eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.5هزار ویدیو
298 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی #اللّهم_عجِّل_لولیِّک_الفرج مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر کسی روزی۳مرتبه خطاب به حضرت مهدی‹عج› بگه: {بِاَبی اَنتَ وَ اُمّی یا اَباصالِح اَلمَهدی} + حضرت یه جور خاصی براش دعا می‌کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان نامه ای به خدا ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌺🌿🌺🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍          ⌛️ قسمت اول⌛️ ⇐آخر به بخش پایانی هر مجموعه گفته،[۱]  ⇐و زمان در لغت بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌شود.[۲] و مقصود از آن در این جا روزگار و  است. ⇐«آخرالزمان» به معنای بخش پایانی حیات دنیا است. ⇐«آخرالزمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم می‌خورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ⇐ این اصطلاح معمولا به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته می‌شود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد. ادیان بزرگ درباره آن پیشگویی‌هایی کرده ‌اند؛ ⇐ برای مثال در «انجیل» آمده است: «... و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور ومتکبر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی دین، و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی پرهیز و بی حلم و با خوبان بی اعتنا، و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح می‌دهند». پی نوشت ها؛ ۱. کفوی، ابوالبقاء، الکلیات، ج۱، ص۶۲.     ۲. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۳ص۱۹۹(زمن) 🍃 🦋🍃 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره             ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ 🍃 🦋🍃 https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_4.mp3
10.18M
۴ 🎤 ▪️بدون مهارتِ انصاف زندگی کردن ؛ انسان را در نزد دیگران منفور می‌سازد! ✘ خودبرتربینی، بزرگترین مانعِ رعایتِ انصاف در انسان است! - اینکه تصور کنیم؛ ما همیشه در یک رابطه از دیگران برتر و داناتریم و حتماً حق باماست، دروغ بزرگی‌است که باورش میکنیم و نمی‌گذارد هرگز به رعایت انصاف موفق شویم. https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_5.mp3
11.49M
۵ 🎤 ▪️اگر در مقام مشورت قرار گرفته‌اید، باید منصفانه، مشاوره بدهید ... یعنی؛ ✓ بدون اینکه محبت، یا کینه‌ی شخصی خود را دخیل کنید ؛ واقعیت را بگویید. •🌿•🌺منتظران ظهور 🌺•🌿• https://eitaa.com/montazeraan_zohorr 🌿💐🌿💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🛑 سوال شد يا أمير المؤمنين چطور نَفْس خودمان را محاسبه کنیم؟* ✍حضرت فرمودند : هر صبح و شب یک مدتی با خود خلوت کند! پس به خود بگویید: ای نَفْس من، این روز هم گذشت و هرگز باز نمیگردد، و خداوند از تو درباره اعمالی که در آن انجام دادی سوال میکند، پس در آن چه کردی؟ 👈 آیا شکر نعمتهای خدا را که امروز به تو رسید انجام دادی؟ 👈 آیا ستایش خدا و عبادات واجبات و مستحبات خویش را انجام دادی؟ 👈آیا به داد مومنین رسیدی؟ 👈آیا حوائج آنان را رسیدگی کردی؟ 👈آیا غم مومنی را برطرف کردی؟ 👈 آیا در غیبت شیعه مومن از خانواده و اموال و آبروی او نگهداری کردی؟ 👈آیا وقتی که مردم غیبت او را میکردند از او طرفداری کردی؟ 👈آیا وقتی از دنیا رفت شخصیت او را در میان مردم حفظ کردی؟ 👈آیا شیعه مومنی را کمک کردی؟ 👈آیا بدیها را از او دفع کردی؟ ⬅️پس در خلوت خود به آنچه در این روز و یا این شب انجام داده ای فکر بنما و اعمال خود را مشاهده کن پس هر گاه دیدی کار خوب و عمل صالحی انجام داده ای خدا را به سبب آن عمل خیرت شکر کن چون توفیق به تو داده است که این کار خیر را انجام دهی ⬅️هر گاه دیدی که کار بد و گناه و تقصیری از تو سر زده است اظهار ندامت کن و استغفار کن ، و تصمیم در ترک آن عمل بد بگیر ✍️سپس حضرت فرمودند : پس با صلوات بر محمد و آل محمد(علیهم السلام) اثر وضعی ناشایست این اعمال زشت خود را در نامه عمل و جان خودت از بین ببر. 📚محاسبة النفس ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«لیلة الرغائب»؛ دروازه بندگی خدا+ صوت حاج آقامجتبی تهرانی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسخه ای بسیار مجرب و ساده از آقاجانمان علیه السلام برای درمان فقر، ناباروری و دفع بیماری از خانه، جلوگیری از نزاع در خانواده و ... https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 امیرالمومنین (ع) در توصیف حضرت مهدی (ع) فرمودند : اَوسَعُكم كَهفا وَ اَكثَركُم عِلما وَ اَوصَلكُم رحما، اَللهمَ فَاجعَل بَيعَته خُروجا مِن الغمّة و اجمَع بِه شمل الامة آستانه او در پناه دهى به بى پناهان از همه آستانه‌ها وسيعتر، و علم و دانش آن حضرت از همه زيادتر است و از همه مردم بيشتر به صله ارحام و پيوند با خويشاوندان توجه مى نمايد. پروردگارا! بيعت او را پايان بخش همه اندوه ها قرار بده و تفرّق و پراكندگى امت اسلامى را به دست با كفايت آن حضرت به يگانگى مبدّل فرما... 📘بحارالانوار،ج۵۱،ص۱۱۵ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr