکر فلسفی در اسلام و ایران ننوشته اند تا به کار آقای داوری بيايد. بسیاری از آنچه به عنوان واقعيت های تاريخ فلسفه و تفکر در اين کتاب و درباره فارابی و ابن سینا و معتزله و اشاعره و تاریخ علم کلام و فلسفه بیان شده و مورد تحلیل قرار گرفته از دقت و اعتبار برخوردار نیست. متأسفانه هنوز به زبان فارسی تاریخ معتبری برای کلام و فلسفه اسلامی نوشته نشده. آقای دکتر داوری هم آشکارا معلوم است به نمونه های غیر فارسی این ادبیات توجهی نداشته اند. کتاب البته حدود 50 سال پیش نوشته شده و مطالبش به همین دلیل به روز نیست اما چون مکرر تجدید چاپ شده و امشب آن را به مناسبتی خواندم لازم دیدم این چند کلمه را درباره آن بنويسم. توصیه من این است که این کتاب در شکل فعلی تجدید چاپ نشود.
🌐کانال دکتر حسن انصاری
https://eitaa.com/monir_ol_din
❇️منشأ زبان
🔹در عصر رنسانس، جنس پژوهشهای زبانشناختی تغییر محسوسی پیدا میکند. بخشی از این پژوهشها که در دامنه «فلسفه زبان» جای میگیرد، پیگیر دستیابی به «منشأ زبان» است.
ذیل بحث از منشأ زبان، دو گونه نظریه داده شده است؛ تک تباری بودن زبان یا چندتباری بودن زبان.
به عنوان نمونه، دانته از دانشمندان زبان شناس ایتالیایی، قائل به تک تباری زبان بود:
«تمامی تفاوتهای زبانشناختی که در جهان رخ داده درست به شکلی صورت بسته که در داستان برج بابل شرح داده شده است. با این حساب دانته نیز زبان عبری را نخستین زبانی فرض میکند که پیش از آن که برج بابل را بسازند در سرتاسر این کره خاکی بدان سخن میگفته اند؛ و آن زبان آدم ابوالبشر بود؛ و عطیه خداوند به آدم بود.»
📚تاریخ مختصر زبانشناسی، ص ۳۵۰
https://eitaa.com/monir_ol_din
02- گفتمان معرفت 7 - معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۱) - استاد غلامرضا فیاضی.mp3
51.32M
🌙 گفتمان معرفت ۷
🔈 معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۱)؛
🗣استاد غلامرضا فیاضی
————————————-
🖱مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس
🔸 تلگرام 🔸 ایتا 🔸 وب سایت
⚜️ (تلگرام) ارتباط با ما (ایتا)
03- گفتمان معرفت 7 - معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه 2 - استاد غلامرضا فیاضی.mp3
42.09M
🌙 گفتمان معرفت ۷
🔈 معاد جسمانی از دیدگاه قرآن و حکمت متعالیه (۲)
🗣استاد غلامرضا فیاضی
————————————-
🖱مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس
🔸 تلگرام 🔸 ایتا 🔸 وب سایت
⚜️ (تلگرام) ارتباط با ما (ایتا)
🔹افطارهای طلبگی نجف: نان و چایی
✍️وضعیت اساتید از طلاب هم بدتر بود.
https://eitaa.com/monir_ol_din
🔻بیژن عبدالکریمی: حمله ایران به اسرائیل اخلاقی و بسیار سنجیده بود
🔹اینجانب، بیژن عبدالکریمی، به عنوان عضو بسیار کوچکی از جامعۀ فلسفی و دانشگاهی کشور، از حملۀ اخلاقی، عادلانه بسیار سنجیده و عاقلانۀ نیروهای دفاعی کشور عزیزمان، ایران، با تمام وجود و به نحو تمام قد دفاع کرده، از خداوند بزرگ سلامت، عزت و مؤفقیت همۀ نیروهای نظامی و دفاعی کشورم را آرزومندم و هر گونه سخن یا حرکتی در جهت تضعیف آنان یا تعمیق شکافهای اجتماعی در شرایط تاریخی کنونی، از هر دو قطب اجتماعی، را خیانت به این سرزمین و مردم مظلوم و رنج کشیدۀ آن میدانم.
یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳
https://eitaa.com/monir_ol_din
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽آیت الله شیخ محسن اراکی:
عرفان بدون فقه عرفان نیست...
https://eitaa.com/monir_ol_din
هدایت شده از فرهنگستان علوم اسلامی
#اطلاع_رسانی|#نمایشگاه_کتاب
🔰 آغاز به کار نشر #تمدن_نوین_اسلامی در سیوپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران| ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه|مصلای تهران
▫️نشر تمدن نوین اسلامی امسال نیز در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه، با حدود ۵۰ عنوان کتاب، حضور می یابد.
▫️جدیدترین کتاب این انتشارات با نام #ناهنجاریهای_اجتماعی در روزهای اول نمایشگاه رونمایی میشود.
▫️کتاب #درآمدی_بر_فلسفهٔ_چگونگی_اسلامی؛ تقریری از نظریه فلسفی استاد سیدمنیرالدین حسینیالهاشمی، به قلم آقای متقیان تبریزی، هم تا روزهای پایانی نمایشگاه عرضه خواهد شد.
📍 آدرس غرفه:
نمایشگاه مصلا، شبستان، راهرو ۱۲، غرفه ۲۳۳
🖥 صفحه مجازی غرفه
📚لیست کتب
🌐 وبگاه نشر تمدن نوین اسلامی
👤ارتباط با مسئول انتشارات
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
هدایت شده از دقایقی پیرامون دوران جدید عالم
|
💥 معرفی اجمالی کتاب
«یک ذرّه بیشتر از صفر»
ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی
با تاکید بر اندیشهی سیاسی حضرت آیتالله خامنهای
◽️ «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای بهتصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحلهی دولتسازی برمیگردد.
◽️ آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت بهتبع پیدایش «استیت» و سیطرهی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پیجویی نمود.
◽️ اینک نظام اسلامی بهناچار بر مرکب فرسودهی دولت مدرن آمرانهی باقیمانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصهی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانهی نظریهی دولت مطلوب اسلامی است.
◽️ این نظریه، بستری برای استحالهی نظم وستفالیایی است. بهنظر میرسد «خلاء روششناختی» برای چگونگی «توسعهی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربهزیستهی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقهی مغفول تدوین این نظریه است.
◽️ کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است. محور این تبیین، نشاندادن ناشناختگی روششناختی خلّاق محفوف در پیدایش و پایایی انقلاب اسلامی است.
💥 این کتاب به زودی توزیع خواهد شد.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
.
Abstracts1403-403.3.1.pdf
1.49M
کتابچه چکیده مقالات همایش «خیر و شر و سهم بشر»
هدایت شده از الفقه و الاصول
جمعی از فضلای انقلابی حوزه علمیه قم، در راستای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، بسته ای مجازی را تدارک دیده اند.
👇👇👇👇
هدایت شده از ملتِ مطالبهگر
🎯 بسته جامع انتخاباتی امتداد ابراهیم (آموزش کنشگری انتخاباتی)
فیلم کوتاه توضیح کل بسته
شبکه معاشرین؛
📼 صوت آموزشی شبکه معاشرین
🎥 موشن گرافی شبکه معاشرین
🗞 گفتگوی ساندویچی (محتوا برای ارتباط با معاشرین)
آیدی پشتیبان شبکه معاشرین
@Morteza_abo_fatemeh
تاکسی رانها؛
🎥 فیلم توضیح کار تاکسی عسلی
🗞 گفتگوی ساندویچی (محتوا برای راننده تاکسی)
آیدی مسئول کار تاکسی ها
@Mhmdi2
بسته محتوایی؛
📚 منبرک
🗞 گفتگوی ساندویچی برای شبکه معاشرین و طرح تاکسی
🎞 لینک دانلود بسته چند رسانه
کانال امتداد ابراهیم (کانال جامع محتوای فضای مجازی)
آیدی مسئول محتوایی (به جهت پشتیبانی و پاسخ به سوالات و شبهات)
@salavat1369
فضای مجازی؛
لینک آدرس آموزش های فضای مجازی (آپارات، روبیکا، اینستاگرام) و آدرس گروه های عملیات مجازی
آیدی مسئول مجازی
@ostadayoobisupport
آیدی مسئول اعزام مبلغ
@Jahmadii
آیدی مدیر ستاد انتخاباتی امتداد ابراهیم
@Morteza_abo_fatemeh
#ملت_مطالبه_گر| عضو شوید👇
https://eitaa.com/melat_motalebegar