#از کرونا تابهشت
#قسمت۱۰۰ 🎬:
حضرت مانند جد بزرگوارش حضرت رسول خاتم ص به اقصا نقاط دنیا پیکهایی ارسال نمودند وهمه را با لحنی مهربان وپدرانه ابتدا موعظه نمودند وبعد به کاملترین دین خدا و پرعاطفه ترین دین دنیا,دین اسلام,فراخواندند,خیلی از کشورهای بزرگ دنیا که همراه با دوربینها ومعجزات حضرت حقانیت دعوت حضرت را با جان ودل پذیرفته بودند,ندای حق طلبی درونشان به خروش افتاده بود وبه دین اسلام پیوستند وپیامهایی که برای حضرت ارسال میشد,حاکی از اعلام عمومی دین اسلام ومذهب شیعه ی اثنی عشری برای این کشورها بود.
اما برخی کشورهایی که شیطان تا عمق جانشان نفوذ کرده است,بی توجه به خواسته ی برخی از مردمشان که خود را رهرو مهدی زهراس خوانده بودند,معاندانه درپی جمع اوری لشکر وجنگ با حضرت بودند,اما غافل ازاین که(حزب الله فهم غالبون)....
به راستی که اینده زمین از آن صالحان است...
شهر کوفه بسیار شلوغ شده بود ,از هرطرف سیل مشتاقان حضرت به کوفه هجوم اورده بودند ویک جا برای نشستن با مقادیر زیادی پول معاوضه میشد که خریدار ازاین معامله بسیار هم راضی مینمود چون جایی نزدیک وجود حضرت بقیه الله برای خود دست وپا کرده بود..
حضرت دستور دادند تا زمان ساختن خانه های جدید در اطراف کوفه چادرهایی علم کنند وزیر نظر حضرت ,مفاهیم قرانی را ان طور که حضرت میفرمودند به طالبان علم اموزش دهند,مفاهیمی که منی که ادعای حافظ بودن قران را داشتم,تا پیش از این بارها وبارها قران راختم نموده ودرتفسیر ایه هایش دقت کرده بودم,این مفاهیم برای من تازگی بسیار داشت,باورم نمیشد تمام علوم عالم ,تمام علوم عالم در قران جمع بود ومانیازمند مفسر حاذق ومطلعی بودیم تا انها را برملا سازد....مفاهیمی,از ریاضی وحساب وهندسه ومنجمی وعلوم تجربی وحتی اقتصاد وصدالبته پزشکی وطبابت و...همه چیز,هرچیزی که فکرش رابکنید درقران بود وما میدیدیم ونمیدیدیم,ما ظاهر قران را میدیدیم واما از باطن ومفاهیم این کتاب راهگشا چیزی نمیدانستیم وغره بودیم به علمی که از بیست وهفت حرف,دوحرفش رافراگرفته بودیم....
امروز اما...برای من وعلی روز به خصوصی بود چون که...
#ادامه دارد...
🖊به قلم...ط_حسینی
💦🌧💦🌧💦🌧
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌷 *بیشتر بیندیشیم❗*
🌺 *جرج جرداق مسیحی یک تنه ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خوانده است.*
👌 *آیا ما شیعه مولا علی علیه السلام، ۲۰۰ نفر از ما، یک بار نهج البلاغه را خوانده ایم⁉️*
?🎇🌿🌹🌿🎇🎇
💠 نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۲۱ # قسمت ۵۶ # بخش ۱
🔶خطبه ۲۰ و ۲۱ با هم مرتبط است و هردو پیرامون آینده انسان سخن می گویند .
خطبه ۲۱ ، خطبه ای است که مرحوم سید رضی (اعلی الله مقامه) از این یکی دو جمله نتیجه ای که گرفته ، می فرماید این کلام آنقدر عظیم و ارزشمند است که بعد از کلام خدای سبحان و فرمایشات رسول اکرم ( صلیاللهعلیه وآلهوسلم) ما دیگر نمی شناسیم کلامی را که بتواند از این سخنان برتر باشد . یک جمله از این خطبه مورد نظر سید رضی است .
امام علی علیهالسلام می فرمایند :
🌟فَإِنَّ الْغَايَةَ أَمَامَكُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَكُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوكُمْ. تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا يُنْتَظَرُ بِأَوَّلِكُمْ آخِرُكُمْ.🌟
قال السيد الشريف : أقول إن هذا الكلام لو وزن بعد كلام الله سبحانه و بعد كلام رسول الله صلىاللهعليهوآله بكل كلام لمال به راجحا و برز عليه سابقا. فأما قوله عليه السلام تخففوا تلحقوا فما سمع كلام أقل منه مسموعا و لا أكثر منه محصولا و ما أبعد غورها من كلمة و أنقع نطفتها من حكمة و قد نبهنا في كتاب الخصائص على عظم قدرها و شرف جوهرها
این سخن کلامی کوتاه ، جامع و موجز است.
⭐️فَإِنَّ الْغَايَةَ أَمَامَكُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَكُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوكُمْ. ⭐️
🔸ترجمه :
مقصد و مقصود در برابر شماست ( شما انسانها در برابر هدف و غایتی در حرکت هستید) آن چیزی که شما را به حرکت وا می دارد ، ساعت است .
⏰ در اینجا منظور امام از ساعت چیست؟!
یا مقصود لحظه جان دادن آدمی است .
یا مقصود همان ساعت و زمان قیامت است .
اما اینکه حضرت می فرمایند " ورای شما" یعنی پشت سر شما . البته این پشت سر نه به معنای عقب تر ( تأخّر زمانی منظور نیست)
بلکه منظور آن چیزی است که شما را می راند به سمت مقصد و غایت خودتان و اجازه توقف و ماندن و بقاء در دنیا را به شما نمی دهد ؛ همان اجلی است که خداوند برایتان معین کرده است . اگر اجل نبود ، کسی می توانست بگوید من می مانم در دنیا ! اما یک چیزی ما را می برد به سمت غایت و هدفمان . حضرت این سوق دادن را با لفظ " تَحدوکُم " بیان می دارند .
"تَحدو" از ریشه "حُداء " به معنای آوازیست که ساربان برای شترها میخواند تا به راحتی حرکت نمایند. ( در بیابانهای خشک و طولانی وقتی ساربان برای شتران آواز سر می دهد ،باعث می شود طولانی بودن مسیر برایشان نمودی نداشته باشد)
ما انسانها هم با اینکه به سمت مرگ و قیامت در حرکتیم ، اما این حرکت آنچنان لطیف است که گاهی فراموش می کنیم که در حرکتیم و هر لحظه به آن منزل نزدیک تر می شویم . گروهی رسیده اند و گروهی در پس ما می آیند و قرار است جانشین ما باشند .
و اما آنجمله زیبایی که مورد توجه سید رضی هم قرار گرفته و ادیب بزرگی همچو او فرو مانده در آن ، این است :
✨⭐️ تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا ⭐️✨
شارحین دیگر نهج البلاغه هم به این جمله که می رسند ، متحیر می مانند .🤔
می مانند که چه بگویند ! گویا هرچه گفته شود شایسته توضیح این فرمایش مولا علی علیهالسلام ، نیست .
با اینکه بیان قاصر است ، اما در حد ترجمه این عبارت می توان چنین گفت :
کاروانی را در حال حرکت در نظر بگیرید که ما هم همراه آن در حرکتیم و پا به پای آنان می رویم .
افرادی را می بینیم که گاهی خسته می شوند و عقب می مانند . چرا عقب می مانند ؟!
وقتی بررسی می کنیم می بینیم بار زیادی همراه خود آورده اند که سبب کُند شدن حرکتشان شده و زود خسته می شوند . چاره کار این است که یک مقداری سبک بار تر شوند و از بار خود بکاهند تا بتوانند به کاروانیان که پیش از آنان رفته و به منزل رسیده اند ملحق شوند .
ما انسانها در زندگیمان کسانی را می شناسیم که سعادتمندانه زیستند و سعادتمندانه مردند .
《عاش سعیدا و مات حمیدا》
کسانی که به زندگی و مرگشان باید غبطه خورد .
همه ما بر این مسئله واقفیم که در طی یک مسیر در حال حرکتیم ؛ اما ای کاش ما هم " عاش سعیدا و مات حمیدا" بشویم . چه کنیم تا به سعادت برسیم ؟
یکی از پیامهای این کلام حضرت همین است که اگر می خواهید به آنان ملحق شوید ، باید سبک شوید. بارهای اضافی که بر دوش حمل می کنید را بردارید . زوائد را باید کنار زد تا سالم به مقصد رسید . بسیاری از مسائلی که به لحاظ روحی یا مادی در زندگی خودمان تدارک می بینیم ، دست و پا گیر و بازدارنده هستند . با کمی اندیشیدن می توان مقداری از این بارهای اضافه را کاهش داد . گاهی آنقدر برای خود مشغله درست کرده ایم که ما را از حرکت باز داشته است . باید سبکبال و سبک بار شویم تا بتوانیم سرعت بگیریم .
🔶 توضیحات تکمیلی
نمونه هایی از مشغله های دست و پا گیر در زمینه های مختلف علمی ، اقتصادی ، اجتماعی :
🔻مثلا در مورد مشاغل علمی ، گاهی می بینیم فردی به اقتضاء شرایط کاری و رشته ای ، یک کتابخانه بزرگی برای خود ایجاد نموده است که همین کتابخانه برایش
زحمت ساز شده است . نه فرصت مطالعه همه این کتابها را پیدا می کند و نه می خواهد آنها را از دست بدهد . نگهداری این ها برایش دشوار است و در عین حال دائم در تدارک خرید یک کتاب جدید است . همیشه گوشه ای از ذهنش درگیر این کتابهاست .
👌راهش این است که هر از چند گاهی یک باز بینی داشته باشد و کتابهایی که دیگر نیاز ندارد را اهداء کند .
🔻در مسائل اقتصادی هم زیادند در بین کسبه و تجاری که کارهای جزئی آنها را از کارهای بزرگ باز می دارد و گاهی کارهای اقتصادی آنها را از دیگر مسائل زندگی باز می دارد . افرادی هستند که به خاطر مسائل شغلی گاهی خانواده خود را از دست می دهند .
👌راهش این است با تدبیر قدم بردارند و گرفتاری هایشان را کاهش دهند تا بتوانند موفقیتهایی را بدست آورند .
🔻در مسائل اجتماعی نیز هستند افرادی که تمام وقت خود را صرف امور اجتماعی می کنند ، در حالی که از فرزندان خود غافل می مانند . اینگونه باری بر دوششان می ماند .
👌انسان وقتی سبک بار می شود که اول به مسائل اصلی زندگی اش رسیدگی کند .
به یاد داشته باشید که همیشه در بین دو مسئله ، یکی اصلی است و دیگری فرعی .
ما در دینمان قانونی داریم که می گوید :
الأَهَمُّ فَالمهمّ ⬅️ یعنی مهم ها را کنار بگذاریم و اهمّ را بگیریم
همواره ما برای بدست آوردن چیزی یک چیز دیگررا باید از دست بدهیم . مثلاً وقتی خرید می کنیم پول خود را از دست می دهیم یا وقتی چیزهایی را جابجا می کنیم نیروی خود را از دست می دهیم و از همه مهمتر اینکه ما در ازای زندگی عمرمان را صرف می کنیم .
ما باید به این باور برسیم که همه چیزها اهمّ نیستند . چیزهای مهمِ ما همه در یک سطح نیستند و متفاوتند . وقتی به این تفاوت پی بردیم ، آن وقت کارمان آسان تر و بارِمان سبک تر می شود .
الأَهمُّ فَالمُهِم کسی می کند که به مهم بی اعتنا باشد.
باید مثل زنبور عسل🐝 بود که روی گلهای زیادی می نشیند ولی شیره دو گل را می مکد. وقت و نیرو و جان خود را صرف شیره هر گلی نمی کند ، لذا حاصل کارش می شود عسلی که فیه شفاء للناس 🍯
در ادامه حضرت می فرمایند :
⭐️تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا ⭐️
🔸ترجمه :
سبک شوید تا بتوانید ملحق شوید
تا سبک نشوید ، پیش نمی روید ( از حرکت باز می مانید) مشغله روی مشغله .
گاهی وقتی از شخصی می پرسیم " دیگه چه خبر؟!" کلی از وقتمان صرف شنیدن حرفهای مفصل او می شود و همین مسئله وقت ما را می گیرد .
⭐️فَإِنَّمَا يُنْتَظَرُ بِأَوَّلِكُمْ آخِرُكُمْ.⭐️
🔸ترجمه :
بدانید اولین فردی از شما که به عالم برزخ رفته است منتظر شماست تا شما هم بروید .
پایان خطبه ۲۱
🎇🎇🌿🌹🌿🎇
🔶نهج البلاغه و شرح آن # خطبه ۲۲ # جلسه ۵۶ # بخش ۲
🔘 مقدمه خطبه :
مرحوم شریف رضی فرموده است این خطبه در زمانی توسط حضرت امیر علیهالسلام ایراد شد که خبر بیعت شکنی اصحاب جمل ( ناکثین ) و کودتای آنها علیه امام به ایشان رسید . حضرت در این خطبه به ادعاهای عایشه و طلحه و زبیر علیه خود پاسخ می دهند .
*در خطبه دهم حضرت شبیه اولین جملات این خطبه را ایراد فرموده بودند . (پس از گفتن موارد اشاره شده در قبل خودداری می شود)
می دانید که معاویه ادعایی علیه حضرت داشت و آن بحث خونخواهی عثمان بود . وقتی پیراهن خونین عثمان را به نزد معاویه بردند ، معاویه آن را بیرق قرار داد و در مسجد دمشق نصب کرد و شروع به گریه کرد که خلیفه مظلومانه به قتل رسیده و مردم را تحریک نمود .
پیش از معاویه ،عایشه اولین کسی بود که مردم را به بهانه مظلومیت عثمان علیه امیرالمؤمنین شوراند .
جالب این است که عایشه وقتی در مدینه بود ، اواخر حکومت عثمان ، با او مخالفت شدید می کرد ؛ حتی جمله ای از عایشه در کتابهای تاریخ شیعه و سنی نقل شده است که گفته :
اقتلوا نعثلا – تعني عثمان – فقد كفر؟!
(«نعثل» نام يک يهودي بود که ريش بلندي داشت و در مدينه مي زيست. چون ريش و قيافه ي عثمان شباهت زيادي به او داشت، وقتي عايشه بر عثمان خشمناک شد وي را نعثل خواند.)
عایشه هر گاه از عثمان عصبانی می شد ، می گفت : این پیر خِرِفت ( پیر کهنسال حواس پرت) را بکشید که او کافرشده و از دین خدا خارج شده است . عایشه ای که از اول با عثمان مخالف بود و مردم را علیه او تحریک می کرد!!!
عثمان مثل خلیفه دوم به عایشه احترام نمی گذاشت و عایشه در آخر حکومت او مدینه را به نشانه قهر کردن با عثمان ترک کرد و به مکه رفت . وقتی خبر قتل عثمان رسید ، بلافاصله راهی مدینه شد . در میان راه با کسی برخورد کرد که از مدینه می آمد . از او پرسید چه خبر؟ او گفت عثمان از دنیا رفته .
پرسید مردم چه کردند ؟ او گفت مردم بلافاصله علی بن ابیطالب را انتخاب کردند . عایشه گفت ، کاش آسمان بر سرم خراب می شد و این خبر را نمی شنیدم ! به ساربانش گفت : مرا برگردانید به مکه!
وقتی به مکه بازگشت کنار کعبه رفت و پرده سیاهی کشید و برای مظلومیت عثمان شروع به گریه و مویه کرد . ( ب
ا این کار شروع به تحریک مردم نمود)
در واقع معاویه و عایشه به طور موازی شروع به کار کردند .
این خطبه ی حضرت ، هشداری است به مردم !
💠 خطبه ۲۲:
✨أَلاَ وَ إِنَّ اَلشَّيْطَانَ قَدْ ذَمَّرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ لِيَعُودَ الْجَوْرُ إِلَى أَوْطَانِهِ وَ يَرْجِعَ الْبَاطِلُ إِلَى نِصَابِهِ وَ اللَّهِ مَا أَنْكَرُوا عَلَيَّ مُنْكَراً وَ لاَ جَعَلُوا بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ نَصِفاً..
وَ إِنَّهُمْ لَيَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَكُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَكُوهُ فَلَئِنْ كُنْتُ شَرِيكَهُمْ فِيهِ فَإِنَّ لَهُمْ لَنَصِيبَهُمْ مِنْهُ وَ لَئِنْ كَانُوا وَلُوهُ دُونِي فَمَا التَّبِعَةُ إِلاَّ عِنْدَهُمْ وَ إِنَّ أَعْظَمَ حُجَّتِهِمْ لَعَلَى أَنْفُسِهِمْ يَرْتَضِعُونَ أُمّاً قَدْ فَطَمَتْ وَ يُحْيُونَ بِدْعَةً قَدْ أُمِيتَتْ يَا خَيْبَةَ الدَّاعِي مَنْ دَعَا وَ إِلاَمَ أُجِيبَ وَ إِنِّي لَرَاضٍ بِحُجَّةِ اللَّهِ عَلَيْهِمْ وَ عِلْمِهِ فِيهِم
فَإِنْ أَبَوْا أَعْطَيْتُهُمْ حَدَّ السَّيْفِ وَ كَفَى بِهِ شَافِياً مِنَ الْبَاطِلِ وَ نَاصِراً لِلْحَقِّ وَ مِنَ الْعَجَبِ بَعْثُهُمْ إِلَيَّ أَنْ أَبْرُزَ لِلطِّعَانِ وَ أَنْ أَصْبِرَ لِلْجِلاَدِ هَبِلَتْهُمُ الْهَبُولُ! لَقَدْ كُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ وَ لاَ أُرْهَبُ بِالضَّرْبِ وَ إِنِّي لَعَلَى يَقِينٍ مِنْ رَبِّي وَ غَيْرِ شُبْهَةٍ مِنْ دِينِي.✨
🔶 شرح خطبه ۲۲
⭐️أَلاَ وَ إِنَّ اَلشَّيْطَانَ قَدْ ذَمَّرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ لِيَعُودَ الْجَوْرُ إِلَى أَوْطَانِهِ وَ يَرْجِعَ الْبَاطِلُ إِلَى نِصَابِهِ⭐️
🔸ترجمه :
آگاه باشید شیطان برانگیخته است ! (شیطان) برای جلب افرادش فراخوان داده است ! تا اینکه ستم و ظلم را به جایگاه خودش برگرداند .
🔸معنای واژگان :
¤ ذمر : برانگیختن ، تحریک کردن و تشجیع کردن ( جرأت دادن) به کسی است .
¤ جَلَب : جابه جا کردن ، افراد آماده جابجاشدن
¤ نِصاب : حد معین ، اصل
⭐️ اللَّهِ مَا أَنْكَرُوا عَلَيَّ مُنْكَراً⭐️
🔸ترجمه :
این مخالفین ، [در این جهت( خونخواهی عثمان) آنکه بیشتر از همه ( طلحه و زبیر و عایشه) در مرگ عثمان دخیل بود ، طلحه بود . ] منکری در من ندیدند که مرا انکار می کنند!
⭐️وَ لاَ جَعَلُوا بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ نَصِفاً..⭐️
🔸ترجمه :
انصاف نمی دهند ( وگرنه اگر یک نفر در مدینه مخالف با کشتن عثمان بود، منِ علی بودم)
ادامه خطبه جلسه آینده ان شاء الله
🍃والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته🍃
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
*🌌اجابتـــ ســه حاجتـــ بــه واسطــه نمــاز شبـــ*
✍علی بن محمد نوفلی می گوید: از یکی از معصومین علیهم السلام شنیدم که فرمود: «همانا بنده ای در شب از خواب بلند می شود. و از شدت خواب و چُرت به راست و چپ می افتد و سرش روی سینه اش می افتد (اما با این حال مشغول نماز شب می شود) خداوند به ملائکه اش دستور می دهد درهای آسمان را باز کنند، سپس به ملائکه اش می فرماید: به این بنده من نگاه کنید که برای تقرب و نزدیکی به من به چه حالی افتاده، با اینکه من این نماز را بر او واجب نکرده ام، اما او به امید سه خصلت با این حال مشغول نماز شب است:
*✅1. به خاطر گناهی که من او را بیامرزم.*
*✅2. به خاطر توبه ای که با او تجدید کنم و توبه اش را قبول کنم.*
*✅3. رزق و روزی اش را زیاد نمایم.*
👈ای ملائکه من! شما را شاهد و گواه می گیرم که من همه این خصلت ها را برای او جمع کردم».
*📚علل الشرایع، ج 2، ص 52.*
*:🆔:جهت عضویت درگروه:⬇: ️*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
✨💕صبح خودرابا سلام به 14معصوم (ع)شروع کنیم💕✨
❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌸
🌹ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ
💖ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ💖
🌷ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌷
🌺ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌺
💐ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎته💐
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌸
🌺السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان...
ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌺
✨✨🍃🌹التماس دعا🌹🍃✨