✉️ #توئیت استاد شجاعی
سپاس خدایی را که دشمنان ما را از احمقها قرار داده است. (امام سجاد علیه السلام)
حمله انتقامی و سیلی تنبیهی جمهوری اسلامی بقدری کوبنده است که تعادل صهیونیسم جهانی بشدت بهم ریخت و آن را در معرض غرق شدن قرار داد.
درود بر نائب مهدی علیهالسلام و رزمندگانش
#تنبیه_متجاوز
💠💠💠💠💠💠
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۲۱٠.mp3
12M
#انسان_شناسی ۲۱۰
#سردار_سلیمانی
#استاد_شجاعی
▫️ایمان مراحل و مراتب مختلف دارد.
و انسانها در طول زندگی در حال طیِّ مراتب ایمانند!
▪️کسی که در مرتبهی بالاتری از ایمان قرار دارد، نوع ارتباطش با مراتب پایینتر باید چگونه باشد که نه خودش آسیب ببیند و نه به دیگران آسیب بزند؟
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"اشکال دوم این که: اطاعت کردن از پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در رسالت واحکام به هیچ وجه بر بیعت نمودن به معنی یاد شده متوقف نیست، بلکه این نیز مانند سایر کارهایی است که واجب است حکم آن ها را از پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) گرفت، پس در هر جا که امر ونهی آن حضرت ثابت شود، امتثال واطاعت با انجام یا ترک آن واجب است، وهر جا که امر ونهیی از آن جناب ثابت نگردد، چنان که از امور عادی -مانند خوردن وآشامیدن وامثال آن ها از کارها وعادت های مختلف- باشد، اگر مکلف آن را به غیر عنوان تشریع وبدعت انجام دهد، کار مباحی کرده، واگر آن را به عنوان این که از شرع رسیده وواجب یا مستحب است انجام دهد، بدعت وحرامی مرتکب گردیده است، وموضوع مورد بحث ما از این قبیل می باشد، چون بیعت کردن با غیر پیغمبر وامام به گونه دست دادن از اموری است که از ایشان (علیه السلام) درباره آن اصلاً امری نرسیده، بلکه از آنان نهی از آن روایت آمده -چنان که دانستی- پس این گونه بیعت، بدعت وکار حرامی است.
اگر بگویید: می توان به امید مطلوب بودن بیعت کرد تا از حرمت تشریع وبدعت رهایی یابیم.
می گویم : اول، اینکه: پس از آنکه ثابت کردیم این از ویژگی های پیغمبر وامام است، وبیان داشتیم که نهی از این فعل از امامان (علیهم السلام) رسیده، دیگر برای امید مطلوب بودن واحتمال محبوب بودن آن جایی نمی ماند. دوم اینکه: اگر از همه این ها چشم بپوشیم، وفرض کنیم که این گونه بیعت از ویژگی های پیغمبر وامام نیست، ونهیی درباره آن نیامده،
گوییم: موضوع اخبار هر کس ثوابی برای انجام کاری بشنود وآن را به رجاء آن ثواب انجام دهد جایی است که درباره فضیلت وثواب یکی از کارها وافعال، حدیثی بر حسب راه های معمولی از معصومین (علیهم السلام) برسد، ومؤمن به امید آن ثواب آن عمل را انجام دهد، نظر به اینکه خبری از معصومین (علیهم السلام) رسیده، پس اگر در واقع آن خبر از ایشان صادر نشده بود ومؤمن آن را به امید ثواب انجام داد، خدای تعالی از راه فضل واحسان خود آن ثواب را به او عنایت می کند. اکنون به آن شخص می گویم: کدام خبر ضعیف بر رجحان بیعت کردن با غیر امام (علیه السلام) دلالت نموده، وکدام فقیه مستحب بودنش را فتوا داده، یا کدام عالم رجحان آن را به امید ثواب محتمل دانسته است؟ با این که خود این شخص -چنان که دانستی- در اول سخنش اعتراف کرده که هیچ یک از علما از متقدمین ومتأخرین را ندیده که این را یاد کرده باشد. از خدای تعالی خواستاریم که ما را از لغزش محفوظ بدارد، بمنه وکرمه.
"اما در مسأله اصالت اشتراک در تکلیف، به یاری وتأیید خدای تعالی می گویم: مقتضای ادله بلکه از ضروریاتی که امت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) می شناسند، آن است که شریعت وآیین آن حضرت تا روز قیامت باقی است وهمه مردم از زمان بعثت آن جناب تا روز قیامت وظیفه دارند از شریعت او پیروی کنند واوامر ونواهی واحکام او را به کار بندند واین مقتضای خاتمیت آن حضرت وصریح آیات چندی است که در کتاب عزیز خداوند (قرآن) آمده است، ولی تردید وپوشیدگی ای در این نیست که موضوع ها وشرایط احکام متفاوت می باشد ودر هر پدیده، حکمی از سوی خدای (عزَّ وجلَّ) مقرر شده است وخلاصه سخن در این باره این که احکام وافعالی که از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) صدور یافته چهار گونه است:
اول: آنچه دلیل بر اختصاص داشتن به وجود شریف آن حضرت دلالت دارد، مانند: وجوب نماز وتر وخصایصی که فقها در کتاب نکاح برای آن جناب یاد کرده اند.
دوم: آنچه بر مشترک بودن وظیفه حاضران وغایبان؛ آن هایی که در زمان آن حضرت بوده اند وکسانی که پس از آن جناب می آیند، نسبت به آن ها دلالت دارد، مانند: واجب بودن نمازهای واجب ومستحب بودن نمازهای مستحب، ووجوب زکات وحج وغیر این ها از واجبات ومستحبات، وحرمت محرمات، وبسیاری از احکام که بر اساس دلیل ثابت است که همه در آن ها مساوی هستند."
"سوم: آنچه دلیل دلالت دارد بر اختصاص داشتن آنها به کسانی که در زمان معصومین (علیهم السلام) حاضر بوده اند، مانند: وجوب جهاد، ووجوب نماز عید فطر وعید قربان، ووجوب نماز جمعه به طور عینی، وغیر این ها...
چهارم: آنچه در مورد واقعه یا مورد معینی حکم فرموده که احتمال می رود آن حکم مخصوص به همان مورد بوده وتکلیف به همان کسانی که در آن زمان حاضر بوده اند اختصاص داشته است، چون دلیلی ندارد که آن حکم شامل غائبین باشد، ودر غیر آن مورد نیز جاری گردد. مانند: قسمتی از احکامی که برای مردها وارد شده، دلیلی ندارد که آن را شامل غیر آن ها بدانیم، وهمچنان که در مسأله بیعت کردن است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) حاضران را به انجام آن امر فرمود، بر فرض که اختصاص داشتن آن به حاضران دلیلی نداشته باشد، واز دلایلی که بر اختصاص یاد کردیم چشم بپوشیم، در این مسئله وامثال آن باید به اصل برائت رجوع کرد، نه اصل اشتراک در تکلیف، چون تکلیف مشکوک -عقلاً وشرعاً- با اصل برائت نفی می گردد. بنابراین تمسک به اصالت اشتراک در تکلیف چنان که این شخص گفته، دلیلی بر آن نیست، واین مطلب بر اهل تحقیق پوشیده نمی باشد، بلکه می توان گفت: اگر در مثل چنین موردی هم اصالت اشتراک را بپذیریم، باز نمی تواند بر استحباب بیعت کردن به گونه دست دادن در زمان غیبت دلالت کند، چون تمام آنچه در متوجه شدن خطاب مدخلیت دارد باید در کسی که هنگام خطاب نبوده موجود باشد، تا متوجه شدن خطاب به او نیز با اصالت اشتراک -به مذاق این قائل- ثابت گردد، واین در مطلب مورد بحث ما ممکن نیست، چون فرض آن است که بیعت حاضران با پیغمبر وامام واجب بوده است. واین در مورد غائبین -مانند اهل این زمان- سالبه به انتفای موضوع است، (یعنی موضوع وجوب منتفی می باشد) پس تکلیف کردن این ها به آن ممکن نیست.
و نیز از جهت دیگری تکلیف کردن اهل این زمان به آن بیعت ثابت نیست، این که: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) حاضرین در زمان خود را در وقایع وزمان های خاصی امر فرمود که بیعت کنند، پس تکلیف کردن همان حاضران به آن امر پس از تمام شدن آن وقت، وگذشتن مدت آن واقعه ثابت نمی باشد، تا چه رسد به کسانی که در آن زمان نبوده اند. چون در جای خود ثابت کرده ایم که حکم باید امر جدیدی داشته باشد، وامر کردن به چیزی در وقت معینی مقتضی وجوب آن پس از پایان یافتن آن وقت نیست، مگر این که دلیل دیگری بر آن دلالت نماید، ودر این مورد فرض این است که دلیلی وجود ندارد.
و براین شخص نقض دیگری نیز -بنا به نظر خودش- وارد می شود این که: مقتضای دلیلی که برای نظر خودش آورده -اگر تمام باشد- آن است که به وجوب بیعت کردن با دست بر همه مردم در تمام زمان ها ملتزم گردد، چون امر پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) به صورت وجوب بر حاضرین بود، پس مقتضای اصالت اشتراک در تکلیف -به گمان او- مایه قائل شدن به وجوب بر غائبین ومعدومین در زمان آن حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم) می شود وحال آن که این شخص به این مطلب ملتزم نمی گردد، چنان که از گفتارش دانستید.
⭐️💫🔆روشنگری دیگری راجع به بیعت:🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
💠قسمت6⃣5⃣
🟢جلددوم
#مکیال المکارم
انجام شد فرمانده🤚
مجموعه پوسترهای انتقام
اخبار لحظهای حمله ایران به اسرائیل 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
حتماعضوشوید⬆️
انجام شد فرمانده🤚
مجموعه پوسترهای انتقام
اخبار لحظهای حمله ایران به اسرائیل 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
حتماعضوشوید⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منظرپور، سردبیر سابق بیبیسی: حملۀ ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد
🔹تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حملۀ ایران شکست خوردند؛ این یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان است!
🔹گنبد آهنین کاملا در برابر باران موشکی ایران ناتوان نشان داد؛ اسرائیل فکرش را هم نمیکرد.
🔹در طول تاریخ ایران، چنین پاسخی از سوی حاکمان ایرانی به یک کشور متخاصم وجود نداشته است. ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
💠💠💠💠💠💠
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c