البته بحث هایی در بررسی نسبت دین با حکومت، قابل ارائه است وباید ادله کسانی را که می گویند دین در حوزه حکومت نقشی ندارد، بررسی کرد(۳۵). عقیده ما این است که همه مذاهب اسلامی - اعمّ از شیعه، سنّی، معتزلی، اشعری وحتّی خوارج موجود؛ یعنی به دولت - به عبارتی به حکومت وامامت اعتقاد دارند. در کتاب های اهل سنّت دلایلی کافی وجود دارد که این موضوع را ثابت می کند.
ولایی بودن
از پرسش های دیگر درباره حکومت مهدوی، ساختار وشکل حکومت است.
آیا ساختار حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متفاوت از حکومت های دیگر است؟ آیا یک ساختار کلی وثابتی دارد که فراتر از زمان ومکان وشرایط مختلف است؟ کسانی که به این پرسش پاسخ مثبت داده اند، برای اثبات آن، دلایل عقلی ونقلی ارائه کرده اند. دلیل عقلی آن، بسیار روشن است که ولایت اولا وبالذات مخصوص خداوند است، زیرا توحید در آفریدگاری وپروردگاری خداوند تقاضا می کند که کسی جز او بر انسان وجهان ولایت نداشته باشد. بنابراین، اگر کسی بخواهد به عنوان والی وزمام دار، رهبری امور جامعه بشری را عهده دار شود، باید ولایت او الهی وبه اراده ومشیت خداوند باشد واین از مسائل بدیهی است:
﴿...إِنِ اَلْحُکمُ إِلاّ للهِ...﴾(۳۶)؛
... حکم تنها از آن خداست....
نظام ولایی با وصف انتصابی بودن رهبر معرفی می شود؛ یعنی خدای متعال پیغمبر را گزینش می کند واز طریق او، جانشین اش - که امام باشد - تعیین می شود. این مسئله در حدیث غدیر واحادیثی(۳۷) دیگر درباره ولایت امیر المؤمنین (علیه السلام) بیان شده وبی تردید مسئله ولایت فقیه نیز در امتداد اینها قرار می گیرد.
بنابراین، حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) نیز با اراده الهی است که مشروعیت می یابد، نه اراده مردمی، زیرا اگر منشأ مشروعیت اراده الهی نباشد، گزاره غلطی را ارائه داده ایم وچنانچه اراده الهی بعد از اراده انسان باشد، اراده خداوند، تحت تأثیر اراده انسان قرار می گیرد ودر این صورت نیز سخنی به دور از منطق گفته ایم. هم چنین اگر بگوییم هر دو اراده در عرض هم دخالت دارند، این هم جز شرک، به جایی منتهی نمی شود. در نتیجه خواهیم پذیرفت که اراده الهی، منشأ اصلی مشروعیت حکومت ورهبری است وچنین حکومتی است که در نبوّت وامامت تجلّی یافته است.
البته این واقعیت نیز وجود دارد که مشروعیت، همیشه با عنصری به نام مقبولیت اکثر مردم یک جامعه گره می خورد، تا بتواند تعین وتجسّم پیدا کند.
سخن امام علی (علیه السلام) در «خطبه شقشقیه» گویای این مسئله است:
لو لا حضور الحاضر وقیام الحجّة بوجود الناصر وما اخذ الله علی العلماء ألاّ یقارّوا علی کظّة ظالم، ولا سغب مظلوم، لألقیت حبلها علی غاربها...(۳۸)؛
اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود ویاران، حجّت را بر من تمام نمی کردند واگر خداوند از علما عهد وپیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگی ستم گران وگرسنگی مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان انداخته و....
یعنی من تا امروز که یاوری نداشتم، برای حضور نیافتن در صحنه مدیریت سیاسی جامعه، عذر داشتم، ولی اکنون با حضور مردم، دیگر عذری ندارم. این همان بیعت است که در آیات وروایات بیان شده ودر فرهنگ سیاسی تشیع منزلت یافته است.
در نظام ولایی، جایگاه ونقش مردم نیز روشن است، اما این که چه تعبیری باید از آن داشت، دقت بیشتری می طلبد.
برخی صاحب نظران در امور سیاسی وحکومتی، از آن به «مردم سالاری دینی» تعبیر کرده اند که این خود، تفسیرهای متفاوتی دارد.
🌹🌏🌹🌍حکومت صالحان
در این که حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) برای گسترش عدل ورهایی مستضعفان از دست مستکبران است، تردیدی نیست..............
💫🍃💫🍃💫 ادامه دارد
💔
اگر به واسطه خونم
حقی بر گردن ديگران داشته باشم،
به خدای کعبه قسم
از مردان بیغيرت و زنان بیحيا نمیگذرم"
این قسمتی از وصیتنامه #شهید_امیر_حاج_امینی در مورد حجاب🌹اللهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شیر صحرا لقب که بود؟
فرمانده ای که صدام شخصا برای سرش جایزه تعیین کرد.
وی فقط با هشت نفر کلاه سبز در دشت عباس کاری کرد که رادیو عراق اعلام کردکه یک لشکر از نیروهای ایرانی در دشت عباس مستقرشده است.
درسال 1335 وارد ارتش شد سریعا به نیروهای ویژه پیوست.
فارغ التحصیل اولین دوره رنجری درایران بود.
دوره سخت چتربازی و تکاوری را در کشور اسکاتلندگذراند.
دراسکاتلند در مسابقه نظامی بین تکاوران ارتشهای جهان اول شد وقدرت خود وایران رابرخ کشورهای صاحب نام کشاند.
وی اولین کسی بود که در دفاع مقدس نیروهای عراقی را به اسارت گرفت ،او طی نامه ای بصدام او رابه نبرد در دشت عباس فراخواند صدام یک لشکر بفرماندهی ژنرال عبدالحمید معروف به دشت عباس فرستاد ،عبدالحمید کسی بود که در اسکاتلند از این ایرانی شکست خورده و هفتم شده بود،پس ازنبردی نابرابر و طولانی عراقیها شکست خورده و او شخصا ژنرال عبدالحمید را اسیرکرد.بخاطر رشادتش درجنگ به او لقب "شیرصحرا "دادند.
وی در عملیات قادر درمنطقه سرسول بشهادت رسید، سرلشکر شهید حسین آبشناسان فرمانده نیروی ویژه ایران بود!
منتظران ظهور،،صاحب الزمان عج ..
eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی 120.mp3
11.79M
#انسان_شناسی ۱۲۰
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
❌ چرا فکر من، بیشتر از زیبائیها و پاکیها، به مشغولیت به مظاهر دنیا یا حتی چرخ زدن دورِ گناه تمایل دارد؟
✘ چرا خیال من، بجای رفت و آمد به حریمهای نورانی، دائماً مشغول مسائل بیهوده و پیشِپا افتاده است؟
❌چرا قلب من دلتنگِ خداوند، ملائک، انبیاء و اهل بیت علیهمالسلام نمیشود؟
منتظران ظهور،،صاحب الزمان عج ..
eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🔸 یک مسیحی آمد خدمت حضرت موسی بن جعفر( علیه السلام) و گفت: در کتاب شما آیه ای هست: "حم وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ". منظور از این آیه چیست؟
حضرت موسی بن جعفر( سلام الله علیه) فرمود:
حم، همان محمد است و این اسم در کتاب حضرت هود علیه السلام به همین شکل است.
یعنی به همین شکل که میم اول و دال آخر در آن کتاب نیست. ح و میم وسط، در آن کتاب نوشته شده، به همین شکل در آن کتاب مکتوب است.
و الکتاب المبین، همان امیرالمومنین علی علیه السلام است.
#محمد_رسول_الله
#علی_ولی_الله
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
☫ ﷽. ☫
🔴آسیب شناسی مهدویت
🔸قسمت سوم
◀یکی از آسیبهای مهدویت اینه که هر از چندگاهی عدهای پیدا میشن؛ادعای دروغین دارن؛ادعا که من امام زمانم، خود امام زمانم،ادعا که من یکی از وابستگان امام زمانم؛ادعا که من همسر امام زمانم؛ادعا اینکه من یکی از یاران امام زمانم مثل اون شخصی که گرفتنش گفت: من سید حسنیام.مدتی تلاش میکرد؛
◀️انواع و اقسام ادعاها شایعترینش فراوانترین ادعاها ادعای ملاقاته که هر از چندگاهی،هر از چندگاه چه عرض کنم پیدا میشن کسانی میگن:ما امام زمان رو دیدیم.
◀این پرونده مال فضای شیعه است خُب علیالقاعده کسی که امام زمان رو قبول نداره او که اصلاً ادعایی نداره، کسی که امام زمان رو قبول نداره که زنده است.
◀لذا کشور ایران درگیره،بحرین و یمن یک مقدار درگیرن،عراق بیشتر از ما درگیره؛ ما تقریباً تو ایران خودمون به طور متوسط هر روز یک دونه پرونده ملاقات جدید باز میشه؛یک گوشه ایران متوسط روزی یک دونه الان ما داریم.
◀️عزیزا بحث ملاقات شمشیر دو لبه است؛ شمشیر دو لبه است یعنی دو دسته اثر داره یکسری آثار مثبت،یکسری آثار منفی:
♦️آثار مثبت و سازنده داره مثل:اثبات وجود امام،البته ما برای اینکه ثابت بکنیم امام زمانی وجود دارد نیازی به این نداریم.دلیل عقلی داریم؛دلیل قرآنی صرف بدون هیچ روایتی داریم.دلیل روایی هم داریم؛
ما چهار دسته دلیل برای اثبات وجود امام زمان داریم نیاز به بحث ملاقات نداریم اما به هرحال اینکه ملاقات با امام زمانی انجام بگیره این خودش به عنوان دلیل پنجمی برای اثبات وجود امام زمان حساب میشه.
♦اگر هیچ کسی تا حالا امام زمان رو ندیده بود شکی نکنید الان تو فضای مجازی یکی از شبهات این بود:میگفتن چه جوری شما میگین امام زمانی وجود داره که تا به حالا یک نفر هم او رو ندیده؟نمیگفتن؟!الان که اینو نمیگن چون ملاقات انجام گرفته.
♦️تو بالا بردن معنویت تو جامعه بحث ملاقات امام زمان باعث می شه یه عدهای یه تهذیب نفسی انجام بدن.
♦️از اون طرف آثارمنفی و مخرب هم داره مثل مدعیان دروغین که همین چند دقیقه پیش عرض کردم که خیلی زیاد شدن. مدعیان دروغین ملاقات با امام زمان(علیه السلام) یا بحث تولید خرافات، یکی از خرافات مثلاً مربوط به بحث ملاقات یا بالاخره به بحث مهدویته کیا تو دامن این آسیبها میافتن؟کسانی که امام زمان رو قبول دارن لذا تو بحث ملاقات و بحث انحرافی مهدویت دنبال آدم بیدین نگردید،دنبال آدم دیندار خرافه گرا بگردید،دنبال آدم دیندار سطحی نگر بگردید؛آدم بی دین که دنبال امام زمان نمیاد او خدا و پیغمبر رو قبول نداره.
♦خُب چرا بحث رو میگیم شمشیر دو لبه است؟آثار مثبت و آثار منفی داره.
◀️بریم سر ملاقات،شما که دارید میگید ملاقات امام زمان(علیه السلام)کدوم نوع ملاقات رو دارید میگید؟حاج آقا مگه چند جور ملاقات داریم؟انواع ملاقات، تندی میگم:انواع ملاقات ما از سه نگاه ملاقات رو تقسیم میکنیم:یکی از حیث زمان دیدار،یکی از حیث حالت دیدار،یکی هم از حیث شناختن امام یا نشناختن امام در این ملاقات.
◀️از حیث زمان دیدار منظورم از زمان چیه؟منظورم دوران عمر امام زمان(علیه السلامِ)این مال جلسه اول دومه؛دوران عمر امام زمان.عمر شریف امام زمان چهار دوره میشه:
🔺یک: دوران پنج ساله اختفا و پنهان زیستی، پنج سالی که امام زمان بودند اما امام نبودند پدرشون امام حسن عسکری بود.
🔺دو: دوران شصت و نه ساله غیبت صغری از ۲۶۰ تا ۳۲۹
🔺سه: دوران غیبت کبری، از ۳۲۹ تا الان و تا وقتی که آقا ظهور بکنه.
🔺چهار: هم دوران ظهور
◀️وقتی میگیم ملاقات آقا امکان داره یا نه، باید بگیم کدوم از این دوران؟
از حیث حالت دیدار سه حالت مدنظر بنده است: آیا تو خواب میگید ملاقات کرده آقا رو؟آیا مکاشفه رو میگین؟یا بیداری رو میگین؟کدوم یک از اینا مد نظرته؟ خواب، مکاشفه،بیداری.اینا حکمش با هم فرق داره.
◀️از حیث شناخت امام هم سه جور میشه: بعضیا لحظه ملاقات آقا رو شناختن؛بعضیا اون لحظه نشناختن بعد از دیدار متوجه شدن؛بعضیام آقا رو دیدند و اصلاً نشناختن.چندتا شد؟سه تا و سه تا شیش تا و چهار تا ده تا.
◀️لذا وقتی ما میگیم کدوم ملاقات رو شما میگید از حیث زمان دیدار فقط منظورم غیبت کبری است؛سه تا دوره دیگه رو کار نداریم.
◀️از حیث حالت دیدارم زودی براتون بگم خواب حجت شرعی نیست!مردم اینقدر دنبال خواب نباشید نمیخوام بگم خواب صفره نمرش؛نه،اما اونقدر هم که فکر بکنید ارزش نداره به ویژه که حجت شرعی نیست؛مکاشفه هم که حالا وقتش و نداریم؛مکاشفه چیه؟مکاشفه هم حجت شرعی معلوم نیست باشه؛منظور ما خلاصه بیداریه
◀️از حیث شناخت هم منظور ما ملاقاتی است که طرف آقا رو شناخته باشه.چون اگر امام زمان و دیده باشی و نشناسی اصلاً نمیتونی بگی من آقا رو ملاقات کردم
◀️لذا از حیث شناخت دو تا چراغ رو روشن میکنیم چه لحظه دیدار چه بعد از دیدار.
#آسیب_شناسی_مهدویت
#امام_زمان