44.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏯ #نماهنگ ویژه #امام_زمان(عج)
🍃این چشمهای ماتم گرفته
🍃پس کی میبینه اولین روز ظهورت رو
🎤 #حسین_طاهری
👌بسیار دلنشین
💔 #جمعه_های_دلتنگی
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/montaaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم نیومد اینو تنهایی ببینم..
حتما ببینید..😭
#حاج_قاسم
#لبیک_یا_امام_خامنه_ای
┅─═इई 🌺🌼🌼🌺ईइ═─┅
عضو شوید:
https://eitaa.com/montaaz
📌علامه کورانی با بررسی روایات مربوط به #شعیب صفات شعیب را اینچنین استنباط و استخراج کرده است :
🍃نام او شعیب بن صالح است
☘از قبیله بنی تمیم است
🔅از جنگاوران بنام و ممتاز و فرمانده نظامی است
⚡️جوانی گندم گونه و لاغر
🍃دارای محاسنی کم پشت
🌿صاحب بصیرت و یقین
🍀اراده خلل ناپذیر
☘شکست ناپذیرو...
💫علامه کورانی در باره نام شعیب می گوید : احتمال دارد جهت حفظ ایمنی نام او مستعار باشد (شعیب بن صالح) تا #وعده_الهی محقق شود و یا امکان دارد نام او و پدرش مشابه شعیب و صالح و یا به معنای آن باشد.
🌟علامه کورانی سپس می گوید :شعیب ابن صالح ازقبیله #بنی_تمیم است و یا با قبیله بنی تمیم نسبتی دارد و یا اینکه یکی از بخش های بنی تمیم بنام ( #محروم) باشند و یا اینکه غلامی از بنی تمیم است. و اگر این قول را صحیح بدانیم ( با توجه به تاکید روایات بر روی تمیمی بودن شعیب ) ممکن است اصل او از جنوب ایران باشد زیرا الان عشایر بنی تمیم در جنوب ایران ساکن هستند و یا از شاخه ای از بنی تمیم است که از زمان صدر اسلام در استان خراسان زندگی می کنند، و اکثر آنها در مردم ایران ذوب شده اند و امروزه باقی مانده آنها در چند روستا در نزدیکی مشهد ساکن هستند که به زبان عربی هم صحبت می کنند و باید شعیب رابطه ای نسبی با آنها داشته باشد.
☀️در حقیقت علامه کورانی به صراحت به تمیمی بودن شعیب و ارتباط با بنی تمیم جنوب ایران و یا خراسان اشاره کرده و این موضوع بسیار واضح تر از ان است که بتوان آن را انکار کرد . یعنی در حقیقت شعیب یا از بنی تمیم #جنوب ایران و یا از بنی تمیم #خراسان است.
✴️موضوع دیگر اینکه علامه کورانی به صراحت گفته اند که شعیب یک #جنگجو و #نظامی_طراز_اول است یعنی یک فرمانده نظامی است.
♻️سومین موضوع کم ریش بودن کوسج بودن یا خفیف اللحیه بودن است که در روایات 25 گانه به صراحت آمده و یک کلید است و علامه کورانی هم به عنوان مشخصه شعیب بر آن تاکید کرده.
✅حال بطور دقیق به روایات اشاره شده در مورد شعیب دقت کنیم . صفات کلیدی شعیب شامل نام و نام پدر او و تمیمی بودن و نیز تاکید بر فرمانده نظامی بودن وی در کل روایات کاملا واضح است و جای تردید نیست . صفت خفیف اللحیه بودن هم در روایات وارد شده:
1)در روایات از عمّار یاسر نقل شده که:
«شعیب بن صالح، پرچمدار حضرت مهدی(ع) است».
📚ابن طاووس، ملاحم، ص 53 .
2)از خراسان سپاهی حرکت میکند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیدهاند، جزو پیشقراولان سپاه، فرماندهای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان میکنند و در بیتالمقدّس فرود میآیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایهریزی میکنند»
📚ابن حماد، همان، ص 84 و عقد الدرر، ص 125.
3)میرمؤمنان(ع) میفرمایند: «سفیانی و صاحبان پرچمهای سیاه با یکدیگر روبرو میشوند در حالی که میان آنان جوانی از بنیهاشم است که در کف دست راستش، خال سیاهی است و در پیشاپیش لشکریان او، شخصی از قبیلة بنی تمیم به نام شعیب بن صالح قرار دارد».
📚ابن حماد، فتن، ص 86.
4) در منابع اهل سنّت نیز آمده است:
✨إن على مقدمة جیش المهدی رجلاً من تمیمضعیف اللحیة یقال له شعیب بن صالح
«فرماندة لشکریان پیشرو حضرت مهدی(ع)مردی از قبیلة بنی تمیم است که محاسن کمی دارد و او را شعیب بن صالح می نامند».
📚شبلنجی، نور الابصار، ص 138
5)از خراسان سپاهی حرکت میکند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیدهاند، جزو پیشقراولان سپاه، فرماندهای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان میکنند و در بیتالمقدّسفرود میآیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایهریزی میکنند».
📚ابن حماد، فتن، ص 84 و عقد الدرر، ص 125.
6) امام سجاد (علیه السلام) فرمود:
خروج شعیب بن صالح، پس از عوف سلمی و پیش از خروج سفیانی است.
📚شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص443.
7)پیامبر اکرم(ص) : پرچم هایی از مشرق برمی خیزد که مردی از بنی تمیم به نام شعیب بن صالح آنها را رهبری می کند ، آنچه از اسیران کوفه در دستشان باشد ، می گیرد و طعمه شمشیر می سازد.
📚الحاوی للفتاوی ج 2 ص 160
مائتان وخمسون علامةحتى ظهور الإمام المهدی السید محمد علی الطباطبائی الحسنی ص" 62"
8)جابر از امام باقر (ع)روایت می کند: جوانی از بنی هاشم از خراسان با پرچم های سیاه قیام می کند که در کف دست راست اوخالی(خللی)است و پیشاپیش او مردی بنام شعیب بن صالح است که با لشکریان سفیانی می جنگد و آنها را شکست میدهد.
📚الملاحم و الفتن باب97 ص52
9)بدرستی که پرچمدار سپاه امام مهدی مردی از بنی تمیم است که ریش کم دارد و به او شعیب بن صالح می گویند.
📚 ابن حماد ص 86
ظهور بسیار نزدیک است
اللهم عجل لولیک الفرج
قوم مشرق زمین زمینه ساز ظهور
امام باقر (ع) می فرماید: «قومی را می بینم که در طلب حق از مشرق بیرون می آیند(ایرانیان)، اما حق آنان داده نمی شود، دوباره مطالبه می کنند باز هم حقشان را نمی دهند، چون این وضع را ببینند، شمشیر بر می دارند و به مبارزه می پردازند، در این حال مخالفان حاضر می شوند هر چه را بخواهند به آنان بدهند، اما آن ها نمی پذیرند و قیام می کنند و حکومت را به صاحب و پیشوای شما تحویل می دهند، کشته های اینان، شهید هستند».
عامر بن طفیل می گوید: رسول خدا فرمود: «ای عامر، وقتی شنیدی که پرچم های سیاه از خراسان (ایران)می آید اگر در صندوقی دربسته باشی، باید آن قفل را بشکنی و در زیر آن پرچم بجنگی تا کشته شوی».
در حدیثی دیگر آمده است: «خداوند جوانی را از شرق به سروقت سفیانی می فرستد، او مردم را به اهل بیت پیامبر (ص) می خواند. آن ها پرچم های سیاه دارند و مستضعفانی هستند که خدا آن ها را عزت می بخشد و پیروزی نصیبشان می کند. هر کس به مقابله آن ها بر خیزد، او را درهم می شکنند».
در حدیثی دیگر چنین آمده است: «پرچم های سیاه از خراسان بیرون می آید و چیزی نمی تواند مانع آنان شود تا این که این پرچم ها در ایلیا نصب می شونددر پیشاپیش آنها خراسانی و شعیب قراردارند».
از خلال این احادیث معلوم شد که این پرچم ها از شرق (منطقه راوی روایت یعنی شرق عراق )یعنی ایران بیرون می آید و مقصود از خراسان در این احادیث، ایران است.
این پرچم ها که زمینه ساز ظهور است، از ایران عازم عراق می شوند تا مانع پیشرفت سفیانی به سمت حجاز و مکه شوند، چون سفیانی پس از استقرار در کوفه به قتل و آواره کردن آل محمد (ص) می پردازد: «شیعیان آل محمد را در کوفه می کشند و خراسانیان به طلب مهدی بر می خیزند».
این پرچم ها صفات گوناگونی دارند،
از جمله: 1. فرمانده این پرچم ها، خراسانی و فردی دیگر به نام شعیب بن صالح هستند، حدیث می گوید: «جوانی از بنی هاشم که بر دست راستش خال(زخم مشکل) دارد، از خراسان با پرچم های سیاه خروج می کند، پیش روی او شعیب بن صالح در حرکت است، او با اصحاب سفیانی می جنگد و آن ها را شکست می دهد».
2. این پرچم ها به صلابت و اقتدار مردانش شناخته می شود که تا تحقق اهدافشان، یعنی ازادی قدس از هیچ چیز نمی هراسند، حدیث می گوید: «پرچم های سیاه از خراسان بیرون می آیند و چیزی نمی تواند مانع آن ها شود تا این که در ایلیا نصب شوند».
3. از ظاهر احادیث چنین بر می آید که این مردان از حکومت های موجود در منطقه می خواهند که در کار آن ها دخالت نکنند ولی آن ها نمی پذیرند چون می خواهند این پرچم ها را از میان بردارند، و صاحبان پرچم ها تصمیم می گیرند، جنگ را به میدان دشمن بکشانند، از این رو عازم عراق می شوند و وقتی قوای سفیانی از شکست دادن آن ها در می مانند، از آن ها می خواهند که بازگردند تا در مقابل، هر چه بخواهند برایشان فراهم شود، اما این پرچم داران این درخواست را نمی پذیرند. حدیث چنین می گوید: «آن ها حق را درخواست می کنند ولی به آن ها داده نمی شود، دوباره آن را می طلبند باز هم درخواست آن ها اجابت نمی شود، پس می جنگند و پیروز می شوند».
4. این پرچم ها، شکوه و ابهتی دارد که مخالفان را به وحشت می اندازد، روایات در توصیف آن ها می گوید: ترس، پیشاپیش این پرچم ها در حرکت است، چون گفته است: «مدت یک ماه، ترس و وحشت پیشاپیش این پرچم ها در حرکت است تا این که وارد کوفه می شوند و به خون خواهی پدرانشان بر می خیزند». این پرچم ها از ویژگی ها و قابلیت های ذاتی و امکانات عالی برخودارند که از رهبری سیاسی مرد خراسانی تا فرماندهی نظامی شعیب بن صالح و حرکت به سوی کوفه برای مقابله با سفیانی از آن جمله است
اکثر مخالفین خراسانی بودن رهبر ایران به این دلیل با این روایت مشکل دارن که با رهبری ایران مشکل دارن ..وگرنه مگر میشه این سپاه از ایران بیادوبا سفیانی بر طبق روایات بجنگه و رهبر این سپاه و این حرکت کسی بجز رهبر ایران باشه