🏴 منتظران ظهور 🏴
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن🌸 🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🌸 🌸اللّهُمَّ
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن🌸
🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن🌸
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن🌸
قراربگذاریم هرشب وهرروز برای سلامتی وظهوراقاومولامون صاحب الزمان صلوات بفرستیم....
🌷اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و سهل مخرجهم🌷
#کانال_منتظران_ظهور🌹
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و خداوند کافیست
#سخنرانی
👤 دکتر الهی قمشه ای
@montazeraan_zohorr
معجزهی چشمان بینا.mp3
7.39M
#پادکست_روز
#استاد_شجاعی | #استاد_حیدری_کاشانی
یک شاهکلید ساده و میانبر سریع برای کسب همزمانِ نتایج زیر:
√ جذب امدادهای ویژه خدا
√ سازگاری با تیپهای شخصیتی مختلف
√ رشد تصاعدیِ نعمتها و رزقهای گوناگون در زندگی
√ افزایش محبوبیت در قلب دیگران
√ کاهش فشارهای روحی
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ من توی زندگی با همسرم حیف نشدم؟😢😞
💥 پاسخ زیبای استاد پناهیان
@montazeraan_zohorr
روی موج صداقت 12.mp3
6.04M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ
ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ㅤ
#روی_موج_صداقت ۱۲
♨️از حرفت تا عملت.... چقدر فاصله هست؟
هر وقت به اندازه ی بزرگیِ هدفت؛
دَویــدی ... و خسته شدی؛
اونوقت میشه گفت؛ راست میگی!
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الله اکبر"!!!
در تظاهرات ضد صهیونیستی در نیویورک آمریکا، مردی در بلندگو فریاد می زند:
✊"زمان پنهان کردن اسلام، به سر رسیده
زمان شکنجه کردن و آزار و قضاوت غلط درمورد مسلمانان به سر رسیده
اسلام همان دینی است که انسان ها به آن نیاز دارند
✅و ما دست بردار نیستیم تا وقتی که این دین به تمام خانه ها وارد شود
حالا شماها را دعوت می کنم که با من تکرار کنید
لااله الاالله محمد رسول الله
بعد تمام مردم با او تکرار می کنند: لااله الاالله محمدرسول الله
✅و همگی با هم مسلمان می شوند!
بعد می گوید خدایی جز الله نیست خدای موسی ،خدای مسیح ،خدای آخرین پیامبر خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیف دختر که تو ایرانی نیستی و این پلیس هم نیروی انتظامی مظلوم ما نیست، والا چه داستانها و چه نوحهها و چه اشکها و چه گیس بریدنها و چه یقه دردیدنها برای همین یک صحنه خلق نمیشد! چه رپهایی برایت میخواندند و چه غزلها میسرودند!
🎬 # برای بیداری وجدانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️تو #مهسا_کومله هستی؟
نه!
«من یک استاد دانشگاهم!
خدای من! سرم! سرمو کوبیدی به زمین بتنی! من یک استاد اقتصادم!»
کارولین فاولین، استاد دانشگاه Emory
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@montazeraan_zohorr
"در خبر وارد شده که قرآن مطابق مثل معروف: ایاک اعنی واسمعی یا جارة؛ به تو می گویم ولی ای همسایه تو گوش کن. نازل شد. اضافه بر دلالت عقل از جهت این که غرض از برانگیختن پیغمبران ونصب اوصیاء وقرار دادن علما وبسیج کردن آنان به نشر علم وروایت نمودن احادیث، وتشویق کردن مردم به روی آوردن ایشان وامر شدن مردم به پرستش از اهل ذکر، همه این ها برای شناختن راه خداوند (سبیل الله) ورسیدن به طریق نجات وسعادت است، پس معلوم شد که دعوت کردن به راه خداوند وظیفه هر مسلم عارف است.
دوم: بدون تردید منظور از سبیل الله آن راهی است که با پیمودن آن رضای خدای تعالی حاصل می گردد، چنان که تردیدی نیست که آن راه، شناختن امامان (علیهم السلام) وپیروی از ایشان است، که این علت تامه است که رضای خدای تعالی از بنده بدون آن تحقق نمی یابد، هر چند که معتقد به توحید ونبوت باشد، کما این که شناختن مولایمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وپیروی کردن از آن حضرت، علت تامه خشنودی خدای تعالی از بنده است که بدون آن رضای خداوند متعال از او حاصل نمی گردد، ونجات نمی یابد، هر چند به امامت سایر امامان معتقد باشد وبه آن اقرار کند. از همین روی در روایتی که در بعضی از بخش های این کتاب گذشت از امام صادق (علیه السلام) آمده: همانا کسی که به سایر امامان اقرار کند ودوازدهمین امام را انکار نماید. همچون کسی است که به سایر پیغمبران معتقد باشد وحضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را انکار نماید. لذا منصب شفاعت به مولایمان حضرت حجت (علیه السلام) اختصاص یافته در حدیثی که آن را نیز پیش تر آوردیم از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در وصف امامان وذکر مناصب ایشان در روز قیامت آمده، تا آنجا که فرموده: والمهدی شفیعهم؛ ومهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شفاعت کننده ایشان است. با این که امامان وپیغمبران (علیهم السلام) نیز شفعای روز قیامت هستند.
و در زیارت جامعه چنین آمده: انتم السبیل الاعظم والصراط الاقوم شمایید راه بزرگ واستوارترین طریق... البته این منافات ندارد با تفسیر کردن سبیل به دین خداوند ومانند آن، از جهت اینکه یادآوردیم که کمال دین جز به معرفت امام (علیه السلام) نیست، لذا فرموده خدای تعالی: الیوم اکملت لکم دینکم(۵۰۹) امروز دینتان را برایتان به کمال رساندم. پس از اینکه پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) امیر المؤمنین (علیه السلام) را به خلافت نصب فرمود، وبه معرفت آن جناب ومعرفت امامان بعد از او دلالت کرد، نازل شد. حاصل از آنچه یاد کردیم: حرام بودن کتمان ومخفی نمودن حق ووجوب دعوت به معرفت واطاعت از مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) -به حکم آیه شریفه- می باشد.
"سوم: این که دعوت کردن به آن جناب -به مقتضای حال وتفاوت مراتب دعوت شوندگان در نقص وکمال- بر سه گونه است که گاهی واجب است تمام مراتب دعوت اعمال گردد، وگاهی با انجام بعضی از آن مراتب مقصود حاصل می شود، پس اولین مراتب دعوت -از جهت شأن ورتبه- دعوت کردن به وسیله حکمت است، از همین روی قبل از موعظه ومجادله در آیه یاد شده است. وحکمت در بعضی از روایات به شناخت امام ودوری از گناهان کبیره ای که خداوند آتش وعقاب را بر آن ها واجب فرموده است تفسیر شده. ودر بعضی دیگر به معرفت وتفقه در دین. غیر این ها نیز روایت شده است. وعنوان جامع معنای تمام این امور علم وعمل است، واین با معنای لغوی کلمه حکمت نیز متناسب می باشد، زیرا که آن از حکمه به فتح حاء وکاف استعاره شده که آنچه از لجام دو طرف چانه چهارپایان را فراگرفته که از رها شدن آن ها جلوگیری می کند، هم چنین علم وعمل صاحب خود را از بیرون رفتن از اطاعت خدای (عزَّ وجلَّ) وداخل شدن در اطاعت شیطان، وافتادن به لغزشگاه ها، وواقع شدن در معرض هلاکت، باز می دارند، چنان که خدای تعالی فرموده است: ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون(۵۱۰)؛ همانا چون تقوا پیشگان را از شیطان خیالی به دل رسد هماندم متذکر شوند (خدای را به یاد آرند) پس همان لحظه بصیرت یابند. ومن یتق الله یجعل له مخرجاً(۵۱۱) هر آن که از خداوند پروا کند خداوند راه بیرون شدن (از گناهان وبلاها وحوادث سخت عالم را) بر او می گشاید. از همین روی خداوند فرموده: ومن یؤت الحکمة فقد اوتی خیراً کثیراً وما یذکر الا اولواالالباب(۵۱۲) وبه هر که حکمت داده شود خیر بسیار به او عطا گردیده است واین حقیقت را جز خردمندان عالم متذکر نشوند. پس هر آنکه توفیق علم وعمل یابد، در حقیقت به معرفت امامان (علیهم السلام) دست یافته است، وآن است خیر بسیار. واز این جا برای تو معلوم می شود آنچه روایت آمده که خیر بسیار به معرفت امیر المؤمنین وائمه معصومین (علیهم السلام) تفسیر شده، ومعنی فرموده امام صادق (علیه السلام) که: ماییم اصل خیر وفروع آن طاعت خداوند است ودشمنمان اصل شر است وشاخه های آن معصیت خداوند می باشد...در این مطلب دقت کن تا مقصود برایت روشن گردد. وبه آنچه بیان داشتیم معلوم گشت که دعوت به آن حضرت (علیه السلام) چهار راه دارد:
اول: دعوت کردن با کمک گرفتن از حکمت علمی.
دوم: دعوت کردن به وسیله حکمت عملی.
سوم: دعوت کردن به وسیله موعظه نیکو.
چهارم: دعوت کردن به وسیله مناظره به نیکوترین وجه.
اکنون که این را دانستی می گوییم: دعوت کردن به وسیله حکمت علمی، با بیان وجوب معرفت کسی که به سوی او دعوت می شود وچگونگی معرفت ووسایل آن وبیان صفات وویژگی ها وفضایل ونشانه های آن شخص حاصل می گردد، ونیز بیان وظایف مردم نسبت به او، ویاد کردن آنچه مایه تقرب یافتن به او است، ومانند این ها...
و دعوت کردن به وسیله حکمت عملی؛ با مواظبت ومراقبت دعوت کننده در آنچه وظیفه اوست ودر هر مرتبه از مراتب یاد شده، واهتمام ورزیدن به آنچه مردم را به رغبت در رعایت حقوق امام وتکمیل معرفت او بر می انگیزد حاصل می شود، تا شخص عارف وآشنای به امام (علیه السلام) به این دعوت کننده تأسی جوید، وشخص نادان به کنجکاوی وپرسش بپردازد. واین گونه دعوت تأثیر به سزایی در دلها می گذارد وبرای تحقق یافتن مقصود امتیاز ویژه ای دارد، لذا امام صادق (علیه السلام) فرموده است: با غیر زبانتان دعوت کننده مردم باشید (یعنی با اعمالتان).
و اما دعوت کردن به وسیله موعظه نیکو؛ با نصیحت وترغیب وهشدار وبیان آنچه بر شناخت حجت ورعایت حقوق او از ثواب ها مترتب می شود وآنچه بر نشناختن او وواگذاردن پیروی از او وسهل انگاری در ادای حقوقش از گرفتاری ها وعقوبت ها پیش می آید، وامثال این ها...بر حسب مقتضای حال، وآنچه مایه امتثال وپیروی از امام (علیه السلام) می باشد، حاصل می گردد.
و اما مناظره به بهترین وجه؛ از امام صادق (علیه السلام) روایت آمده که: یعنی به وسیله قرآن. واز امام حسن عسکری (علیه السلام) روایتی آمده که حاصلش این است: این مجادله به وسیله دلیل وبرهان است، بی آنکه حقی را رد کنی یا باطلی را مدعی شوی.(۵۱۳)
می گویم: وتفصیل سخن در هر یک از این اقسام جای دیگری دارد، وآنچه یاد کریم برای خردمندان بسنده است، ودر امر پنجاه ودوم آنچه در این باره سودمند است ان شاء الله تعالی خواهد آمد.
🤚🕋💐چهل ونهم: رعایت حقوق آن حضرت ومواظبت بر ادای آن ها ورعایت وظایف نسبت به آن بزرگوار (علیه السلام)💫💫💫💫💫💫💫
📚قسمت8⃣6⃣
📒جلددوم
#مکیال المکارم