موضوع: #احکام_عزاداری
❓آیا میتوان از وسائل تکیه، حسینیّه و هیأت در محل دیگر، اعم از حسینیه و هیأت یا غیر آن استفاده کرد؟
✅ تابع کیفیت وقف و قصد اهداء کنندگان است، لذا اگر برای استفاده در هیأت یا حسینیه خاص وقف یا اهدا شده است، نباید به جای دیگر ببرند.
❓شخصی مِلک خود را برای برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) در محل، وقف کرده است، ولی در حال حاضر متولّی وقف، توانایی اقامه عزا در محل ذکر شده در وقفنامه را ندارد، آیا جایز است در شهری که در آن اقامت دارد مجالس عزاداری را برگزار کند؟
✅ اگر وقف، مخصوص اقامه مجالس عزاداری در همان مکان باشد، تا زمانی که عمل به وقف هرچند با گرفتن وکيل برای آن، درهمان مکان ممکن باشد، حق ندارد آن مجالس را به جای ديگر انتقال دهد، لذا واجب است فردی را نايب بگيرد تا در آنجا مجالس عزاداری را برپا نماید.
📚منبع: khamenei.ir
سلوک در مکتب روضه_4 - @ostad_shojae.mp3
زمان:
حجم:
9.64M
#سلوک_در_مکتب_روضه ۴
روح زیبابین،
و قدرت کشف باطنِ مصائب، برای تحمل آسانتر مشکلات و فقدانهای زندگی، از آثار مجالس عزاداری است.
آیا این اتفاق برای همهی عزاداران رخ میدهد؟
علّت این تبدیل و استحکام، در عزادار چیست؟
#استاد_شجاعی 🎤
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوشا بهحال کسانی که به #کشتی_نجات امام حسین رسیدند...
#امام_حسین
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگذارید گناه تو زندگیتون بیاد
نگذارید امام حسین از زندگیتون بره بیرون
🎙#استاد مهدی دانشمند
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*⭕آسیب شناسی تفکر دینی (۱)*
*♦️رواج اندیشه «مرجئی گری» در شیعیان(۱)*
🔻از جمله تعليمات رائج بین ما شیعیان این است که می گوئیم :
انتسابت را به على بن ابىطالب درست كن، «يا على» بگو، اسمت شيعه باشد و در ديوان عزاداران حسينى ثبت بشود، همين كافى است. جزو حزب باش.
*🔻خيال كرديم- العَياذ باللَّه- حسين بن على عليه السلام يك آدم حزب باز است و مىگويد: هركس كه كارت عضويت در اينجا صادر كرد همان كافى است و مصونيت پيدا مىكند!*
*🔻اساساً فلسفه شهادت حسين بن على عليه السلام اين بود كه مى خواست اسلام را در مرحله عمل زنده كند:*
اشْهَدُ انَّكَ قَدْ اقَمْتَ الصَّلوةَ وَ اتَيْتَ الزَّكوةَ وَ امَرْتَ بِالْمَعْروفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جاهَدْتَ فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ:
يعنى تو كشته شدى كه اسلام را در عمل زنده كنى.
*ولى ما مى گوييم: نه، او كشته شد براى اينكه «عمل» را در اسلام بميراند، انتساب و وابستگى ظاهرى را درست كند!*
🔻...به موسیقیدانی گفتند بین اندیشه شیعی *(عدم انفکاک عمل از ايمان و اینکه سعادت انسان در گرو عملش است)*
و اندیشه مرجئى *(«عمل» ارزشى ندارد، سعادت انسان در گرو ايمان و عقيده اوست)*
عقيده تو چيست؟
🔻او قدرى فكر كرد و گفت:
*اعْلاىَ شيعِىٌّ وَ اسْفَلى مُرْجِئىٌّ*
یعنی از سر تا كمرم ، شيعه و از كمر به پايين «مرجئى» هستم.
*مىخواست بگويد من فكرم «شيعى» است اما در عمل «مرجئى» هستم.*
*🔻ما امروز وقتى وارد دنياى شيعه مىشويم و به خودمان نگاه مىكنيم مى بينيم خودمان از سر تا قدم ، «مرجئی» هستيم.*
*دائماً دنبال بهانه هايى هستيم بلكه بهشت را با يك بهانه درست بكنيم.*
*مى گوييم بهشت را به «بها» نمىدهند، به «بهانه» مىدهند.*
*🔻على عليه السلام از بهشت به «بها» تعبير مىكند و مىگويد «ثمن»،*
*ثمن اعمال شما ؛*
*♦️واى به حال ملتى كه اين جور فكر كند و بگويد بهشت را به «بها» نمىدهند .(ادامه دارد)*
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(احیای تفکر اسلامی-*
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی،قسمت ۸۳
نام استاد: شجاعی
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr