چگونه بخشی از پروژه مصی علینژاد می شویم!؟.mp3
735.6K
🎙🔴 چگونه نوکر بی جیره مواجب مصی علینژاد در حیاء زدایی می شویم؟
➖شیخ قمی
نهی از منکر سازمان یافته✌.mp3
726K
🎙🔴 نهی از منکر موفق سازمان یافته در سیره علماء قدیم✌
➖شیخ قمی
پاسخ به سوالات ۲۵.mp3
6.26M
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
✅ 5⃣2⃣ روش برخورد با کشف حجاب چیست؟
پاسخ به سوالات ۲۹.mp3
1.75M
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
✅ 9⃣2⃣ روش برخورد با نوجوانانی که به اسلام و ایران توهین می کنند چیست؟
جاذبه های امام حسین برای مسیحی ها_1.mp3
16.84M
🎙🔴 جاذبه های امام حسین برای مسیحی ها
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجمع اعتراضی بخشی از مردم بوشهر جلوی دادگستری بوشهر .
شب گذشته تعدادی دختر بی حجاب بعد از ضرب و جرح خانم چادری در خیابان شهر بوشهر چادر و حجاب وی را برداشته و از او فیلم گرفته و با الفاظ رکیک به ایشان توهین میکنند . و این فیلم را در فضای مجازی و گروه های معاند نشر میدهند .
به دنبال این ماجرا صبح امروز تجمعی اعتراضی در جلو دادگستری شکل گرفت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مردم فرانسه امروز پرچم ناتو رو آتیش زدن ، کم کم مردم اروپا دارن متوجه میشن آمریکا چه کلاهی سرشون گذاشته
😑اما یه عده هنوز تو ایران معتقدن حق با ناتو و آمریکاست، موضوع اوکراین و روسیه نیست موضوع سیاست کثیف غربه
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹سخنران حکومتی از دیروز تا امروز🔹
حجت الاسلام نوغانی یکی از منبریهای توانمند در رژیم سابق بود که وقتی از شاه تعریف میکرد آنچنان بذل و بخششی در اوصاف ، در استخدام واژه ها و مدیریت لحن به قدری تبحر داشت که گمان میکردی درباره امام معصوم سخن میراند
در این وجیزه نیز دو مطالبه اصلاح رسانه و آموزش و پرورش را مطرح میکند با کلی تعریف و تمجید
شاه هم با کمال تکبر و با هزار منت در برابر او میگوید همین که به حرم امام رضا رسیدگی شده باید خدا رو شکر کنید
هزار جور گند زده به دین و معنویت ،فقط با همین یک اقدام توقع سجده کردن روحانیت را دارد .
حال مقایسه کنید با شرایط امروز
اینهمه خدمت نظام به اسلام ، مکتب اهل بیت ، توسعه کمی و کیفی مناسک، اعم از هیئات و اعتکاف و...
توسعه کمی و کیفی اماکن مذهبی
مانند مساجد و امام زاده ها
توسعه کمی و کیفی چاپ کتابهای مذهبی، تولیدات رسانه ای مذهبی و...
و هزاران خدمت دیگه در داخل ایران
و حفاظت از حرمهای اهل بیت در تمامی نقاط جهان حتی در عربستان که اگر نظام اسلامی ایران نمیبود تا به حال وهابیت قبر پیامبر را نیز با خاک یکسان میکردند
با اینهمه خدمت نظام به اسلام و تشیع ، عده ای از روحانیون هستند که البته از نظر فکری رهروان همان دست بوسان پهلوی هستند امروز نه تنها حاضر به دفاع از نظام و انقلاب نیستند بلکه گه گاه لگدی هم نثار میکنند و با سخن ، شعر ، استوری و پست زیر چتر امنیت به معارضه با نظام میپردازند
امر به معروف و نهی از منکر اینگونه روحانیون از اوجب واجبات است
🔹احمد صابری تولایی
🌹باسلام محضر شما
🟢چندحدیث ازامام کاظم علیه السلام تقدیم به وجودنازنین شما
🌹امام کاظم (علیه السلام) :
«اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اِعْمَلْ لآِخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً»
🌹برای دنیا آنگونه عمل کن که گویا میخواهی همیشه در دنیا بمانی ،
و برای آخرت خود بگونه ای تلاش کن که گویا فردا میخواهی بمیری ،
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : قيلَ لِلُقمانَ : ما يَجْمَعُ مِن حِكْمتِكَ؟ قالَ : لا أسْألُ عَمّا كُفِيتُهُ ، ولا أتَكَلّفُ ما لا يَعْنيني .
🌹امام كاظم عليه السلام : به لقمان گفته شد : چكيده حكمت تو چيست ؟ گفت : از آنچه مى دانم نمى پرسم و براى آنچه به من مربوط نمى شود خود را به زحمت نمى اندازم .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : لا تَمْنَحوا الجُهّالَ الحِكمَةَ فتَظْلِموها ، ولا تَمْنَعوها أهْلَها فتَظْلِموهُم .
🌹امام كاظم عليه السلام : حكمت را در اختيار نادانان مگذاريد كه در غير اين صورت به آن ستم كرده ايد ، و آن را از اهلش دريغ نكنيد كه در غير اين صورت به آنان ستم روا داشته ايد .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : إجعَلوا لِأنفُسِكُم حظّاً مِن الدنيا بِإعطائها ما تَشتَهي مِن الحلالِ وما لا يَثلِمُ المُروّةَ وما لا سَرَفَ فيهِ ، واستَعِينوا بذلكَ على اُمورِ الدِّينِ ، فإنّهُ رُوِيَ : ليسَ مِنّا مَن تَرَكَ دُنياهُ لدِينِهِ ، أو تَرَكَ دِينَهُ لِدُنياهُ .
🌹امام كاظم عليه السلام : با برآوردن خواهشهاى نفسانى خود از حلال ، تا آن جا كه به مروّت لطمه اى نزند و به اسراف نينجامد ، به نفسهاى خويش از دنيا بهره اى دهيد و از اين طريق براى انجام امور دين خود كمك بگيريد ؛ زيرا روايت شده است كه : از ما نيست كسى كه دنيايش را به خاطر دينش رها كند يا دينش را براى دنيايش فرو گذارد .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : إنَّ العاقِلَ لا يُحَدِّثُ مَن يَخافُ تَكذيبَهُ ، ولا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ ،ولا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ عَلَيهِ ، ولا يَرجو ما يُعَنَّفُ بِرَجائهِ ، ولا يَتَقَدَّمُ عَلى ما يَخافُ العَجزَ عَنهُ .
🌹امام كاظم عليه السلام : خردمند به كسى كه مى ترسدتكذيبش كند، سخنى نمى گويد و از كسى كه مى ترسد مضايقه كند، چيزى نمى خواهد و وعده اى را كه از عهده انجامش برنمى آيد، نمى دهد و به آنچه كه در اميدواريش سرزنش شود، اميد نمى بندد و به كارى كه مى ترسد در آن درماند اقدام نمى ورزد.
#جهاد_تبیین
🔰محافظت حجاب در برابر افسردگی
▪️سایت پاب مد در مقاله ای پیرامون تاثیر حجاب اسلامی بر روی افسردگی در زنان می نویسد:
● Some Western feminists argue that veiling is an oppressive behavior that negatively affects women by, for example, engendering depression. This article tests this hypothesis with a national sample of American Muslim women (N = 194). The results of the regression analysis did not support the hypothesis. In other words, wearing the hijab appears to be a protective factor in the area of depression.
● ترجمه : برخی از فمنیست های غربی می گویند که [داشتن] حجاب یک عمل ناراحتکننده است که تاثیرات منفی ای مثل ایجاد افسردگی بر روی زنان دارد ، این مقاله این فرضیه را با الگویی جهانی ، از طریق ۱۹۴ نفر از زنان مسلمان آمریکایی می آزماید . نتیجه ی آنالیز ها از فرضیه ی فمنیست های غربی [مبنی بر ناراحت کننده بودنحجاب برای زنان] حمایت نکرد ، به بیان دیگر حجاب [اسلامی] یکعامل محافظت کننده دربرابر افسردگی است!
🌐 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28505358
🔻چگونه مردم را به یک عمل خوب متقاعد کنیم؟ با ذکر «مبانی اعتقادی»؟ یا با «نتایج دنیایی آن عمل»؟
🔻توجه به نتیجۀ دنیایی یک عمل، راحتتر انسان را متقاعد و انگیزهمند میکند
📌انگیزههای دنیوی دینداری در آیات قرآن- ج۲
🔘 کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن، اکثراً در معنای «نتیجۀ اعمال ما در همین دنیا» است
🔘 در روایات وقتی میخواهند برای انجام یک کاری به انسانها انگیزه بدهند، غالباً نتایج و آثارش را میگویند
🔘 اگر حوزۀ علمیه، آثار حجاب و نتایج بیحجابی را برای مردم توضیح میداد، الان وضع حجاب در جامعه بهتر بود
_________
#علیرضا_پناهیان:
علمیترین نحوۀ برخورد با بسیاری از پدیدههای انسانی این است که به «عاقبت آن پدیدهها» نگاه کنیم یعنی نتیجه و آثارشان را مطالعه کنیم.
در حوزههای علمیه، این روش کمتر صورت میگیرد؛ ما بیشتر با مبانی و منشأ صدور حکم عملی-که فعل مکلّف است- کار داریم و به تطبیقِ آن با مبانی اعتقادی میپردازیم. اگرچه این روش درست است و در جای خود لازم است اما خیلی از اوقات متقاعدکننده نیست؛ آنطوری که عاقبتاندیشی، نتیجهگرایی و کارکردگرایی متقاعدکننده است.
آدم با دیدن نتیجه و کارکرد یک رفتار، راحتتر متقاعد و انگیزهمند میشود. وقتی آدم به نتیجۀ عمل نگاه کند اگر ببیند نتیجۀ آن پرسود است به سمتش میرود و اگر ببیند ضرر دارد از آن دست میکشد.
یکی از کلماتی که در آیات قرآن مکرر استفاده شده کلمۀ «عاقبت» است. عاقبت میتواند معنای اخروی داشته باشد که همان جزای اعمال در قیامت است اما کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن اکثراً در معنای «نتیجۀ کار در همین دنیا» است. میفرماید «انْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبين» (انعام،11) یعنی ببینید مکذبین به اهدافشان در همین دنیا رسیدند یا نه؟ ببینید آنها در اثر رفتار خودشان به چه نتایجی از بلاها و گرفتاریها رسیدند.
«عاقِبَةُ الأمور» یعنی نتیجۀ کارهای ما. البته خدا بین کار ما و اثر آن حائل است؛ معلوم نیست خدا اجازه بدهد به آن نتیجهای که میخواهیم برسیم. بعضیها هم که به نتیجه میرسند، در حقیقت خدا به آنها مهلت و اجازه داده است. مثلاً برخی کافران تلاش کردند تا به ثروت برسند، آن ثروت صرفاً با تلاش آنها بهدست نیامده بلکه خدا این امکانات را در اختیارشان گذاشته است.
ما هم وقتی تلاش میکنیم، ممکن است به نتیجه برسیم یا نرسیم. خدا میفرماید: «وَ مَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (لقمان،22) تسلیم خدا باش و احسان کن. پس فقط تسلیم شدن کفایت نمیکند؛ عمل هم لازم است. بعد میفرماید: نتیجۀ کارها بهدست خداست.
ممکن است ببینید بعضیها تلاش کردند و نتیجه گرفتند، آن نتیجه صرفاً ناشی از تلاش خودشان نیست؛ خدا خواسته آن نتیجه را به آنها بدهد. خدا عاقبت را بهدست خودش گرفته، مثلاً طبق روایت، اگر با کسی به خاطر مال و ثروتش ازدواج کنی، به نتیجه نمیرسی و خدا تو را درماندۀ آن ثروت میکند. این یک قاعده است.
خدا میفرماید که شما تلاش کنید؛ حالا ممکن است شما را به نتیجه برسانم یا نرسانم. توحید یعنی همین نگاه که نتیجه دست خداست، نه اینکه خدا یکدانه است و دوتا نیست! خارج از مدار تقوا و احسان عمل نکن، دلت تسلیم خدا باشد، کار خوب بکن، آنوقت به نتایجی که میخواهی میرسی. اگر آدم بخواهد به زور به برخی نتایج برسد ممکن است خودش را بدبخت کند. ما باید در رسیدن به نتایج به خدا توکل کنیم.
در گفتگوهای اجتماعی و فرهنگی ما، عاقبتگرایی یعنی نتیجهگرایی و کارکردگرایی، باید افزایش پیدا کند. قبل از انقلاب، برخی از علما در فعالیت تبلیغی خودشان، به شیوه قرآن عمل کردند، مثلاً دربارۀ آثار موسیقی کتاب نوشتند و گفتند موسیقی با بدن و ذهن انسان چهکار میکند...
اما بعد از انقلاب، این کارها را کمتر انجام دادیم، انگار انتظار داریم همۀ مردم، عقیدتی دیندار بشوند، به این معنا که بگوییم «مگر تو به خدا عقیده نداری؟ حکم خدا این است...، دیگر حرف نزن!» نه؛ راهش این است که آثار حکم خدا را بگویی تا اگر یک کاری خوب است، او متقاعد بشود و عمل کند و اگر یک کاری بد است، او متقاعد بشود و ترک کند.
دربارۀ حجاب هم اگر حوزۀ علمیه در سالهای گذشته، به شیوۀ قرآن کار میکرد و آثار حجاب و نتایج بیحجابی را برای مردم توضیح میداد، الان وضعیت جامعه خیلی بهتر بود. آثار بیحجابی چیست؟ همین را برای مردم بگویند کافی است. آنوقت مردم خودشان حجاب میگیرند. شما فقط آثار بیحجابی را بگو و توضیح بده آثار این سبک پوشش برای زن و مرد و برای خانواده چیست و چه نتایجی دارد.
🚩حرم حضرت معصومه(س)- ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7573