🌸 *بسم الله الرحمن الرحیم*
⚘ *سلام علیکم صبح چهارشنبه شما بخیر وعافیت*
🌷 *حدیث صبحگاهی*
💚 *امام كاظم عليه السلام :*
⚘ثَلاثٌ مُوبِقاتٌ : نَكثُ الصَّفَقَةِ و تَركُ السُّنَّةِ و فِراقُ الجَماعَةِ ؛
🍀 امام كاظم عليه السلام :
⚘سه چيز تباهى مى آورد 1️⃣:پيمان شكنى ،2️⃣ رها كردن سنّت.3️⃣ و جدا شدن از جماعت .
📒ميزان الحكمه ، ح 21250 .
🍀 *امام رضا عليه السلام :*
⚘مَن فَرَّجَ مِن مُؤمِنٍ ، فَرَّجَ اللّه ُ عَن قَلبِهِ يَومَ القِيامَةِ ؛
🍀امام رضا عليه السلام :
⚘هر كس اندوه مؤمنى را بزدايد ، خداوند در روز قيامت ، غم از دلش مى زدايد .
📗 الكافى ، ج 2 ، ص 200
. 🍀 *امام جواد عليه السلام :*
⚘إظهارُ الشَّيءِ قَبلَ أن يُستَحكَمُ مَفسَدَةٌ لَهُ ؛
🍀امام جواد عليه السلام :
⚘آشكار كردن چيزى پيش از استوار شدن ، مايه تباهى آن است .
📒تحف العقول ، ص 457 .
🍀 *امام هادى عليه السلام :*
⚘ اَلْمِراءُ يُفْسِدُ الصَّداقَةَ الْقَديمةَ وَ يُحِلُّ الْعُقْدَةَ الْوَ ثيقَةَ وَ اَقَلُّ مافيهِ اَنْتَـكونَ فيهِ الْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أمتَنُ اَسْبابِ الْقَطيعَةِ ؛
🍀امام هادى عليه السلام :
⚘بگو مگو، دوستى طولانى را از بين مى بَرد و رابطه محكم را به جدايى مى كشاند وكمترين اثر بگو مگو اين است كه هر كدام از دو طرف، مى خواهد بر ديگرى پيروز شود وهمين در پى پيروزى بودن، مهم ترين عامل قطع رابطه است.
📕نزهة الناظر، ص 139، ح 11
سلام بر مولاے مهربانے ڪہ آمدنش
وعده ے حتمے خداست
و سلام بر منتظران و دعاگویان
آن روزگار نورانے و قریب...
السلام علیڪَ یاوعداللہ الذّے ضمنہ...
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
💚سلام بر وارث حیدر ڪرار❤️
الهم عجل لولیک الفرج 🌸
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
عــلّامــه #حســن_زاده_آملــی (ره) :
آدمي، مهمان سفـره ڪردار خود و بهرهمند از كشتزار خود است و به عبارت ديگر محشور با اعمال خود است، بلڪه عين اعمال خود است.
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
*⭕قرآن ، متكى بر حقايق است نه بر تخيلات ، اوهام و انتسابات ظاهرى*
*🔹اصلاح فکر دینی ، اولویت نخست جوامعاسلامی(3)*
*♦️در اين آيات تأمل كنيد :*
*🔸انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما* *بِقَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما*
*بِانْفُسِهِمْ(رعد:11)*
*خدا عوض نمى كند وضع مردمى را مگر-اینکه- خودشان ،خودشان را عوض كنند.*
*🔸ذلِكَ بِانَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً انْعَمَها عَلى قَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِانْفُسِهِمْ (انفال: 53)*
*-خدا چنين نبوده است كه نعمتى را كه به قومى مى دهد از آنها به گزاف و گُتره بگيرد مگر آنكه آنها آنچه را كه مربوط به خودشان است تغيير داده باشند.-*
*🔸ما كانَ رَبُّكَ لِيُهْلِكَ الْقُرى بِظُلْمٍ وَ اهْلُها مُصْلِحونَ(هود:117)*
*چنين نبوده و نيست ذات پروردگار تو كه به مردمى به صرف اينكه منكر خدا هستند اما وضع خودشان را از نظر عدالت اصلاح كرده اند ظلم كند.*
*🔻ببينيد در دنيا كتابى را مى توان پيدا كرد مانند قرآن كه متكى بر حقايق عالم باشد؟*
*🔻افسوس كه ما مسلمانها امروز درست بر ضد آنچه قرآن هست فكر مى كنيم.*
*خيال مى كنيم كه كار خدا و كار عالم كه خدا آن را ساخته است بر اساس همين اوهام و خيالاتى است كه خودمان درست كرده ايم. مثلًا انتسابها.*
*🔻مى گوييم بالاخره هر چه هست اسممان مسلمان كه هست.*
*ما كه شيعه هستيم اسممان در رعاياى على بن ابى طالب هست.*
*خيال مى كنيم كه صحبت اسم و اسم نويسى است كه اگر كسى اسمش مسلمان شد ديگر خدا يك لطف خاصى نسبت به او دارد.*
*🔻در حالى كه قرآن مى گويد :*
*اصلًا سنت و قانون ما اين است كه:*
*محال است مردمى فاسد باشند و نعمت و لطف و رحمت الهى به آنها برسد،*
*🔻و محال است مردمى خودشان، خودشان را اصلاح كنند و خداوند فيض خودش را به آنها نرساند، حالا يا دنيوى يا اخروى.*
*🔻كُلًاّ نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هؤُلاءِ مِنْ عَطاءِ رَبِّكَ( اسراء : 20)*
*[ و ما به هر دو فرقه از دنياطلبان و آخرت طلبان به لطف خود مدد خواهيم داد.]*
*🔻لااقل بعضى از مردم اين مقدار صالح هستند كه در دنيا خداوند به آنها عزت بدهد گو اينكه از نظر اخروى معذب خواهند بود.*
*🔻ولى حساب اين است كه قرنهاست ما مسلمين اين مسئله را كه قرآن متكى بر حقايق است نه بر تخيلات و اوهام و انتسابات ظاهرى [فراموش كرده ايم.]*
*(ادامه دارد)*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آشنايى با قرآن(1 - 5))، ج26، ص: 293-292-با تلخیص و ویرایش-*
https://chat.whatsapp.com/J8DreLmznKs6xwCr9oSiT0
🌸 *اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم واحشرنا معهم والعن اعدائهم اجمعین*
💠 حضرت آیتالله بهجت رحمه الله علیه می فرمودند :
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
🔷 به توفیق الهی تدریس و مباحثه متن کتاب جهاد_با_نفس توسط حجة الاسلام مصطفی امینی خواه ، از اوایل دهه 90 در قم آغاز شد و پس از آن در مشهد ادامه یافت.
این مباحث که در بازه زمانی 10 الی 15 دقیقه ارائه شده ، پیش از دروس حوزوی بوده و مخاطب آن طلاب و فضلا بوده اند ولی در عین حال شنیدن آن برای عموم ، منعی ندارد و ان شاء الله مفید نیز خواهد بود.
003_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
4.3M
🔈 #جهاد_با_نفس
📚 #وسائل_الشیعه
📣 *جلسه سوم*
* واجبات زبان و گوش
* علامت نفاق
* نگفتن، از گناه زبان
* وظیفه گوش
⏰ مدت زمان: ۱۰:۱۱
#حجة الاسلام مصطفی امینی خواه
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین علیه السلام بمب اتم شیعه است.
(جان عالمی به فدایت یا حسين)
🎙️ استاد رائفی پور
🌕دلیل علمی تاکید در روایات،به بوییدن گل نرگس!!
🌹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم فرمود:
گل نرگس را دست كم در هر روز يا در هر هفته يا در هر ماه يا در هر سال و يا در طول عمر يك بار - ببوييد؛
💠چون در دل انسان مايه اى از جنون و جذام و برص وجود دارد كه استشمام گل نرگس آن را ريشه كن مى كند.
🌻از امام رضا(علیهالسلام) روایت شده است:
گل نرگس ببوييد ؛ زيرا از زكام ، ايمنى میبخشد،همانند سياه دانه.
🌸از اميرمؤمنان على عليه السّلام نقل شده است
گل نرگس را دست كم در هر سال يك بار ببوييد؛ زيرا در دل انسان حالتى است كه تنها گل نرگس آن را مى زدايد.
****
🔵حال اثبات علمی بعد از 1400 سال:
💥گل نرگس، کلید درمان افسردگی!
♻️دانشمندان کشف کرده اند که بعضی از گونه های گل برف در آفریقای جنوبی و گلهای نرگس می توانند از سد خونی مغزی یا دیوار دفاعی که مغز را منزوی نگاه می دارد، عبور کنند.
🔴 این سد مشکل مهمی برای پزشکان در درمان شرایط مغزی چون افسردگی است،
چرا که دربرگیرنده پروتئینهایی است که به محض ورود دارو آن را پس می زند
و بوئیدن گل نرگس این سد را از بین میبرد...
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹
📘بحارالانوار، ج 62، 99
📗دانش نامه احادیث پزشکی ،1/110
🌸پیامبر(صلی الله علیه و آله):
گل نرگس را دست کم هرروز يا هرهفته يا هرماه يادر هرسال و يادرطول عمر يك بار ببوييد؛
چون دردل انسان مايه ای از جنون وجذام وجود داردكه استشمام گل نرجس آن راريشه كن میكند
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*🚨اسلحـــه انبیــاء چــه بــود؟*
🌷حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
*"عَلَيْكُمْ بِسِلَاحِ الْأَنْبِيَاء؛"*
بر شما باد به سلاح انبیا».
👈عرض کردند: «یا رسول الله❗ *اسلحه انبیا چه بوده است❓*
فرمودند: *«دعا».*
(📚كافي شیخ كلينى ج2، ص468 )
⬅️دعا، اسلحه انبیا است . *هر چه میخواهید از خدا بخواهید* که همه چیز در دست او است . حالا اگر ناصری یک تقاضایی داشت و چهار روز به در خانۀ خدا رفت و به او ندادند ، *مأیوس نشود .*
🌷حضرت امیر علیه السلام میفرمایند:
*"مَنِ اسْتَدَامَ قَرْعَ الْبَابِ وَ لَجَّ وَلَج"*
کسی که در زدن را ادامه دهد و پافشاری کند ، به مقصود میرسد.
(📚عيون الحكم ص456 .)
👈کسی که در یک خانهای را مرتب بزند ، آخر در را بهرویش باز میکنند و نمیگذارند بسته بماند ؛ مخصوصاً در این زمانها که بسیار باشرافت و باعظمت هستند . چنین موقعیت زمانی در اختیار ما هست.
*💬آیـة اللـه نـاصـری*
*کشکول معنوی*
https://chat.whatsapp.com/C3Ct4cdjemDCg4E2czu98m
🔴سرگذشت ارواح در عالم برزخ (قسمت 19)
🔵قطعه آتش
☑️چند قدمی که از ماموران دور شدیم،به پشت سرم نگاهی کردم و در کمال حیرت ماموران را دیدم که چهار دست و پای شخصی را گرفته بودند و به زور قطعه ای از آتش🔥 به او میخوراندند.
⚡️ با دیدن این صحنه از ناراحتی بر جای ایستادم،صحنه بسیار زجر دهنده و ناله های او جانسوز بود...سپس رهایش کردن و او در حالیکه از درون میسوخت مسیر جاده را افتان و خیزان ادامه داد.
🌹در یک لحظه دست نیک را روی شانه ام احساس کردم،نگاهی به او انداختم و گفتم :چه شده بود؟
نیک جواب داد:
افرادی که مال مردم را به ناحق تصاحب میکنند گرفتار این ماموران میشوند و اینها موظفند قطعه ی گداخته شده آهن را به آنها بخورانند.
🍃نیک سپس ادامه داد: البته اینها در گذرگاه حق الناس متوقف خواهند شد....
❄️پس از شنیدن حرفهای نیک مقداری دلم آرام گرفت و سپس با نیک از آنجا دور شدیم.
رفتیم تا به شخصی رسیدیم که دستانش را جلو گرفته و با احتیاط قدمهای کوتاه برمیداشت..
🌼نیک به او اشاره کرد و گفت : این شخص از وقتی از غار بیرون آمده کور شده. آنگاه به یک جاده انحرافی اشاره کرد و گفت:این جاده دنیا پرستان است که او به زودی وارد آن میشود.
⁉️پرسیدم چرا؟ گفت چون دنیا را به آخرت و دنیا پرستان را به مومنین ترجیح میداده است.. این افراد بزرگترین ضرر و زیان را برای خود خریده اند ...
✅دوباره به راه افتادیم. راه مستقیم را به خوبی طی کردیم. گاهی از کسی جلو میزدیم و گاهی دیگران از ما سبقت میگرفتند.. در مسیر خود آدمهای گوناگونی میدیدیم.
🔥آدمهایی که دو زبان داشتند که از دهانشان بیرون زده بود و اتش از آنها زبانه میکشید و میسوزاندشان که به گفته ی نیک اینها دورو و منافق صفت بودند.
🔥همچنین افرادی که اعمال منافی عفت و لذتهای نامشروع را مرتکب شده بودند را در حالی مشاهده کردیم که لگامی از آتش بر دهان آنها زده شده بود و میسوختند.
☄اما از همه زجرآورتر جاده انحرافی زنان بود. این مسیر به بیابانی ختم میشد که زنان بسیاری در آن عذاب میشدند.
🍂عده ای به موهایشان آویزان شده بودند که نتیجه نشان دادن موها به نامحرم بود.
🍂گروهی دیگر از زنان زیر فشار ماموران مشغول خوردن گوشت بدن خود بودند چون اینها در دنیا خود را برای نامحرمان زینت کرده بودند و باعث از هم پاشیدن زندگی های بسیاری شده بودند.
🍂برخی نیز سرشان به شکل خوک و بدنشان به شکل الاغ بود چرا که در دنیا به سخن چینی عادت داشتند.
💥آنچه شگفتی مرا در تمام این صحنه ها بر انگیخته بود این بود که نیک های آنان همگی صدها متر دورتر بودند و از هدایت و کمک به صاحب خود عاجز بودند...
🔵گذرگاه مرصاد
♦️براحتی مسافت زیادی را پیمودیم تا به یک گردنه رسیدیم. در پشت تپه سرو صداهای زیادی می آمد . وقتی به بالای تپه رسیدیم از آنچه دیدم بسیار متعجب شدم و ترس و اضطراب وجودم را فرا گرفت.
✅جاده و بیابانهای اطراف آن پر بود از ماموران الهی و اشخاصی که گیر افتاده بودند.
هرکس قصد عبور از جاده را داشت شدیدا کنترل میشد.
♻️آهسته به نیک گفتم : اینجا چه خبر است؟
نیک گفت: اینجا گذرگاه مرصاد است.
گفتم: گذرگاه مرصاد چیست؟
گفت: محل رسیدگی به حق الناس...اینجا اگر کوچکترین حقی از مردم بر گردنت باشد ازکشتن انسان گرفته تا سیلی و بدهکاری،همه ی اینها باعث گرفتاری تو می شود...
❎بار دیگر بیابان را زیر نظر گرفتم.گروهی در حالیکه زانوی غم بغل گرفته بودند روی زمین نشسته بودند و به واسطه ی سنگینی زنجیری که بر گردن آنها بود قدرت حرکت نداشتند.
عده ای هم پایشان زنجیر شده بود و قدرت حرکت نداشتند.
🌀عده ای نیز بلاتکلیف در بیابان میچرخیدند و حق عبور از جاده را نداشتند.
🔆هراز گاهی صدای ماموران بلند میشد: فلان کس آزاد شد، میتواند برود. آن شخص از شنیدن نامش بسیار خوشحال میشد و بعد از مدتها گرفتاری عبور میکرد.
🌷نیک صورتش را سمت من چرخاند و گفت برویم.
با ترس و دلهره گفتم نمیشود از راه دیگری برویم؟
نیک گفت : هیچ راه فراری نیست همه جا توسط ماموران به دقت کنترل میشود زیرا حق مردم قابل بخشش نیست و خداوند از حق مردم نمیگذرد...
✍ادامه دارد..
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌴🌻🌴🌻🌴🌻🌴🌻🌴🌻🌴
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
💠 نهج البلاغه # خطبه دوم و شرح آن (جلسه ۲۳)
🔸فراز پایانی خطبه دوم _ ویژگی های اهل بیت پیامبر علیهم السلام
🔘مقدمه بحث :
قسمت دیگری از خطبه دوم نهج البلاغه که امیرالمؤمنين علیه السلام ، ویژگی هایی اهل بیت پیامبر را بیان می کنند. این ویژگی هامهم و فوق العاده هستند. در جای جای نهج البلاغه از موضوعاتی که حضرت در خطبه های مختلف مطرح می کردند ، در مورد: توحید ، وصف قرآن ، وصف خود پیامبر و دیگر وصف اهل بیت پیامبربوده است .
💠قسمت پایانی خطبه دوم :
🍃همْ مَوْضِعُ سِرِّهِ وَ لَجَاءُ اَمّرِهِ، وَ عَيْبَهُ عِلْمِهِ، وَ مَوئِلُ حُكْمِهِ، وَ كُهُوفُ كُتُبِهِ، وَ جِبالُ دِينِه بِهِمْ اَقامَ انْحِناءَ ظَهْرِهِ وَ اَذْهَبَ ارْتِعادَ فَرائِصِهِ. وَ مِنْهَا [فِي الْمُنَافِقِينَ] يَعْنِي قَوْماً آخَرِينَ: زَرَعُوا الْفُجُورَ، وَ سَقَوْهُ الْغُرُورَ، وَ حَصَدُوا الثُّبُورَ، منزلة آل محمد(ص) لا يُقاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ هذِهِ الامَّهِ اءَحَدٌ وَ لا يُسوَّى بِهِمْ مَنْ جَرَتْ نِعْمَتُهُمْ عَلَيْهِ اَبَدا، هُمْ اَساسُ الدِّينِ، وَ عِمادُ الْيَقينِ، إلَيْهِمْ يَفِىءُ الْغالِى ، وَ بِهِمْ يِلْحَقُ التّالِى وَ لَهُمْ خَصائِصُ حَقِّ الْوِلايَهِ، وَ فِيهِمْ الْوَصِيَّهُ وَ الْوِراثَهُ، الآنَ اذْ رَجَعَ الْحَقُّ الى اهلِهِ وَ نُقِلَ الى مُنتَقَلِهِ.🍃
🌼🍃🌼🍃🌼
🌴همْ مَوْضِعُ سِرِّهِ 🌴
اینان یعنی اهل بیت پیامبر جایگاه سَرّ الهی و پایگاه امر حق و صندوق علم او و مرجع حکمت الهی و گنجینه کوهستانی کتب او و کوهسار دین او هستند که خداوند به واسطه ایشان پشت دینش را راست فرمود و لرزش از اندام دین بزدود .
⭕️ضمیرهایی که در این فراز به کار رفته به چه کسی برمی گردد؟ آیا به خدا برمی گردد یا به پیامبرخدا؟
برخی شارحین مثل ابن ابی الحدیدگفته اند این ضمیرها به پیامبر بر می گردد ؛ ولی عموم شارحین این نظر را ردّ کرده اند و معتقدند این ضمایر به خود خداوند بر می گردد. حداقل به این دلیل که (ه) در "کتبه" به خدا بر می گردد. به علاوه ، حتی اگر ما ضمایر را به پیامبر برگردانیم ، جدایی بین خدا و پیامبر نیست ! سرّ پیامبر ، سرّ خداست .
امر و حکمت پیامبر ، همان امر و حکمت الهی است .
اما مرحوم علامه تستری ، در کتاب بهج الصباغه ( تفسیر موضوعی نهج البلاغه) توضیحات خوبی در مورد این جملات با استفاده از روایات آورده اند . مقدمتاً ۶ ویژگی برای اهل البیت بیان کرده اند.
موضع سرّ ( پایگاه سرّ خدا)
لَجاءَ ( آن چیزی که به آن التجا و پناه می جویند)
عَیبَه ( صندوق)
مَوئِل ( مرجع)
کهوف( جمع کهف : غار)
🔘 نکته مهم :
1️⃣ مجموعه این ویژگی ها چه چیزی را نشان می دهد؟
☑️ گویی با این اوصاف امیرالمؤمنين علیه السلام می خواهند به مردم بگویند ، ای مردم ! شما هیچ راهی برای ارتباط با خدا جز از کانال اهل بیت ندارید. اگر بخواهید به سرّ خدا یا به امر خدا برسید ، از علوم الهی بهره مند شوید و از کتب الهی و حکمت های الهی بهره مند شوید ، راهش این است .
❌ دقت شود
دیگران که به این راه نیامدند چه بر سرشان آمد؟!
کسانی که دچار انحرافاتی شدند و راه را گم کردند.(اشاعره ، معتزله و گروههای دیگر)❌
✅ اما کسانی که به اهل بیت به عنوان بَلَد راه متوسل شدند ، اسرار راه آموخته شد . اهل بیت جایگاه سرّ خدا هستند . سرّ هرچیزی را جز آشنای با آن نمی داند . اسرار الهی چیزهایی است که افراد از آن طرق می توانند به خدا نزدیک شوند . این اسرار را همه کس نمی دانند.
امام صادق علیه السلام به شخصی فرمودند :
¤ نحن شجرة النبوة و بیت الرحمة و مفاتيح الحكمة و معدن العلم و موضع الرسالة و مختلف الملائكة و موضع سِرّالله ¤( اصول کافی ،ج۱ _ بصائر الدرجات _ بهج الصباغه ، ج۲، ص۵۷۶)
🍁نحن شجرة النبوة🍁
ما درخت طوبای نبوت هستیم
🍁وبیت الرّحمة🍁
بيت رحمت ما هستيم .
🍁ومفاتيح الحكمة🍁
کلیدهای گنجینه های حکمت ما هستیم.
🍁و معدن العلم🍁
معدن بی پایان علم ما هستیم.
🍁موضع الرسالة🍁
پایگاه و جایگاه رسالت ما هستیم.
🍁و مختلف الملائکة🍁
محل آمدو شد فرشتگان ما هستیم .
🍁و موضع سرّ الله🍁
جایگاه سرّ خدا ما هستیم .
ادامه خطبه :
🌴 و لَجَاءُ اَمّرِهِ 🌴
امر الهی در اختیار اوست .( پناهگاه امر خداوند هستند)
🔳بعضی در مورد "امر" در این قسمت بحث کرده اند که منظور از امر در اینجا ، امر تکوینی است یا امر تشریعی ؟!
🔻در پاسخ باید گفت : هیچ کدام !
امر تشریعی نیست ، چون امر تشریعی به صیغه جمع آورده می شود. ( مثلا اگر فرموده بود لَجاء اوامره ، گفته می شد امور واجبات و محرمات است)
بر اساس روایات این امر ، همان امر امامت و رهبری امت است . در اصطلاح روایی ، واژه امر به صورت مفرد در غالب اوقات یعنی امر امامت .
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🔶 نهج البلاغه # ادامه شرح خطبه دوم (جلسه ۲۳) :
🌟از حضرت صادق علیه
السلام آمده است :
¤ اِنّ الناس فی لیلة القدر في صلاة و دعاءٍ و مسئلةٍ و صاحب هذا الأمر في شُغُلٍ تنزّل الملائكة اليه بأمور سنة من غروب الشمس الي طلوعها ¤
مردم در شبهای قدر در حال نماز و دعا و درخواست از خدا هستند. و صاحب امر امامت مشغولیت دیگری دارد ، فرشتگان بر او نازل می شوند ، اموری که در آن سال قرار است اتفاق بیفتد به او عرضه می کنند . از غروب خورشید تا طلوع خورشید فردا.
🌴 و عَيْبَهُ عِلْمِهِ 🌴
اینها صندوقچه های علم الهی هستند .
🔲مگر علم خدا در صندوق جای می گیرد ؟!
✅ یک جهت صندوق محدودیت آن است ( ابعاد ظاهری) و جهت دیگرش این است که چیزی را حفظ می کند .( از دستبرد دیگران حفظ می کند) که همین جهت آن مورد نظر در این خطبه است .
🔗علم خدا ابعاد و محدودیتی ندارد . علوم واسرار الهی همه اش پراکنده نیست ، که هر کسی بتواند به آن برسد . در سطح ناسوتی و طبیعی تلاش های بسیاری توسط بشر می شود تا گاهی ذره ای از آن را کشف کند . بشر در دریایی از مجهولات به سر می برد.
🔗علوم خداونداز ناسوتی گرفته تا ملکوتی و لاهوتی ، در همه سطوحش در صندوق سینه مبارک امیرالمؤمنين و اولاد آن حضرت است . باید رفت و درخواست کرد . به شرط اینکه طالب بدست آوردن آن باشیم . به دنبال علم برویم اگر نفهمیدیم سراغ آن بزرگواران برویم تا سیراب شویم .
قرآن و کلمات دُرَر بار اهل البیت بهترین منبع و مرجع برای ما محسوب می شود. به شرط اینکه به آن پشت نکنیم و حتی اگرکسی به موازات آن هم حرکت کند شاید نصیبی ببرد.
📖 داستانی از کتاب "عیون الاخبار ابن قتیبه" از اهل سنت نقل شده است :
یک مردی در زمان حَسنَین علیهم السلام ، آمد مدینه و رفت خدمت امام حسن مجتبی علیه السلام و عرض کرد ، آقا جان به من کمکی بکنید ! امام فرمودند :
¤إنَّ المَسألَةَ لاتَصلُحُ إلاّ في غُرمٍ فادِحٍ أو فَقرٍ مُدقِعٍ أو حمَالةٍ مُفظِعَةٍ فَقالَ الرَّجُلُ : ما جِئتُ إلاّ في إحدايهُنَّ فَأمَرَ لَهُ بِمِاَئةِ دينارٍ؛¤
روا نیست که آدم از کسی مالی تقاضا کند مگر اینکه یا بدهی سنگین داشته باشد ، یا فقر کمر شکن داشته باشد، ویا دیه ای بر دوشش باشد.
آن مرد گفت من هم یکی از همین گرفتاری ها را دارم . امام ۱۰۰ دینار به او دادند . آن مرد حرکت کرد و رفت نزد امام حسین علیه السلام و عرض کرد آقا جان ! شما هم کمکی به من بکنید . امام حسین همان فرمایشات برادر بزرگشان را تکرار کردند و آن مرد هم همان جواب را داد . امام حسین علیه السلام ۹۹ دینار دادند . به خاطر ادب در برابر امام حسن علیه السلام . سپس آن مرد به فرزند عمر مراجعه کرد واز او نیز درخواست کمک کرد . عبدالله بن عمر ۷ دینار به او داد. مرد معترض شد که چقدر کم ؟! عبدالله بن عمر عصبانی شد و گفت : وای برتو ! چه می گویی ؟ به چه حقی مرا با آن دو مقایسه می کنی ؟ آن دو خوراکشان علم است .
ادامه خطبه :
🌴 و عَيْبَهُ عِلْمِهِ وَ مَوئِلُ حِكَمِهِ🌴
اینها جایگاه و صندوق علم خدا هستند. و حکمت های الهی پیش اینهاست .
🌴و كُهُوفُ كُتُبِهِ🌴
آنها مثل غارهایی هستند که تمام کتاب های الهی را نزد خود نگه داشته اند.
📖 حکایت شده است که :
به اهل البیت علیهم السلام "صُحفی" می گفتند .
ابوحنیفه می گفت ، علم من در سینه من است ( از طریق قیاس همه سوالات را پاسخ می دهم ) پرسیدند جعفربن محمد چطور ؟ می گفت جعفر بن محمد رجلٌ صُحُفی است . يعني او يك كتابخانه دارداز کتب انبیاء که در آنها می نگرد و حکم خدا را بر اساس آن بیان می کند. جز این ، آنها مخزن علم خداهم بودند . اسناد احکام الهی هم در دل آنها بود. وقتی از امام صادق علیه السلام پرسیدند ایشان تایید کردند و فرمودند بله درسته ، صحف ابراهیم و موسی نزد من است .
🌴و جِبالُ دِينِه بِهِمْ اَقامَ انْحِناءَ ظَهْرِهِ 🌴
به واسطه اهل البیت علیهم السلام دین خدا حفظ می شود . مردم گاهی برای در امان ماندن به کوه پناه می برند . اگر گستره دین را در نظر بگیریم ، آن کوه در میان آن گستره ، اهل بیت علیهم السلام هستند . قلّه دین اهل البیت علیهم السلام هستند.
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
💠 نهج البلاغه # خطبه دوم(جلسه ۲۴ ) _ قسمت پایانی _ ویژگی های اهل بیت علیهم السلام
بعداز آن که پاره ای از ویژگی های آن بزرگواران در کلام امیرمؤمنان نقل شد، ادامه می دهیم قسمت پایانی خطبه حضرت را .
🍃 بِهِمْ اَقامَ انْحِناءَ ظَهْرِهِ وَ اَذْهَبَ ارْتِعادَ فَرائِصِهِ. وَ مِنْهَا [فِي الْمُنَافِقِينَ] يَعْنِي قَوْماً آخَرِينَ: زَرَعُوا الْفُجُورَ، وَ سَقَوْهُ الْغُرُورَ، وَ حَصَدُوا الثُّبُورَ، منزلة آل محمد(ص) لا يُقاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ هذِهِ الامَّهِ اءَحَدٌ وَ لا يُسوَّى بِهِمْ مَنْ جَرَتْ نِعْمَتُهُمْ عَلَيْهِ اَبَدا، هُمْ اَساسُ الدِّينِ، وَ عِمادُ الْيَقينِ، إلَيْهِمْ يَفِىءُ الْغالِى ، وَ بِهِمْ يِلْحَقُ التّالِى وَ لَهُمْ خَصائِصُ حَقِّ الْوِلايَهِ، وَ فِيهِمْ الْوَصِيَّهُ وَ الْوِراثَهُ، الآنَ اذْ رَجَعَ الْحَقُّ الى اهلِهِ وَ نُقِلَ الى مُنتَقَلِهِ.🍃
《به وسيله آنان خداوند پشت خميده دين را راست نمود و لرزش و اضطراب آن را از ميان برداشت. بخش دیگر از آن در باره قومى ديگر(منافقان): تخم گناه را کاشتند، با آب غرور و فريب آبيارى كردند و هلاک و نابودی را درو کردند. جايگاه آل محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم احدی از این امت با آل محمد-درود خدا بر او و آل او باد- قابل مقایسه نیست. آنان كه پرورده نعمت هدايت اهل بيت پيامبرند با دیگر کسان برابر نخواهند بود. آنان اساس دین هستند و ستون یقین. افراطگرايان به آنان باز میگردند و عقبمانده ها به ايشان میرسند(تا هدايت شوند). آنان، ویژگیهای حق ولایت را در خود دارند. وصيت و ارث پيامبر خاص ايشان است. اكنون حق به حق دار رسيد و خلافت به جايگاه خودش باز گشته است.》
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
🔶 نهج البلاغه # شرح خطبه ۲ (جلسه ۲۴) - جلسه پایانی
🌴بهِمْ اَقامَ انْحِناءَ ظَهْرِهِ🌴
کجی پشت دین به واسطه اهل بیت راست شده است.
📌گفته شد ضمایر قبل به خدا برمی گردد و این دوضمیر آخر (در ظهره و فرائصه) به دین برمی گردد.
یعنی به واسطه آنان خداوند قامت دین را راست فرمود ولرزش را از اندام دین بزُدود.
🔘 توضیح : مگر دین خمیدگی دارد؟ خیر
دین بر اساس صراط مستقیم است . دین به خودیِ خود استقامت دارد ، راست قامت است ؛ اما در اثر فشارها و برخوردها و رفتارهای مردمان ، ممکن است این دین دچار خمیدگی شود. ( نه اصل دین ، بلکه آنچه در دست مردمان است ) و آن چه میان مردم رایج است ، منطبق بر دینِ صراط مستقیم نباشد. اینجاست که اهل البیت علیهم السلام ( اوصیاء پیامبر) ایفاء نقش می نمایند و قامت دین را راست نگه می دارند .
🔘توضیح :
اولاً ، ما این جملات در مورد اهل البیت ، مانند بقیه جملاتی که در نهج البلاغه یا بقیه روایات می خوانیم را روی چشم می گذاریم ، ولی همیشه ما و نهج البلاغه نیستیم ! گاهی اشخاص دیگری هم با ما برخورد می کنند که اینگونه نسبت به نهج البلاغه یا شخص امیرالمؤمنین ارادت نمی ورزند. در برابر آن ها باید چه کنیم ؟!
برای کسی که همه چیز باید از فیلتر عقل او بگذرد تا بپذیرد ، این که ما بگوییم نهج البلاغه است و سخنان امیرمؤمنان است ، کافی نیست . ممکن است سکوت کند اما نه به علامت رضایت!!!
ارادت ورزیدن به اهل بیت علیهم السلام ، اگر پشتوانه معرفتی نداشته باشد ، شاید نتیجه معکوس بدهدو فایده ای نداشته باشد! محبت واقعی برخاسته از معرفت است . اگر محبت از معرفت جلو بزند ، دیگر محبت نیست ! چون محبت پا به پای معرفت پیش می رود. معرفت نیز پشتوانه عقلی و دینی می خواهد.
بنابراین برای تک تک عبارات زیارت جامعه کبیره باید دلیل عقلی داشته باشیم . برای آیاتی که در مورد اهل بیت است ، باید پشتوانه عقلی فراهم کنیم . البته گاهی از حوزه عقل فراتر نیز می رود ولی لااقل باید بتوانیم ثابت کنیم که خلاف عقل نیست .
بسیار زحمت دارد و آسان نیست . توجه داشته باشید ، هم زمان که ما فریاد "یا علی" سر می دهیم در جایی دیگر هزینه ها می کنند در مخالفت و بیزاری از اهل بیت . مطالعات شبانه روزی می کنند بر ضد علی بن ابیطالب !!!
پس چگونه است که ما می گوییم به امیرالمؤمنین ارادت داریم و راحت می خوابیم !!!
بنابراین ما باید ،آماده و مهیا و مستعد باشیم برای مقابله با آن ها.
¤وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ
هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان]، آماده سازید!¤
امروزه همه مقدسات را زیر سوال می برند. انجمن هایی هستند که شبانه روز کار می کنند و دلایلی می آورند در ردّ خود خدا !!
با پیغمبر خدا و قرآن و مقدسات که دیگر جای خود دارد .
❌اگر جایی دیدید بدون معرفت علی علی گفته می شود ، بایستید در مقابلش ❌ آنها را دعوت به معرفت کنید .
وقتی معرفت نباشد به افراط و تفریط کشیده می شود! ( باید هدایت کرد نه سرکوب)
برای اینکه بتوانید برایشان با دلایل منطقی توضیح بیاورید لازم
به مطالعه وسیع است .
🔴 توصیه جناب استاد : مطالعه یک دوره کتابهای علامه عسگری ، تحت عنوان " نقش ائمه در احیاء دین". 📚📚📚
اگر ما که دوستدار اهل بیت هستیم چیزی برای گفتن نداشته باشیم دشمنان اهل بیت جلو می زنند .
باید توجه داشت که اگر اهل بیت نبودند نه فقط اسلام شیعی بلکه اسلام سُنی هم نبود.
امام محمد باقر علیه السلام چقدر زحمت کشیدند . سایر امامان نیز همچنین . پس باید بدانیم و به گوش دیگران برسانیم . البته نه با ادعا ، بلکه با اثبات صحیح .
در ادامه خطبه :
🌴و اَذْهَبَ ارْتِعادَ فَرائِصِهِ🌴
اهل بیت علیهم السلام ، لرزشی که بر اندام دین افتاده را برطرف کردند.
فَرائص جمع فریصه است . فریصه ، یعنی قطعه گوشتی که مابین قلب و کتف است . وقتی کسی می ترسد ، آن گوشت می لرزد .
ارتعاد : لرزش
اهل بیت در راه حفظ دین ، از جان و مالشان دریغ نفرمودند ، تحمل سختی و زندان و مصائب گوناگون را پذیرفتند تا از کیان تشیع محافظت نمایند .
در ادامه، حضرت اشاره ای دارند به کسانی که راهی خلاف راه اهل البیت داشتند :
🌴زرَعُوا الْفُجُورَ، وَ سَقَوْهُ الْغُرُورَ، وَ حَصَدُوا الثُّبُورَ🌴
یعنی منافقان و مخالفان و دشمنان ، بذر فُجور پاشیدند . فُجور یعنی بی دینی و دریدن پرده دیانت . هتک حرمت از دین کردن.
اینها ، با غرورشان این بذر بی دینی را آبیاری می کنند و حاصل این کِشت هلاک و تباهی است .(ثُبور: هلاکت)
این ضمیر به چه و چه کسی برمی گردد؟!
🔘نکته :
اگر گفته شود این خطبه ، بعد از جنگ صفین است ( که ظاهرش این است که مرحوم سید رضی هم فرموده) بنابراین ممکن است اشاره به معاویه باشد ( که البته معاویه و یارانش همین برنامه را داشتند) و ممکن است قسمت سومش برگردد به معاویه و اصحابش ( یعنی بذر را دیگران پاشیدندو آبیاری را نیز دیگران کردند و معاویه حاصل آن کشت را درو کرد) کسانی که در سقیفه حاضر شدند بذرفجور را پاشیدند !
👌شاهد و قرینه این کلام در عبارات بعد آمده است ↙️
🌴 لا يُقاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ هذِهِ الاُمَّهِ اَحَدٌ🌴
هیچ کس از این امت با اهل بیت پیامبر ، باچهارده معصوم قابل مقایسه نیست .
ما شاید بتوانیم جناب سلمان را با جناب اباذر قیاس کنیم . هردو صحابی پیامبر و پاک و بزرگوار بودند .
📌در مقایسه دو چیز با هم علاوه بر اینکه دو چیز اختلافی دارند که مقایسه امکان می یابد ، باید یک سنخیت هم بین آن دو نیز باشد .
دو چیزی که هیچ سنخیت و شباهت و ارتباطی با هم ندارند را نمی شود با هم مقایسه کرد ، چرا که این قیاس خلاف عقل و منطق است ( به معنای لغوی قیاس) اگر به لحاظ منطقی و فقهی هم قیاس کنیم ، باید در قیاس ملاحظه باشد که فرقش بیشتر است یا شباهتش. یعنی قیاس فقهی همان تمثیل منطقی است که آن هم کار ابو حنیفه بوده و باطل است .
امیرالمؤمنين علیه السلام می فرمایند مقایسه در این مورد غلط است چراکه ناشی از ضعف معرفتی و چشم پوشی عمیق از فاصله اهل بیت با دیگران است .
📖برای روشن شدن این مطلب حکایتی نقل شده از کتاب "محاضرات راغب" ↙️
عمربن عبد العزیز در زمان خلافتش که مصادف با دوران امامت حضرت زین العابدین علیه السلام بود ، جلسه ای تشکیل داده بود که حضرت نیز درآن حضور داشتند ، امام سجاد پس از مدتی برخاستند و رفتند . سپس عمربن عبدالعزیز رو کرد به اطرافیان و پرسید :
▪️من اَشرف الناس؟▪️ چه کسی از همه شریف تر است ؟ افراد چاپلوس حاضر در جلسه گفتند خود شما ( بنی امیه و بنی مروان)
او گفت : نه
▪️انّ اشرف الناس هذا القائم من عندی آنفا▪️ : اشرف مردم این آقایی است که برخاست و رفت . و دلیل مهمی در ادامه آورد ، گفت این آقا کسی است که ، ▪️من احبّ الناس ان یکونوا مِنه و لم یُحِب ان یکون من احدٍ ▪️او کسی است که مردم دوست دارند از او باشند ولی او دوست ندارد از کسی باشد.
آیا همه دلشان می خواست از فرزندان پیامبر باشند یا نه ؟ بله
ولی آیا فرزندان پیامبر هم دلشان می خواهد از بقیه قبایل باشند؟ خیر .
پس معلوم می شود که او با بقیه قابل مقایسه نیست .
📖روایتی دیگر را مرحوم شیخ صدوق (اعلی الله مقامه) در کتاب " علل الشرائع" نقل کرده اند از شخصی به نام "عُبّاد بن سهیل" ↙️
عُبادبن سهیل می گوید : من رسیدم خدمت حضرت صادق علیه السلام ، عرض کردم :
▪️اخبرنی عن ابی ذر أ هو افضل ام انتم اهل البیت▪️ آقا بفرمایید ابی ذر بالاتر بود یا شما؟
(در دیدگاه پیروان مکتب خلافت صحابه از تابعین بالاترند و در میان صحابه اصحاب بدر از بقیه بالاتر . ابوذر از آن صحابه اهل بدر است . پس از بقیه صحابه پیامبر هم بالاتر است تا چه رسد به تابعین و تابعینِ تابعین.)
امام صادق علیه السلام تابعینِ تابعین هستند ( طبق این نگاه) لذا راوی در ذهنش این سوال بوده که در جامعه آن روز و حتی در جامعه فعلی در میان اهل سنت ، که برای صحابه اهمیت ویژه قائلند ، پس چه باید گفت ؟! بگوییم صحابه
بالاترند یا امامان بعدی؟!
این نکته بسیار مهم است که
میان ماه من تا ماه گردان تفاوت از زمین تا آسمان است . خیلی فرق می کند .
امام در پاسخ به او فرمودند :
▪️فقال یابن سهیل کم شهور سنة ؟ ▪️ سهیل ماه های سال چندتاست؟ او گفت : اثنی عشر شهراً . امام فرمودند : ▪️و کم الحُرُم ؟ ▪️ماه های حرام چند تاست؟ او گفت : منها اربعةالحُرُم .امام فرمودند : ▪️شهر رمضان منها ؟▪️ آیا ماه رمضان جزء ماه های حرام است ؟ او گفت : نه . امام فرمودند : ▪️فشَهر رمضان افضل ام الاشهُر الحُرُم ؟▪️ ماه رمضان بالاتراست یا ماه های حرام ؟ او گفت : ماه رمضان . امام فرمودند : بله درست است . ▪️فکذلک نحن اهل البیت لا یقاس بنا احدٌ.▪️ به همین نسبت ما اهل بیت هم با کسی قابل مقایسه نیستیم .
🔘 نکات مهم این بحث:
🔳اولاً ، امام با این پاسخ لطیف ، به شیعه درس تربیتی می دهند ( روش صحیح برخورد)
🔳ثانیاً ،امام به ماه رمضان اشاره می فرمایند که خداوند فرموده است ماهی که یک شب آن از هزار ماه بالاتر است .
🔳 ثالثاً ، امام ماه های حرام را مثال می زنند ، چون ماه های حرام پیش از اسلام نیز بوده است و حتی اعراب جاهلی هم آن ماه ها را قبول داشتند . اسلام آن ها را رد نکرده ولی اهمیت ویژه ای به ماه رمضان داده است . ماهی که قرآن در آن نازل شده است . همین تفاوت میان اهل البیت با صحابه است . ابوذر محترم است کما اینکه ماه رجب محترم است . سلمان محترم است کمااینکه ماه شعبان محترم است . اما ماه حرام را با ماه رمضان نمی شود مقایسه کرد.
اگر خداوند اعتبار ماه رمضان را در قرآن نفرموده بود بر همگان اهمیت این ماه پوشیده می ماند . اعتبار اهل البیت هم به نص قرآن است که فرمود :
◇إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا◇ مائده :۳۳
🦋🦋🦋
🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇
#از کرونا تابهشت
#قسمت۷ 🎬:
به سرعت چادرم رابه سرکردم وخودم را جلوی در رساندم,دررابازکردم وبدون اینکه متوجه باشم وسلام علیکی کنم ,گفتم: ابومحمد...از علی چه خبر؟از ظهر رفته ,هنوز نیامده..
ابومحمد همینطور که سرش پایین بود گفت:سلام همشیره,ابوعباس(به علی میگفت ابوعباس)حالشون خوب هست,خداراشکر خطر رفع شده,من امدم شما وبچه ها را به جای امنی ببرم...
خدای من ,این چی میگفت,خطررر؟!مگه چه اتفاقی برای,علی وعباس افتاده؟
زانوهام شل شد وهمون جلوی در,روی زانو نشستم وگفتم:مگه چی شده؟علی رفت که زود برگرده,عباس کجاست؟
ابومحمد درحالی که اشاره به من میکردتا لیوان اب را از دست زهرا بگیرم گفت:اصلا نترسید,یه سوءقصدبود که نافرجام موند,شما برید اماده بشید ووسایل مورد نیازتان رابرداریدواشاره کرد به ماشین پشت سرش وادامه داد:داخل ماشین منتظرتان هستم,برای اینکه خدای نکرده به جان شما وبچه هاتون گزندی وارد نشه باید به یه جای امن برویم,احتمال داره خونه شما شناسایی شده باشه.
مستقرکه شدیم ,همه چی را براتون تعریف میکنم.
یه حسی ته دلم میگفت,یک اتفاق بد افتاده وابومحمد داره دست دست میکنه وبه من نمیگه....
خدای بزرگ...من دیگه طاقت اینهمه بلا وآزمایش راندارم....جان علی وعباسم رابه توسپردم..
چمدانهایی را که بسته بودیم تا از نجف بریم ,ابومحمد داخل ماشین گذاشتشان وبچه ها را هم اماده کردم وبرای اخرین بار به خونه ام ,خونه ای که مملو از خاطرات ریز ودرشت من وعلی وبچه ها بود,نگاهی انداختم.
درها را قفل کردم وسوار ماشین ابومحمد شدیم..
.
#ادامه دارد...
🖊به قلم....ط_حسینی
💦🌧💦🌧💦🌧
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
#ازکرونا تا بهشت
#قسمت۸ 🎬:
ابومحمد نزدیک خانه خودش درمنطقه ای که اکثرا نظامیها باخانواده شان زندگی میکردند,خانه ای را نشانمان داد وهمینطور که پیاده میشد گفت:فعلا به طور موقت وخیلی کوتاه اینجا میمانید,اینجا الان امن هست ,بفرمایید..
خانه کوچک ودوخوابه ای بود با وسایل مورد نیاز یک خانواده...
وارد هال که شدیم,چمدانها را وسط هال رها کردم وگفتم:ابومحمد تورا به جان مولاعلی ع که همجوارش هستیم ,قسمت میدهم ,حقیقت رابگو من طاقت هرچیزی را دارم,من سربریدن پدرومادرم را جلوی چشمام دیدم وطوریم نشد,الان راستش رابگو چه برسر علی وعباسم امده...بگو ,این پنهان کاری بیشتر اذیتم میکند...
با اشاره ابومحمد,به زهرا گفتم بچه ها را داخل یکی از اتاقها ببرد وسرگرمشان کند.
ابومحمد وقتی از نبود بچه ها مطمین شد گفت:ببین ام عباس,توالان تمام امید این طفلهای معصوم هستی,اگر توبهم بریزی ,روح وروان این بچه ها بهم میریزد,خواهش میکنم خونسردیت راحفظ کن,ان شاالله لطف خدا شامل حالمان میشود واین مشکل هم رفع میشود,راستش انگار عوامل موساد محل کار ابوعباس راشناسایی میکنند ووقتی علی با عباس میاید طرف اداره,به سمتش شلیک میکنند,خوشبختانه موتور چپ میشودو فقط یک گلوله به پهلوی علی,اصابت میکندکه انهم به دلیل اینکه زود به بیمارستان رساندنش وسریع تحت عمل جراحی قرارگرفت,گلوله را دراوردندومانع خونریزی شدند والان حالش خوب خوب است .
نفس راحتی کشیدم و لبخندی زدم وگفتم خداراشکر,وناگهان با به یاد اوردن عباس,لبخند روی لبم خشکید وباصدای ضعیفی گفتم:عبااااس؟!!
ابومحمد:نگران نشین,طبق گفته ی شاهدان عینی,عباس هیچ صدمه ای ندیده اما انگار توسط همان افرادی که تیراندازی کرده بودند,ربوده شده...
ولی اصلا نگران نباشید ,تمام نیروها وسربازان گمنام امام زمان عج درتلاشند تا درمدت زمانی کوتاه ,عباس را پیدا کنند وبه دست شما برسانند..
دیگه چیزی نفهمیدم مدام صدای ابومحمد در سرم اکومیشد:عباس را ربودند....
#ادامه دارد...
🖊به قلم ....ط_حسینی
💦🌧💦🌧💦🌧
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c