eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
311 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی کپی متن با ذکر صلوات و دعای فرج ، حلال است🙏🏻 ادمین: @Montazer_zohorr تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
"امردوم: که در آیه شریفه بیان شده واز اولی بالاتر است این که: نماز محض ذکر الله وذکر الله محض است، وغافل ماندن از آنچه در آسمان ها وزمین است، واین امر حاصل می شود به این که بنده تمام لحظات عمرش را در عبادت خداوند صرف کند، واز آنچه جز اوست چشم بپوشد، وهیچ الطافی به غیر ننماید. وهمین معنی باز از فرمایش گذشته امام چهارم (علیه السلام) واز سایر کلمات آن حضرت استفاده می شود. بنابراین اگر بنده نمازش را به طور تمام وکمال وآن طور که باید وشاید بجای آورد شیطان از او دور می گردد به طوری که نزدیکش نمی آید. روزی یکی از علما درباره معنی حدیثی - وارد شده: نماز چهار هزار حد دارد با من مذاکره کرد. به او گفتم: شماره گناهان - به طوری که بعضی از علما گفته اند - چهار هزار است. ممکن است منظور این باشد که این ها حدود است که نماز گزار حقیقی از آن ها تجاوز نمی کند. یعنی دلیل ونشانگر این که نماز را درست انجام داده، پرهیز از تمام بدی ها است، پس هرکه از گناهان اجتناب ننماید، حقیقت نماز را بجای نیاورده، واز حدود الهی تجاوز کرده است. آن عالم این توجیه را پسندید. شاهد بر این وجه حدیثی است که در مجمع البیان از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) رسیده که قبلا آوردیم(۷۲۷). و نیز از ابن مسعود از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) منقول است که فرمود: نماز نیست برای کسی که نماز را اطاعت نکند، واطاعت نماز آن است که از فحشاء ومنکر اجتناب نمایی.
"شیخ طبرسی گفته: یعنی چون نماز نهی کننده از گناهان است، پس اگر کسی آن را بجای آورد ولی از گناهان دست بر ندارد، نمازش به آن صفتی که خداوند توصیف کرده نخواهد بود، واگر پس از مدتی توبه کند واز گناهان دست بردارد، معلوم می گردد که نمازش برای او سودمند بوده است. و نیز گفته: انس روایت کرده که یکی از جوان های انصار با رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) نماز می خواند ولی زشتی ها را هم مرتکب می شد، این رفتار به عرض پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) رسید، فرمود: روزی نمازش او را از زشتی ها باز خواهد داشت. و از جابر مروی است که گفت: به رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) عرض شد: فلانی روزها نماز می خواند وشب ها دزدی می کند فرمود: نمازش او را باز خواهد داشت. و اصحاب ما روایت کرده اند از امام صادق (علیه السلام) که فرمود: آن که مایل است بداند که آیا نمازش قبول شده یا نه، نگاه کند آیا نمازش او را از زشتی ها باز داشته؟ که به هر قدر بازداشته باشد به همان قدر نمازش قبول شده است(۷۲۸). می گویم: این که همه این سخنان را نقل کردم برای آن است که کسی نگوید: اگر دعا کردن برای تعجیل فرج سبب دوری شیطان می شود، پس از بسیاری از افراد نباشد گناهی صادر گردد؟ چون در جواب می گوییم: این عمل شریف نظیر نماز است، وهرچه در این باره گفتیم این جا نیز وارد است تو اشاره برای اهل ادراک کافی است........ 📗💫📗قسمت 6⃣8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥برنامه شیطان🔥 📡💥پروتکل اول 💥حق یعنی زور ❌تروریسم (۱) 🌐قسمت ۱۴ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکر در سختی ها 07.mp3
4.8M
7 اونایی که عاشـ❤️ـق تـرند؛ شاکِرترند! اونی کـه عاشقه؛ ردپای محبــوبش رو هم لابلای نعمتهــا می بینه ⏪و هم در هیاهوی سختی ها! باید تمــرینِ عاشقـی کنیم https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋📚جناب حجت الاسلام علی رضارجالی تهرانی نماینده ولی فقیه دردانشگاه تهران و نویسنده،استاددانشگاه وحوزه وپژوهشگر
🖋🔆🕋🔆علت تشبیه امام غایب به خورشید پنهان در ابر چیست؟ پاسخ: پیشتر حدیثی را از امام غایب (عجل الله فرجه) ذکر کردیم که آن حضرت فرموده بود: (اما چگونگی استفاده از من در غیبت، مانند استفاده از آفتاب است هنگامی که ابرها آن را از دیدگان پنهان سازند)(۹۸). هر چند که غایب است آن گل ز چمن * * * از فیض وجود اوست گیتی گلشن هر چند که در ابر نهان باشد هست * * * از پرتو آفتاب، عالم، روشن ۱ - همچنان که مردم انتظار بیرون آمدن خورشید از پشت ابرهای تیره را می کشند تا بیشتر از آن بهره مند گردند، در زمان غیبت نیز شیعیان ومحبان حضرت همواره انتظار وجود مبارکش را دارند وهرگز نا امید نمی شوند. وهمین امید است که آنان را در تمام مراحل زندگی پیروز می گرداند وشجاعت وشهامت واقدامی بی نظیر بدانها می بخشد. ۲ - هر کس با این همه آثار ومعجزات وروایات واحادیث، باز هم منکر وجود مبارکش شود، مانند کسی است که منکر وجود خورشید گردد، هنگامی که در پشت ابرها از دیدگان، به ظاهر، پنهان وغایب است، گر چه آثار وجودش به جهانیان می رسد."
" - می دانیم خورشید یک سلسله اشعه مرئی دارد که از ترکیب آنها با هم هفت رنگ معروف پیدا می شود؛ ویک سلسله اشعه نامرئی، که به نام (اشعه فوق بنفش) و(اشعه مادون قرمز) نامیده شده است. همچنین یک رهبر بزرگ آسمانی خواه پیامبر باشد یا امام علاوه بر تربیت تشریعی که از طریق گفتار ورفتار وتعلیم وتربیت عادی صورت می گیرد، یک نوع تربیت روحانی واز راه نفوذ معنوی دلها وفکرها دارد که می توان آن را تربیت تکوینی نام گذارد؛ در آنجا الفاظ وکلمات وگفتار وکردار کار نمی کند بلکه تنها جاذبه وکشش درونی است که مؤثر می افتد. همچنان که در حالات بسیاری از پیشوایان بزرگ الهی می خوانیم که گاه بعضی از افراد منحرف وآلوده با یک تماس مختصر با آنها به کلی تغییر مسیر داده اند. وجود امام در پشت ابرهای غیبت نیز این اثر را دارد که از طریق اشعه نیرومند نفوذ شخصیت خود دلهای آماده را در نزدیک ودور تحت تاثیر جذبه مخصوص قرار داده وبه تربیت وتامل آنها می پردازد. ۴ - همانطور که شعاع خورشید به میزان روزنه ها وشبکه های خانه وارد آن می شود وبه قدر ارتفاع موانع خانه ها، در آن می تابد، همچنین مردم نیز به اندازه موانع حواس ومشاعرشان که عبارت است از شهوات نفسانی وعلایق جسمانی وشبکه های دلهای آنها وهم به قدری که پرده های کثیف را از دلهای خود به کنار می زنند، از انوار هدایت وراهنمایی ائمه طاهرین (علیهم السلام) استفاده می کنند."