@ostad_shojaeشکر در سختی ها 06.mp3
زمان:
حجم:
4.33M
#شکر_در_سختی_ها 6
اگه باطن مشکلات رو بشناسی،
💢راحت میتونی تحملشون کنی!
اول باید بشناسی،
بعد باید یقین بیاری،
تابتونی مثل زینب، زیباییـ🌸ـها رو،
درلابلای سختیها ببینی و آروم باشی
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
4.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 #درس_اخـــلاق
🔞هر گناهی رو آزاد کنی،
گناهکارا زیادتر میشن!!!
👤استاد رحیم پوازغدی•.
➕خیلی جالبه حتما ببینید👍
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
"از امام چهارم زین العابدین (علیه السلام) در رسالة الحقوق آمده: واما حق کسی که درباره ات نیکی نماید آن است که او را سپاس گویی وکار نیکش را بازگو نمایی وجایگاهش را والا شماری وبا اخلاص بین خود وخدایت در حقش دعا کنی، پس اگر این کار را کردی شکر او را در سر وعلن بجای آورده ای، واگر روزی توانستی پاداشش را بده(۷۱۵).
چهارم: قبلا بیان کردیم که شکر عملی آن است که بنده هر یک از نعمت های الهی را در همان هدفی که خداوند برای آن آفریده صرف نماید، واگر این کار را نکند در مقابل احسان وبدی کرده است، ومعنی کفران نعمت همین است.
و بدون شک دعا برای تعجیل فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) از جمله اموری است که زبان به خاطر آن خلق شده، وبا این شکر نعمت زبان به انجام رسد، ومقصود ما با بیانی رسا واضح گردید، از خداوند توفیق می خواهیم."
"دلیل بر آنچه گفتیم که: این دعا از چیزهایی است که زبان به خاطر آن آفریده شده، اخبار ودعاهایی است که از خاندان وحی (علیه السلام) برای این مهم وارد است، دعاهای افتتاح، روز عرفه، روز دحوالارض، دعا یونس بن عبد الرحمن، دعای عمری که از امام زمان (علیه السلام) رسیده، دعای بعد از نماز شب، ودر حال سجده، ودعایی که در کافی روایت شده، ودعای صبح روز جمعه وبعد از ظهر وعصر، وقنوت روز جمعه که در جمال الاسبوع روایت شده، ودعای شب نیمه شعبان، ودعای روز بیست ویکم ماه رمضان، ودعای مولای ما حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) بعد از نماز عصر، وروز جمعه بعد از نماز جعفر (علیه السلام)، وقنوت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)، ودعاهای بسیار دیگر...که اشاره به نام آن هادر این جا کافی است، ودر بخش هفتم کتاب در این باره به تفصیل سخن خواهیم گفت."
۳ - اظهار محبت قلبی:
بدان که محبت، گرچه امری پوشیده ومخفی است وفعلی باطنی وقلبی، ولی آثار ودلایل آشکار وشاخه های بسیار دارد. محبت به سان درخت پربرگ وباری است که بر شاخه هایش گل های رنگارنگ نشسته، بعضی از آثار آن در زبان، وبعضی در اعضاء وجوارح انسان آشکار می گردد وهمان طور که نمی توان درخت را از بروز دادن گل هایش منع کرد، نشاید که صاحب محبت را از اظهار آثار آن جلو گرفت.
گویند که در سینه غم عشق نهان ساز * * * در پنبه چسان آتش سوزنده بپوشم؟
یکی از دلباختگان چه خوش سروده است:
اذا هممت بکتمان الهوی نطقت * * * مدامیعی بالذی اخفی من الالم
فان ابح افتضح من غیر منفعه * * * وان کتمت فدمعی غیر منکتم
لکن الی الله اشکو ما اکابده * * * من طول وجد ودمع غیر منصرم
اگر تلاش کنم که عشقم را مخفی بدارم، اشک هایم از درهای پوشیده ام سخن می گوید.
هرگاه آن را افشا کنم بدون این که سودی برده باشم رسوا می شوم، وچون کتمان نمایم اشک هایم پنهان نمی ماند.
ولی به درگاه خدا شکوه می برم آنچه می کشم، از طولانی بودن اندوه وسرشک بی پایان.
و همان طور که درخت هرچه بیشتر رشد کند وپرورش یابد، گل ها وشکوفه هایش فزون تر می شود، همچنین هرچه محبت ودوستی نیرومند گرددآثارونشانه های آن بیشترمی شود.
"از آثار محبت در چشم، بی خوابی واشکباری است. یکی از اهل اشتیاق در آثار حال فراق گفته:
لو ان عینا فی الفراق بکت دما * * * لرایت فی عینی دما لا یجمد
اگر چشمی در فراق خون می گریست، در دیدگانم خون خشک ناشدنی می دیدی.
و ابوالعباس مبرد در آغاز قصیده ای چنین می گوید:
بکیت حتی بکی من رحمتی الطلل * * * ومن بکائی اعدای اذ رحلوا
آن قدر گریستم که ویرانه ها هم به حالم گریستند، واز گریه ام دشمنانم هم گریه کردند وقتی یارانم رفتند.
و از نشانه های محبت در زبان، یاد کردن محبوب است همیشه وهمه جا. وشاهد بر این مدعی فرموده خدای تعالی در حدیث قدسی به موسی بن عمران (علیه السلام) است که: یاد من به هر حال ووضعی خوب است.
می گویم: حال اهل توجه همین گونه است. خداوند متعال در قرآن مجید فرموده: ﴿ان فی خلق السماوات والارض واختلاف اللیل والنهار لآیات لأولی الالباب الذین یذکرون الله قیاما وقعودا وعلی جنوبهم﴾ (سوره آل عمران: ۱۹۰)؛ همانا در خلقت آسمان ها وزمین وآمد ورفت پیاپی شب وروز نشانه هایی برای خردمندان است، آنان که خدای را هنگام ایستادن ونشستن وخفتشان یاد می کنند.
می گویم: این از آثار نهایت شوق آنان نسبت به محبوبشان می باشد."