🌹قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعاً وَلاَ ضَرّاً إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ (۱۸۸، اعراف)
🌹بگو: من مالك هيچ سود و زيانى براى خودم نيستم، مگر آنچه را خدا بخواهد (و از غيب و اسرار نهان نيز خبر ندارم، مگر هر چه خدا بخواهد) و اگر غيب مى دانستم، منافع زيادى براى خودم فراهم مى كردم وهرگز به من زيانى نمى رسيد. من جز هشداردهنده و بشارت دهنده براى گروهى كه ايمان مى آورند نيستم.
🌸🍃🌻🍃🌸
🍀در قرآن و روايات، مطالبى بيان شده است كه نشان مى دهد انبيا و اولياى الهى علم غيب داشته اند، همچنين آيات و رواياتى نظير همين آيه به چشم مى خورد كه نشانگر آن است كه آنان علم غيب ندارند!
🍀 جمع ميان اين دو دسته آيات و روايات به چند صورت است:
🔶الف: آنجا كه مى فرمايد علم غيب نمى دانند، مراد آن است كه آن بزرگواران از پيش خود غيب نمى دانند
و آنجا كه مى گويد غيب مى دانند، يعنى با اراده و الهام و وحى خدا مى دانند،
نظير آنكه مى گوييم: فلان شهر نفت ندارد يا نفت دارد كه مراد ما از نداشتن اين است كه زمين آن نفت خيز نيست، يعنى از خود نفتى ندارد و مراد از داشتن نفت آن است كه به وسيله ى لوله و ماشين و كشتى و قطار، نفت به آنجا مى رسد.
🔶ب: علم غيب، دو گونه است كه انبيا بخش اعظم آن را مى دانند، نظير اخبارى كه قرآن به نام غيب به پيامبر اسلام وحى فرمود:
«تلك من انباء الغيب نوحيها اليك» (هود، ۴۹)
و بخشى از علم غيب مخصوص خداوند است و هيچ كس از آن اطّلاعى ندارد، نظير علم به زمان برپايى قيامت.
🔶 پس آنجا كه نمى دانند يعنى بخش مخصوص به خداوند را نمى دانند و آنجا كه مى دانند، يعنى بخشى ديگر را مى دانند.
🔶ج: مخاطبين آن بزرگواران متفاوت بودند؛
بعضى اهل غلوّ و مبالغه بودند كه پيامبران و ائمّه اطهار عليهم السلام به آنان مى فرمودند: ما غيب نمى دانيم تا درباره ى آنان مبالغه نكنند.
و بعضى در معرفت آن بزرگواران ناقص بودند، كه پيامبر و امام، براى رشد آنان، گوشه اى از علم غيب خود را عرضه مى كردند.
🔶د: مراد از نداشتن علم غيب، نداشتن حضور ذهنى است.
ولى به فرموده ى روايات براى امامان معصوم عمودى از نور است كه با مراجعه به آن از همه چيز آگاهى پيدا مى كنند.
نظير انسانى كه مى گويد من شماره ى تلفن فلانى را نمى دانم، ولى دفترچه راهنمايى دارد كه مى تواند با مراجعه به آن همه ى شماره ها را بداند.
🔶ه : آگاهى از غيب، همه جا نشانه ى كمال نيست، بلكه گاهى نقص است.
مثلاً شبى كه حضرت على عليه السلام در جاى پيامبر صلى الله عليه وآله خوابيدند، اگر علم داشتند كه مورد خطر قرار نمى گيرند، كمالى براى آن حضرت محسوب نمى شد، زيرا در اين صورت، همه حاضر بودند جاى آن حضرت بخوابند.
در اينجا كمال به ندانستن است.
🔶و: خداوند علم غيبى را كه توقّع سود و زيان در آن است، به آنان مرحمت نمى كند.
نظير همين آيه ى مورد بحث،
ولى در مواردى كه هدف از علم غيب، ارشاد و هدايت مردم باشد، خداوند آنان را آگاه مى سازد،
همان گونه كه عيسى عليه السلام به ياران خود فرمود: من مى توانم بگويم كه شما مردم در خانه ى خود نيز چه چيزى را ذخيره كرده ايد.
«و ماتدّخرون فى بيوتكم» (آل عمران، ۴۹)
🍀بعضى مفسران گفته اند كه اهل مكّه به رسول خدا صلى الله عليه وآله گفتند: اگر با خدا ارتباط دارى، چرا از گرانى و ارزانى اجناس در آينده با خبر نمى شوى تا بتوانى سود و منفعتى بدست آورى و آنچه به زيان شماست، كنار بگذارى، كه آيات فوق نازل شد.
🌸🍃🌻🍃🌸
🌹 هر كه ايمانش بيشتر باشد، نسبت به تكليف وخواست الهى تسليم تر است و خود بيشتر احساس عجز مى كند.
«لا أملك لنفسى ...»
🌹 همه ى سود و زيان ها را به اراده و خواست خدا بدانيم.
«الاّ ما شاء اللّه»
🌹 پيامبر از پيش خود و براى زندگى شخصى خويش، غيب نمى داند.
اخبار غيبى به عنوان پيامبر بودن به او داده شده، آن هم از سوى خدا.
«لو كنت ...»
🌹 زمان برپايى قيامت، از امور غيبى است.
«يسئلونك عن الساعة... و لو كنت اعلم الغيب»
🌹 شناخت آينده، زمينه ساز رفاه و آسايش،
و جهل به آن، زمينه ساز زيان و مشكلات است.
«لو كنت اعلم الغيب لاستكثرت...»
🌹 زندگانى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مانند مردم ديگر، آميخته با رنج و سختى بود.
«و ما مسّنى السوء»
🌹 پيامبر صلى الله عليه وآله مژده رسان و بيم دهنده ى همه ى بشر است،
امّا تنها مؤمنان كه تحت تأثير قرار مى گيرند.
«نذير و بشير لقوم يؤمنون»
🌸🍃🌻🍃🌸
🌹 منتظران ظهور 🌹
این دعاهای زیبا تقدیم به شما هم گروهی های ...💕 🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 📖 اللّهُمَّ
این دعاهای زیبا تقدیم به شما
هم گروهی های ...💕
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
*کانال منتظران ظهور*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*داره کم کم تموم میشه..؛*
*یه سال چشم انتظاریمون🖤*
*- ٢ روزتامحرم-*
*🌻الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌻* 🦋🦋
*🔳 مدینه تا کربلا، همراه سیدالشهداء(16)*
*🔲کربلا: جمعه سوم محرم الحرام ۶۱ هجری:*
*✍️عمر بن سعد با لشکری ۴ هزار نفره از اهل کوفه وارد کربلا شد.*
سخن امام حسین (علیه السلام) هنگام ورود به کربلا: «اَلنّاسُ عُبیدُ الدُّنیا وَالدّینُ لَعِقٌ عَلی اَلسِنَتِهِم یَحوُطُونَهُ ما...؛ مردم، بندگان دنیا هستند و دین آنها جز سخن زبانشان نیست. تا آنگاه که زندگیشان بچرخد، دنبال دین میروند؛ و هرگاه بنای امتحان و آزمایش پیش آید، دینداری بسیار اندک میشود.
*📚منبع: کتاب مدینه تا کربلا، همراه سیدالشهداء*
*:🆔:جهت عضویت درگروه:⬇: ️*
https://chat.whatsapp.com/LCmUHx8vsu0Ic0mULzog5i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهجالبلاغه و شرح آن 🔸 خطبه ۷۲🔆بخش ۸ 🎤 مفسر استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰۷:۱۷ دقیقه
🎇🎇🎇🎇🌿﷽🌿🎇🎇🎇🎇
#پنجشنبه_های_امام_حسینی
#کــــلام_پــــــــــــــدر
࿐ ༉༉༉🍃🌺🕊
💠و درود خدا بر او فرمود: برادرت را با احسانی که در حق او می کنی سرزنش كن، و شر او را با بخشش باز گردان.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت۱۵۸
【
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
💚چنان حضرت امام حسین در روز عاشورا ضمن گفتارهاى گرم و آتشین خود فریاد مىزد:
🌴«این ناپاک و فرزند ناپاک، مرا بین دو کار مخیر ساخت:
یا ذلت را بپذیرم و در برابر یزید تسلیم شوم،
و یا اینکه کشته گردم و بهحکم شمشیر تن دهم!
اما از ما خاندان پیغمبر ذلت به دور است،
*نه خدا براى ما ذلت مىخواهد و نه پیامبر او و نه مردان پاکدل و مؤمن و نه آن دامنهای منزهى که ما را در میان خود پرورانده است* .❣
به عشق *حسین* و فرج *جان حسین*
صلوات♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شستشوی ضریح مطهر و حرم و رواقها در آستانه ماه محرم و حضور پرشور عزاداران حسینی
*انشاءالله به نیت رفع بلا وشفای همه بیماران
سُبحان الله (3) مرتبه*
*الحمد لله (3) مرتبه*
*لاإله إلا الله (3) مرتبه*
*الله أكبر (3) مرتبه*
*ﻻحول وﻻقوةإلابالله* *(3)مرتبه*
*أستغفر الله* *(3) مرتبه*
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ*
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
4_5996844101310350544.mp3
6.11M
📲 فایل صوتی
🎙واعظ: حاج آقا #دانشمند
🔖 خادمی جلسه سیدالشهداء علیه السلام 🔖
🌎
✨﷽✨
🔴 درمان با صدقه
✍بیشتر روایاتی که درباره صدقه رسیده، جنبه اخروی و پیشگیری و دفع انواع بلا را مد نظر قرار داده است؛ اما برخی روایات بُعد درمان را در نظر گرفته و بسان دارویی موثر تعریف کرده است.
امیرالمومنین علیه السلام:
الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِح.
صدقه داروی موفق و موثر است.
📚 تحف العقول، ص ۲۰۲
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم:
دَاوُوا مَرْضَاكُمْ بِالصَّدَقَة.
بیماران خود را با صدقه درمان کنید.
📚 طب الائمه، ص ۱۲۳
شخصی نزد امام کاظم علیه السلام شکایت کرد که من ده نفر عائله دارم و همه آنان بیمارند. حضرت به وی فرمود: آنان را با صدقه درمان کن، زیرا چیزی اجابت کننده تر و سودمندتر برای بیمار از صدقه نیست.
📚 وسائل الشیعه، ج ۲، ص ۴۳۳
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
*دستان گره گشای شما عطر یاسِ انفاق را در همه جا میپراکند.*
*چه سعادتمندیم که خدای متعال به ما اذن داده تا اندکی از اموال خود را در راه احیای امور الهی و بزرگداشت نام اهل بیت علیهم السلام صرف کنیم.*
*به شکرانهی این نعمت خدادادی و دستهای پربرکت و دهندهی شما بزرگواران، پذیرای هدایا و انفاقهای شما هستیم تا در امر عزاداری سالار شهیدان ماهم سهمی داشته باشیم.*
*هرچند کم، هرچند اندک، بسمالله*
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
✨✨✨✨✨✨
*شماره کارت خیریه مجموعه منتظران ظهور .*
6037997474678860
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
♻️ *الإمام الصادق عليه السلام :*
♻️ *إنَّ حُبَّنا أهلَ البَيتِ لَيَحُطُّ الذُّنوبَ عَنِ العِبادِ كَما تَحُطُّ الرّيحُ الشَّديدَةُ الوَرَقَ عَنِ الشَّجَرِ*
🪷 *امام صادق عليه السلام :*🪷
♻️ *دوست داشتن ما اهل بيت، گناهان بندگان را مى ريزد، همان گونه كه باد شديد، برگهاى درختان را مى ريزد.* 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍁🍂
*ثواب الأعمال : 223 /* *1 ، قرب الإسناد : 39 / 126 ، بشارة* *المصطفى : 270 كلّها* *عن بكر بن محمّد الأزديّ .*
♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️
AUD-20220728-WA0036.mp3
4.22M
#فایل_صوتي_مهندسی_آرزوها ۷
"آرزوهــاتو بسپـ👈ـار به خــدا"
هم جاده حرکتتــو روشن میکنه،
وهم رسیدنت رو ....آسون!
به خـــ❤️ـدا اعتماد کن...
خدا، راهو بهتر از تو می شنـاسه✨
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «صلح حسنی» و «قیام حسینی» دو روی یک سکه
روز پنجشنبه، ١۴٠١/٠۵/٠۶
✍️ مناسبت روز: در روزهای پایانی ماه ذیالحجه و آغاز ایام محرمالحرام قرار داریم، لذا از امروز سخن خود را به قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برخی از سؤالات و شبهات در این زمینه اختصاص میدهیم؛
هرگاه موضوع «قیام حسینی» مطرح میشود، برخی از مغرضین و همچنین غافلین، بلافاصله آن را در تقابل با «صلح حسنی» قرار میدهند؛ لذا یکی از سؤالات پرتکرار در این ایام، این است که چرا امام حسین(ع) راه امام حسن(ع) را نرفتند و با بنیامیه صلح نکردند؟
✅ برای جوابگویی به این سؤال، ابتدا میبایست حرکت و رویکرد امام حسن (ع) را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم؛
در تاریخ آمده که پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع)، امام حسن مجتبى (ع) بر منبر رفتند و خطبهای غراء ایراد فرمودند و سپس مردم با ایشان به عنوان امام و خلیفه مسلمین بیعت کردند؛
از فرداى آن روز امام، کارگزاران وحکّام خود را در ولایات منصوب نمودند و جاسوسى را که از طرف معاویه وارد کوفه شده بود، دستگیر کرده و گردن زدند؛ و به ابن عباس، حاکم خود در بصره نوشتند تا جاسوس دیگرى را که در بصره دستگیر کرده را گردن بزنند؛ و به دنبال آن نامهاى با لحن تند به معاویه نوشتند که جاسوس مىفرستى و مکر و حیله میکنى؟! از قرار معلوم گویا قصد جنگ دارى؛ اگر چنین است، بدان که من آمادهام؛ (ارشاد، ج٢، ص۵)
این مکاتبات ادامه داشت تا زمانی که به امام حسن (ع) خبر دادند معاویه لشکر فراوانى آماده کرده و به عراق گسیل داشته است؛ پس حضرت به منبر رفتند و مردم را براى مقابله با معاویه ترغیب کردند و پس از مهیا نمودن لشگری بزرگ از کوفه خارج شده و در نخیله اردو زدند و اولین گروه را براى مقابله با لشکر معاویه فرستادند؛
اما معاویه ملعون که میدانست در جنگ روبرو مانند جنگ صفین شکست خواهد خورد، باز هم متوسل به تزویر شد، و با دادن رشوههای کلان، و وعده و وعيد به فرماندهان لشگر حضرت، و همچنین اعلام جایزه بزرگ دویست هزار درهمی به همراه ازواج یکى از دخترانش برای قتل امام حسن (ع)، مردم سست عنصر کوفی را فریب داد؛ بهگونهای که طولى نکشید که به امام خبر دادند که فرماندهان لشکریان پیشتاز حضرت به معاویه پیوسته و شیرازه لشکر را متلاشی نمودهاند؛ و حتى برخی از آنها به معاویه پیام دادهاند: که در صورت تمایل، حاضرند امام حسن (ع) را دست بسته تحویل او دهند؛ لذا حضرت مجتبی (ع) ضمن خطبهای خطاب به لشکریانشان فرمودند: «وای بر شما! سوگند به خدا! معاویه به وعدههایی که برای کشتن من به شما داده است عمل نمیکند و اگر من تسلیم او گردم، هرگز اجازه نمیدهد بر اساس دین جدم رفتار نمائید» (بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٣)
✍️ بر این اساس امام حسن (ع) ابتدا در برابر بنیامیه قیام کردند اما به دلایلی که برخی از آنها در تاریخ آمده، مجبور به پذیرش صلح با معاویه شدند؛ که در این مجال به برخی از آنها اشاره مینمائیم:
1️⃣ خستگی زیاد کوفیان از جنگها طولانی و پیدرپی قبلى، از جمله جمل، صفین و نهروان، و نداشتن آمادگى روحى لازم براى مبارزه مجدد با شامیان؛
2️⃣ حیلهگرى و تزویر معاویه و خیانت عناصر سست عنصر در لشگر امام تا جایی که حتی حضرت را ترور و زخمی نمودند؛
3️⃣ حفظ انسجام امت اسلامی در برابر خطرات بیرونى که جامعه اسلامى آن زمان را تهدید مىکرد؛
4️⃣ آشکار نمودن چهره دروغین و مکار معاویه که خود را به عنوان «خال المؤمنين» و ادامه دهنده راه کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) معرفی کرده بود؛
5️⃣ حفظ اصل اسلام و ممانعت از خاموش شدن چراغ مکتب اهلبیت (ع)؛
6️⃣ حفظ جان شیعیان باقیمانده؛
و البته دانستن این نکته نیز ضروری است که امام حسین (ع) در تمامی مراحل صلحِ حسنی، همراه و پیرو ولیّ زمان خود بودند و در این صلحنامه، از برادر گرامیشان کاملاً تبعیت نمودند و حتی پس از شهادت امام حسن (ع) نیز به مدت ١٠ سال در زمان زنده بودن معاویه و عدم تغییر شرایط همچنان از قیام خودداری نمودند؛
✍️ «لذا با اندک تأمل در تاریخ و بررسی شرایط ویژه دو برههی زمانی، بهراحتی میتوان دریافت که اگر امام حسین (ع) به جای امام حسن (ع) بودند، قطعاً با معاویه صلح میکردند؛ و اگر امام حسن (ع) نیز در موقعیت برادر گرامیشان بودند، حتماً در برابر یزید قیام میکردند و بین نظر این دو امام همام در باب صلح و قیام هیچ اختلافی وجود نداشته و اصلاً اگر صلحِ حسنی انجام نمیشد و ماهیّت واقعی معاویه و منافقینِ اُمَوی، برای مسلمانان آشکار نمیگردید، قیام حسینی از نظر مردم، قیام موجّهی نبود و هرگز اهداف بزرگ آن محقق نمیگردید.» (برگرفته از کتاب صلح امام حسن (ع)، ترجمه رهبر فرزانه انقلاب)
حضور قلب نماز از وضو شروع میشه!
علت اینکه گاهی اوقات انسان در نمازش به حضور نمیرسد می فرمایند چون در مقدمات نماز حضور ندارد و یکی از راههای رسیدن به حضور در نمازمی فرمایند حضور در مقدمات است مثلا الان در وقت وضو گرفتن روایت داریم اگر کسی وقت وضو گرفتن حضور نداشته باشد حالا یک وضویی سریع می گیرد و می آید باید این مطمئن باشد در نمازش به حضور نمی رسد بنابراین اگر گاهی وضو گرفتید و دیدید در وضوتون حضور نداشتید وضو را تکرار کنید چون در روایت داریم « الوضوء نور و تکراره نور علی نور » وضو نور است و تکرارش نور علی نور است خب گاهی اوقات ممکنه حالا غفلت داشتید یک وضوی گرفتید ، گفتید من واقعا وضویی بی حضور گرفتم اشکال نداره از اول وضو بگیرید! تجدید کنید وضو را!
ببینید حضور در نماز از وضو شروع میشود تا چه برسد به مسئله اذان و اقامه پس یکی از راههای رسیدن به حضور در نماز ، حضور در مقدمات است. اینها ببینید همین جور گفته نشده واقعا برای یک هدفی است و الا چرا خدای سبحان اقامه را قرار بدهد؟ اذان را قرار بدهد!
استاد سعادت فر
#من_و_اذان_نمازم
*🔳 مدینه تا کربلا، همراه سیدالشهداء(16)*
*🔲کربلا: جمعه سوم محرم الحرام ۶۱ هجری:*
*✍️عمر بن سعد با لشکری ۴ هزار نفره از اهل کوفه وارد کربلا شد.*
سخن امام حسین (علیه السلام) هنگام ورود به کربلا: «اَلنّاسُ عُبیدُ الدُّنیا وَالدّینُ لَعِقٌ عَلی اَلسِنَتِهِم یَحوُطُونَهُ ما...؛ مردم، بندگان دنیا هستند و دین آنها جز سخن زبانشان نیست. تا آنگاه که زندگیشان بچرخد، دنبال دین میروند؛ و هرگاه بنای امتحان و آزمایش پیش آید، دینداری بسیار اندک میشود.
*📚منبع: کتاب مدینه تا کربلا، همراه سیدالشهداء*
*:🆔:جهت عضویت درگروه:⬇: ️*
https://chat.whatsapp.com/LCmUHx8vsu0Ic0mULzog5i