"در دلالت بر این معنی روایت موثق همچون صحیحی است که ثقة الااسلام کلینی از محمد بن مسلم از یکی از دو امام حضرت باقر وحضرت صادق (علیه السلام) آورده که گفت: عرض کردم: کسی را می بینی که عبادت وکوشش وخضوعی دارد ولی مذهب حق را قبول ندارد، آیا برای او سودمند است؟ فرمود: ای محمد! خاندان پیامبر همانند خاندانی هستند در بنی اسرائیل که هیچ یک از آنان چهل شب عبادت نمی کرد مگر این که دعایش مستجاب می شد، ولی مردی از آن ها چهل شب در عبادت کوشید، سپس دعا کرد اما مستجاب می شد، ولی مردی از آن ها، پس به نزد عیسی بن مریم (علیه السلام) آمد واز وضع خود شکایت کرد ودرخواست دعا نمود. عیسی (علیه السلام) تطهیر کرد ونماز خواند سپس به درگاه خداوند دعا نمود. خداوند (عزّ وجلّ) به او وحی فرمود: ای عیسی! بنده من از راه دیگری غیر از آن که به سویم توجه می شود آمد، او در حالی که درباره تو شک داشت مرا دعا کرد، پس اگر آن قدر دعا کند تا گردنش قطع شود وبنده های انگشتش از هم جداً گردد او را اجابت ننمایم."
"حضرت فرمود: آن گاه عیسی (علیه السلام) به آن شخص ملتفت شد وفرمود: آیا خدایت را می خوانی در حالی که از پیغمبرش شک داری؟ عرض کرد: ای روح خدا وکلمه او! به خدا همین طور بود که گفتی، پس از خداوند بخواه که این حالت را از من دور سازد. عیسی (علیه السلام) برای او دعا کرد، خداوند توبه او را پذیرفت ودعایش را اجابت نمود ودوباره به حد اهل بیت وخاندان خود رسید(۷۸۷).
"وجه نهم: مجلسی (رحمة الله) در مرآة العقول درباره سر محجوب ماندن دعایی که بدون صلوات بر محمد وآل محمد باشد گفته: مقصود از آفرینش جن وانس وسایر موجودات از بدو ایجاد تا بی نهایت، رسول خدا واهل بیت او - صلوات الله علیهم اجمعین - می باشند که شفاعت بزرگ در این دنیا ودر آخرت برای آنان است، وبه واسطه ایشان رحمت ها بر تمام خلایق فرود می آید، زیرا که در مبدأ هیچ بخلی نیست بلکه نقص از قابل است، وآنان (علیه السلام) شایستگی تمام فیض های قدسی ورحمت های الهی را دارند، پس هرگاه بر ایشان فیض می شود به طفیل وجودشان بر سایر موجودات هم می رسد. بنابراین اگر دعا کننده می خواهد رحمتی از سوی خداوند به او برسد بر آنان درود بفرستد که این دعا رد نمی شود چون مبدأ فیاض ومحل قابل است، وبه برکت آن ها بر دعا کننده بلکه بر همه خلق فیض می رسد، هم چنان که اگر یک چادرنشین یا بیابان گردی که اهلیت گرامی داشتن را ندارد به در خانه زمامداری برود، وآن زمامدار برای او سفره رنگین وعطاهای بسیار بدهد، عقلا او را به سبک مغزی وپست نظری نسبت می دهند، بر خلاف این که برای یکی از امرا یا وزرا یا سفرای زمامداران دیگر دستور دهد چنان چه سفره ای بگسترانند، در این حال آن شخص بیابان نشین هم بر سر آن سفره حاضر شود، پسندیده است، بلکه اگر او را از سر آن سفره برانند قبیح وزشت به نظر می رسد(۷۸۸)."
"می گویم: مخفی نیست که این وجه کاملا بر دعا برای مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) منطبق است، وبرای اهل بصیرت کاملا روشن وواضح است.
وجه دهم: نیز همان است که علامه مجلسی گفته: خاندان رسول خداو بین پروردگارمان واسطه هستند که حکمت ها واحکام را از سوی او به ما می رسانند، زیرا که ما را به ساحت قدس وبارگاه جبروت وحریم ملکوت او راهی نیست، پس به ناچار سفیرانی باید که بین ما وپروردگارمان رابط باشند، ووسایطی که هم جهات قدسی داشته باشند وهم حالات بشری متناسب با خلق با ایشان در تماس باشند، تا آنچه از پروردگارشان گرفته اند به آن ها برسانند.
لذا خداوند سفرا وانبیای خویش را به ظاهر از نوع بشر ودر باطن جهت اخلاق ورفتار وقابلیت ها ونفوس مباین با آن ها قرار داد. ایشان به مردم می گویند: ما بشری مثل شما هستیم، تا از آن ها نفرت نکنند وقبول نمایند وبا آنان مأنوس باشند، در افاضه سایر فیوضات وکمالات نیز اینان بین پروردگار وسایر موجودات واسطه اند. پس هر فیضی اول به آن ها می رسد، سپس بر سایر خلایق تقسیم می گردد، وصلوات بر آن ها درخواست رحمت از کانون رحمت است به محل تقسیم آن تا بر همه خلایق بر حسب استعدادها وقابلیت ها تقسیم شود(۷۸۹)."
"می گویم: این وجه نیز در مورد بحث ما جاری است، وبه این ده وجه بیان شد که اجابت دعا کننده به سبب دعا برای مولای قائم ما (عجّل الله فرجه) تحقق می یابد.
۱۵ - ادای اجر رسالت پیغمبر (علیه السلام):
تا حدودی دعا برای تعجیل فرج ادای مزد رسالت ودلیل بر این معنی فرموده خداوند متعال است که در سوره حمعسق (شوری) آمده: ﴿قل لا اسلکم علیه اجر الا الموده فی القربی﴾ (سوره شوری: ۲۳)؛ (ای پیامبر) بگو من از شما بر انجام آن (رسالت) چیزی در خواست نمی کنم مگر مودت ودوستی خاندانم.
و اثبات این مطلب به ذکر چند مقدمه مربوط به بحث بستگی دارد:
اول: هرچه پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) بطلبد امر است، هر چند به لفظ درخواست باشد.
دوم: طلب وامر آن حضرت (علیه السلام) به طور اطلاق بر وجوب دلالت می کند مگر این که دلیلی بر خلاف آن باشد.
سوم: این که پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) حق نبوت بر این امت دارد، پس بر آن ها واجب است آن قدر که می توانند حق آن جناب را ادا کنند.
چهارم: این که خداوند متعال اجر ومزد نبوت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) را مودت خاندان وقربی (نزدیکان) آن حضرت قرار داده است، به حکم آیات وروایات اهل بیت عصمت.💐🍃🍃💐💐
🖋📚قسمت 7⃣9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه عاشقانه حاج قاسم به همسرش در روز زن
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🔳 إنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ
شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان را تسلیت عـــــرض مینماییم
#کرمان_تسلیت #کرمان
#حادثه_تروریستی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات وزیر کشور در مورد حادثۀ تروریستی کرمان
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #امام_خمینی:
💬بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا میکند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر میشود. ما از مرگ نمیترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.
💬این انقلاب باید زنده بماند، این #نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.
#شهید_سیدرضی_موسوی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🏴انا لله و انا الیه راجعون
واقعه خونین کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از عاشقان شهادت و رهروان شهید سلیمانی بار دیگر حقانیت راه شهید سلیمانی را بر دوست و دشمن متذکر شد.
خونهای پاک شهیدان کرمان نقطه عطفی خواهد شد که شمشیر انتقام امت مسلمان را از نیام بیرون خواهد کشید و زبانههای آتش خشم مقدس امت حزبالله قطعا دامنگیر آمریکای خونخوار و عوامل مزدور و منحرفین وابسته به استکبار خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
درد_و_دل_جانسوز_شهید_علمدار_با_شهدا_.mp3
1.95M
❣❣❣
❣سلام خدابر سید الشهدا ع
❣شهدا
❣گمنامها
❣جاویدالاثرها
❣وپدران ومادران چشم انتظار🥀
آی شهدا❣برای ما حمدی بخوانید که شما زنده اید وما مرده ❣😭
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c