eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.6هزار ویدیو
299 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی کپی متن با ذکر صلوات و دعای فرج ، حلال است🙏🏻 ادمین: @Montazer_zohorr تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
شکرانه 36.mp3
7.48M
۳۶ نکنـ☝️ـه به عبادت هات مغرور شی! سلطانی که؛ تو رو به خلوت پذیرفته، خداست! 💢بی اذن خدا تصورِ هم آغوشی اش،هم ممکن نیست. برای سجاده هایی که پهن میکنی فقط شکر کن https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
بندگان شایسته ی خدا 📜 «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ: أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ». 📃 «گذشته از ذکر (تورات) در زبور نیز نوشتیم که زمین را بندگان شایسته‌ام به ارث خواهند برد». (۱) ✅ امام باقر (ع) در ذیل این آیه شریفه می‌فرماید: 🔸 «آنان، یاران حضرت مهدی (عج) در آخر الزّمان می‌باشند». (۲) ⬅️ روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۵۹۳ (۱). انبیاء: ۱۰۵. (۲). ینابیع المودّه، جلد ۳ صفحه ۸۰، الامام المهدی صفحه ۴۶ و ۲۶۶ و الزام النّاصب صفحه ۲۵. 🏷 (عج) https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 الهی به یا رب یارب مظلومان ‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج 🟢 خدایا اگر صدای ما را لایق شنیدن نمیدانی، پاسخ یا ربّ یا ربّ این کودک فلسطینی را با ظهور مهدی فاطمه بده امام زمانم امام مهربانم آیاازغزه وکودکان یتیمش خبرداری؟ مولای من خون مظلوم تورامی خواند https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی 144.mp3
11.52M
۱۴۴ ▫️چی میشه که بعضیا تحمل رنج و سختی رو زیاد دارند، و بعضیا تا به یه مشکل می‌خورن، اونقدر بی‌طاقتند که می‌برّن و موضوع رو رها می‌کنن، یا کلّاً میذارن و میرن؟ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات مربوط به امام زمان علیه السلام | استاد فرحزاد https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
ماییم و شب تار و غم یار و دگر هیچ صبر کم و بی‌تـابی بسیـار و دگر هیچ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ زندگی مانند درست کردن چای میماند: ✳ خودبینی ات را بجوشان' ✳ نگرانی هایت را تبخیر کن ' ✳ غم هایت را رقیق کن ' ✳ اشتباهاتت را از صافی بگذران' ✳ و آن وقت طعم خوشبختی را بچش ✳ آنچه "خداوند"میدهد"پایانی"ندارد و آنچه "آدمی"میدهد"دوامی" ندارد، 👈 زندگیتان پراز داده های "خداوند" باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ویدیویی غم‌انگیز از نوزادان نارس در بیمارستان الشفا در نوار غزه که به دلیل کمبود اکسیژن و سوخت، یکی پس از دیگری می‌میرند. جنایتی که دنیا چشمهای کورش رابه روی آن بسته است. این کودکان مانندکودکان اوکراینی چشمهای رنگی وموهای بلوندندارندتاموردترحم قدرتهای بزرگ جهان قراربگیرنداین کودکان محکوم به نابودین چون بخاطردفاع ازسرزمینشان وبازپس گیری آن ازصیهونیسم متجاوزوغاصب عقب نشینی نمی کننداین کودکان معصومانه و مظلومانه شهیدمیشوندتاسختیهای جنگ راکه بردوش والینشان است را نبینند. پس گریه کنیدکه گریه معصومانه شماسندمظلومیت فلسطین مظلوم ومقتدراست خون سرخ شماسندآزادی انسانیت ازچنگال استعمارپلیدوخبیث است. چه بگویم که زبانم ازگفتن قاصراست یابه چه شیوه ای بیان کنم که حق مطلب رابیشتراداکرده باشم به عزت وجلال خدایی قسم که شکست ناپذیروصاحب انتقام است اگرازاین وضعیت اسفناک و بی رحمانه ،انسانی دق کندوبمیردجای سرزنش وجودنداردآه وناله این محرومین ومظلومین قلب آسمان وآسمانیان را آتش زده ومنتظراجازه ازحقتعالی هستند تابرزمین فرودبیاین وبیاریشان بشتابنداماازاهل زمین برای نجاتشان صدایی بلندنشده ونمی شود. https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی حرفها را فقط "مردها" می فهمند مثلا تا "مرد" نباشی، نمی فهمی که نامردی یعنی چه تا "مرد" نباشی، نمی دانی که لذت دستگیری از دیگران چیست تا "مرد" نباشی، شدت تلخی ننگ بی‌غیرتی و بی‌ناموسی را درک نمی کنی باید "مرد" باشی که بفهمی در آغوش گرفتن دخترت چه لذتی دارد بابا بابا گفتنش چقدر شیرین است اصلا اگر "مرد" نباشی، نمی توانی درک کنی که وقتی دخترت خودش را توی بلغت می‌اندازد، چطوری انگار خدا یک دفعه همه دنیا را به تو می‌دهد باید "مرد" باشی که مزه شیرین زبانی دخترت را بفهمی اصلا تا کسی "مرد" نباشد، لذت نوازشهای انگشتان کوچک دخترش را درک نمی کند مگر غیر از یک "مرد"، کسی می فهمد تلخی یک جراحت بر اندام دخترش را باید "مرد" باشی تا بدانی وقتی پدری درد کشیدن دخترش را می بیند چه احساسی دارد باید "مرد" باشی تا عمق داغ پدری را که بالای سر دخترش که دیگر نفس نمی کشد نشسته است را درک کنی باید "مرد" باشی تا بدانی هرم آتش اشکهایی که یک پدر بالای سر جنازه دخترش می ریزد، چقدر سوزان است باید "مرد" باشی هرچه بگویم فایده ای ندارد، باید "مرد" باشی تا حال یک "مرد" را درک کنی «مردی» که حالا بعد از دخترش هنوز زنده است و تمام وجودش پر از آتش؛ آتش انتقام انتقام از «نامردهایی» که با «مردها» این چنین می کنند ▫️▫️▫️ سرت را بالا بگیر "مرد" اینجا هم "مرد"ها پا به پای تو اشک ریختند ذره ذره در دلشان آتش انتقام از این نامردها را روشن نگه داشته اند تا روز موعود که با لشکری از «مردان»، دانه دانه اینها را از خانه هایشان بیرون بکشند و مجازات کنند پس صبور و مقاوم باش، "مرد"! https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋📖نگاهی فلسفی به عرفان های نوظهور🔥
📗📗📗📗رهگذر پر آشوب، تألیف سید محمدعلی دیباجی (دانشیار دانشگاه تهران)، عبدالرضا آتشین صدف (کارشناس ارشد فلسفه دین دانشگاه تهران) و قادر حافظ (دکترای عرفان دانشگاه ادیان) به نقد مبانی و رویکردهای فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت می‌پردازد و عنوان کتاب از شعر حافظ عاریت گرفته ‌شده‌است که گفت: به چشم عقل در این رهگذار پرآشوب             جهان و کار جهان بی ثبات و بی محل است💠
"قرن 21 قرن انفجار فرقه‌ها نامیده شده‌است. این فرقه‌ها غالبا با شعار وانگیزه اتصال وارتباط با ماوراء شکل می‌گیرند. این ماوراء، حتی در شکل علمی آن هم در برخی فرقه‌ها مطرح شده‌است؛ مثلاً آنها که به بشقاب پرنده‌ها تعلق خاطر دینی پیدا کرده‌اند! از طرفی، فهم ماوراء در ‌ترانس‌فیزیک یا ماوراء الطبیعه مطرح بوده که بخشی از دانش متافیزیک است. طرد این مبحث و تقلیل آن، بلکه نقد و مخالفت با آن در مغرب زمین، با عث چرخش توجه از متافیزیک به ماوراء، با شیوه‌های فراروانشناختی به معنی اعم کلمه (شامل علمی و عرفی) آن شده‌است.
ازفراروانشناسی[1] دو تلقی وجود دارد، یکی از آنها علمی و دیگری در برابر آن است. در فراروانشناسی علمی هیچ تاییدی بر آنچه نتوان بطور علمی و شناختی آن را ثابت نمود، وجود ندارد؛ در صورتی که فراروانشناسی غیرعلمی یک رهگذار پر آشوب است و در آن، درست و نادرست، امر واقع و امر متوهم، معنویت و مادیت و عرفان و طغیان به هم آمیخته است. واگذاری ‌ترانس‌فیزیک به بخش علمی فراروانشاسی از یک جهت مورد نقد است و به بخش عرفی از طرف دیگر و جدی‌تر!
"عرفان‌های نوپدید از واژگان خدا، نفس، روح، تناسخ، مرگ، ارواح، شیاطین، عقل، اراده، خیال، توهم، ادراک و ... سخن می‌گویند؛ از طرف دیگر مقولاتی چون استدلال، منطق، طبیعت، ماوراءالطبیعة، درستی، نادرستی، دین، سعادت  و... نیز مورد بحث آنان است؛ اما همه اهل فلسفه می‌دانند که تمام اصطلاحات و مقولات یادشده در درجه اول فلسفی‌اند و دانش متافیزیک، در دو شاخه مفاهیم فلسفی و الهیات (یعنی امور عامه و الهیات خاص) به این بحثها پرداخته‌است، اما پس از رنسانس و در عصر جدید موضوع متافیزیک و شیوه آن در میان فلاسفه مغرب زمین چرخش اومانیستی، تجربی و زبانی پیدا کرد و از مسیر اصلی خود خارج گشت.
دراین کتاب بحث می‌شود که فرقه‌های نوظهور که به صورت التقاطی یا اختراعی به وجود آمده‌اند، ناشی از جبران خلاء نظام‌های متافیزیکی در غرب است. البته جبران صوری نه محتوایی. حضور اینها در کشورهای شرقی نیز به همین دلیل و نوعی غرب‌زدگی است و در کشورهای اسلامی کاملاً صوری یا سیاسی است؛ و نتیجه عدم توجه و عدم بازخوانی میراث متافیزیک به عنوان دانش بنیادین در عقلانیت و تمدن اسلامی است.
"عرفان‌ها، فرقه‌ها، ادیان خودساخته، جنبش‌ها، عرفان‌های کاذب،گرایش‌های معنوی و ... اصطلاحاتی جایگزین یکدیگرند. برایان ویلسون در کتاب جنبش‌های نوین دینی مجموعه آنها را نوعی ادیان تلقی می‌کند: «در نامگذاری این صور جدید برخی از جامعه‌شناسان از اصطلاحاتی چون ادیان سکولار، ادیان تمثیلی، ادیان استعاره‌ای، ادیان بی‌شکل، ادیان موازی، ادیان خودساخته، دین سبک و دین کدر و ... استفاده کرده‌اند و دیگران از شبه دین، تقریباً دین و از معنویت‌های آلترناتیو سخن گفتند» اما باید در آنها سنخ‌شناسی کرد. برخی از آنها به فراروانشناسی علمی و برخی به فراروانشناسی عرفی نزدیک‌اند. برای تبیین نظریه کتاب، پنج مبحث زیر به صورت تفصیلی مورد بحث واقع شده‌است: سرگذشت متافیزیک چیستی دانش فراروانشناسی بررسی علل پیدایش جنبش‌ها سنخ شناسی فرقه‌ها نقد نمونه‌هایی از جنبش‌ها
"الف) سخن کتاب در باب سرگذشت متافیزیک در کتاب این مطلب مورد مطالعه واقع شده‌است که رابطه پدیدارشدن جنبش‌های نومتافیزیکی با متافیزیک چیست. این خود مستلزم آن است که بدانیم سیر متافیزیک چیست و از زمان افلاطون تا زمان معاصر چه فرایندی داشته‌است. این مطلب که مابعدالطبیعه دانشی است که درباره ماوراء طبیعت نیز به تحقیق می‌­پردازد و به اصطلاح ‌ترانس‌فیزیک را هم شامل است از مسلمات فلسفه در متونِ تاریخ فلسفه است. با وجود این، برخی نویسندگان همانند نویسنده مدخل متافیزیک در دائرة المعارف استنفورد ضمن آنکه می­گویند متافیزیک بخشی از فلسفه است که در مورد کُنه وجود، چیستی، علت اولیه و آنچه غیرقابل تغییر است، بحث می­کند، اما از طرف دیگر معتقدند که متافیزیک به دو شاخه قدیم و جدید تقسیم شده و هر کدام به موضوعات فلسفی متفاوتی می­پردازند و ابداً ربطی به پدیده­های غیرطبیعی، فراطبیعی و ماورایی ندارند. این مسأله از آنجا ناشی شده‌است که این پدیده­ها امروزه موضوع دانش فراروانشناسی است و نویسندگان مزبور سعی دارند تا مرز فراروانشناسی با مابعد الطبیعه حفظ شود. افلاطون در واقع فیلسوف مابعد الطبیعه، بلکه بنیان­گذار مابعدالطبیعه­ در مغرب زمین است. .......‌. 🌴🌐🌴🌐قسمت 1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا