eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.5هزار ویدیو
298 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی #اللّهم_عجِّل_لولیِّک_الفرج مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ میلادی: Monday - 01 November 2021 قمری: الإثنين، 25 ربيع أول 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: ا 🔹صلح امام حسن مجتبی علیه السلام، 41ه-ق 🔹جنگ دومة الجندل، 5ه-ق روزشمار: ▪️9 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ▪️13 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام ▪️15 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ▪️39 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️47 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
تقویم نجومی اسلامی) 🌞 دوشنبه ☀️ 10 آبان/عقرب 1400 🌙25 ربیع الاول 1443 ❄️ اول نوامبر 202 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی . 🔘 قرارداد صلح امام حسن علیه السلام " 41 هجری " . 🌙⭐️ امور دینی و اسلامی . 📛صدقه رفع نحوست کند. 📛 و برای مسافرت خوب نیست. 👶 زایمان خوب و نوزادش عالم و دانشمند و دانا و حاکم و نجیب و کار و مقامش بالا رود .ان شاءالله 🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد.(منظوری مریضی است که امروز مریض شود) ✈️ مسافرت : مسافرت خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد . 🔭 احکام و اختیارات نجومی . 🌓 امروز قمر در برج سنبله و از نظر نجومی مناسب برای امور زیر است : ✳️ امور زراعی و کشاورزی . ✳️ تعلیم و تعلم و امور آموزشی. ✳️ آغاز بنایی و خشت بنا نهادن نی ک است. 📛 ولی ازدواج. 📛 و آغاز معالجه و درمان خوب نیست. ❇️کانال فروش حرز امام جواد علیه السلام👇 👩‍❤️‍👨 مباشرت و مجامعت امشب :شب سه شنبه، فرزند چنین شبی دهانی خوشبو دارد و بسیار مهربان است.ان شاءالله 💇‍♂ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، خوب است. 🔴 یا در این روز از ماه قمری ، موجب صفای خاطر میشود . 🔵 دوشنبه برای ، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد . 👕 دوشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود . ✴️️ وقت در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد . 💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 😴تعبیر خواب شب سه شنبه اگر کسی خواب ببیند تعبیرش از آیه ی 26 سوره مبارکه " شعراء " است . قال ربکم و رب آبائکم الاولین ...... و از مفهوم آن استفاده می شود که فرد بسیار خوب و عاقلی در مقام نصیحت و موعظه آن شخص در آید تا خواب بیننده به جواب سوال بر خصم خود غالب گردد و شاد شود.ان شاء الله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید . 🌸زندگیتون مهدوی🌸
🌸 *حــــدیــث روز* 🌸 💎 *امام علی (علیه السّلام ) :* من؛ 🔹1- دوستی بهتر از حفظ زبان 🔹2- و لباسی زیبا تر از تقوای الهی 🔹3- و مالی ارزنده تر از قناعت و میانه روی در خرج های زندگی 🔹 4- احسانی بر تر از گفتار نیکو و حکمت آمیز 🔹5- و غذایی گوارا تر از فرو خوردن خشم نیافتم. 📙 نصایح صفحۀ 223 📲 *جهت عضویت* https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 💠 نهج البلاغه # خطبه اول :(جلسه۱۱) 🔶 فراز چهارم ( توبه حضرت آدم علیه السلام) ثُمّ بسط اللّهُ سُبْحانهُ لهُ في توْبتِهِ، و لقّاهُ كلِمة رحْمتِهِ، و وعدهُ الْمردّ اِلي جنّتِهِ... 🔸🔸🔸🔸🔸 💠 ترجمه : آن گاه خداوند سبحان درِ توبه را به رويش گشود، و كلمه رحمت را به او تلقين كرد، و بازگشت به بهشت را به او وعده داد... 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇 🔶 نهج البلاغه # شرح خطبه اول ( جلسه۱۱) 🔶 در ادامه شرح خطبه اول (فراز چهارم : توبه حضرت آدم علیه السلام) در ادامه بحث حضرت آدم در بهشت ، گفته شد که وقتی حضرت آدم علیه السلام از آن شجره ممنوعه تناول فرمودند ، سخت پشیمان شدند ... آنگاه خدای سبحان راهی برای بازگشت و توبه اش بر وِی گشود و کلمه رحمت به او آموخت و به او وعده بازگشت به بهشت خویش داد . پس وی را به سوی سرای آزمایش و جایگاه فرزندآوری فرو فرستاد. مبحث توبه حضرت آدم علیه السلام ، بسیار بسیار ارزشمند است ، هم از جهت تاریخی و دین شناسی و هم از جهت انسانی. از جهت دین شناسی فوق العاده ارزش دارد ، به لحاظ اینکه توبه حضرت آدم در تورات و انجیل فعلی( آنچه در حال حاضرموجود است ) ذکر نشده ، لذا تلقی علمای یهود ونصاری این است که آدم ابوالبشر ، گناهی مرتکب شد و این گناه به صورت وراثتی به فرزندانش منتقل گردید . به طوری که مسیحیان معتقدند ، هر انسانی با یک "گناه ذاتی" (original sin) به دنیا می آید ، باید به دین مسیح ایمان بیاورد تا آن گناه پدری بخشیده شود. شاید یکی از مهمترین تحریف هایی که در این کتابها شده ، همین مسأله باشد و پیامدهای فراوانی از لحاظ دینی برای مسیحیان داشته که همچنان با آن دست به گریبان هستند. وقتی کتابهای کلامی فیلسوفان دین را در دانشگاههای مختلف مطالعه می کنیم ، می بینیم اثر این فکر همچنان باقی است . ▫️چگونه می شود که نسل انسان را گناهکار تلقی کرد؟! ▫️چگونه می توان گفت انسانی که تازه متولد می شود گناهکار و ناپاک است و باید غسل تعمید داده شودتاپاک شود؟! ❌ این جسارت است به نوع بشر و به خصوص به حضرت آدم علیه السلام. اینکه آدم ابوالبشر اولین کسی است که به باب توبه وارد می شود و به فرزندانش راه و رسم توبه کردن را می آموزد، بسیار جای توجه و تأمل است. 🔸حضرت امیرعلیه السلام می فرمایند. 🍃ثمّ بسط الله سبحانه له فی توبته🍃 خدای متعال گشایش داد برای آدم علیه السلام ، معلوم می شود آدم گرفتار قبض و ضیق بوده ، زندگی براو تنگ و تلخ بوده . بعداز خروج از بهشت کار آدم شبانه روز گریه و احساس ندامت بود . با اینکه زمین آماده کارو تلاش بود ولی دلش گرفته بود و تمایلی به هیچ کاری نداشت. او فقط اشک ندامت می ریخت. وقتی راه توبه را جبرئیل به فرمان خداوند به او آموخت ، برایش بسط و گشایشی شد . مشکلش حل شد. گویا از زندان آزاد شد. 🍃ولقّاه کلمة رحمة🍃 قرآن می فرماید: 💢فَتَلَقَّىٰٓ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ پس آدم كلماتی را [مانند كلمه استغفار و توسّل به اهل بیت: كه مایه توبه و بازگشت بود] از سوی پروردگارش دریافت كرد و [پروردگار] توبه‌اش را پذیرفت؛ زیرا او بسیار توبه‌پذیر و مهربان است. (۳۷ بقره) 🔸تلقی در اینجا به معنی دریافت است و چیزی را در اختیار کسی قرار دادن. پس از آن همه ناراحتی، خدای متعال کلمات رحمت را دراختیار حضرت آدم قرار داد. 🔸این کلمات چه بوده اند؟ برخی روایات ترکیبی از ذکر تهلیل و استغفار را ذکر کرده اند . وبرخی روایات قسم دادن خداوند به حق خمسه طیّبه علیهم السلام را آوردند. 🔸مسلم است که ذکر استغفار به تنهایی کافی نیست. پس هردو با هم بوده است . در برخی روایات آمده : ❇️ لا اِلهَ إلّا أنَتْ سُبْحانَكَ اللّهم وَ بِحَمْدكَ عَمِلْتُ سُوءً وَ ظَلَمتُ نَفْسي فَاْغفِرْ لي وَ اَنْتَ خَيْرُ الْغافِرينَ. 《خدایا جز تو معبودی نیست، تو منزهی، توراحمدمی کنم من بد کردم ، به خودم ظلم کردم ، مراببخش! که تو بهترین بخشایشگری.》 این جملات را آدم علیه السلام با اشک عرضه می داشت . او باید خداوند را قسم بدهد به خمسه طیّبه ، به اینصورت : یاحمید بحق محمد 🔹 یاعالی بحق علی 🔹 یا فاطر بحق فاطمه 🔹 یا محسن بحق الحسن والحسین و منک الاحسان🔹 (دربحارالانوارج۴۴ص۲۴۵ اینگونه آمده است) آدم با این اسامی آشنا بود، اینها را بر ساق عرش دیده بود . می دانست اینها مقام منزلت رفیعی در نزد خدادارند. اوبرای رسیدن به قرب الهی باید به این بالاترین ها متوسل می شد. همینطور که این نامهارا بر زبان می آورد ، جبرئیل دید حضرت آدم به نام "حسین" علیه السلام که رسید ، بدنش می لرزد و های های گریه می کند . از او پرسید چه شده؟ آدم پاسخ داد نمی دانم فقط وقتی نام "حسین" بر زبانم جاری شد انگار غم عالم بر دلم نشست. 🔸آدم علیه السلام اولین گریه کننده بر امام حسین علیه السلام بود. جبرئیل ماجرای شهادت
امام حسین را تعریف کرد... 🔸در اینجا اولین روضه بر سیدالشهداء توسط جناب جبرئیل خوانده شد ... و آدم و جبرئیل و فرشتگان حاضر در آنجا اشک می ریختند. 📎 در ادامه توضیحات استاد:(جلسه۱۱) وقتی آدم بر امام حسین گریه کرد ، خداوند توبه اش را پذیرفت. 🔸در روایتی دیگر آمده : روزی آدم علیه السلام در روی زمین داشت گردش می کرد تا به سرزمین کربلا رسید ، ناگهان دید پایش زخم شد و خون عجیبی از پایش سرازیر شد ، او فکر کرد گناهی کرده . پاسخ رسید که اینجا سرزمینی است که خون فرزندت به زمین میریزد و خداخواست برای تجسم این واقعه خون تو نیز بر زمین بریزد. 🔸اینگونه بود که باب رحمت بر آدم با ذکر نام اهل البیت، گشوده شد. 🍃ووعده المردّ الی جنته اهبطه الی دارالبلیه🍃 و خداوند به آدم وعده داد که اورا به بهشت خودبر می گرداند. البته فعلا مشغول زندگی دنیا هستی . دنیا دار بلا ومشکلات است . این دل نگرانی ها در دنیا طبیعی است . برخی افراد نگران هستند بر بلاهای دنیا. در این فکر هستند که آیا باید منتظر مشکل باشیم؟! نه مفهومش این نیست . بلکه شاید خیلی افراد در رفاه هم به سر ببرند، مهم این است که باید یک دل نگرانی هایی در دنیا داشته باشیم . (نگرانی برای جامعه ، نگرانی غیبت امام زمان علیه السلام) این نگرانی ها باید باشد. اگر کسی رفاه زده باشد باید بترسد.( مهم این است که از یاد خداوند غافل نشویم ) 🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🌷امام صادق علیه السلام: 🌷یعْرَفُ مَنْ یصِفُ الحَقَّ بِثَلَاثِ خِصَالٍ: ینْظَرُ إِلَی أَصْحَابِهِ مَنْ هُم ْ وَ إِلَی صَلَاتِهِ کیفَ هِی وَ فِی أَی وَقْتِ یصَلِّیهَا فَانْ کانَ ذَامَالٍ نُظِرَ أینَ یضَعُ مَالَهُ». 🌷امام صادق علیه السلام فرمودند: اهل حق با سه صفت شناخته می شود: 1.ببین دوستانش کیانند. 2.ببین نمازش رو خوب وبه وقت میخواند؟ 3ببین مالش را چگونه به دست می آورد و چگونه خرج می‌کند بحار ج 64 ص 302 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌸 اللهم صل على محمد و آل محمد 🎇 تلاوت امروز دوشنبه هدیه به محضر امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت سید الشهداء علیه السلام و ۷۲ تن شهید کربلا 💎 قرآن ص ۵۱۶ عثمان طه 💎 آیات نورانی: آیات ۱۱ - ۵ سوره حجرات صوت ترتیل و ترجمه قرآن 👇👇👇
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌸🍃 *يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَي أَن يَكُونُوا خَيْراً مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَي أَن يَكُنَّ خَيْراً مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ* (11، حجرات) 📝 *ترجمه :* ⬇️ 🌸🍃 اى كسانى كه ايمان آورده ايد! مبادا گروهى (از شما) گروهى ديگر را مسخره كند، چه بسا كه مسخره شدگان بهتر از مسخره كنندگان باشند و زنان نيز، زنان ديگر را مسخره نكنند، شايد كه آنان بهتر از اينان باشند و در ميان خودتان عيب جويى نكنيد و يكديگر را با لقب هاى بد نخوانيد. (زيرا) فسق(و بدنام بودن) پس از ايمان، بد رسمى است، (و سزاوار شما نيست.) و هركس (از اين اعمال) توبه نكند، پس آنان همان ستمگرانند. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 📲 *جهت عضویت* 👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬇️ *نکات آیه ١١ سوره مبارکه حجرات*⬇️ 👌 *نکات :* ⬇️ 🍂 « *لَمز* » عيب جويى در روبرو و « *هَمز* » عيب جويى در پشت سر است و « *تَنابُز* » نام بردن و صدا زدن ديگران با لقب بد است. 🍂 در آيه ى قبل، مسئله ى برادرى ميان مؤمنان مطرح شد و در اين آيه امورى مطرح مى شود كه برادرى را از بين مى برد. 🍂 همچنين در آيات قبل سخن از صلح و اصلاح بود، در اين آيه به بعضى عوامل و ريشه هاى فتنه و درگيرى كه مسخره كردن، تحقير كردن و بدنام بردن است اشاره مى كند. 🍂 آرى، يكى از بركات عمل به دستورات اسلام، سالم سازى محيط و جلوگيرى از درگيرى هاى اجتماعى است. 🍂 شايد بتوان گفت كه عنوان تمسخر و تحقير كه در اين آيه مطرح شده، از باب نمونه است و هر سخن يا حركتى كه اخوّت و برادرى اسلامى را خدشه دار كند، ممنوع است. 🍂 با آنكه زنان در واژه « *قوم* » داخل بودند، امّا ذكر آنان به صورت جداگانه، بيانگر خطر بيشتر تمسخر و تحقير در ميان آنان است. 🍂🍃🍂🍃🍂 ⚠️ *تمسخر و استهزاى ديگران* 🔴 استهزا و مسخره كردن، در ظاهر يك گناه، ولى در باطن چند گناه است؛ گناهانى مانند: 👈 *تحقير، خوار كردن، كشف عيوب، اختلاف افكنى، غيبت، كينه، فتنه، تحريك، انتقام و طعنه به ديگران در آن نهفته است.* 🍂🍃🍂🍃🍂 ⚠️ *ريشه هاى تمسخر* 🔳1. گاهى مسخره كردن برخاسته از ثروت است كه قرآن مى فرمايد: 🥀 *«وَيلٌ لِكلّ هُمَزة لُمَزة، الّذى جَمع مالا و عَدّده* » واى بر كسى كه به خاطر ثروتى كه اندوخته است، در پيش رو يا پشت سر، از ديگران عيب جويى مى كند. 🔳2. گاهى ريشه ى استهزا، علم و مدرك تحصيلى است كه قرآن درباره اين گروه مى فرمايد: 🥀 « *فَرِحوا بما عِندهم مِن العِلم و حاقَ بهم ما كانوا به يَستهزؤن* » آنان به علمى كه دارند شادند و كيفر آنچه را مسخره مى كردند، ايشان را فرا گرفت. 🔳 3. گاهى ريشه ى مسخره، توانايى جسمى است. كفّار مى گفتند: *🥀«مَن اَشدُّ مِنّا قُوّة»* كيست كه قدرت و توانايى او از ما بيشتر باشد؟ 🔳 4. گاهى انگيزه ى مسخره كردن ديگران، عناوين و القاب دهان پر كن اجتماعى است. كفّار فقرايى را كه همراه انبيا بودند تحقير مى كردند و مى گفتند: 🥀« *ما نَراك اتّبعك الاّ الّذين هم أراذِلُنا* » ما پيروان تو را جز افراد اراذل نمى بينيم. 🔳 5. گاهى به بهانه تفريح و سرگرمى، ديگران به تمسخر گرفته مى شوند. 🔳 6. گاهى طمع به مال و مقام، سبب انتقاد همراه با تمسخر از ديگران مى شود. 🔹گروهى، از پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله درباره ى زكات عيب جويى مى كردند، قرآن مى فرمايد: « *و منهم مَن يَلمزُك فى الصّدقات فان اُعطوا منها رَضوا و اِن لم يُعطوا منها اذا هم يَسخَطون»* 🔹 ريشه ى اين انتقاد طمع است، اگر از همان زكات به خود آنان بدهى راضى مى شوند، ولى اگر ندهى همچنان عصبانى شده و عيب جويى مى نمايند. 🔳7. گاهى ريشه ى مسخره، جهل و نادانى است. هنگامى كه حضرت موسى براى حل اختلاف و درگيرى دستور كشتن گاو را داد، بنى اسرائيل گفتند: آيا ما را مسخره مى كنى؟ موسى عليه السلام گفت: 🥀 « *أعوذُ باللّه اَن اَكونَ من الجاهلين»* به خدا پناه مى برم كه از جاهلان باشم. يعنى مسخره برخاسته از جهل و نادانى است و من جاهل نيستم. 🔳8. گاهى سرچشمه تمسخر، رياكارى و بهانه گيرى و شخصيت شكنى است. 🥀« *يلمزون المطّوّعين من المؤمنين فى الصّدقات و الّذين لايجدون الا جهدهم فيسخرون منهم»* 🔹يكى از كارهاى مبارك رسول خداصلى الله عليه وآله پس از بعثت تغيير نام افراد و مناطقى بود كه داراى نام زشت بودند. ↩️زيرا نام بد، وسيله اى براى تمسخر و تحقير است. 🔹عقيل، برادر حضرت على عليه السلام بر معاويه وارد شد، معاويه براى تحقير او گفت: درود بر كسى كه عمويش ابولهب، لعنت شده ى خداوند است و خواند: 🍃 « *تبّت يدا ابى لهب* » عقيل فورى پاسخ داد: درود بر كسى كه عمّه ى او چنين است و خواند: 🍃 « *و امراته حمّالة الحطب* » (زن ابولهب، دختر عمّه ى معاويه بود.) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬇️ *پیام‌های آیه ١١ سوره حجرات* ⬇️ 📜 *پیام ها :* ⬇️ 📜 - ايمان، با مسخره كردن بندگان خدا سازگار نيست. 🍃« *يا ايّها الّذين آمنوا لايسخر* » 📜- كسى كه مردم را از توهين به ديگران باز مى دارد نبايد در شيوه ى سخنش توهين باشد. 🍃« *لايسخر قوم من قوم»* (نفرمود: «لاتسخروا» يعنى شما كه مسخره كننده هستيد.) 📜- مسخره، كليد فتنه، كينه و دشمنى است. 🍃 « *لايسخر قوم...»* (بعد از بيان برادرى و صلح و آشتى در آيات قبل، از مسخره كردن نهى شده است) 📜- در شيوه ى تبليغ، آنجا كه مسئله اى مهم است يا مخاطبان متنوّع هستند، بايد مطالب تكرار شود. 🍃 « *قوم من قوم... ولانساء من نساء»* 📜- ريشه ى مسخره كردن، احساس خودبرتربينى است كه قرآن اين ريشه را مى خشكاند و مى فرمايد: نبايد خود را بهتر از ديگران بدانيد، شايد او بهتر از شما باشد. 🍃 « *عسى ان يكونوا خيرا* » 📜- ما از باطن و سرانجام مردم آگاه نيستيم، پس نبايد ظاهربين، سطحى نگر وامروزبين باشيم. 🍃 « *عسى ان يكونوا خيراً* ...» 📜- عيب جويى از مردم، در حقيقت عيب جويى از خود است. 🍃 « *و لاتلمزوا انفسكم* » 📜- نقل عيب ديگران، عامل كشف عيوب خود است. 🍃« *و لاتلمزوا انفسكم* » 📜- بد صدا زدن، يك طرفه باقى نمى ماند، دير يا زود مسئله به دو طرف كشيده مى شود. 🍃 « *لاتنابزوا بالالقاب* » («تنابزوا» براى كار طرفينى است) 📜- مسخره كردن و بدنام بردن، گناه است و توبه لازم دارد. 🍃« *و من لم يتب فاولئك هم الظالمون* » (البتّه توبه تنها به زبان نيست، بلكه توبه ى تحقير كردن، تكريم نمودن است.) 📜- مسخره، تجاوز به حريم افراد است و اگر مسخره كننده توبه نكند، ظالم است. 🍃 « *فاولئك هم الظالمون»* 📜🍃📜🍃📜🍃📜 📲 *جهت عضویت* 👇 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ هرکس صبح کند ، و سه بار بگوید: 🍀الحَمدللهِ ربِّ العَالَمِین الحمدُلِلّهِ حَمدًا کَثِیرَا طَیِّبًا مُبَارَکًا فِیهِ ✨حق تعالی هفتاد بلا را از او دفع می‌کند✨ 📚 بلدالامین 🔹صبحتون_بخیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا