*🌸فضایل حضرت علی اکبر(ع)*
✍حضرت علی اکبر(ع) به عبادت و راز و نیاز با خدای متعال عشق می ورزید؛ در راه فراهم آوردن نیازهای بندگان خدا کوشا بود؛ ایمان راسخ، شجاعت و شهامت او بی مانند بود و در طریق دانش و معرفت به کمالاتی نایل آمده و چشمه های حکمت در روح و روانش جاری شده بود؛ محدثی بنام به شمار می رفت و از جدش روایت نقل می کرد. دلایلی را که از مقام والای این جوان هاشمی حکایت دارند، می توان اینگونه برشمرد: جامع ترین و بهترین سخن در خصوص فضایل او همان بیانات امام حسین (ع) است که وقتی جوانش عازم میدان رزم با اشقیا بود، بر زبان آورد. ارزش معنوی حضرت علی اکبر(ع) تا به آن اندازه است که پدر بزرگوارش که دارای مقام عصمت و امامت بود، زندگی پس از او را فنا و مرگ می داند. هنگامی که بدن حضرت علی اکبر(ع) زخم های فراوان خورده بود، خطاب به پدر گفت: از شربتی که رسول اکرم (ص) به دستم داد، سیراب شدم که در آن تشنگی نیست و سپس امام(ع) را برای نوشیدن این شربت فرا خواند.
ائمه معصومان(ع) در روایت ها و زیارت های مستقل، مقام او را به پاکی و طهارت نفس ستوده اند. علی اکبر(ع) از ۲ وجه حیات معنوی و طیبه دارد: یکی آن که اهل معرفت، خرد و حکمت است. دیگر این که در راه احیای دین، حمایت از حریم ولایت و ستیز با شقاوت به شهادت رسیده، از این جهت تا ابد زنده است.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*_✨🌸 شانزده ویژگی خاص حضرت علی اکبرعلیه السلام_*
✅حُسن خُلق، زیبایی چهره و شیرینی زبان را از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به ارث برده بود.
✅سخاوتمند و مهمان نواز بود، به همین دلیل به رسم عرب بر فراز بام خود شعله آتش به آسمان می فرستاد تا مهمان به نشانی دود و آتش به مهمانسرای او بیاید.
۱- در عشق و عرفان به خدا بی نظیر بود به حدّی که امام حسین علیه السلام در حق او فرمود: انّه ممسوسٌ فی ذات الله، علی اکبر مستغرق دریای توحید است.
۲- او شجاعت را از جدش امیرالمؤمنین علیه السلام به ارث برده بود و بیش از ۲۰۰ نفر از دشمنان را به هلاکت رساند.
۳- افتخار داشت که اوّل شهید بنی هاشم باشد.
۴- بدن او در حالت شهادت اِرباً اِربا (قطعه قطعه) بود.
۵- امام حسین علیه السلام در بالای بدن غرق به خون او بلند بلند گریه کردند و خون او را به آسمان پاشیدند.
۶- علاقه امام حسین علیه السلام به او زیادتر از دیگر شهدا بود و لذا امام سجاد علیه السلام او را در پائین پای امام حسین علیه السلام دفن کرد و به این ترتیب ضریح شش گوشه تشکیل داد.
۷- بدون تردید منظور از جمله «علی بن الحسین» در زیارت عاشورا حضرت علی اکبر علیه السلام می باشد. و می توان گفت دراین جمله سه مرتبه بر علی اکبر سلام و درود فرستاده شده ۱٫ علی بن الحسین ۲٫ اولاد الحسین ۳٫ اصحاب الحسین و چون در زیارت عاشورا این سلام صد مرتبه تکرار می شود پس سیصد مرتبه بر علی اکبر سلام و درود فرستاده می شود.
۸- دشمنان نیز به فضائل او اقرار کردند
روزی معاویه پرسید: خلافت لایق کیست؟ یکی گفت: شما. دیگری گفت: یزید، سومی گفت: حسین بن علی. معاویه جواب هر کدام را داد و نپذیرفت، گفتند: نظر تو چیست؟ گفت: علی بن الحسین که در او شجاعت بنی هاشم و سخاوت بنی امیه و زیبایی بنی ثقیف جمع است.(۳) الفضل ما شَهِدَتْ بِه الاَعداءُ.(۴)
۹- شبیه و مانند حضرت علی اکبر روی کره زمین وجود ندارد.
در ادامه ویژگی های حضرت علی اکبر علیه السلام کتاب امام حسین علیه السلام وارث انبیاء مینویسد:امام رضا علیه السلام به پسرشبیب فرمودند:
قُتِلَ مَعَهُ مِن اهل بیته ثمانیهَ عَشَرَ رَجُلاً ما لَهُم فی الاْرضِ شَبیهُون
و هیجده نفر از خاندانش با او (امام حسین علیه السلام ) کشته شدند که در روی زمین شبیه و مانند آنها وجود ندارد.
۱۰- بنا بر فرمایش امام صادق علیه السلام در زیارت حضرت علی اکبر خداوند عزوجل و ملائکه مقرّب و تمام انبیاء مرسل و جمیع بندگان خدا بر حضرت علی اکبر سلام می دهند.
سلام الله و سلامٌ ملائکتِهِ المقربین و انبیائه المرسلین و عبادهِ الصالحین علیک یا مولایَ وابنَ مَوْلای و رحمه الله و برکاتُه
۱۱- امام زمان اولین سلام خود را در زیارت ناحیه (شهدای کربلا) مخصوص علی اکبر قرار داده و او را به عنوان سلاله ابراهیم ستایش می کند.
السلام علیک یا اَوَّل قتیلٍ من نَسلِ خَیرِ سلیلٍ مِن سُلالِه ابراهیم الخَلیل…
۱۲- امام حسین علیه السلام با قرائت آیه إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَی آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَی الْعَالَمِینَ… مقام عصمت علی اکبر علیه السلام را برای دوست و دشمن بیان نمود.
که آباء معاویه به سخاوت معروف بوده باشند، زیرا جد آنها که عبدشمس باشد درسایه معیشت هاشم زندگی می کرده، و هاشم(نامش عمروالعلی است) از جهت کثرت نحر شتران و ذبح گوسفندان برای اطعام حاجیان، او را هاشم گفته اند. چون هشم یعنی درهم شکستن استخوان ها، و امیه در منزل عبدالمطلب بیست سال زندگی کرد. و ابوسفیان چندان بخیل بود که نفقه عیال خود را نمی داد که هند از او دزدی می کرد. من نمی دانم این سخاوت بنی امیه کجا بوده است که معاویه به آن افتخار می کند. (فرسان الهیجاء، ص ۵۱۳)
۱۳- مقام «عصمت» حضرت علی اکبر علیه السلام در زیارتی که شیخ مفید برای آن حضرت ذکر کرده تأیید و تأکید شده است. کما مَنَّ علیک من قبل و جعلک مِن اهل البیت الذین اذهب الله عنهم الرجس و طهّرهم تطهیراً(۱)
۱۴- امام حسین علیه السلام در جریان شهادت علی اکبر علیه السلام هشت نفرین به عمر سعد و لشگر کوفه نمودند.(تفصیل در بحث نوح)
۱۵- امام حسین(ع) از لحظه میدان رفتن علی اکبر تا لحظه شهادت او شش مرتبه نام رسول خدا(ص) را برده اند و در لحظه جان دادن، رسول الله و خدیجه کبری امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا سلام الله علیها بالای سر او حاضر شدند و پیامبر برای آو آب بهشتی آوردند.(تفصیل در بحث رسول الله)
۱۶- در قضایای مختلف ثابت شده که حضرت زهرا سلام الله علیها علاقه بسیار شدیدی نسبت به حضرت علی اکبر علیه السلام دارند.
*📚پی نوشت:*
*۱)- . معالی السبطین، ص۶۰۱ به نقل از من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۱۸۸٫*
*۲)- . بحارالانوار، ج۱۰۱، ص ۹۷٫*
*۳)- . مقاتل الطالبین، ص۵۱ .*
*۴)- . معاویه می خواهد با این کلام خود سخاوت بنی امیه را ثابت کند با اینکه تاریخ به ما نشان نمی دهد.*
https://eitaa.com/joinchat/196516259
*_🚩حدیث بـوی سیب درخـاک کـربـلاچیست؟_*
✍🏻حدیثی است که در بحار روایت نموده از حسن بصری و امسلمه که حسنین وارد شدند بر رسول خدا، و جبرئیل در نزد آن حضرت بود. پس ایشان در اطراف او گردیدند، به گمان این که دحیهی کلبی است. جبرئیل، دست خود را حرکت داد، مانند کسی که از کسی چیزی بگیرد. پس سیبی و بهی و اناری آورد و به ایشان داد. روی ایشان از خوشحالی برافروخت و دویدند به نزد جد خود. حضرت از ایشان گرفت و بویید و فرمود: بروید نزد پدر و مادر خود. پس رفتند و هیچ یک از آن نخوردند تا این که پیغمبر به نزد ایشان رفت و همه با هم خوردند، و هر چند از آن میخوردند، به حال خود عود (بازمیگشت)مینمود و به همین حالت بود، تا زمانی که حضرت فاطمه علیه السلام وفات نمود. حسین علیه السلام فرمود: که انار، مفقود شد، و چون امیرالمؤمنین علیهالسلام شهید گشت، به، مفقود شد، و سیب به حال خود بود، تا وقتی که آب را به روی ما بستند. پس چون تشنگی بر ما غالب میشد، آن را بو میکردم، اندکی تشنگی من ساکن میشد. عاقبت، چون تشنگی من به نهایت رسید، دندان بر آن فشردم و یقین به هلاک نمودم. حضرت سجاد علیه السلام میفرماید که این سخن را از پدر بزرگوارم شنیدم یک ساعت قبل از شهادتش، و چون شهید گردید، بوی سیب از محل شهادتش استشمام میشد، ولی خودش را نیافتند، و این رایحه، در آن محل باقی است، و هر کس از زواربخواهد استشمام رایحهی آن را نماید، در وقت سحر، به زیارت رود که اگر از مخلصین باشد، آن را استشمام خواهد نمود.
*_📚 حدیث بوی سیب نویسنده : گزيده اي از خصائص الحسينيه مترجم : محسن احمدوند ناشر : ميثم تمار_*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*_❓چگونه انسان می تواند محبوب خداوند واقع شود؟_*
*✅پـاسخ اجمـالی:👇*
✍"محبت" از ریشه "حب" به معنای دوستی است. محبت خداوند به بندگان به معنای متفاهم عرفی نیست؛ زیرا لازمه این معنای عرفی انفعال نفسانی است که خداوند از آن پاک و منزه است، بلکه حب خداوند به بندگان، ناشی از حب او به ذات خویش است. خداوند افعال خویش را دوست می دارد و چون مخلوقاتش، نتیجه فعل اویند، آنها را نیز دوست دارد.
👈راه های رسیدن به محبت الهی چنان که در قرآن کریم در اوصاف محبوبانش بیان کرده است راه هایی؛ مانند *صبر، تقوا، توبه، احسان، پاکی، جهاد و مبارزه و ... است* که انسان می تواند با پیمودن این راه ها و متصف شدن به این اوصاف، مورد محبت خدای متعال قرار گیرد.
📖در قرآن کریم گروهایی معرفی شده اند که مورد محبت خدایند و خداوند آنان را دوست دارد. در زیر برخی از آنان به عنوان نمونه بیان می شود.
*1️⃣👈صابران،* "... والله یحب الصابرین"؛ خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد.
*2️⃣👈پرهیزکاران،* "... فان الله یحب المتقین"؛ خداوند پرهیزکاران را دوست دارد.
*3️⃣👈توکل کنندگان،* "... ان الله یحب المتوکلین"؛خداوند متوکلان را دوست دارد.
*4️⃣👈توبه کنندگان و پاکان،* "... ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین"؛ خداوند توبه کنندگان را دوست دارد و پاکان را (نیز) دوست دارد.
*5️⃣👈نیکوکاران،* "... ان الله یحب المحسنین"؛خداوند، نیکوکاران را دوست دارد.
https://chat.whatsapp.com/C3Ct4cdjemDCg4E2czu98m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه سخنرانیهای استاد قرائتی در اثبات معاد
💢💢💢💢💢💢💢
https://chat.whatsapp.com/C3Ct4cdjemDCg4E2czu98m
❇️ *شرح رساله حقوق امام سجاد علیه السلام* (شرح نراقی)
✴️ *شرح حق صدقه*
✅ به موجب روایاتی که از اولیای اسلام رسیده است *کسی که سنت خوبی را در جامعه پایه گذاری کند و سپس دیگران از وی پیروی نمایند، هر بار که آن سیره و سنت، مورد عمل پیروان قرار می گیرد، مؤسس و پایهگذار آن سنت، خواه زنده و خواه مرده باشد، در پیشگاه الهی از پاداش تازهای برخوردار میگردد و به نعمت جدیدی دست مییابد.*
🌴 پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
🌸 *"هرکس سیره و روش خوبی را در جامعه بنیان نهد، اجر آن سیره و اجر کسانی که تا قیامت به آن سیره عمل می کنند برای او خواهد بود، بدون آنکه از اجر عاملین آن چیزی کاسته شود."*
🛑 *تأسیس سیره بد نیز از جهت کیفری، آثارش ممتد و دامنه دار است* و طبق روایات *کسی که سنت بدی را در جامعه بنیان نهد و سپس دیگران از او پیروی کنند، هر بار که آن سیره و روش مورد عمل واقع شود، در پرونده موسس آن خواه زنده و خواه مرده باشد گناه تازهای ثبت میشود و مستحق کیفر جدیدی می گردد.*
🌴 امام باقر علیه السلام فرمودند:
🌸 *" هر بنده ای از بندگان خدا روشی گمراه کننده را بین مردم بنیان نهد، برای او گناهی همانند گناه کسانی است که مرتکب آن عمل شدهاند بدون آنکه از گناه عاملین آن کاسته شود."*
🌴💠🌴💠
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
❇️ *شرح رساله حقوق امام سجاد علیه السلام* (شرح نراقی)
🔵 *ادامه شرح حق صدقه*
✴️ *اجر صدقات جاریه*
💠 امام صادق علیه السلام فرمود:
*پس از آنکه آدمی از دنیا میرود، اجری عایدش نمی گردد مگر از سه راه* :⬇️
🔶 اول⬅️ *صدقه ای که آن را در ایام حیات خویش به جریان انداخته و پس از مرگش هم تا قیامت جریان خواهد داشت*
🔶و *سنت خوبی که پایه گذاری نموده و بعد از او مورد عمل دیگران است*
🔶 یا *فرزند صالحی که وی را به شایستگی تربیت نموده است و برای او استغفار می نماید.*
🌴 رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
🌸 " *هفت عامل است که اگر شخصی یکی از آنها را بجای گذارده باشد پس از مرگ ثوابش را در پرونده عملش ثبت میکنند* :⬇️
1⃣ *کسی که درخت تمری(نخل، خرما) را غرس نماید*
2⃣یا *چاهی حفر کند*
3⃣و یا *قناتی را جاری سازد*
4⃣و یا *مسجدی را بنیان نهد*
5⃣و *قرآنی را بنویسد*
6⃣و یا *عملی از خود به جای گذارد*
7⃣و *فرزند صالحی تربیت کند که برای او استغفار کند* ."
✅ *اگر شخص دیگری نیز برای متوفی کار خیری کند، او در عالم برزخ منتفع می گردد.*
✅ *اگر همچنین صدقه جاریه ای را به نیت او اختصاص دهد یا برای او ایجاد نماید تا وقتی که صدقه جریان دارد و مردم بهره میبرند ثوابش عاید متوفی میگردد.*
🌴💠🌴💠🌴💠
📲 *جهت عضویت* 👇
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
❇️ *شرح رساله حقوق امام سجاد علیه السلام* (شرح نراقی)
✴️ *ادامه شرح حق صدقه*
✳️ *صدقات*
🔰 *صدقه مطلق انفاق در راه خدا است، خواه واجب باشد و یا مستحب و انفاق از بزرگترین چیزهایی است که اسلام در یکی از دو رکنش که عبارت از حقوق مردم است به آن اهمیت داده و برای آن وسایلی گوناگون و طرق مختلفی از قبیل زکات و خمس و کفّارات مالی و وقف و هبه و سایر انفاقات واجب و مستحب متوسل شده است.*
🔰 و منظورش این است که *سطح زندگی طبقات پایین اجتماع که نمی توانند نیازمندیهای زندگی شان را بدون کمک دیگران دفع کنند، بالا بیاید تا با اهل نعمت و ثروت قریب الافق شوند.*
🔰 *یگانگی و همکاری را ارزنده کرده و ریشه اراده های متضاد و دشمنی ها و کینه های قلبی را بر کند* زیرا نظر قرآن این است که:
⬇️⬇️⬇️
" باید همه شئون حیاتی را طوری منظم و مرتب نماید که ضامن سعادت دنیا و آخرت باشد و به واسطه آن انسان با معارف حقه و اخلاق فاضله در یک زندگی سعادتمندانه ای زیست کند و از نعمتهایی که خدا در دنیا بر او ارزانی داشته، بهره مند شود تا ناخوشیها و مصیبتها و نواقص ماده را از خود دور سازد و این امر جز با یک زندگی خوشی که از نظر آسایش و صفا در همه افراد مشابه باشد میسر نمی شود و در چنین زندگی هم جز با اصلاح حال نوع و رفع حوایج حیاتی ایشان امکان پذیر نیست و جز با جهات مالی و اقتصادی کامل نمی گردد.
و *راهش این است که افراد جامعه از آنچه با رنج و زحمت اندوخته اند به دیگران نیز بدهند چون مومنان برادرند و زمین و اموال از آن خداست* ."
🌴 امام صادق علیه السلام فرمود: *صدقه مرگ ناگهانی و ناروا را از انسان بر می گرداند.*
💠 پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
*هر که مایل است خداوند نحوست روزش را جلوگیری کند، صبحگاه آن روز را صدقه بدهد، اگر میخواهد نحوست شبش از بین برود سر شب صدقه دهد.*
💠 " *هرگز به حقیقت نیکوکاری نمیرسید مگر اینکه از آنچه دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید و آنچه انفاق می کنید، خداوند از آن باخبر است.* "
📙سوره آل عمران، آیه ۹۲
🌴💠🌴💠🌴💠
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
💠 نهج البلاغه و شرح آن # قسمت دوم خطبه ۳۳ # جلسه ۷۹ # بخش ۱
قسمت اول خطبه در جلسه قبل توضیح داده شد و توضیح داده شد این خطبه در رابطه با جنگ جمل است که حضرت به ابن عباس فرمودند ، این حکومت و خلافت در صورتی برای من ارزش دارد که بتوانم حقی را برپا کنم و باطلی را دفع نمایم .
آنگاه حضرت مقایسه ای فرمودند میان وضعیت خودشان در قتال با اهل بصره و آنچه که زمان نبی اکرم (صلوات الله علیه) اتفاق افتاد ؛ یعنی مقابله با شرک.
در قسمت پایانی این خطبه ، امیرالمؤمنین ( علیهالسلام) گویی از آنهمه بی وفایی و نامردمی که از جانب قریش دیده بودند ، آه بر می آورند و ناله می کنند و اظهار نگرانی می نمایند . 👇👇👇
🌺 مَا لِي وَ لِقُرَيْشٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ قَاتَلْتُهُمْ كَافِرِينَ وَ لَأُقَاتِلَنَّهُمْ مَفْتُونِينَ وَ إِنِّي لَصَاحِبُهُمْ بِالْأَمْسِ كَمَا أَنَا صَاحِبُهُمُ الْيَوْمَ وَ اللَّهِ مَا تَنْقِمُ مِنَّا قُرَيْشٌ إِلاَّ أَنَّ اللَّهَ اخْتَارَنَا عَلَيْهِمْ فَأَدْخَلْنَاهُمْ فِي حَيِّزِنَا 🌺
🌸فَكَانُوا كَمَا قَالَ الْأَوَّلُ:
أَدَمْتَ لَعَمْرِي شُرْبَكَ الْمَحْضَ صَابِحاً
وَ أَكْلَكَ بِالزُّبْدِ الْمُقَشَّرَةَ الْبُجْرَا
وَ نَحْنُ وَهَبْنَاكَ الْعَلاَءَ وَ لَمْ تَكُنْ عَلِيّاً
وَ حُطْنَا حَوْلَكَ الْجُرْدَ وَ السُّمْرَا
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
🔸ترجمه : مرا چه با قریش ( قریش از من چه می خواهد) به خدا سوگند ! زمانی کافر بودند و با آنها می جنگیدم و اکنون فریب خورده اند و با ایشان خواهم جنگید . دیروز در برابر آنها بودم . امروز هم در برابر آنها هستم . به خدا قریش از ما انتقام نمی کشد ؛ جز به خاطر آنکه خداوند ما را بر آنها برگزید ؛ ولی ما ایشان را همدوش خود قرار دادیم .
🔸معنی واژگان :
¤ مفتون : فریفته شده
¤ حَیِّز : محدوده و مرتبه
⭕️ توضیحات تکمیلی :
حضرت می فرمایند : 🍃مَا لِي وَ لِقُرَيْشٍ🍃
من چکار با قریش کرده ام ؟!
آنها از من چه می خواهند که هرروز به بهانه ای در برابر من صف می کشند ؟!
یک زمان ، زمان پیامبر بود و من همدوش پیامبربودم و عموم افراد قریش مشرک بودند و در برابر ما قرار می گرفتند ؛ که حاصلش ⚔جنگ های بدر ، احد ، خندق و حنین بود .
این جنگ های مهم گذشته از برخوردهای جزئی و کوچک ، همه مبارزاتی بود که مردم مکه ، به رهبری قریش علیه پیامبراسلام داشتند و رو در روی امیرالمؤمنین بودند .
همین قریش در زمان امیرالمؤمنین ( علیه السلام) ، در دو جنگ از سه جنگ مهم آن حضرت رو در روی امام علی قرار گرفتند .
⚔در جنگ های جمل و صفین.
در این جنگ جمل🗡🐪 طلحه و زبیر که هم از قریش بودند و هم صحابی پیامبر (صلوات الله علیه) ، با عایشه و مروان و سایر عثمانیان که آنها نیز از قریش بودند ، رو در روی امیرالمؤمنین (علیهالسلام) قرار گرفته بودند . در جنگ جمل مردم عراق نبودند که با علی (علیهالسلام) می جنگیدند ؛ اگرچه عده ای از اهل بصره نیز فریب خوردند ، یا وادار به جنگ با حضرت علی شدند ؛ اما عمدتاً قریشیان و عثمانیان بودند .
حضرت می فرمایند : 🍃 وَ اللَّهِ لَقَدْ قَاتَلْتُهُمْ كَافِرِينَ وَ لَأُقَاتِلَنَّهُمْ مَفْتُونِينَ🍃
به خدا سوگند ! من با آنها در حالیکه کافر بودند می جنگیدم و اکنون نیز با آنها خواهم جنگید ؛ ( به سمت بصره در حرکت بودند که این خطبه را ایراد فرمودند) در حالیکه فریب خورده اند ( فریب عثمانیان ، عایشه و نفس اماره خود را خورده اند و شیطان آنها را رهبری کرده است)
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🔶نهج البلاغه و شرح آن # قسمت پایانی خطبه ۳۳ # جلسه ۷۹ # بخش ۲
امام می فرمایند :
🍃وَ إِنِّي لَصَاحِبُهُمْ بِالْأَمْسِ🍃
دیروز من مصاحب آنها بودم .( مصاحب دو معنا دارد : یکی دو نفری که کنار هم باشند و یکی دو نفری که با هم ملاقات داشته باشند ؛ ولو با دو عقیده متضاد و مخالف) امام کلمه مصاحب را به کار می برند تا حکایت کنند از رویارویی دامنه دار آن حضرت با قریش در زمان پیامبر (صلوات الله علیه) تفسیر این عبارت حضرت اینگونه است که 👈 دیروز در زمان پیامبر من همواره در صف مقدم علیه این قریش می جنگیدم ( اینها همانها هستند) همچنان که امروز هم رویاروی آنان هستم و می جنگم . آنهایی که دیروز تا آخرین لحظه مقابل پیامبر ایستاده بودند ؛ الآن در مقابل من ایستاده اند .( سفیانیان و عثمانیان)
💰💵 تمام مخارج سنگین جنگ جمل از جانب یکی از همین افراد سفیانی پرداخت شد.
🍃 كَمَا أَنَا صَاحِبُهُمُ الْيَوْمَ 🍃
چرا ؟! چرا قریش با ما اینگونه رفتار می کند؟!
🍃و اللَّهِ مَا تَنْقِمُ مِنَّا قُرَيْشٌ إِلاَّ أَنَّ اللَّهَ اخْتَارَنَا عَلَيْهِمْ 🍃 به خدا قسم قریش از ما انتقام نمی کشد ، مگر به خاطر اینکه خدا ما را بر آنها برگزیده است .
می دانید قریش چرا حاضر نمی شود در برابر ما فروتنی کند؟! با ما همراه نمی شود و ولایت و اطاعت ما را نمی پذیرد؟! ریشه اش
حسادت است . چون خداوند ما را بر آنها برتری بخشیده است . خداوند به بنی هاشم فضیلت بخشیده است ؛ و آنها تاب تحمل این فضیلت را در بنی هاشم ندارند . خدای متعال در قرآن کریم سوره مبارکه نساء ، آیه ۵۴ به مطلبی اشاره فرموده که برخی از مفسرین اهل سنت و بسیاری از مفسرین شیعه ، آن را به "اهل البیت" تأویل کرده اند .👇
💢أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۖ...💢
آیا آنان به مردم [كه در حقیقتْ پیامبر و اهل بیت اویند] به خاطر آنچه خدا از فضلش به آنان عطا كرده حسد میورزند؟ ( نساء / ۵۴)
در این آیه " ناس" تأویل شده است به اهل البیت که مخالفینشان که از منافقان بودند ، بر آنها حسادت می بردند و ریشه این حسادت هم فضائل و مناقبی بود که اهل البیت (علیهم السلام) از آن بهره مند بودند و خدا به ایشان عنایت کرده بود .
می دانید که یکی از جاهایی که اشخاص حسود تحمل نمی کنند ، همین جاست . جایی که خدا به کسی امتیازی داده باشد . اینجاست که آتش حسد شعله ور می شود و شیطان هم بر آن می دمد و آن را شعله ور تر می کند . قریش از اینکه پیامبر اکرم یتیم مکه ، به آن جاه و مقام رسیده است ، پیروانی چنین فداکار پیدا کرده است و اهل بیت او به ویژه علی بن ابیطالب آن همه در کنار او جانفشانی می کند و آن همه آیات و روایات در فضیلت ایشان وارد شده است ، حسادت می ورزیدند ؛ لذا خداوند در ادامه آیه اشاره می فرماید : ما به آل ابراهیم هم کتاب دادیم و مخالفینشان بر آنها حسادت می ورزیدند 👇👇👇
💢...فَقَدْ آتَيْنَآ آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا💢
اگر منظور از آل ابراهیم ، بنی اسرائیل باشد ، مُلک عظیم برای بنی اسرائیل نبوده تا زمان سلیمان ( علیهالسلام) . ولی دلیلی ندارد که حتماً آنها را بنی اسرائیل ، یعنی بنی اسحاق بگیریم . ممکن است منظور بنی اسماعیل ( اهل البیت علیهمالسلام) باشند و این مُلک عظیم هم مُلک معنوی و اخروی است نه ملک ظاهری دنیوی . به هر حال خداوند در این آیه اشاره فرموده است که گروهی از مردم مورد حسد واقع می شوند ؛ به خاطر امتیازاتی که خدا به آنها داده است نه به خاطر رفتار خودشان .
گاهی کسی امتیازی دارد ؛ اما با این امتیاز حسد دیگران را تحریک می کند که این کار غلطی است .
این افراد می گویندچکار کنیم مورد حسد دیگران واقع نشویم⁉️ راهش این است که حسد دیگران را تحریک نکنند.
مثلاً اگر انسان وسیله یا ابزاری دارد ، از نعمتی بهره مند است که از این نعمت اطرافیان بی بهره اند ؛ نباید آن را به رخ دیگران بکشد.😏😎
هرگونه تحریک احساسات چه در رفتار و چه در زبان که موجب برانگیخته شدن حسادت بشود ، پسندیده نیست . حالا برخی افراد به قدری روح بزرگی دارند که خیلی بر آنان تأثیر نمی گذارد ؛ زیرا روحشان متصل است به رحمت بی کران الهی . اینها همه دنیا را ملک خدا دانسته و خود را بنده او می دانند .
افرادی با روح بزرگ و سعه صدر هم در میان فقرا هستند و هم در میان اغنیاء .
افرادی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند که ظرفیت کمی دارند یا به اصطلاح "تازه به دوران رسیده" اند . اینها بسیار در معرض حسد هستند . کافیست در برابر آنها انسان تحریک کند تا آتش حسدشان شعله ور شود و دامنگیر خودشان شود .
امیرالمؤمنین (علیه السلام )می فرمایند ، با وجود اینکه امتیازات ما معنوی بود ، با این حال ما اجازه ندادیم قریش مطرود و منفور شوند . ما برای آنان آغوش باز کردیم . آنها را در کنار خودمان جای دادیم .
🍃فَأَدْخَلْنَاهُمْ فِي حَيِّزِنَا🍃
آنها را در محدوده خود قرار دادیم .
هیچوقت به روی آنها نیاوردیم که شما با پیامبر جنگیدید . هیچوقت چه در زمان پیامبر و چه بعد از ایشان به ابو سفیان و معاویه و اولاد معاویه نگفتیم شماها رو در روی اسلام قرار گرفتید و جنگ خندق را به پا کردید . این خیلی گذشت بزرگی است . وقتی دشمنان عثمان آب را بر روی عثمان بستند ، تا دهها سال به اهل البیت می گفتند شما آب را بستید و او را کشتید ( در حالیکه اهل بیت در مرگ عثمان دخیل نبودند) آن وقت ابوسفیان جنگ خندق را رهبری کرد و جنگ احد را راه انداخت . همسر ابوسفیان عموی پیامبر ( حمزه ) را قطعه قطعه کرد . این همه دشمنی را هیچگاه اهل بیت به روی آنها نیاوردند . حتی وقتی امام سجاد ( علیهالسلام) در شام خطبه می خوانند ، این مسائل را بازگو نمی کنند ؛ بلکه از فضائل خود می گویند . بعد با وجود این همه محبتی که دیدند ، حتی پیامبر اکرم وقتی تازه مسلمان شده بودند ، سهم خاصی از غنائم برایشان قرار دادند . انصار از این حرکت برآشفتند و ناراحت شدند ؛ اما پیامبر اکرم برای جذب آنها این کار را انجام دادند .( در سوره انفال هم به این موضوع اشاره شده است)
امیرالمؤمنین ( علیهالسلام ) می فرمایند ما اینها را در کنار خود قرار دادیم ؛ ولی چه سود؟!
در برابر آنهمه محبت جفا ورزیده و بی وفایی کردند
.
در ادامه امام این شعر را انشاد می فرمایند :
فَكَانُوا كَمَا قَالَ الْأَوَّلُ:
أَدَمْتَ لَعَمْرِي شُرْبَكَ الْمَحْضَ صَابِحاً
وَ أَكْلَكَ بِالزُّبْدِ الْمُقَشَّرَةَ الْبُجْرَا
وَ نَحْنُ وَهَبْنَاكَ الْعَلاَءَ وَ لَمْ تَكُنْ عَلِيّاً
وَ حُطْنَا حَوْلَكَ الْجُرْدَ وَ السُّمْرَا
🔸ترجمه :
همچنان که شاعر پیشین( دوره جاهلی) گفته :
(اشاره دارد به کسی که خیلی بهش محبت کرده ، اما از او جفا دیده . )
به جان خودم سوگند همچنان هر صبح از شیر خالص نوشیدی و خامه و خرما بسیار خوردی تا شکمت برآمده می شد و ما به تو برتری بخشیدیم ( خطاب به قریش) . تو خود بزرگ نبودی ما بودیم که برایت نگهبانانی از اسب سواران گماشتیم .
🔸معنی واژگان :
¤ شُرب : نوشیدن
¤ محض : شیر یا هرچیز خالص
¤ صابح : ( به عنوان) صبحانه ، در حالیکه صبح کردی.
¤ زُبد : هرچیزی که از چیز دیگری بیرون آید یا استخراج شود ، در اینجا به معنای کره یا سرشیر است .
¤ مُقَشّرة : خرمایی که هسته اش را بیرون آورده باشند .
¤ بُجر : کسی که نافش برآمده باشد ، حاکی از پرخوری و شکم برآمده است .
¤ حُطنا : ما دیوار کشیدیم ، حمایت کردیم .
¤ جُرد : پوست گرفتن و مجرد ساختن و در اینجا به معنی اسب جوان است که انرژی بیشتر دارد . اسبی که چون موهایش خیلی رشد نکرده ، گویی پوست گرفته اند .
¤ سُمرا : از ماده سَمَر یعنی شب بیداری و سامر به کسی می گویند که شب نخوابیده و بیدار مانده ( یا برای پاسبانی و نگهبانی یا برای شب نشینی)
⭕️ توضیحات تکمیلی :
قریش در جاهلیت به خاطر همسایگی خانه خدا فقط احترامی داشتند و دیگر هیچ امتیازی نداشتند . اینکه قریش آقای دنیا شد به واسطه فداکاری های بنی هاشم و در رأس آنها امیرالمؤمنین و به برکت اسلام بود وگرنه قریش به خودی خود هیچ برتری نداشت . امام می فرمایند ما در اطراف تو اسبها و اسب سوارانی که شب تا صبح پاسداری می دادند و تو را حفاظت می کردند ، گماشتیم . یعنی اگر حمایت اسلام نبود ، اصلاً محو می شدید و از بین می رفتید . با یک حمله قوای روم یا ایران و یا دیگر قبایل عرب چیزی از شما باقی نمی ماند . با این حال شما اینطور بی وفایی می کنید هرروز علیه ما صف آرایی می کنید و می جنگید . این است شرط مردانگی ؟!
(پایان خطبه ۳۳)
🌷وصلی الله علی محمد واله الطاهرين🌷
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
✨💕صبح خودرابا سلام به 14معصوم (ع)شروع کنیم💕✨
❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌸
🌹ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ
💖ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ💖
🌷ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌷
🌺ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌺
💐ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎته💐
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌸
🌺السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان...
ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌺
🌸 السلام علیک یا ابوالفضل العباس ع🌸
✨✨🍃🌹التماس دعا🌹🍃✨
💦💠💦💠💦💠💦💠💦
*❄️💠زیارت امام عصر*
*(عجل الله تعالی فرجه الشریف)*
*در هر صبحگاه💠 ❄️*
*🌟اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها، وَبَرِّها وَبَحْرِها وَسَهْلِها وَجَبَلِها، حَيِّهِمْ وَمَيِّتِهِمْ، وَعَنْ والِدِيَّ وَوَُلَْدي وَعَنّي مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِيّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَمُنْتَهى رِضاهُ وَعَدَدَ ما اَحْصاهُ كِتابُهُ وأحاط بِهِ عِلْمُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في هذَا الْيَوْمِ وَفي كُلِّ يَوْم عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً في رَقَبَتي اَللّـهُمَّ كَما شَرَّفْتَني بِهذَا التَّشْريفِ وَفَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضيلَةِ وَخَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلى مَوْلايَ وَسَيِّدي صاحِبِ الزَّمانِ، وَاجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأشياعه وَالذّابّينَ عَنْهُ، وَاجْعَلْني مِنَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ طائِعاً غَيْرَ مُكْرَه فِي الصَّفِّ الَّذي نَعَتَّ اَهْلَهُ في كِتابِكَ فَقُلْتَ: (صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصوُصٌ) عَلى طاعَتِكَ وَطاعَةِ رَسُولِكَ وَآلِهِ عليهم السلام، اَللّـهُمَّ هذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ في عُنُقي اِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ 🌟*
💠💦💠💦💠💦💠💦💠
.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
❄️❄️❄️❄️❄️
*☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ☆*
*♡دعای عهد♡*
*💠اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ،💠 وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ،💠 وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ،💠 وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ،💠 وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ،💠 وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، 💠وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ،💠 وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ،💠 یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، 💠وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، 💠یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ،💠 وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، 💠یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ،💠 یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.💠*
*اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ،💠 صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ،💠 عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ* *الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها،💠 سَهْلِها وَ جَبَلِها، 💠وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، 💠وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ،💠 وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ.💠 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا،💠 وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، 💠لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.💠 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، 💠وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ،💠 وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.💠*
*اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، 💠فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى،💠 شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى،💠 مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.💠 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ،💠 وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، 💠وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ،💠 وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، 💠وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، 💠وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ،💠* *فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ:💠 ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، 💠فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک💠َ*
*حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، 💠وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،💠 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ،💠 وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ،💠 وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، 💠وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ،💠 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ،💠 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ،💠وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ،💠 وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ،💠 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، 💠وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، 💠إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، 💠بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.💠*
*☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ِ*
*☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ِ*
*☆اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆*
ِ
*♡ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج♡*
*♢سلامتی مولا مون صاحب الزمان عج صلوات♢*
❄️❄️❄️❄️❄️
https://chat.whatsapp.com/CROUy3ron9zCXk3WTxTq2i