"این روایات دلالت می کند که شفاعت شافعان برای افراد صالح از مؤمنین به منظور افزایش ثواب واقع می شود، هم چنان که شفاعت برای معصیت کاران واقع می گردد، به علاوه قائلین به اختصاص شفاعت به درخواست اسقاط عذاب، لازم است که قائل شوند به این که: در حق غاصبان نیز طلب ثواب باید باشد، به توضیح این که: هرکس قائل است که نجات معصیت کاران از آتش جهنم به شفاعت شافعان حاصل می شود هنچنین قائل است که به سبب آن شفاعت داخل بهشت می گردند، که اگر شفاعت فقط طلب برداشتن عقوبت بود می بایست گفته شود: هرکس برایش شفاعت گردد نه داخل بهشت می گردد ونه جهنم، چون زمینه بهشت رفتن برایش نیست وشفاعت مانع از افتادنش به جهنم است.
ممکن است مناقشه بشود به این که: سبب داخل شدن به بهشت، ایمان است ووقتی عقاب بر اثر شفاعت برداشته شد دیگر مقتضی تحقق می یابد پس شفاعت برای طلب ثواب نیست."
"به این مناقشه به دو وجه می توان پاسخ داد:
وجه اول: این که بعضی از روایات صراحت دارد که داخل شدن به بهشت نیز با شفاعت است، چنان که در امالی در بحار از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که فرمود: هر آن زن که شبانه روز پنج نماز بخواند، وماه رمضان روزه بگیرد، وحج بیت الله الحرام را بجای آورد، وزکات مالش را بپردازد، وشوهرش را اطاعت کند، وبعد از من از علی پیروی نماید، به شفاعت دخترم فاطمه (علیه السلام) داخل بهشت می شود(۷۵۹).
و در بحار در حدیث شفاعت فاطمه (علیه السلام) ودوستانش آمده؛ پس خداوند می گوید: ای دوستان من! باز گردید وبنگرید هرکه به محبت فاطمه (علیه السلام) شما را دوست داشته، وهر آن که شما را به خاطر محبت فاطمه (علیها السلام) غذا داده، وهرکه به محبت فاطمه (علیه السلام) شما را پوشانیده، وهرکه در راه محبت فاطمه (علیها السلام) جرعه ای نوشانیده، هرکس به راه محبت فاطمه غیبتی از شما رد کرده، دستش را بگیرید واو را داخل بهشت نمایید...(۷۶۰)"
در حدیث دیگری از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) است که فرمود: مؤمن برای همسایه اش شفاعت می کند در حالی که هیچ حسنه ندارد. عرضه می دارد: پروردگارا! همسایه من آزارها را از من دفع می کرد. پس در حق او شفاعت داده می شود، خدای تبارک وتعالی فرماید: من پروردگار توام ودر پاداش دادن به او شایسته تر من هستم. پس او را داخل بهشت گرداند وحال آن که برای او حسنه نیست، وکم ترین مؤمنین از حیث شفاعت، برای سی تن شفاعت می کند، در این هنگام اهل آتش می گویند: ﴿فما لنا من شافعین ولا صدیق حمیم﴾ (سوره شعراء: ۱۰۰)؛ پس برای ما شفاعت کنندگان ویا دوستان صمیمی نیست(۷۶۱).🌷💫🌷💫🌷💫🌷🌷
🔹🔷🔶قسمت1⃣9⃣
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب " مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب " متن پیاده شده ی سه سخنرانی از حسن رحیم پور (ازغدی) را در بردارد که هر سه درباره مهدی موعود(عج) و قیام اوست. این سه فصل عبارتند از : دولت عاشقی و عدل جهانی- مهدی نیمی شرقی ، نیمی غربی- جهانی شدن ، پایان تاریخ و مهدویت.
در این کتاب انقلاب مهدی، نه رخدادی ماوراء طبیعی و خارج از قوانین زندگی انسانی؛ که انقلابی کاملاً بشری است و در سازوکارهای جهان و جامعهی بشری به وقوع میپیوندد. این قرائت، برخلاف بسیاری قرائتهای دیگر که نگاهی جبرگرایانه به مسئلهی ظهور دارند، از چشماندازی ارادهگرایانه به ظهور نزدیک میشود و کاملاً سیاسی و اجتماعی است. در این قرائت از نگاه احساسی صرف به مهدی فراتر میرود و از چاشنی منطق و عقلانیت نیز بهره میگیرد.نکتهی دیگر دربارهی این کتاب، قرائت عدالتخواهانهی آن از جامعهی آرمانی مدنظر اسلام است؛ بهگونهای که در آن مسئلهی فقر، شکاف طبقاتی و توزیع عادلانهی ثروت در نقطهی کانونی تفاسیر و تعابیر قرار دارد.
@montazeraan_zohorr
Part01_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
16.54M
فصل اول؛ دولت عاشقی و عدل جهانی
@montazeraan_zohorr
🔹💠🔸 مروری بر اعمال عصر جمعه 🔸💠🔹
1⃣ صلوات ضراب اصفهانی
2⃣ دعای غیبت
3⃣ صد مرتبه سوره قدر
4⃣ صلواتی جهت دفع بلا در عصر جمعه
5⃣ دلیل دلگیرهای عصرهای جمعه
6⃣ دعای سمات
7⃣ زمان استجابت دعا در عصر جمعه
🔹🔸💠🔸🔹💠🔹🔸
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴داری غرق میشی
🟢فقط بگو #یاصاحبالزمان ادرکنی...
🎙استاد مومنی
#اضطرار_فرج
#امام_زمان
#به_عشق_مولا_گناه_نکنیم
💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐 ذکر خیر منتظران امام زمان (عج) توسط امام سجاد (علیهالسلام)
#استادفاطمینیا
_________________________________
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
روانشناسی قلب 53.mp3
9.88M
❣️ بزرگترین شکست ما؛
وقتيه که کمال خودمونو ببینیم و مغرور بشیم.
مراقب باشیم؛
خوبی هامون مغرورمون نکنن.
💓غرور...قلبونابود میکنه.
#استادشجاعی
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr