27.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹#دکتر_سعید_عزیزی
❇️ زندگیتون رو با بقیه مقایسه نکنید🖐
✔️ نکاتی درباره #مقایسه کردن زندگی خود با دیگران
@montazeraan_zohorr
👓 اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
دومین اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور:
🔹با اجرای طرح «نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خوشبختانه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم عزیز به ویژه بانوان فهیم و قانونمدار کشورمان با پلیس هستیم. قاطبه زنان و دختران ایران اسلامی، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.
✅ تمام تلاش پلیس بر این است که بانوان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه فعالیتهای خود را انجام دهند و در سایه همین همکاری و همراهی هاست که فضایی سالم با حفظ حریم افراد در جامعه شکل میگیرد و هر روز بر پویایی و پیشرفت آن افزوده میشود.
💢 فرماندهی انتظامی کشور به تمام مادران، خواهران و دختران سرزمین ایران اسلامی که با برادران خود در فراجا همگام و همسو بوده و با روشنفکری آگاهانه نسبت به قوانین جامعه ایران اسلامی تمکین دارند، تقدیر و تشکر خالصانه خود را ابراز میکند
✅ تشکر فراوان از پلیس در تهران بعضی محلهها که جولانگاه مکشفهها بود اکنون انگشتشمار باقی ماندند که عمدتا دختران دبیرستانی و نوجوانان هستند.
@montazeraan_zohorr
شما قابلیت پرواز داری.. !
#کانال_منتظران_ظهور🌹
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
مَحرم تر از خدا کہ نداریم❗️
وقتے واجب است حتے در برابر او هم #حجاب داشتہ باشے، یعنے قصہ ے حجاب چیز دیگرے است...
یقین داشتہ باش صحبت از کمال است❗️
بحث، بحثِ #حیا ے یک زن است❗️
میدانے ڪہ...
تو دردانہ ے خدایی
#حجاب_و_عفاف
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چه زنانی از شفاعت حضرت فاطمه (س) محرومند؟
حاج حسین انصاریان
با زیرنویس اردو
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی دیگر از فلسفههای حجاب
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصالت منتشر شد
آهنگساز و خواننده: پویابیاتی
ترانه سرا: محمد جواد الهی پور
کاری از معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا
با ادای احترامِ تمام قد به #چادر مادرانمان
#حجاب_خط_مقدم_است
#حجاب
@montazeraan_zohorr
روی موج صداقت 03.mp3
8.02M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ
ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ㅤ
#روی_موج_صداقت ۳
📝خدا، تُند تُند، اما یهویی و بی مقدمه،
برگه ی امتحانی میذاره جلوت،
و میــگه؛ بنــویس!
خودتُ محک بزن!
هنوز رویِ موجِ صداقت هستی؟
یا رفتی بیرون؟
#کارگاه_انفاق
@montazeraan_zohorr
روشنگری دیگری راجع به بیعت:
با آنچه یاد آوردیم روشن شد که آنچه در زبان ورفتار بعضی از صوفیان متداول ومتعارف است که بیعت کردن با شیخ (به معنی مصطلح بین صوفیان) ودست دادن به او را واجب دانند، نادرست است، اینان پنداشته اند که بیعت کردن با شیخ واجب است وآن جزء ایمان است، وایمان بدون آن تحقق نمی یابد، واین بیعت را بیعت ولویه وبیعت خاصه ایمانیه نامیده اند، وبیعت گرفتن را از ویژگی ها ومناصب مشایخ صوفیان بر شمرده، وگفته اند: بیعت گرفتن جایز نیست مگر برای کسی که از مشایخ آن ها اجازه داشته باشد با طرقی که نزد آن ها مقرر وثبت گردیده، واین مطلب از اصول کار آنان است که آن را پایه ای برای ریاست ودامی برای شکار عوامی که همچون چهار پایانند برگرفته اند. ویاد این بیعت ووجوب آن واین که ایمان بدون آن تحقق نمی یابد در سخنان یکی از رؤسای ایشان تکرار شده، در تفسیرش که آن را بیان السعادة نامیده است، بد نیست قسمتی از سخنایش را نقل کنیم، سپس آنچه به تأیید خداوند (عزَّ وجلَّ) به نظرمان آمده درباره آن بگوییم تا خوانندگان نسبت به آنان بینشی داشته باشند. وی در تفسیر سوره یونس، درباره جایز نبودن بیعت گرفتن بدون اجازه از مشایخ چنین گوید: همچنان که تشبه کنندگان به صوفیان -از روی باطل- جرئت کرده ودر این کار وارد شده اند بدون اجازه از مشایخ معصومین(۴۳۹). تا آنجا که گوید: وهمچنین صوفیان بر حق، در امر ونهی وبیان احکام واستغفار برای خلق وبیعت گرفتن از آنان داخل نمی شود مگر این که اجازه داشته باشند، وسلسله های اجازاتشان نزد خودشان ضبط است.(۴۴۰)
و در تفسیر سوره توبه پس از سخنانی درباره وجوب بیعت در تمام زمانها ولزوم تماس داشتن با دست شیخ گوید: واین بیعت سنتی پایدار بوده از زمان آدم تا هنگام ظهور دولت خاتم (صلی الله علیه وآله وسلم)، به طوری که اهل دین کسی را اهل آن نمی شمردند، مگر با بیعت کردن با صاحب آن دین یا با کسی که او را برای بیعت گرفتن از مردم نصب کرده بود، وبرای آن شرایط وآدابی بوده مقرر ونزد آن ها مخفی وبه خاطر شرافت آن بیعت وجلوگیری از ابتذال آن نزد کسی که اهلیت آن را ندارد، در هر دینی پس از قوت گرفتن ورحلت صاحب آن مخفی می شده است.(۴۴۱) پایان آنچه از سخنان او خواستم نقل کنم.
می گویم: آنچه او ذکر کرده ادعایی بدون دلیل وشاهد از عقل ونقل می باشد، واگر وجه ضعیفی هم برای آن بود آن را می آورد، چون حریص است که لزوم بیعت با شیخ را اثبات نماید، زیرا که مدار ریاست ایشان بر آن است -چنان که اشاره کردیم- واضافه بر مناقشه های گذشته در مورد بیعت با غیر معصومین، بر او ایراد می شود:
اول: این که اگر بیعت کردن به گونه دست دادن در اسلام یا ایمان واجب بود، می بایست بر پیغمبر وامام واصحابشان بلکه هر مؤمنی واجب بوده باشد که هر کس در اسلام ویا تشیع وارد می شود او را امر کنند آن بیعت را انجام دهد، بلکه بر آنان لازم بود که پیش از دستور دادن او به نماز وسایر فرایض، به این بیعت امر کنند، چون -به گمان این شخص- این گونه بیعت جزء ایمان است، ودر همه اوقات لازم است، ووقت معینی ندارد وبا همه کاوش وتتبع در اخبار وروایات که در حد توانمان به کار بردیم، به چنین چیزی دست نیافتیم، بلکه واضح است که خود این مدعی نیز به آن بر نخورده، وگرنه آن را در ضمن سخنان خود می آورد به جهت این که اصرار می ورزد که مقصودش را اثبات نماید.
دوم: این که بنا بر طریقه این مدعی لازم است که تمام مؤمنین از زمان معصومین (علیهم السلام) تا زمان ما از عالم وعامی همگی از شمار اهل ایمان بیرون باشند، زیرا که چنین بیعتی در هیچ زمانی بین آنها متداول نبوده است.
سوم: این که در تعدادی از اخبار آمده که: جمعی از اصحاب شایسته ائمه اطهار (علیهم السلام) ایمان وواجباتی که بر اساس ایمان حقیقی بر آنان هست را بر امامان (علیهم السلام) عرضه داشته اند وامامان آنان را بر معتقداتشان تأیید وعلمشان را امضاء نموده اند، وایمان آن ها را تمام دانسته اند، ودر این موارد نه در سخنان سؤال کنندگان ونه در فرمایش امام (علیه السلام) اصلاً یادی از بیعت به میان نیامده، واگر بیعت کردن در تحقق یافتن ایمان یا تمامیت آن تأثیری داشت آن را گوشزد می نمودند، چنان که پوشیده نیست، وبعضی از این روایات در اصول کافی ذکر گردیده است.
"چهارم: این که اخبار بسیاری از امامان ما (علیهم السلام) در بیان صفات وآداب واخلاق مؤمنین وبیان نشانه های ایمان وعلام تحقق یافتن وکمال آن رسیده است، ودر هیچ یک از آن اخبار به بیعت تصریح یا تلویحی نیست.
پنجم: این که گوید: به جهت شرافت این بیعت...در انتقاد به او می گوییم: کدام مفسده بر این جهت مترتب می شود که مؤمنین برای یکدیگر بازگو نمایند که با رئیس خود به عنوان بیعت دست داده اند؟ وکدام مفسده بر آن بیعت مترتب می بود؟ وبدون شک دست دادن در نظر افراد بشر آسان تر وساده تر از نثار مال است، وما آشکارا می بینیم که افراد صالح از اهل ایمان از پرداخت سهم امام -روحی فداه- به علمای اعلام در زمان غیبت آن حضرت مضایقه ای ندارند، پس چگونه از دست دادن به آن ها مضایقه می کردند اگر می دانستند که از نظر شرع بیعت به این کیفیت نیز بر آنان واجب یا مستحب است! واین مانند همان مصافحه ای است که بین آنها شایع ومتداول است، وفقط نیت وعنوان آن ها متفاوت می باشد.
ششم: این که اظهار خلافت امیر المؤمنین (علیه السلام) بسی بزرگ تر وترس وخطرش بیشتر بوده است، چنان که از آیه وروایات وتواریخ بر می آید، با این حال رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) مأموریت یافت که آن را اظهار کند، چون که بخشی از ایمان است، واگر بیعت کردن با غیر آن حضرت (علیه السلام) نیز بخشی از ایمان بود -چنان که این مدعی پنداشته- پیغمبر اکرم وخلفای بر حق او (علیه السلام) آن را بیان می کردند.
هفتم: چگونه این عمل واجب بزرگی که ادعا کند کسی جز به آن مؤمن نشود، بر همه مؤمنین وعموم اهل این دین مخفی مانده جز بر طائفه صوفیه! این نیست مگر تهمتی آشکار، از ایشان می پرسیم ومی گوییم: آیا این -العیاذ بالله- تقصیر پیغمبر وخلفای آن حضرت (علیهم السلام) بوده که همه مردم را از بیان این حکم محروم ساخته اند، یا تقصیر همه مؤمنین بوده که حکم خداوند را از ظالمین مخفی داشته اند؟ با همه اهتمام وکوششی که به نشر وبیان احکام داشته اند! به خدای تعالی از فتنه های گمراه کننده ودچار شدن به گرفتاری ها ومحنت ها پناه می بریم.
هشتم: اگر این امر واجب بود ودر تحقق یافتن ایمان تأثیری داشت، می بایست در کتابهای علما نقل ویاد می گردید، ودر بین آنها عنوان می شد، پس چگونه چنین چیزی ادعا می شود با این که در هیچ یک از اخبار وآثار یاد نگردیده، واگر این مدعی قائل است که در یکی از کتاب های اهل علم موجود است بر او باد که بیان نماید.
نهم: شما صوفیان ادعا دارید که این از اسرار مخفی است که اهتمام می شده تا پوشیده بماند، پس چگونه -با این پندار- بر خلاف رویه گذشتگان عمل می کنید واین سر مگو را افشا می نمایید وآن را در کتابها وزبانهایتان آشکار می سازید؟!
"اگر بگویید: -به پندار خودتان- شما صاحبان اسرار هستید واسرار از اهل خود پوشیده نمی ماند. می گویم: آیا در بین همه مؤمنین واصحاب پیغمبر وامامان بر حق (علیهم السلام) صاحب سری نبود که این راز برای او بیان گردد؟ با این که خواصی در بین آنان بوده است، به طوری که هر کدام از معصومین (علیهم السلام) جمعی از اهل سر وراز داشته اند! ودر حالات وگفته ها ورفتارشان این امر نیامده است، پس به چه وسیله واز کدام راه این امر به صوفیان رسیده واز میان همه امت به این امر اختصاص یافتند!
دهم: با چشم پوشی از تمامی آنچه یادآور شدیم، می گویم: این که ادعا می کنید که بیعت واجب است با دست شیخ انجام گردد وشخص معینی را برای گرفتن بیعت این گونه تعیین می نمایید، آیا از باب نیابت خاصه است یا نیابت عامه؟ اگر بگویید: به سبب نیابت خاصه است، می گویم: در مذهب امامیه اختلافی نیست که نیابت خاصه در زمان غیبت کبری قطع گردیده. اضافه بر این که این قول -مانند سایر گفته های این شخص- بدون دلیل است. واگر بگویید: به نیابت عامه است، پس اختصاص دادن آن به شخص خاص برای چیست؟ واگر تعیین شخص خاص با تعیین واجازه شیخ نسبت به او انجام می شود، می گویم: ایراد ما بر شیخ می باشد به این که اولاً: چرا شیخ تعیین کند؟ ثانیاً: تعیین کردن شخص خاص از سوی او برای چیست؟ چون که هیچ گفتاری غیر از گفتار معصوم سندیت ندارد، مگر اینکه به معصوم منتهی گردد وقیاس کردن اجازه ای که در بین ایشان متداول است به اجازه ای که در میان فقها متداول است به خاطر متصل شدن سند حدیث به معصوم وحفظ آن از ارسال می باشد واین اجازه منصب خاصی را برای کسی اثبات نمی کند، لذا این اجازه به مجتهدین اختصاص ندارد واما تصدیق اجتهاد چیزی است که با اجازه روایت ارتباط وتلازمی ندارد وفایده آن جواز رجوع غیر مجتهد است به او، در مسایلی که برایش پیش می آید واین غیر از اجازه ای است که بین صوفیان متداول می باشد، چنانکه از سخنان این شخص دانستی. وبالاخره بر گفته او: وهم چنین صوفیان بر حق در امر ونهی وبیان احکام واستغفار برای خلق وبیعت گرفتن از آنان داخل نمی شود مگر اینکه اجازه داشته باشند... اشکال وارد است که این بر خلاف مقتضای آیات وروایاتی است که از ائمه اطهار (علیهم السلام) رسیده، زیرا که امر به معروف ونهی از منکر وبیان احکام وظیفه هر مسلمانی است که عارف به حکم خداوند وآگاه به مورد امر ونهی باشد، ونیز از مفسده بر کنار باشد، وبه شخص یا اشخاص معینی اختصاص ندارد، استغفار نیز همین طور است، چون از اقسام دعا می باشد. وترغیب وامر به دعا برای عموم مؤمنین ومؤمنات ودعا کردن برای برادران ایمانی در غیاب آن ها، در روایتی آمده است، ودعا واستغفار برای اهل ایمان از وظایف همه مؤمنین ومؤمنات می باشد، واین مطلب برای کسی که در آیات وروایات تتبع نماید روشن است، که اگر آنها را یاد آورم کتاب طولانی می گردد. واما گرفتن بیعت از ویژگی های پیغمبر وامام است یا کسی که به طور خاص از سوی ایشان نصب شده باشد وبرای غیر آنها جایز نیست وآنچه ذکر کردم برای اهل اخلاص کفایت می کند.
🌷🌴🌷سی وپنجم: صله آن حضرت (علیه السلام) به وسیله مال🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔰قسمت 7⃣5⃣
✅جلددوم
#مکیال المکارم