فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حجتالاسلام قرائتی: هرکاری که دشمن رو عصبانی کنه عمل صالح حساب میشه😁
━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من فقط یه کم موهام سوخته همین
یکمم کبوده رنگم مگه نه؟😭💔
#غزه
#فلسطین
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_نویس | راهنما و تابلوی ظهور
🔹راز ظهور آقا صاحبالزمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف، در هیئت امامحسین علیهالسلام است. برای امامحسین اشک میریزیم و دلمان که بهخاطر گناهان سنگ شده، کمی نرم میشود و به این معرفت میرسیم که باید امام را بخواهیم. و کلیدی که امامحسین را به امامزمان میرساند...
🔺اوضاع سیاسی زمان امامصادق علیهالسلام
🏴انتشار به مناسبت سالروز شهادت امامصادق علیهالسلام
#امام_زمان
#امام_حسین
#امام_صادق
#امامت
#ظهور
#مذهبی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌎🌙🌎☀️استاد_شجاعی
چهل روز تا ظهور ‼️
🌺شصت وهشتم: بزرگداشت اماکنی که به قدوم آن حضرت (علیه السلام) زینت یافته اند
مانند: مسجد سهله، ومسجد اعظم کوفه، وسرداب مبارک در شهر سامره، ومسجد جمکران وغیر این ها از مواضعی که بعضی از صلحا، آن حضرت را در آنجاها دیده اند، یا در روایات آمده که آن جناب در آنجا توقف ندارد، مانند: مسجد الحرام، وتعظیم واحترام سایر چیزهایی که به او اختصاص دارد ومنتسب می باشد، مانند: نام ها والقاب وکلمات وتوقیعات ولباس های آن حضرت (علیه السلام) وکتاب هایی که احوالات آن بزرگوار وآنچه متعلق به اوست در آن ها یاد گردیده، ومانند این ها...در اینجا نخست در استحباب ورجحان آن سخن می گوییم، ودوم در بیان چگونگی بزرگداشت وتعظیم آن مشاهده، وآنچه به وسیله آن ها بزرگداشت حاصل می گردد.
مبحث اول: ماییم شعائر واصحاب
به توفیق خداوند گوییم: آنچه بر این معنی دلالت دارد یا آن را تأیید می کند چند امر است:
۱- از جمله، فرموده خدای (عزَّ وجلَّ) ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب(۶۲۲) وهر کس شعائر خداوند را بزرگ ومحترم دارد پس به درستی که این از (صفات) دل ها با تقوی است. وبیان آن به دو وجه است:
وجه اول: منظور از شعائر خدای تعالی -به حسب آنچه از تدبر در آیات وروایات وملاحظه معنی شعار واشعار وکاوش در موارد استعمال آن ها استفاده کرده ایم - هر آن چیزی است که انتساب خاص وارتباط ویژه ای به خدای (عزَّ وجلَّ) داشته باشد، خواه بدون واسطه وخواه با واسطه باشد، به گونه ای که در نظر شرع وعرف بزرگ داشتن آن تعظیم خداوند منسوب گردد، وتحقیر وتوهین آن؛ تحقیر وتوهین خدای (عزَّ وجلَّ) به شمار آید، مانند: اسم ها، کتاب ها، پیغمبران، فرشتگان، مساجد، اولیا، واهل ایمان به او، وزمانهای مخصوصی که او احترام آن ها را واجب فرموده، وخانه هایی که فرمان داده بلند گردند ونام او در آن ها یاد شود، وتوقفگاه ها ومشاهد معابد اولیای او، واحکام خدای تعالی؛ از فرایض وغیر آن ها، وحدود الهی، وحج ومناسک واعمال آن، خدای (عزَّ وجلَّ) فرموده: والبدن جعلناها لکم من شعائر الله(۶۲۳)؛ ونحر شتران فربه را از سوی شما از شعائر خداوند مقرر داشتیم.
و در این آیه دلالت بر آن است که شعائر خداوند در قربانی کردن شتران فربه منحصر نیست -به طوری که بعضی پنداشته اند- ومصادیق بسیار دیگری نیز دارد که شمردن آن ها غیر ممکن یا بسیار مشکل است. وپوشیده نیست که مواقف ومشاهد ومعابد ولباس ها ونوادگان امامان (علیهم السلام) از آن مصادیق می باشند، زیرا که آن ها با یک یا چند واسطه منتسب به خدای -تعالی- هستند، نمی بینی که خدای -تعالی- نحر کردن شتران فربه را از شعائر الله قرار داده، با این که آن ها به سوی خانه کعبه که خدای تعالی آن را به خود نسبت داده است به آن ها است چه فرقی هست؟ چون که امامان (علیهم السلام) حجت های خداوند ونشانه های روشن اویند، وایشان از بیت الحرام عزیزترند وبرترند. بلکه در بعضی از روایات آمده که: مؤمن از کعبه مشرفه عزیزتر است. جهتش آن است که ایمان به خدای تعالی عزیزترین وبرترین امور است، لذا خدای تعالی فرموده: (وهر کس شعائر خداوند را بزرگ ومحترم بدارد پس به درستی که این از (صفات) دل های با تقوی است). که در مقام بیان فضیلت تعظیم شعائر توجه داده که تقوای دل ها مهمترین وبرترین امور است. وآن چیزی است که نیازی به ذکر فضیلت وبیان مقام برجسته ومنزلت والای آن نزد خدای (عزَّ وجلَّ) نیست.
به توضیح اینکه خدای تعالی پس از آنکه قسمتی از احکام را در سوره حج بیان فرمود، به توحید واخلاص وبیزاری از شرک فرمان داد به این که فرمود: حنفاء لله غیر مشرکین به(۶۲۴)؛ خاص وخالص بی هیچ شائبه شرک، خدا را بپرستید. سپس نتیجه وعاقبت شرک را چنین گوشزد فرمود: ومن یشرک بالله فکأنما خر من السماء فتخطفه او تهوی به الریح فی مکان سحیق(۶۲۵)؛ وهر آن که به خداوند شرک ورزد چنان است که از آسمان سقوط کند پس مرغان (لاشخور) او را بربایند یا باد تندی او را به مکان دور دستی بیفکند. آنگاه به نشانه توحید وایمان توجه داد که فرمود: ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب. تا این مطلب را توجه دهد که نشانه کسی که دلش از شرک خالص گشته وبه زیور ایمان خود را آراسته، وبه نور توحید روشنی یافته: تعظیم شعائر خداوند است، چون کسی که چیزی را دوست بدارد هر آن چیزی که اختصاص وانتساب به آن دارد را نیز دوست می دارد، واین چیزی است که بالعیان مشاهده می شود وبه عقل ونقل تأیید می گردد، پس مؤمن به سبب معرفت ومحبتش نسبت به خدای تعالی، هر چیزی که به او -تعالی- اضافه ومنسوب باشد با خصوصیتی که از غیر خودش متمایز شود را دوست می دارد،