شصت ونهم وهفتادم: وقت ظهور را تعیین نکردن وتکذیب وقتگذاران
بدان -خداوند تو وما را توفیق دهد- که حکمت الهی بر این است که وقت ظهور صاحب الامر را پیش از فرا رسیدن آن از بندگانش مخفی بدارد، به خاطر اموری که بر ما پوشیده است، وبعضی از آن ها از اخبار ائمه اطهار (علیهم السلام) استفاده می شود، که ان شاء الله تعالی به آن ها اشاره خواهیم کرد. زیرا که علم به آن از اسرار الله است که از حق خود مستور داشته، چنان که در دعایی که از آن حضرت (علیه السلام) به دست شیخ عمری (رحمه الله) روایت رسیده چنین آمده است: خدایا وتو عالمی بدون تعلیم به آن وقتی که صلاح امر حکومت ولی تو است، در این که به او فرمان دهی امر خود را اظهار نماید وپرده غیبتش را کنار زند، پس مرا بر انتظار آن صبر ده تا دوست ندارم آنچه به تأخیر انداخته ای جلو بیفتد وآنچه را تعجیل بخواهی من به تأخیرش مایل نباشم، وهر چه تو در پرده قرار داده ای افشایش را نطلبم، ودر آنچه نهان ساخته ای کاوش ننمایم، ودر تدبیر امور جهان با تو (که همه مصالح را می دانی) به نزاع نپردازم.. تمام این دعا را در بخش هفتم کتاب آوردیم.
و در کتاب حسین بن حمدان به سند خود از مفضل بن عمر آورده که گفت: از سرورم حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: آیا ظهور مهدی منتظر وقت معینی دارد که مردم آن را بدانند؟ فرمود: حاشا که خداوند برای آن وقت تعیین کرده باشد یا شیعیان ما برای آن وقتی معین کنند. گوید: عرضه داشتم: ای مولای من این از چه جهت است؟ فرمود: زیرا که آن همان ساعت است که خدای (عزَّ وجلَّ) فرموده: یسئلونک عن الساعة ایان مرساها قل انما علمها عند ربی لا یجلیها لوقتها الا هو ثقلت فی السماوات والارض لا یأتیکم الابغتة یسئلونک کأنک حفی عنها قل انما علمها عند الله ولکن اکثر الناس لا یعلمون(۶۵۳)؛ (ای رسول ما) از تو درباره آن ساعت می پرسند که کی خواهد بود بگو علم آن نزد پروردگار من است کسی جز او آن ساعت را ظاهر وروشن نتواند کرد شأن آن ساعت در آسمان ها وزمین سنگین وعظیم است، جز ناگهانی شما را نیاید از تو می پرسند که گویی تو کاملاً بدان آگاهی بگو علم آن ساعت محققاً نزد خدا است لیکن اکثر مردم بر این حقیقت آگاه نیستند. وفرموده خداوند: هل ینظرن الا الساعة ان تأتیهم بغتة فقد جاء اشراطها فأنی لهم اذا جائتهم ذکریهم(۶۵۴)؛ آیا کافران که ایمان نمی آورند پس باز انتظاری دارند جز آن که ساعت فرا رسد که همانا شروط وعلایم آن (پدید) آمد وپس از آن که بیاید در آن حال تذکر وپند آنان را چه سودی بخشد. وفرموده خداوند: اقتربت الساعة وانشق القمر(۶۵۵)؛ آن ساعت نزدیک آمد وماه آسمان شکافته شد. وفرموده خداوند: وما یدریک لعل الساعة قریب یستعجل بها الذین لا یؤمنون بها والذین آمنوا مشفقون منها ویعلمون آنها الحق الا ان الذین یمارون فی الساعة لفی ضلال بعید(۶۵۶)؛ وتو چه دانی شاید که آن ساعت نزدیک باشد آنان که به آن ساعت ایمان ندارند (به تمسخر) تقاضای زودتر شدن آن را دارند واما آنان که ایمان آورده اند از آن سخت بیمناکند ومی دانند که آن روز بر حق است، توجه کنید که درباره ساعت جدال کنند در گمراهی دوری هستند.
عرض کردم: ای مولای من، معنی: یمارون جدال می کنند چیست؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: می گویند قائم کی متولد شده وچه کسی او را دیده ودر کجاست وکجا خواهد بود وکی ظاهر می شود؟ تمام این ها از جهت عجله کردن در امر خداوند وشک در قضای الهی است، آنان دنیا وآخرت را زیان کرده اند وپایان بد از آن کافران است. مفضل گوید: عرضه داشتم: ای سرور من، پس وقتی برای آن تعیین نمی کنید؟ فرمود: ای مفضل برای آن وقتی مگذار که هر کس برای ظهور مهدی ما وقتی تعیین نماید خود را در علم خداوند شریک دانسته و(بنا حق) مدعی شده که خداوند تعالی او را از اسرار خویش آگاه ساخته است... این حدیث طولانی است آن مقدار که مورد نیاز بود پایان یافت.
و در غیبت نعمانی به سند خود از محمد بن مسلم آورده که گفت: حضرت ابوعبد الله امام صادق (علیه السلام) فرمود: ای محمد هر کس تعیین وقتی را از ما به تو خبر دهد بدون تردید او را تکذیب کن، زیرا که البته ما برای هیچ کس وقتی را تعیین نمی کنیم.(۶۵۷)
و از ابوبکر حضر می آورده که گفت: شنیدم حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) می فرمود: همانا ما برای این امر وقتی تعیین نکنیم.(۶۵۸)
و از ابوبصیر از حضرت امام صادق (علیه السلام) آمده که گفت: به آن حضرت عرضه داشتم: فدایت گردم، خروج قائم (علیه السلام) کی خواهد بود؟ فرمود: ای ابو محمد ما خاندانی هستیم که وقت نمی گذاریم، وبه تحقیق که حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: وقت گذاران دروغ گویند، ای ابو محمد به درستی که پیش از این امر پنج علامت خواهد بود نخستین آن ها ندا در ماه رمضان است، وخروج سفیانی، وخروج خراسانی، وکشتن نفس زکیه وفرو رفتن زمین در بیداء. سپس فرمود: ای ابو محمد به ناچار پیش از آن دو طاعون خواهد بود، طاعون سفید وطاعون سرخ. عرض کردم: فدایت شوم: این دو طاعون چیست؟ فرمود: اما طاعون سفید مرگ همگانی خواهد بود، واما طاعون سرخ شمشیر. وقائم (علیه السلام) خروج نخواهد کرد تا این که در دل فضا شب بیست وسوم ماه رمضان شب جمعه نامش اعلام شود. عرض کردم: چگونه ندا می شود؟ فرمود : به اسم او اسم پدرش اعلام می شود (توجه کنید که فلانی پسر فلانی قائم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) است، پس از او بشنوید واطاعتش کنید) آنگاه هیچ جانداری نمی ماند مگر این که آن صیحه را خواهد شنید، وخفته را بیدار می کند واز حیاط خانه بیرون می رود، ودوشیزه از پس پرده اش بیرون می دود، وقائم (علیه السلام) چون آن ندا را بشنود خروج می کند، وآن صیحه جبرئیل (علیه السلام) است.(۶۵۹)
و در کافی وغیبت نعمانی به سند خود آورده اند که مهزم به امام صادق (علیه السلام) عرضه داشت: فدایت شوم، از این امر که در انتظارش هستیم خبرم ده که کی خواهد بود؟ فرمود: ای مهزم وقت گذاران دروغ گویند وشتابزدگان هلاک شوند، وتسلیم شدگان نجات یابند.(۶۶۰)
و نیز هر دو به سندشان از ابوبصیر آورده اند که گفت: از او -یعنی امام صادق (علیه السلام) - درباره حضرت قائم (علیه السلام) پرسیدم، آن حضرت فرمود: وقت گذاران دروغ گویند ما خاندانی هستیم که وقتی تعیین نمی کنیم.(۶۶۱)
و در غیبت نعمانی از امام صادق (علیه السلام) است که فرمود: خداوند جز این نخواهد کرد که خلاف وقتی را که وقت گذاران تعیین کنند ظاهر سازد.(۶۶۲)
و از فضیل بن یسار است که گفت: به حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) عرض کردم: آیا برای این امر وقتی هست؟ فرمود: وقت گذاران دروغ می گویند؛ وقت گذاران دروغ می گویند.(۶۶۳)
و در کافی از احمد به سند خود آورده که گفت: فرمود: خداوند جز این نکند که بر خلاف وقت وقت گذاران پیش آورد.(۶۶۴)
و به سند خود از ابوبصیر آورده که گفت: از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) درباره حضرت قائم پرسیدم، فرمود: وقت گذاران دروغ گویند، ما خاندانی هستیم که وقتی را تعیین نکنیم.
و در غیبت شیخ طوسی به سند خود از فضل بن شاذان به سند خود از فضیل است که گفت: از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) پرسیدم: آیا این امر را وقتی هست؟ فرمود: وقت گذاران دروغ می گویند، دروغ می گویند دروغ می گویند.(۶۶۵)
و به سند خود از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: وقت گذاران دروغ می گویند در گذشته وقتی تعیین نکردیم ودر آینده هم تعیین نخواهیم کرد.(۶۶۶)
و به سند خود از عبد الرحمن بن کثیر آورده که گفت: در محضر امام صادق (علیه السلام) شرفیاب بودم که مهزم اسدی بر آن جناب وارد شد وعرضه داشت: فدایت گردم مرا خبر ده این امری که انتظارش را می کشید چه وقت خواهد بود، که به طول انجامیده؟ آن حضرت (علیه السلام) فرمود: از مهزم وقت گذاران دروغ می گویند، وشتابزدگان به هلاکت رسند وتسلیم شوندگان نجات یابند، وبه سوی ما می آیند.(۶۶۷) وبه سند صحیح خود از حضرت امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: هر کس از مردم برای تو هرگونه وقتی را تعیین کرد بدون هراس او را تکذیب کن که ما برای هیچ کس وقتی تعیین نکنیم.(۶۶۸)
و در احتجاج شیخ طوسی از محمد بن یعقوب کلینی از اسحاق بن یعقوب آمده که گفت: از محمد بن عثمان عمری (قدس سره) درخواست کردم نامه ای از من (به محضر حضرت صاحب الامر (علیه السلام)) برساند، که در آن نامه از مسائلی که بر من مشکل شده بود سؤال کرده بودم، پس توقیع به خط مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) آمد، تا آنجا که فرموده:... واما ظهور فرج، پس آن به دست خدای (عزَّ وجلَّ) است، ووقت گذاران دروغ می گویند...(۶۶۹)
و این را شیخ طوسی (رحمه الله) از گروهی از مشایخ خود از جعفر بن محمد بن قولویه وابوغالب زراری وغیر آن ها از محمد بن یعقوب کلینی (رحمه الله) از اسحاق بن یعقوب روایت کرده است.(۶۷۰)
می گویم: توثیق اسحاق بن یعقوب را در کتاب های رجالی که نزد من هست ندیدم، ولی در وثاقت وجلالت او همین بس که شیخ کلینی با اعتماد بر او از وی روایت کرده، به اضافه قرائن دیگر... چنان که بر هوشمند دانا پوشیده نیست.
توضیح: از تمام آنچه در این باب آوردیم معلوم شد که از وظایف مهم ترک وقت گذاری وتکذیب تعیین کنندگان وقت ظهور حضرت حجت (علیه السلام) است هر کس که باشد، ودر اینجا شایسته است به چند مطلب توجه داده شود:
مطلب اول: ممکن است تصور شود که بین روایات یاد شده با روایت که مشایخ سه گانه(۶۷۱) به سندهایشان از ابوحمزه ثمالی آورده اند منافاتی هست. ابو حمزه گوید: به حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) عرضه داشتم: حضرت علی (علیه السلام) می فرموده: تا سال هفتاد بلا است، ومی فرموده: پس از بلا راحتی است، وسال هفتاد گذشت وما راحتی ندیدیم؟ حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) فرمود: ای ثابت خدای تعالی برای این امر در هفتاد سال وقت تعیین کرده بود، پس هنگامی که حسین (علیه السلام) کشته شد غضب خداوند بر اهل زمین شدید گشت وآن را به صد وچهل سال تأخیر انداخت، پس ما این را برایتان حدیث گفتیم ولی شما آن را فاش کردید، وپرده از روی سر برداشتید، پس خداوند آن را به تأخیر انداخت وپس از آن وقتی نزد ما تعیین نفرموده، وخداوند هر چه را بخواهد محو وهر چه را خواهد اثبات می کند واصل کتاب نزد او است(۶۷۲) ابو حمزه گوید: همین مطلب را به حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) گفتم: فرمود: همین طور بوده است.
و شیخ طوسی به سند خود از فضل بن شاذان به سند خود از ابوبصیر آورده که گفت: به آن حضرت (علیه السلام) عرض کردم: آیا برای این امر مدت سر رسیدی هست که بدن هایمان را به آن راحت دهیم وبه آن منتهی شویم؟ فرمود: آری، ولی شما فاش کردید پس خداوند بر آن افزود.(۶۷۳) وبه سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: این امر در من بود، پس خدای تعالی آن را به تأخیر انداخت، ودر ذریه من آنچه را خواهد به انجام رساند.(۶۷۴)🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔆قسمت1⃣8⃣
🔷جلددوم
#مکیال المکارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆پرسمان مهدویت
✨رجعت هاپس ازظهور چگونه خواهدبود❓
🎥جناب استادمحمدی
آوینیِ جان!
شاهدان برایت دعا کردند
و رمل های فکه آمین گفتند
و تو مشهور آسمان ها شدی...
سالروزشهادت شهید 🕊🌹
#سیدمرتضی_آوینی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صداے ماندگار #شهید_آوینی
🌟ما یافتیم آنچہ را دیگران نیافتند
ماهمه افق هاے معنویت را در شهدا تجربہ کردیم .....
عشـق را هم
امید را هم
ڪرامـت را هم
شجاعـت را هم
عـزت را هم
وهمه ے آنچه را که دیگران جز در مقام شهادت نشنیده اند ما بہ چشم خود دیدیم ،ما معناے جهاد اصغر واکبر را درڪ کردیم .....و پادگان دوکوهہ بہ اینهمہ شهادت خواهد داد.
🌷https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
1_2507291955.mp3
29.65M
🕋 دعای کمیل
🎙 حاج مهدی منصوری
┄═🌼💠🌸💠🌼═┄
🟩✨ التماس دعا ✨🟩
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
✅ #گلبرگ_احکام
مناسبت: شب اول ماه #ذیالقعده
موضوع: «#اعمال_ماه_ذیالقعده»
ماه ذیالقعده از ماههای حرام و طبق روایات ماه اجابت دعاست و اعمال زیادی در این ماه وارد شده که بخشی از آن، بدین شرح است:
1️⃣ گفتن هر روز ١٠٠ بار صلوات بر محمد و آل محمد، ٣۶٠ مرتبه الحمد لله رب العالمین، ٧٠ مرتبه استغفرالله، ٧٠ مرتبه اتوب الی الله، ١٠٠ مرتبه سبحان الله، ١٠٠ بار الحمدلله، ١٠٠ مرتبه لا اله الا الله، ١٠٠ مرتبه الله اكبر، ١٠٠ مرتبه لا اله الا الله الملك الحق المبین، و ١٠٠ مرتبه لاحول ولاقوة الا بالله؛
2️⃣ فرستادن هزار بار صلوات بر محمد و آل محمد در هر شب و روز جمعه در این ماه؛
3️⃣ مداومت بر خواندن نماز جعفر طیار در این ماه، حداقل هفتهای یكبار؛
4️⃣ مداومت بر خواندن نماز شب و نوافل يوميه در این ماه؛
5️⃣ خواندن نماز اول ماه و دادن صدقه؛
6️⃣ اهتمام به خواندن تعقیبات نمازها و تلاوت «آیة الكرسی» بعد از هر نماز در این ماه، چنانچه امام صادق (ع) در اینباره فرمودند: «تعقیبات، در جلب روزی برای شما از مسافرتهای تجارتی مؤثرتر است»؛
7️⃣ مداومت بر تسبیح حضرت زهرا (س)؛
8️⃣ خواندن نماز روز یکشنبه ماه ذیالقعده، که شرح آن در مفاتیحالجنان آمده؛
9️⃣ گرفتن روزه در این ماه، مخصوصاً در روز اول ماه و همچنین ٢۵ ماه ذیالقعده «روز دحوالارض» که طبق روایات ثواب آن برابر با روزه هفتاد سال است؛
🔟 بهجا آوردن زیارت امام رضا (ع) در این ماه شریف، مخصوصاً در روز ٢٣ و ٢۵ ماه که دارای ثواب عظیمی است.
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع: «#ذیالقعده، ماه اجابت دعا»
✍️ مناسبت روز: امشب اولین شب ماه ذیالقعده از ماههای حرام قمری است که طبق روایات، فضیلت فراوان دارد، چنانچه سید بن طاووس (ره) در فضیلت این ماه مینویسد: «ماه ذیالقعده، فرصت ویژهای برای دعا به هنگام شدّت و گرفتاری، و برای رفع ظلم و ستم است و دعا بر ضد ظالم در این ماه مؤثّر است» و همچنین تأکید مینماید که: «این ماه «ماه اجابت دعا» است، لذا باید تمامی اوقاتش را غنیمت شمرد و در آن روزه حاجت گرفت...» [اقبال الاعمال، ص۳۰۷]
✅ اول ذیالقعده، میلاد بانوی کرامت:
آغاز این ماه برای اهلبیت عصمت و طهارت (ع)، پیام آور شروع فصلی نو از وزیدن دوباره بوی خوش یاس رضوی در سرای کاظمی است که پس از ۲۵ سال انتظار، چشم حضرت نجمه خاتون (س) بعد از میلاد امام رضا (ع) ، به حضرت معصومه (س) در سال ۱۷۳ قمری، روشن شد که این روز را «روز دختر» و آغاز «دههی کرامت» نامیدهاند؛
طبق روایات، روزه در این روز مستحب، و ثواب آن برابر با هشتاد ماه است و همچنین خواندن نماز حضرت فاطمه (س) در این روز سفارش شده است؛
ضمناً در روایات آمده که هر کس از ظالمی میترسد، در این روز بگوید «حَسْبی حَسْبی حَسْبی مِنْ سُؤالی عِلْمُکَ بِحالی»، تا حق تعالی او را از شر آن ظالم، کفایت کند.
✅ پنجم ذیالقعده، بالا بردن دیوار خانه کعبه توسط حضرت ابراهیم (ع)؛
✅ ششم ذیالقعده، نامه نوشتن حضرت مسلم در کوفه برای امام حسین (ع)؛
✅ یازدهم ذیالقعده، میلاد هشتمین خورشید امامت:
در یازدهمین روز این ماه، خداوند، بزرگترین هدیه الهی را به امام موسی کاظم (ع) اهداء نمود و تاریخ نویسان این روز بزرگ را به نام روز طلوع هشتمین خورشید تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت رضا (ع) ثبت نمودند.
✅ شب نیمه ذیالقعده، شب طاعت خدا:
یکی دیگر از ایام ویژه این ماه، شب نیمه ماه است که رسول خدا (ص) در این رابطه فرمودهاند: «در ذیالقعده، شب مبارکی است که شب پانزدهم آن ماه است که خداوند در آن شب به بندگان مؤمنش نظر رحمت نموده و به کسی که در آن شب، طاعت خدا کند، پاداش صد سائح (روزه دار ملازم مسجد) که لحظهای خدا را معصیت نکرده، داده میشود»
همچنین در روایت دیگری آمده: «کسی در این شب، چیزی را از خدا نمیخواهد، مگر اینکه حقتعالی به او عطاء میفرماید»
✅ ۲۳ ذیالقعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) و بنابر قولی روز شهادت حضرت است و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک، سنت و دارای ثواب عظیمی میباشد.
✅ ٢۵ ماه ذیالقعده، «روز دحوالارض»:
یکی دیگر از ایام ویژه در این ماه، «دحوالأرض» است که امام رضا (ع) درباره آن فرمودهاند: «دحوالأرض، روزی است که نخستین خشکیها از زیر آب (که تمام روی زمین را فراگرفته بود) سربرآورد» و مطابق بعضی از روایات، نخستین جایی که از زیر آب بیرون آمد و خشک شد و گسترش یافت، محلّ «خانه کعبه» و سرزمین «مکّه» بود؛ و بر همین اساس، مکّه را «امّ القری» یعنی مادر همه آبادیها نامیدهاند؛
طبق روایت در این روز مستحب و همانند روزه هفتاد سال است؛ و در روایت دیگر آمده که کفّارهی هفتاد سال است؛ و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت به سر آورد، از برای او، عبادت صد سال نوشته میشود و برای روزهدار در این روز هر چه در میان آسمان و زمین است استغفار میکند؛
همچنین زیارت حضرت رضا (ع) در این روز، از افضل اعمال مستحب و از آداب و سنّتهای مؤکد است.
✅ آخرین روز ماه ذیالقعده، غروب نهمین خورشید امامت و ولایت:
و بالاخره آخرین روز این ماه، برابر با سالروز شهادت امام جواد (ع) به زهر معتصم عبّاسی (لعنتالله علیه) در سن ۲۵ سالگی در سال ۲۲۰ قمری است.
✅ شروع سفر حاجیان به بیت الله الحرام:
همچنین در این ماه پرفضیلت، زائران خانه خدا از اطراف و اکناف جهان به سوی مکه و مدینه حرکت میکنند و خود را برای انجام مناسک حج مهیا مینمایند.
✅ رفتن حضرت موسی(ع) به کوه طور در ماه ذیالقعده:
از دیگر مناسبتهای مهم این ماه که بر ارزش آن افزوده است، رفتن حضرت موسی (ع) به کوه طور برای دریافت الواح تورات است که از اوّل ماه ذیالقعده شروع شده و تا پایان دهه اول ذیالحجه ادامه داشته است که خداوند در آیه ۵١ سوره بقره به این موضوع اشاره نموده است: «وَ إِذْ وَاعَدْنَا مُوسَی أَرْبَعِینَ لَیْلَةً...»؛
همچنین برخی از علمای بزرگ این چهل روز را «اربعین کلیمیه» نامیدهاند و اهمیت ویژهای برای عبادت و تهذیب نفس در آن قائل شدهاند؛
✍️ در پایان سخن، توصیه میشود که برای آشنایی بیشتر با اعمال و عبادات وارد شده در این ماه شریف، به کتاب مفاتیحالجنان مراجعه نموده تا انشاالله در حد توان از فیوضات ماه ذیالقعده بهرهمند شویم.
آه ای کریمه ای ملیکه عمهء سادات
با کولهباری آمدم لبریز از حاجات
بانوی عالم حفظ کن دنیا و دینم را
دریاب خانم دختران سرزمینم را
#ڪریمہ_اهل_بیٺ🌼💖
#میلاد_حضرت_معصومه(س)🌸
#روز_دختر مبارکباد.✨💞💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💛✨"این زن که خاک قم
🤍✨به وجودش معطر است
💛✨تکرار آفرینش زهرای اطهر است
🤍✨تکرار آفرینش افلاک بر زمین
💛✨تکرار آفرینش عرش مصور است"
💛✨"ای همه آسمانِ شده،
🤍✨خیره به هر نگاه تو
💛✨چشم رضا ستاره شد،
🤍✨مانده کنارِ ماهِ تو
💛✨لشگرِ حوریان ببین،
🤍✨برگِ خزانِ مقدمت
💛✨آمده تا که بال خود،
🤍✨فرش کند به راهِ تو . . .
💛✨ولادت حضرت معصومه(س)
🤍✨بـــر شــمـــا مــبـــارک"
#میلاد_حضرت_معصومه
#روز_دختر