✨☄🕊☄✨
#دراحوالقیامت
🎆روز قيامت روزى است كه هر فردى را بلند مى كنند تا همه او را ببينند،
🔔آن وقت منادى ندا مى كند:
🕯هركس به اين شخص حقّى دارد بيايد؟
⚜آنگاه طالبين حقوق به او رو مى آورند، كسانى را كه شايد اصلاً خودش احتمال نمى داده حقوقشان را اداء نكرده است ، اطرافش را مى گيرند.
✘آبروى كسى را ريخته ،
✘يا غيبت كسى را كرده ،
✘مال كسى را خورده
✘ يا به كسى بدهى داشته و فراموش نموده ، از او مطالبه حق مى كند،
❌بيچاره بايد از حسنات خود به آنها بدهد.
✴️در روايات آمده كه ؛ براى يك درهم مال ، هفتصد ركعت نماز مقبول را بايد بدهد، ديگر مصيبت از اين بدتر؟
🔥در صورتيكه حسناتش تمام شود، بايد در مقابل از گناهان صاحبان حقوق بردارد و بار آنها را سبك تر نمايد.
⇚قيامت به قدرى سخت است كه برادر از برادر و پسر از پدر و مادر از پدر، زن از شوهر و شوهر از زن فرار مى كند، از ترس اينكه نكند حق خود را مطالبه كند.
📚حقایقے از قرآن ، ص ۱۹
🔥#«انسانيت»_دين_من_است!
📌قسمت اول:
⁉️آیا بهتر نیست «انسانیت» را جایگزین ادیان مختلفی کنیم که با دستورات و اختلافات خود دردهای بشر را بیشتر می کنند؟!
☄پاسخ اجمالی:
⭕️اولا: در صورت نفی رابطه خدا و انسان نمی توان برای انسان عواطفی تصور کرد؛ زیرا انسانی که در دیدگاه ماتریالیست ها نه مخلوق خداوند، بلکه ماشینی پیچیده و صرفا مادی باشد، نمی تواند خودش به خودش این احساسات و عواطف و انگیزه های روحی را افاضه کند.
⭕️ثانیا: اگر ملاک آئین انسانیت «عقل» است، باید گفت: هر کسی ممکن است بعضی کارها را درست و بعضی دیگر را غلط بداند، غافل از اینکه شخصی دیگر در تشخیص آن ملاک های اخلاقی برعکس او عمل می کند؛ یعنی عقل ناقص انسانی خود زاینده اختلاف و تزاحم و تضاد و کشمکش است.
⭕️ثالثا: در نبود انذار و بشارت دینی-اخروی، چنین مسلکی هیچ ضمانت اجرایی ندارد. در نظام های اخلاقی سکولار گفته می شود یکی از مهم ترین این ضمانت ها فهم این موضوع است که «نفع من در نفع دیگران است».
اما در شرایطی دیگر که میزان قدرت آحاد جامعه در مقایسه با یکدیگر نامتوازن باشد، این ملاک به هیچ وجه ضمانت اجرایی نخواهد داشت؛ چرا که زورمندان می توانند نفعی نامرتبط با نفع دیگران تعریف کنند.
⭕️رابعا: دینداری نه تنها با اخلاق نیک تقابل ندارد بلکه دین دار واقعی حتما دارای «اخلاق نیک» یا به تعبیری «انسانیت» است. با توجه به جایگاه والایی که در متون دینی برای «حسن خلق» بیان شده، می پرسیم که دین داری چه تقابلی با انسانیت و «زیست اخلاقی» دارد که ما فقط مجاز به انتخاب یکی شان باشیم؟!
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🎆✨
🎇 ذکر امام زمان و ظهور اگر مسئلهٔ اصلی کسی شد...
19.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نبرد قرقیسیا با آرماگدون متفاوت است.....
قبل از ظهور امام زمان (عج) اسرائیل نابود میشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صیحه_آسمانی
توسط جبرئیل امین در ماه مبارک رمضان سال قبل از ظهور
14.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افتتاح دیسکو در عربستان!
♨️ مدعیان خادمالحرمین به کجا میروند؟! ببینید رقاصی و شرابخواری علمای وهابی را
👈 با عرض پوزش از پخش تصاویر نامناسب
🔴 بازتاب این تصاویر بهسبب نشاندادن اوج سقوط ارزشهای اسلامی در عربستان است. هنوز هم برخی فریب ظاهرسازی آنها را میخورند.
#دیسکو_عربستان
#وهابیت
#آل_سقوط
🔥#«انسانيت»_دين_من_است!
📌قسمت دوم:
⁉️آیا بهتر نیست «انسانیت» را جایگزین ادیان مختلفی کنیم که با دستورات و اختلافات خود دردهای بشر را بیشتر می کنند؟!
✴️پاسخ تفصیلی:
🌱جایگزین شدن دین با روابط انسانی و اخلاقی عنوان بسیار جالب توجهی است که می تواند بسیاری از اذهان را به طرف خودش بکشاند. تصور اینکه مردم بدون ترس یا امید به عقوبت ها یا پاداش های اخروی، کارهای نیک را صرفا به خاطر انسانیت و حس درونی نیکوکاری انجام دهند، تصوری است بسیار ایده آل.
☘همچنین در چنین جهان تخیل شده ای از آنجا که ادیان از جامعه رخت بربسته اند و همه مردمان تابع یک دین تصویر می شوند، فرض می شود که نزاع های بین ادیان و مذاهب و فِرَق نیز با همه هزینه ها و آسیب های شان از بین رفته اند و بدیهی است چنین دنیای فرضی ای چه قدر مطلوب و خواستنی است.
🍃به نظر ما تحقق چنین ایده ای که در محافل علمی گاهی از آن با عناوینی چون «اخلاق سکولار» یا «دین انسانیت» تعبیر می شود با چالش ها و پرسش های اساسی روبه روست. اما پیش از بیان این چالش ها شاید بد نباشد که پیشینه این نظریه به صورت اجمالی مرور شود.
🍀«اگوست کنت»، فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی در اواسط قرن نوزدهم میلادی مسلکی را با عنوان «دین انسانیت» تأسیس و اختراع کرد. این مرد در بن بستی عجیبی میان عقل و فکرش از یک طرف، و دل و وجدانش از طرف دیگر واقع شده بود.
🍂به همین دلیل آموزه هایی را به نام «دین انسانیت» بنا نهاد و گفت: «دین برای بشر ضرورت دارد و تمام مفاسدی که در اجتماع دیده می شود به این جهت است که دین در اجتماع سستی گرفته است». به نظر آگوست کنت مسیحیت کاتولیک مربوط به دوران حیات تفکر «مابعد الطبیعه»، یعنی دوره ای تاریخ مصرف گذشته است و امروز که عصر، عصر «علم» است و بشر تفکر ماوراء الطبیعی را نمی پذیرد باید دین را دوباره باید از نو اختراع کرد اما با حذف همه امور و ریشه های «غیبی»!(1)
⚡️به هر حال کسانی که مدعی اخلاق گسسته از دین و اخلاق گسته از موضوع وجود یا عدم وجود خداوند هستند، چه متأثر از گزاره های آگوست کنت باشند یا نباشند، باید به پرسش هایی که ممکن است راجع به این مسلک مطرح می شود پاسخ دهند.
📗پی نوشت:
(1). مجموعه آثار شهيد مطهرى، مطهری، مرتضی، قم، انتشارات صدرا، 1377هـ.ش، چاپ هشتم، ج 23(آزادی معنوی)، ص 676.
20.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شجره نامه انبیا از حضرت آدم(ع) تا حضرت محمد( ص )خاتم الاانبیاء
🔥#«انسانيت»_دين_من_است!
📌قسمت سوم:
❓اولین پرسشی که می توان و باید از این مسلک پرسید این است که احساس احسان و نیکوکاری ای که در این مسلک به عنوان نیرو محرکه کارهای خیر و خدمت به دیگران معرفی می شود، چگونه احساسی است و از کجا می آید؟
🔅طرفداران مسلک «دین انسانیت» از آن جایی که عموما «دین و منشأ ماورایی» اصول و احساسات اخلاقی را منکر می شوند در دیدگاهی ماتریالیستی، احساس خدمت گزاری بشر را زاییده نوعی «جانشین سازی ذهنی» می دانند. به عقیده آنها وقتی مثلا ما می بینیم عده ای افراد ضعيف از تعليم محروم اند و حس انسان دوستى به خيال خودمان در ما تقويت مى شود تا برویم به آنها خدمت کنیم، در این گونه مواقع اگر خوب دقت كنيم مى بينيم انسان خود را به جاى آنها گذاشته است.
✨اول فكر مى كند كه او را در طبقه خودش و خودش را در طبقه او بداند بعد در نظر مى گيرد كه آن شخص محروم، خود اوست که در آن جایگاه بی امکانات قرار گرفته است.
⚡️ بعد همان حس «خودپرستى» كه موجب می شود انسان از خودش دفاع کند، اينجا به دفاع از مظلوم برمى خيزد. پس منشأ این هم دردی و انگیزه یافتن برای کمک به دیگران و انجام امور خیر، فقط نوعی «حس روانی» است که از درون انسان و بر اثر آن پروسه جانشین سازی پدید می آید نه اینکه از سوی وجودی برتر و والاتر به عنوان «ادراک و بصیرتی اصیل» در وجود انسان به ودیعه گذاشته شده باشد.(2)
💫در نقد چنین صورت بندی ای از موضوع «منشأ احساسات و اخلاق نیک آدمی» که در صدد نفی «منشأ الهیم برای احساسات آدمی است می توان گفت دقت در معنا و آثار این احساسات نشان می دهد که در صورت نفی رابطه خدا و انسان اصلا به طور کلی نمی توان برای او چنین عواطفی تصور کرد؛ زیرا انسانی که در دیدگاه ماتریالیست ها نه مخلوق خداوند بلکه ماشینی پیچیده و صرفا مادی باشد، به مقتضای قاعده فلسفی «فاقد الشئ لا یکون معطی الشئ»؛ (فاقد یک چیز نمی تواند دهنده آن چیز باشد)(3)، نمی تواند خودش به خودش این احساسات و عواطف و انگیزه های روحی را افاضه کند.
🌱زیرا چگونه وجود دستگاهی بی روح و خشک بتواند خودش به خودش آنچه را ندارد (یعنی روح) بدهد و حال که چنین احساساتی در انسان وجود دارد لاجرم وجودی دیگر، روح را به عنوان منشأ آن احساسات به او داده است. بنابراین وجود احساسات انسانی انسان، به معنای مستثنا بودن آدمی از کلیت مادی جهان نیست بلکه اين ذره نور نماينده «جهان نور» است.
🍁اينجاست كه رابطه انسان با خدا روشن مى شود.
📚پی نوشت:
(2). همان، ص 680.
(3). ر.ک: الحكمة المتعالية في الأسفار العقلية
شهاب ثاقب - ملا مهدی نراقی(1).pdf
11.52M
📚 پی دی اف کتاب شهاب ثاقب نوشته مرحوم ملا مهدی نراقی به زبان فارسی
کتابی مفید در دفاع از امامت و پاسخ به شبهات اهل سقیفه لعنت الله علیهم
✨امشب حـــرم خــــدا حــــرم شد از مقـــــدم یار محتــــــرم شـــــد
✨كعبه شده است محو و مدهوش دیوار ز هـــــم گشـــــــوده آغوش
✨در زمزمــــــههای آب زمـــــــــزم آوای علی علیست هــــــــــر دم
💖دل را ز علی اگر بگیرم چه کنم
✨بی مهر علی اگر بمیرم چه کنم
💖فردا که کسی را به کسی کاری نیست
✨دامان علی اگر نگیرم چه کنم
#میلاد_مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت
اسد الله الغالب،
#امیر_المومنین_علی بن ابیطالب(ع)، مبارک باد . . .
روز پدر_روز مرد بر شما مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
/علی_علی_حیدر_یا_حیدر_یا_حیدر_مدد
علی علی حیدر یا حیدر یا حیدر مدد
بمناسبت میلاد امیر المومنین علی علیه السلام